Komentowana treść: M.A.C.E. Tower Defense
[#1] Re: M.A.C.E. Tower Defense
Fajnie, że wychodzi coś nowego, nieportowanego. OK

Gra wymaga Warp3DNova pewnie tylko dlatego, że autor, robiąc też wersję dla Windows, chciał zachować jakąś spójność z nieco nowocześniejszym API 3D. Ale nie ma tu niczego czego nie dałoby się zrobić używając podstawowych funkcji starego hyperionowego MiniGL sprzed ponad 20 lat.
Nie mówię czy to dobrze czy źle. Po prostu stwierdzam fakt. A gry typu tower defense akurat lubię. Chociaż po każdym kolejnym tower defense jednak oczekuję jakiegoś innowacyjnego elementu, bo podstawowy pomysł i mechanika przez lata już się nieco "zdarły".
[#2] Re: M.A.C.E. Tower Defense

@MDW, post #1

Ale nie ma tu niczego czego nie dałoby się zrobić używając podstawowych funkcji starego hyperionowego MiniGL sprzed ponad 20 lat.


A skąd masz takie informacje ?!?
Zupełnie mijasz się z tym co piszą EntwicklerX.



Tak się składa, że EntwicklerX nie wydawali od dawna swoich produkcji dla AmigaOS ponieważ obawiali się, że obecne sterowniki nie będą w stanie obsłużyć ich najnowszych produkcji na zadowalającym poziomie.
M.A.C.E. Tower Defense - jest takim testem jak spisują się sterowniki ze starego ES 2.1.

Na dniach zostanie wydany najnowszy ES 2.2 i w nim pokładają EntwicklerX nadzieje na jeszcze szybsze działanie ich produkcji i przeportowanie reszty ich gier.


Na X5000 i X1000 jest szybko i płynnie ale EntwicklerX chcą by ich produkcje działały też płynnie na słabszych konfiguracjach.



Żródło: wczorajsze i dzisiejsze wypowiedzi EntwicklerX:

1)

link

Chcemy zrobić trochę więcej dla #AmigaOS4, właśnie wydaliśmy Mace Tower Defense.
Opiera się na Warp3Dnova + OGLES.
Chcemy zobaczyć, jak działa i czy możemy tworzyć więcej gier za pomocą W3DNova.

https://entwicklerx.itch.io/mace-tower-defense

2)

link

Frank przeniósł kilka gier do Warp3D Nova, aby zobaczyć, jak to działa. Może nie działać tak płynnie, jak byśmy chcieli, może następna wersja sterowników może przynieść nieco więcej fps. Zobaczymy...

Nasze nowsze gry mają więcej grafiki i może to być za dużo dla naszych komputerów AmigaOS.
Musimy spróbować ;)

3)

link

Byłoby wspaniale, gdyby nowe sterowniki OpenGLES + Radeon poprawiły wydajność.
Zobaczymy i mamy nadzieję ;)!!!


Ostatnia aktualizacja: 06.08.2022 15:50:30 przez Amig_OS
[#3] Re: M.A.C.E. Tower Defense

@MDW, post #1

Chociaż po każdym kolejnym tower defense jednak oczekuję jakiegoś innowacyjnego elementu, bo podstawowy pomysł i mechanika przez lata już się nieco "zdarły"



Chyba coś jednak zmienili ... na plus.



Opinia Gracza:


--- Copy & Paste ---

link

Odnoszę wrażenie że obok efektów wizualnych popracowano też trochę nad balansem rozgrywki. Dwie części Swamp Defense, to był w zasadzie taki samograj. Jak już gracz doszedł do jednej wypracowanej taktyki, to mógł ukończyć wszystkie levele niemalże z kompletem zyć. Tutaj w przypadku pierwszych 10 poziomów, odnosiłem dosyć podobne wrażenie, myśląc że prędzej czy później nastąpi zjawisko rutyny i znużenia. Teraz jednak jestem w okolicach 20 poziomu i stwierdzam że albo straciłem formę, albo zaczyna robić się dosyć trudno, bo nie jeden raz musiałem dany level powtarzać tracąc wszystkie 10 żyć. Według statystyk gram już ponad sześć i pół godziny efektywnego czasu gry a nadal znużenia nie czuję

--- End ---

Ostatnia aktualizacja: 06.08.2022 15:56:32 przez Amig_OS
[#4] Re: M.A.C.E. Tower Defense

@Amig_OS, post #2

A skąd masz takie informacje ?!?
Zupełnie mijasz się z tym co piszą EntwicklerX.

Teksturowane obracane prostokąty, particle na "additive blending" i "alpha blending"... Na to pozwala zarówno MiniGL od Hyperionu jak i StormMESA od Haage&Partner z 2000 roku. Bez problemu wszystko działałby w bardzo wysokiej rodzielczości na oknie albo ekranie na 060/50 albo PPC603 z jakimś BVision3D.
Mam spore braki jeżeli chodzi o architekturę układów graficznych klasycznej Amigi. Jestem też mocno niedouczony jeżeli chodzi o shaderową epokę 3D. Ale takie typowe "przedshaderowe" 3D z lat 1995-2005 na pierwszych akceleratorach 3D to jest to w czym czuję się jak ryba w czystej wodzie. Bardzo lubię ten okres, te ograniczenia i właściwie nie ma dnia żebym czegoś w tych technolgiach nie robił. To jest takie moje retro z którym pewnie już umrę.

Nie odbieraj mojego komentarza jak zarzutu. Ja bardzo doceniam fakt powstania nowej oryginalnej produkcji, która wykorzystuje nowsze technologie na AmidzNG. Podpisuję się pod taką metodą wszystkimi kończynami, nie mam problemu z tym, że tak robią. I bardzo gratuluję autorom ukończenia projektu. Wiem doskonale jak bardzo trudne jest ostatnie 10%. Pierwsze 90% to przy tych ostatnich dziesięciu procentach jest pestką. szeroki uśmiech
1
[#5] Re: M.A.C.E. Tower Defense

@Amig_OS, post #3

Chyba coś jednak zmienili ... na plus.

No to super. Ja napisałem komentarz tylko na podstawie filmu, a w tego typu grze dopiero rozgrywka odkrywa wszystkie smaczki, szczegóły. Jeżeli popracowano jeszcze nad balansem gry to duże brawa. W ami-świecie nie jest to częste. Wiemy jak to się często robiło - są teksturowane ściany, są podłogi i sufity? No to kolejna doomowanka jest gotowa i idzie w świat. A później krążą po świecie opinie, że amigowe doomowanki były niegrywalne (nie zgadzam się z tą opinią).

Ostatnia aktualizacja: 06.08.2022 18:39:41 przez MDW
1
[#6] Re: M.A.C.E. Tower Defense

@MDW, post #4

@MDW
Teksturowane obracane prostokąty, particle na "additive blending" i "alpha blending"... Na to pozwala zarówno MiniGL od Hyperionu jak i StormMESA od Haage&Partner z 2000 roku. Bez problemu wszystko działałby w bardzo wysokiej rodzielczości na oknie albo ekranie na 060/50 albo PPC603 z jakimś BVision3D.


Teoria to jedno a praktyka to drugie.
To nie kwestia obsłużenia danych efektów a kwestia miodności gry.

MiniGL może pozwalać na wszystko - ale jest za wolne, za stare i nie nadaje się do obsługi dla nowych kart graficznych w AmigachNG. Do tego powstało Warp3DNova i OpenGLes.

PS.
Wiem co potrafiło PPC603 i BVision3D bo na Abstract 2002 puszczaliśmy na naszym sprzęcie Twoje demko: Sulaco by Encore.


Ostatnia aktualizacja: 06.08.2022 20:10:24 przez Amig_OS
[#7] Re: M.A.C.E. Tower Defense

@Amig_OS, post #6

MiniGL może pozwalać na wszystko - ale jest za wolne, za stare i nie nadaje się do obsługi dla nowych kart graficznych w AmigachNG. Do tego powstało Warp3DNova i OpenGLes.

I tak jest wystarczająco szybkie do tej produkcji. Ale od lat nie jest rozwijane, utrzymywane i jeżeli pojawią się jakieś błędy to właściwie trudno coś z tym robić. Zgadzam się z tym, że coś nowego powinno wykorzystywać nowe rozwiązania skoro takie istnieją. To jest słuszna koncepcja.

Wiem co potrafiło PPC603 i BVision3D bo na Abstract 2002 puszczaliśmy na naszym sprzęcie Twoje demko: Sulaco by Encore.

O rety... stare dzieje. Ale skoro miałeś taki sprzęt to doskonale orientujesz się co potrafi. Jednak trochę różnych produkcji na taki sprzęt wyszło. Jak na amigowe warunki też to całkiem sporo całkiem "kozackich" gier. Taki Wipeout śmigał, że aż miło. A to jest w której brak płynności zabiłby grywalność.
[#8] Re: M.A.C.E. Tower Defense

@MDW, post #7

AmigaOS4 nie chce się "cofać" dlatego duży nacisk jest położony na nowe karty graficzne głównie RadeonRX.

Aby nie uśmiercać starego oprogramowania opracowano nową warstwę oprogramowania dla AmigaOS4 nazwaną
Nova Bridge które to umożliwia kartom graficznym RadeonHD i Radeon RX na uruchamianie starszych gier i aplikacji Warp3D/MiniGL.





Innym przykładem wykorzystania Warp3DNova jest ScummVM który już nie korzyta z GL4ES tylko z biblioteki ogles2.library - całość opiera się na shaderach.




Ostatnia aktualizacja: 06.08.2022 22:19:48 przez Amig_OS
1
[#9] Re: M.A.C.E. Tower Defense
Ładna gra OK
[#10] Re: M.A.C.E. Tower Defense

@MDW, post #1

Ja tylko dodam że gra faktycznie jest szybkim portem i w przeciwieństwie do wszystkich wcześniejszych produkcji nie ma dostępu do globalnej bazy rekordów online ale też i nie ma programu preferyncyjnego gdzie można ustalać np. rozdzielczość itp. Oznacza to źe na moim konfigu z automatu uruchamia się w FullHD. Nie wiem jak by to miało wyglądać na "Bewizji" z 8MB RAMu. Nie siedzę teraz przy Ami więc nie sprawdzę ile RAMu zabiera ta gra, ale pamiętam że EntwicklerX twierdził że np. zremasterowana wersja M.A.C.E. potrzebuje minimum 512MB vmem. Tak więc abstrahując już od możliwości MiniGL czy wydajności na klasyku z BVision najpewniej nie udałoby się tego odpalić że względu na ograniczenia techniczne jak mała ilość pamięci graficznej.
[#11] Re: M.A.C.E. Tower Defense

@MUFA-amigaone-pl, post #10

Użytkownicy już potwierdzili poprawną pracę "M.A.C.E. Tower Defense" na najszybszych kartach graficznych serii RadeonRX 560/2GB, 570/4GB, 580/8GB

Czyli jest duży zapas mocy aby cieszyć się resztą dorobku EntwicklerX na AmigaOS4.
[#12] Re: M.A.C.E. Tower Defense

@Amig_OS, post #11

EntwicklerX idzie za ciosem.

EntwicklerX po wydaniu Enhancer 2.2 dla AmigaOS4 przenosi swoje najnowsze gry.
Kolejna to Super Star Blast.

link

2
[#13] Re: M.A.C.E. Tower Defense

@Amig_OS, post #12

"Wygląda" jak TRANSPLANT z Amigi :)

https://hol.abime.net/4721/weblink



Ciekawe czy tak samo grywalne :)
[#14] Re: M.A.C.E. Tower Defense

@karolb, post #13

Grywalne i maksymalnie dopracowane jak każdy produkt EntwicklerX - 100% Amigi.
[#15] Re: M.A.C.E. Tower Defense

@Amig_OS, post #3

Chyba coś jednak zmienili ... na plus.


No jestem na 35 poziomie, czyli dokładnie w połowie gry. Myślałem że po podrasowaniu lasera i opracowaniu dogodnej taktyki pójdzie już z górki, tak jak w ostatnich kilku misjach, niestety znowu zaczynam dostawać bęcki. Nie ma lekko, ale to dobrze że gra cały czas stanowi wyzwanie brawo!
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem