Komentowana treść: X-Com 2 dla Amig z PiStorm
[#1] Re: X-Com 2 dla Amig z PiStorm
🧛🏻‍♂️ LoL
3
[#2] Re: X-Com 2 dla Amig z PiStorm
Zastanawia dlaczego ten port potrzebuje aż takiej mocy obliczniowej. Przecież nie różni się aż tak bardzo graficznie, i domyślam się pod względem silnika od pierwszej części.
3
[#3] Re: X-Com 2 dla Amig z PiStorm

@BuLa, post #2

Zawsze chciałem w to zagrać na amidze, ale waży dużo i na dodatek tylko PI. Jak to się zachowa na 060?
Zawsze wydawało mi się że jadynka UFO i deep to bardzo podobne gry.
A ppc wchodzi w grę. Plissss

Ostatnia aktualizacja: 23.01.2023 23:31:23 przez mwb113
[#4] Re: X-Com 2 dla Amig z PiStorm

@mwb113, post #3

Bo to pewnie nie jest port tylko reimplementacja.
[#5] Re: X-Com 2 dla Amig z PiStorm

@BuLa, post #2

Nie widzialem samej gry w dzialaniu na Amidze, ale jezeli nie jest nic skopane we wczytywaniu danych w tym porcie to w gre moga wchodzic tylko dwie rzeczy. Pierwsza to spakowane dane i jakas beznadziejna procedura rozpakowujaca dane, to da sie pominac modyfikujac kod portu. Druga to generowanie jakis danych, ktore tez nie jest zbyt dobrze napisane.
[#6] Re: X-Com 2 dla Amig z PiStorm

@BuLa, post #2

Dobrze z3 jest ..jednak pod pc-taskiem odpalalem juz 20 lat temu
2
[#7] Re: X-Com 2 dla Amig z PiStorm
Jak to długie czasy ładowania? To nie wróży dobrze, ta gra nie jest szczególnie bardziej skomplikowana od UFO Enemy Unknown.

Powiedzcie mi proszę, że to nie jest rekompilacja OpenXCom… ten projekt jest obliczony na w miarę współczesne pecety, korzysta z SDL, a nie na retromaszynki pokroju Amigi; korzysta zresztą z SDL, który na Amidze ssie.
[#8] Re: X-Com 2 dla Amig z PiStorm

@HOŁDYS, post #6

Nawet jest o tym artykuł na PPA. W grę dało się całkiem sensownie grać co tym bardziej jest zaskakujące w świetle wymagań "portu" z wiadomości.
1
[#9] Re: X-Com 2 dla Amig z PiStorm

@Cedrat, post #7

Większość "samorobnych silników" korzysta z SDL i jest zrobiona tak, że wymaga więcej niż oryginał. Nie jest to specjalnie dziwne.
Z drugiej strony nikt nikomu nie broni optymalizować portu (czy to z oryginalnych źródeł, czy z "zamiennika") pod amigę by działało to lepiej. Tylko zazwyczaj nie ma komu tego robić. A już z pewnością nie robią tego ci, którym ta wydajność najbardziej przeszkadza.
[#10] Re: X-Com 2 dla Amig z PiStorm

@abcdef, post #9

1. Oryginalne źródła gry nie są dostępne, o ile wiem, a OpenXCom moim zdaniem niespecjalnie nadaje się do prostego portowania na Amigę. Trzeba by pewnie sporo poupraszczać, może nawet powycinać, zmienić podsystem graficzny, itd. Nie mówiąc już o tym, ile czasu zajmie późniejsze utrzymanie tego, żeby szybko nie stało się przestarzałym biedaportem, mocno odstającym od oryginału.

2. Niektórzy są zaangażowani w inne projekty i nie są w stanie zrobić wszystkiego, co by chcieli. Zwłaszcza, że to, o czym piszesz, to nie jest zadanie dla jednej osoby, a i sensu wielkiego moim zdaniem to nie ma - oryginał pod Linuksem / Windowsem / MacOSem zawsze będzie o niebo lepszy.

—-

Jeśli coś używa SDL’a albo jest zrobione w Hollywood - to znaczy, że (przynajmniej będzie na klasyku) będzie chodziło jak kupa. Taka smutna prawda…
[#11] Re: X-Com 2 dla Amig z PiStorm

@abcdef, post #9

Powiem tak Super że są ludzie i robią porty. Że im się chce
Taki gość jak ja który kompletnie się nie zna na portowaniu gier.
Może się dziwić że oryginał zajmuje tyle a port tyle, tyczy się to też wymogów do odpalenia.
Nie komentuje i nie wyśmiewam że jest wymóg taki a nie inny , trzeba się cieszyć z tego co jest.
[#12] Re: X-Com 2 dla Amig z PiStorm
Przecie to powinno na A500 fruwac... O kant d#$ taki port.
5
[#13] Re: X-Com 2 dla Amig z PiStorm

@Axi0maT, post #12

O tym dlaczego porty mają większe wymagania było pisane teraz jak i przy każdej tego typu okazji, więc nie ma sensu tego powtarzać. Chciałbym tylko zauważyć że na A500 to nawet natywna jedynka "nie fruwała". Owszem działać działała, ale było widać różnicę jak niemrawo działała, już przy porównawczym uruchomieniu UFO na gołej A1200.
2
[#14] Re: X-Com 2 dla Amig z PiStorm

@MUFA-amigaone-pl, post #13

Porty mają 10 razy większe wymagania, bo są robione na szybko, aby były. Dobrze zrobiony port będzie miał porównywalne wymagania.

Podejrzewam zresztą, że to wcale nie jest port Terror From The Deep, tylko port OpenXCom - spakowane archiwum z grą to ponad 130 MB, to nie jest normalne.

Ostatnia aktualizacja: 24.01.2023 11:06:30 przez Cedrat
[#15] Re: X-Com 2 dla Amig z PiStorm

@Cedrat, post #14

Dodam ze port UFO XCOM Defense odpalilem z 2 mc temu na PS1 ..i gra turowa jest wolniejsza niz 040/33 Mhz

[youtube]www.youtube.com/watch?v=gNhPChg9pYE&list=PL21nKMUhIdU2V1ziZWtImAOTsG4StLW8F[/youtube]

= To ten port na A500 OCS jest naprawde ok .. po dolozeniu 030/40 fruwal (i chyba tak mial w rekomendacjach Read.me) znalem ludzi ktorzy tak sie wciagneli w obrone UFO ze na A500 z jedna stacja i 1 MB RAM ..zakonczyli gre po nocach przed lekacjami :) dodam ze ta fantastyczna gra ktorej do dzis nam nie moga odzalowac uzytkownicy Atari ST

Mozna fajnie zooptymalizwac na A500 2.5 MB - robiac RAD: i kopiujac dysk nr 3



Ostatnia aktualizacja: 24.01.2023 11:39:15 przez HOŁDYS
2
[#16] Re: X-Com 2 dla Amig z PiStorm

@mwb113, post #11

Ludzie robiący własne silniki tak by gra ładowała grafiki, dźwięki, modele, mapy etc. z oryginału, by działały jakieś skrypty jak w oryginale, by rozgrywka była jak w oryginale... zwyczajnie nie są w stanie osiągnąć tych samych rzeczy jak oryginał. Gdybym Cedratowi dał każdy sygnał AC68080 jak się zachowuje i w jakiej sytuacji to może nawet napisze kod w HDL robiący to samo. Ale albo będzie wolniej, albo będzie zajmować więcej LE, a najpewniej jedno i drugie. I też nie będzie całkowicie wierne oryginałowi. Dziwi mnie więc pisanie, że coś powinno działać tak jak oryginał. Nie. Nie ma takiej opcji. Po wielu latach pracy wielu developerów można uzyskać coś zbliżonego (patrz GemRB dla gier Infinity Engine, VCMI dla Heroes III, RTTR dla Settlers II, OpenRA dla C&C, Dune 2000, RA, Tiberian Sun). Ale jaka jest jakość takiego OpenRA względem portów opartych o uwolnione niedawno oryginalne źródła? No właśnie. Cieszyć się trzeba, że komuś się coś takiego chce. Ale czasem ten efekt nie jest specjalnie imponujący.
[#17] Re: X-Com 2 dla Amig z PiStorm

@HOŁDYS, post #15

Co nie zmienia faktu, że amigowa wersja gry była "wykastrowana" względem pecetowej do tego stopnia, że właściwie nie było różnicy między dniem i nocą (i używanie flar do rozświetlania terenu praktycznie nie miało na Amidze sensu).
1
[#18] Re: X-Com 2 dla Amig z PiStorm

@recedent, post #17

Ja co prawda nigdy nie lubiłem UFO, ale z ciekawości, wersja AGA też była wykastrowana? Bo o ile wiem takowa powstała najpierw, a dopiero po jakimś czasie w ramach skoszenia trochę większej ilości hajsu naprędce stworzono konwersję pod ECS.
[#19] Re: X-Com 2 dla Amig z PiStorm

@Cedrat, post #14

Porty mają 10 razy większe wymagania, bo są robione na szybko, aby były. Dobrze zrobiony port będzie miał porównywalne wymagania.


Wszystkie te porty i silniki zaczęły powstawać w XXI wieku. Każdy kto się za to bierze ma gdzieś z tyłu głowy że dzisiaj nawet słaby telefon, najsłabsza konsola, nie mówiąc już o komputerach, ma pod maską procka, którego taktowanie liczone jest w GHz. W związku z tym kwestie optymalizacji mają niski priorytet, gdyż są ważniejsze rzeczy do zrobienia. Chyba nie myślisz że ktoś kto dziś robi port czy silnik jakiejś gry co to chodziła w oryginale na 386, przejmie się tym że teraz potrzebuje to minimum np. Pentium 3 500Mhz. Z punktu widzenia dzisiejszych posiadaczy urządzeń elektronicznych niczego to nie zmienia. Zmienia to jedynie z naszego punktu widzenia, no ale o naszym istnieniu niewielu wie i nie z myślą o Amidze te porty pierwotnie powstawały.
1
[#20] Re: X-Com 2 dla Amig z PiStorm

@MUFA-amigaone-pl, post #18

wersja AGA też była wykastrowana?


Niestety tak.
[#21] Re: X-Com 2 dla Amig z PiStorm

@BuLa, post #2

To prawda ale zapewne to tylko implementacja na Ami. Gdyby ktoś to porządnie od początku przepisał pod Ami to ruszyłoby na zwykłej A1200. Tylko to nie ma sensu bo dużo roboty (pomijając, że kod zdaje się nie jest udostępniony) i małe zainteresowanie raczej.
Gdyby kod został udostępniony za darmo to może ktoś by sobie chciał poświęcić parę lat na testowanie swoich zdolności programistycznych :)
[#22] Re: X-Com 2 dla Amig z PiStorm
Vampir VS PiStorm. 0:1
6
[#23] Re: X-Com 2 dla Amig z PiStorm

@MUFA-amigaone-pl, post #19

Oczywiście, że mnie to nie dziwi. Nawet rezygnuje się z różnych drobnych (aczkolwiek mocno wpływających na wydajność) uproszczeń (np. w algorytmie odnajdywania drogi), w imię przyjemniejszej gry. Poświęca się też wydajność w zamian za łatwiejsze utrzymywanie kodu, czy przenoszenie go pomiędzy systemami Windows/Linux/Mac.

I właśnie dlatego dziwi mnie portowanie czegoś takiego na Amigę - to zwyczajnie nie ma sensu.
[#24] Re: X-Com 2 dla Amig z PiStorm
Uruchomiłem to na Amidze 4000 z kartą BFG. Włącza się dosbox i tyle. Amiga+N Pokazuje, że 128mb ramu to za mało aby w to pograć.
1
[#25] Re: X-Com 2 dla Amig z PiStorm

@koczis, post #22

To było wiadome od czasu powstania Pistorma.
[#26] Re: X-Com 2 dla Amig z PiStorm

@michal_zukowski, post #25

A do tego nie potrzeba gfx . Jak jest SDL to chyba musi być.
[#27] Re: X-Com 2 dla Amig z PiStorm

@recedent, post #17

oczywiscie ze tak - ze wzgledow technicznych jak i koszt nosnika w latach 90.
Ale lepiej miec wersje ktora dziala i w ciaga ..niz obejsc sie smakiem

do tej pory pierwsza czesc UFO uwazana jest za najlepsza w calej serii .. i w dodatku jest na nasza Amige

czas sobie ja odswiezyc :)

Ostatnia aktualizacja: 24.01.2023 16:31:47 przez HOŁDYS
[#28] Re: X-Com 2 dla Amig z PiStorm

@slawekwozniak, post #21

Slawek wystarczy upublicznic engine ufo 1 na AGA i OCS ..
Ciekawe na ile jest szansa otrzymac tak stary kod 68k
TERROR to ta sama gra
[#29] Re: X-Com 2 dla Amig z PiStorm

@Wankowicz, post #24

Vampir VS PiStorm. 0:1
Amiga+N Pokazuje, że 128mb ramu to za mało aby w to pograć


Minimalne wymagania pod PC to:
256 Ram, Winda7 wzwyż i CPU 1.4Ghz.
[#30] Re: X-Com 2 dla Amig z PiStorm

@koczis, post #29

a nie 386/33 mhz + VGA 512 kb + 4 MB RAM
nie wiem czy wiecie ale muzyke do Terrora robili John Broomhall (muzyka gry Amigowa np Civilizacja ,B17)
oraz Allister Brimble (super frog i wiele innych hitow)
3
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem