Komentowana treść: Aquabyss
[#1] Re: Aquabyss
Sklep jak najbardziej działa od momentu włączenia go wczoraj, nie wiemy skąd informacja, że są problemy z jego dostępnością, i od samego początku dostępna jest wersja cyfrowa. Wersja jednodyskietkowa została stworzona z myślą o odwiedzających targi Amiga37 i zostało ok. 30 sztuk, które nie są na razie sprzedawane przez sklep. Wersja „dużego” pudełka planowana jest na późniejszy okres.

Przeglądając newsy na temat wydania innych gier, nie znajdujemy informacji, w jakim języku zostały one napisane. Wzmianka już w drugim zdaniu, że ta gra została napisana w Amosie (co nie jest tajemnicą) wydaje się być co najmniej osobliwa.

Sieć
Jeszcze raz: Gry nie trzeba pobierać używając instalatora. Kupując ją, klient otrzymuje maila z linkiem do pobrania pełnego archiwum, jak również instalatora w postaci ADF oraz, na ten moment, instrukcję w j. niemieckim (trwają prace nad ukończeniem wersji angielskiej).
1
[#2] Re: Aquabyss

@AgedCode, post #1

Nadesłanie oficjalnej informacji na pewno by poprawiło komunikację.
1
[#3] Re: Aquabyss
To jest… ładne. Ostatnio byłem trochę wyłączony z życia i zupełnie mnie ominął fakt istnienia tej produkcji. Lubię tego typu gry.
[#4] Re: Aquabyss
Szkoda, że nie ma osobnej wersji dla NG. Tak więc trudno, podziękuję.
[#5] Re: Aquabyss

@KM_Ender, post #4

Wymagania tej gry są żadne, powinno działać na UAE odpalonym na dowolnej NG-maszynie.
3
[#6] Re: Aquabyss

@MDW, post #5

Ja nie chcę przez UAE.
[#7] Re: Aquabyss

@KM_Ender, post #6

To tylko gra... Do odpalania gier na wszystkich platformach używane są różne stopnie emulacji, udawania, wrappowania... Jakieś SteamDecki udają Windowsa, Windows udaje sam siebie, 10 warstw silników, zamulaczy, środowisk. GameDev to jest większe bagno i bajzel niz odpalenie bardzo statycznej gry na UAE. Ja bym tak nie chciał używać programu graficznego czy coś w ten sposób pisać. Ale poklikać w grę mogę jeżeli w ten sposób dobrze działa. Chociaż przyznam się, że nie mam UAE na żadnym komputerze, pod MOSem też nie. Ale będę musiał kiedyś sobie skonfigurować.
7
[#8] Re: Aquabyss
Ktoś się orientuje kim są autorzy? Nazwiska jakby polskie ale adresy jakby niemieckie. Możemy ich z czyms kojarzyć? To jest ktoś "od nas"?

Ostatnia aktualizacja: 26.10.2022 15:04:15 przez MDW
[#9] Re: Aquabyss

@MDW, post #8

Tak. Umpal programista jest Polakiem :)
1
[#10] Re: Aquabyss

@juen, post #9

W takim razie gratulacje i pozdrowienia dla Umpala! Byłem kiedyś u niego na chacie, kupić swoją pierwszą kartę PPC.
3
[#11] Re: Aquabyss

@flops, post #10

Bo widzę, że niektórzy czekają na polską wersję językową.
UMPAL, wiem, że o tym wwpominałeś, ale zapytam jeszcze raz, czy jest rzeczywiście realna szansa na polski język w grze??
Czy szansa jest raczej żadna, albo na tyle odległa, że nie ma co czekać tylko grać w angielską (w moim przypadku) wersję?
[#12] Re: Aquabyss

@BULI, post #11

Jeżeli teksty są jakoś odseparowane od kodu i są w osobnym pliku, to może ktoś mógłby się podjąć tłumaczenia. W tego typu grach jest trochę tych tekstów i fajnie mieć to w bardziej zrozumiałym języku.

Pamiętam jak w epoce było trochę fajnych graficznie gier decyzyjnych, handlowych (jakieś szpitale, kolumby itp...) i były po niemiecku. Czyli były praktycznie niegrywalne z mojego punktu widzenia. szeroki uśmiech No ale były pisane metodami stosowanymi na prymitywnych platformach jak ośmiobitowce czy PC z DOS/Win95/98. Nic się z tym nie dało zrobić. No bo modyfikacje w hexedytorze nie traktuję jak metodę lokalizacji programów. To nie przystoi platformie, która system lokalizacji miała w systemie operacyjnym kilka lat przed tym jak Microsoftowi udało się zrobić pierwszą używalną wersję systemu okienkowego. szeroki uśmiech
1
[#13] Re: Aquabyss

@MDW, post #12

Umpal już pisał, że to nie takie proste. Część tekstów jest w osobnym pliku, część jest "hardkodowana". Co więcej - system dialogowy jest dość skomplikowany i raczej nie wystarczy po prostu przetłumaczyć stringów, trzeba wiedzieć co kto komu, kiedy i w jakiej formie mówi. Krótko mówiąc - kupa roboty.

Ostatnia aktualizacja: 28.10.2022 12:39:53 przez recedent
5
[#14] Re: Aquabyss

@recedent, post #13

Tak, wyobrażam sobie... Jeżeli od początku to nie zostało zaprojektowane jako lokalizowalne to teraz już nie ma sensu w tym grzebać. Niech zostanie po angielsku, doskonale to rozumiem. OK

Oczywiście nie zawsze lokalizacja jest taka prosta, że tylko podmienia się statyczne teksty. Czasem są jakieś łączone wypowiedzi, montowane ze sobą w zależności od czego i takie różne dziwne przypadki, których nie da się tak samo obsłużyć w różnych językach. Wtedy wymyślenie sposobu na lokalizowanie czegoś tak specyficznego nie jest trywialne.
1
[#15] Re: Aquabyss

@recedent, post #13

Taki błąd i zarazem niebłąd programisty.

Jesli programista (Umpal) nie przewidzial, ze zmiana czegos tam bedzie wiazac sie z poprawka olbrzymiej czesci kodu, to popelnil fatalny blad .. ale byc moze w zalozeniu nie bylo przewidywanej zadnej zmiany w tej czesci kodu, czyli de facto nie zakladal wersji PL, no to nie jest to blad programisty
[#16] Re: Aquabyss

@selur, post #15

Panowie, nie zakładajcie z góry „złego zaprojektowania”, bo to jest niepoważne. Wystarczy zapytać, a nie skakać od razu do negatywnych wniosków. Oczywiście, że gra od początku była nastawiona na wielojęzyczność. Nie wszystko dało się umieścić w plikach, część musi być w kodzie ze względu na generowanie pewnych komunikatów, które połączone są z danymi. Jakieś 95% (o ile nie więcej) jest edytowalna poza exe w edytorze dialogów articy:draft3 (można zobaczyć, jak to wygląda). Ale proces jest o tyle trudny, że osoba niezaznajomiona ze skryptami dialogowymi może po prostu zepsuć działanie gry w danym języku (albo działanie w ogóle w przypadku naruszenia skryptów uniwersalnych dla wszystkich języków). Dlatego tłumaczenie musi się odbyć przy ścisłej współpracy. Gdy tylko będzie na to czas, to bez niepotrzebnego odkładania zabierzemy się za to, ale nie jestem w stanie podać teraz konkretnej daty, bo to jest wiążące.
6
[#17] Re: Aquabyss

@AgedCode, post #16

..bo to jest niepoważne



No ja zawsze podchodze malo powaznie do gier ale milo slyszec, ze bedzie wersja PL ok, racja
1
[#18] Re: Aquabyss

@AgedCode, post #16

Nie wiemy więc sobie gdybamy. Teraz już wiemy więc przestajemy gdybać. Dzięki za info i nadzieję. OK

Gdyby gra nie była tego warta to by tu nie było ani jednego komentarza. Skoro sobie dyskutujemy to znaczy, że gra budzi zainteresowanie.

Pozdrawiam i gratuluję bardzo zgrabnie wyglądającej gry. OK
2
[#19] Re: Aquabyss

@MDW, post #18

Ja gratuluje Aged'owiCodo'wi przede wszystkim samozaparcia i ukonczenia projektu. OK

90% tworcow gier, wyklada sie w pierwszym roku tworzenia a co dopiero po kilku latach.
Za ukonczenie duzego projektu, powinno sie dawac medale ok, racja
6
[#20] Re: Aquabyss

@selur, post #19

Dzięki. Najtrudniejsze w tym wszystkim było właśnie wytrwanie. Sprawa o tyle ciężka, że przeciwności było mnóstwo. Może będzie okazja do opowiedzenia, bo przez siedem lat trochę się tego uzbierało ;)

Niedługo trochę więcej informacji w wątku na forum.
Tymczasem pozdrawiam odwiedzających portal w imieniu swoim i reszty zespołu rozsianego po całym świecie OK
2
[#21] Re: Aquabyss

@AgedCode, post #20

Zapewne jest co opowiadac, moze tez jakbys pytal czesciej na forach a nie siedzial gdzies tam w kopalni uranu samotnie, to te 7 lat skrocilbys do 4... mialbys wiecej czasu na przygotowanie nastepnej gry
Naprawde w pytaniu innych, nie ma nic wstydliwego a zawsze znajdzie sie ktos, kto ma w danej dziedzinie duza wiedze i moze pomoc.
Poza tym klepanie w Amosie, to zaden wstyd. Wstydzili sie ludzie w latach 90'ych, bo taka mial opinie wsrod ekspertow a wiekszosc klepala w nim gnioty, bo lepiej nie potrafili... ale lata mijaly, sprzet sie rozwinal.
Dzis AMOS, to swietny jezyk do gier, wykorzystujacy w pewnym zakresie mozliwosci rozbudowanych Amigi i trzeba go promowac.
Przynajmniej ja tak uwazam a mam ku temu podstawy ok, racja
[#22] Re: Aquabyss

@selur, post #21

Źle to zinterpretowałeś. Gra byłaby gotowa wcześniej, gdyby niektórzy ludzie, z którymi współpracowałem, nadsyłali prace na czas, albo były one zawsze do zaakceptowania. Ktoś, kto zna gamedev od zaplecza doskonale rozumie, o czym piszę.
Jeśli chodzi o konsultacje, to ja przede wszystkim szukam informacji, bo tak jest szybciej i łatwiej, ale bywało, że konsultowałem się z innymi, tyle że prywatnie (co również było i szybsze i efektywniejsze).
Amosa się nie wstydzę, bo to jest świetny j. programowania. Pod warunkiem oczywiście, że wie się, jak wykorzystać jego możliwości. Ma swoje wady, czasami okropne, ale jak widać, można w nim stworzyć ogromną grę, do tego z możliwościami sieciowymi (ale powiedzmy sobie szczerze - jest pełno crapów napisanych w asemblerze, więc to nie jest wyznacznik). Chciałem tylko, żeby informacja o tym pozostała „na później”, czyli po tym, gdy ludzie najpierw zobaczą grę, a nie przez pryzmat „w czym to było napisane”. Okazuje się, że wielu, co bardzo cieszy, w ogóle nie zwraca uwagi na to, w czym gra została stworzona. Dla nich liczy się efekt końcowy. Mamy nadzieję (a piszę to w imieniu pozostałych współtwórców gry), że tak samo widzą to też polscy Amigowcy.
2
[#23] Re: Aquabyss

@AgedCode, post #22

No moze faktycznie inaczej to odebralem ale na pewno zazdraszczam takiego dobrego teamu. ok, racja
Widac, ze jak sie zbierze kilka osob, ktorzy znaja sie na rzeczy, to mozna stworzyc naprawde cos solidnego a nie kolejnego crapa. OK
W sumie, to zawsze o tym mowilem zeby ludzie ze soba wspolpracowali, ale jak inni przepowiedzili, kto by z selurem chcial wspolpracowac. Musze wszystko robic sam
[#24] Re: Aquabyss

@AgedCode, post #1

Wrzućcie jakieś screenshoty. OK Będzie demo?
[#25] Re: Aquabyss

@_arti, post #24

Screenshoty niewiele mowia o grze, duzo lepiej obejrzec video tylko trzeba sie sporo naczytac po angielsku.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=gbf95XQ_Jec&list=PLUn2hdFMjKJQJ8nTZuLfbXrRSXokkwNmc[/youtube]

Ostatnia aktualizacja: 30.10.2022 02:47:26 przez selur
2
[#26] Re: Aquabyss

@_arti, post #24

Jeden ze świeżych graczy (z Australii) zamieścił na swoim blogu dosyć obszerny opis: epsilonsworld.com

A tutaj bardzo ciekawe przedstawienie różnych elementów gry w parę minut:

4
[#27] Re: Aquabyss

@AgedCode, post #26

No niezly eLaborat szeroki uśmiech
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem