Komentowana treść: dRally dla systemu MorphOS i AmigaOS 4
[#1] Re: dRally dla systemu MorphOS i AmigaOS 4
Mamy grę, mamy newsa!
1
[#2] Re: dRally dla systemu MorphOS i AmigaOS 4
Gratuluję użytkownikom systemu MorphOS nowej gry.
1
[#3] Re: dRally dla systemu MorphOS i AmigaOS 4
Przypomina Wheelspin w nowszym wydaniu ok, racja
[#4] Re: dRally dla systemu MorphOS i AmigaOS 4
To jest SDL 2.62.2 na morphosa? Wyglada na to, ze juz wyprzedzili swiat o pare lat :))
[#5] Re: dRally dla systemu MorphOS i AmigaOS 4

@docent, post #4

Poprawione, był błąd w readme.

Ostatnia aktualizacja: 16.02.2023 15:51:15 przez recedent
[#6] Re: dRally dla systemu MorphOS i AmigaOS 4
Mimo iz niedawno jeden z forumowiczów zarzucał mi hipokryzję, sugerując jakobym giercmanił na PC, to ja nie licząc Herosów i klonów typu Kings Bounty czy Songs of Conquest na pececie na dłużej w swoim życiu ogrywałem może z 5 czy 6 gier. Ale akurat Death Rally było jedną z nich, potem zresztą ogrywałem to też trochę pod DOSBoxem na AOne. Dobra gra, ktora potrafi idealnie wcelować się w gusta graczy, którzy tak jak ja bardzo miło wspominają np. Super Cars czy Roadkill. Całe szczęście że jest już też wersja dla AmigaOS 4, która jutro, najdalej pojutrze trafi na OS4DepotOK
2
[#7] Re: dRally dla systemu MorphOS i AmigaOS 4

@MUFA-amigaone-pl, post #6

jest już też wersja dla AmigaOS 4, która jutro, najdalej pojutrze trafi na OS4Depot

Fajnie.
1
[#8] Re: dRally dla systemu MorphOS i AmigaOS 4
Zróbcie to na stockową A1200. ok, racja
[#9] Re: dRally dla systemu MorphOS i AmigaOS 4

@freak_outXP, post #8

Zróbcie to na stockową A1200


Wkradła Ci się literówka. Powinno być:

"Zrobię to na stockową A1200"
12
[#10] Re: dRally dla systemu MorphOS i AmigaOS 4

@recedent, post #9

OK
2
[#11] Re: dRally dla systemu MorphOS i AmigaOS 4

@recedent, post #9

Zrobiłem. Kolega wyżej A500 i 0.5MB ram nie siada, bo jest za łatwo.

A tak na serio, fajnie, że są nowe porty i są robione na inne NG, ale to pokazuje jak marnotrawimy siły robiąc to samo 3 razy, bo są 3 systemy. Szkoda, że nie da się nic w tej kwestii zrobić.

Ostatnia aktualizacja: 16.02.2023 18:41:32 przez KM_Ender
4
[#12] Re: dRally dla systemu MorphOS i AmigaOS 4

@freak_outXP, post #8

Nie pojdzie to na A1200 nawet z niezłym turbo.
[#13] Re: dRally dla systemu MorphOS i AmigaOS 4

@Hubez, post #12

Z kartą graficzną by poszło. Może nie 1 do 1.
1
[#14] Re: dRally dla systemu MorphOS i AmigaOS 4

@amikoksu, post #7

Już jest dostepna wersja dla AOS 4.
4
[#15] Re: dRally dla systemu MorphOS i AmigaOS 4

@Hubez, post #12

Dlaczego? Przecież to gra działająca na 486, ,choć zawierająca sporo technologicznych sztuczek, pewnie podobnie (raczej mniej) wymagająca jak amigowy Payback.
[#16] Re: dRally dla systemu MorphOS i AmigaOS 4
Graficznie ps1
szału nie mam
[#17] Re: dRally dla systemu MorphOS i AmigaOS 4

@michalmarek77, post #15

Przecież to gra działająca na 486

No na takim już "mocniejszym 486". Na 66Mhz pamiętam przycięcia, ale można normalnie grać i przejść. Jako wymagania znalazłem info własnie o 486DX2 66Mhz i 8MB RAM.

Pewnie dałoby się zrobic, żeby działało na A1200 z 060, a może nawet 030. W grze są elementy 3D. Można trochę "oszukać" i zrobić jako skalowanie i przesuwanie 2D (może tak jest właśnie zrobione). Przyciąć kolory. Ktoś by musiał się napracować, a na końcu większość powie, że na 486 lepsza i wersja 68K to okrojona bieda.
[#18] Re: dRally dla systemu MorphOS i AmigaOS 4

@MUFA-amigaone-pl, post #14

Widzę, że news został uzupełniony. Gratuluję również użytkownikom systemu Amiga OS 4 nowej gry, w którą mogą zagrać na swoich komputerach.

Death Rally to gra z tego okresu, kiedy powstawały pierwsze bardziej zaawansowane gry w 256 kolorach i nieśmiało wchodziły gry z 16-bitową paletą kolorów.

Ta grafika ma swój charakterystyczny styl zachłyśnięcia się bogactwem palety 256 kolorowej.

Do tej rodziny należą też np. The Lost Vikings 2, True Pinball, Mortal Kombat 3, Worms 2 itp.

Amigi dysponujące paletą 256-kolorową z reguły nie doświadczyły tych tytułów. Mamy Pinball Illusions oraz Worms DC. Ten drugi tytuł jest świetny. Trzeci Pinball od Digital Illusions niestety został zrealizowany inaczej niż dwa pierwsze tytuły z tej serii i według mnie grywalność, grafika i dźwięk stoją na niższym poziomie.

Gdyby Amiga przetrwała nieco dłużej, pewnie wydawcy bezproblemowo wydawali by gry na AGA, AAA lub RTG.
[#19] Re: dRally dla systemu MorphOS i AmigaOS 4
Fajnie, tylko czemu to jest takie wolne na moim PB A1138?
Wolne w okienku, a na pełnym ekranie niegrywalne.
Mam MorphOSa 3.15 (jeszcze), zaktualizowałem tylko SDL2.
[#20] Re: dRally dla systemu MorphOS i AmigaOS 4

@Jacques, post #19

U mnie na takim PowerBooku działa szybko. To znaczy technicznie działa szybko. Ale sama gra jest ślamazarna i nie bardzo przypomina jazdę jakimkolwiek samochodem. Możliwe, że później zdobywa się jakieś szybsze pojazdy i dynamika rozgrywki rośnie. Jednak na początku gra jest straszna. Nie mam motywacji żeby zobaczyć czy się rozkręca pomino tego, że bardzo lubię małe autka z widokiem z góry. Gra nie umywa się do np. „Rally Speedway” (1983) z ośmiobitowego Atari. Zupełnie inny poziom grywalności, dynamiki, sterowania.

Ostatnia aktualizacja: 18.02.2023 16:25:38 przez MDW
[#21] Re: dRally dla systemu MorphOS i AmigaOS 4

@MDW, post #20

Ta gra NIE jest ślamazarna, działała doskonale na Pentium 133.
Ten port jest chyba zwalony
Tak to powinno działać:
[#22] Re: dRally dla systemu MorphOS i AmigaOS 4

@Jacques, post #21

No faktycznie jakby trochę bardziej dynamiczne. Gdy ja to odpaliłem to niby działała szybko (jeżeli chodzi o renderowanie klatek), a jednak była jakaś taka biedna jeżeli chodzi o sterowanie, dynamikę, kolizje, logikę gry. Te samochody gdzieś utykały na zakręcie, robił się tłok i nierozwiązywalne sytuacje jak na parkingu przed szkołą podstawową o godz. 7:58 rano (to przynajmniej jest niezła komedia i można się nauczyć nowych przekleństw). szeroki uśmiech

Ostatnia aktualizacja: 18.02.2023 17:32:54 przez MDW
[#23] Re: dRally dla systemu MorphOS i AmigaOS 4

@MDW, post #22

U mnie jest slow motion w okienku i hyper slow motion na pełnym ekranie. Coś musi być nie tak z tym portem albo ustawieniami, hmmm...
[#24] Re: dRally dla systemu MorphOS i AmigaOS 4

@Jacques, post #23

To jest jeszcze gra pod DOS więc tam w kodzie mogą być dramaty. Techniki rodem z komputerów ośmiobitowych. To był straszny okres w historii komputerów. Całkiem szybkie maszyny wyposażone były w system operacyjny dla ośmiobitowców, który nie powinien przetrwać do drugiej połowy lat 80.
3
[#25] Re: dRally dla systemu MorphOS i AmigaOS 4

@MDW, post #24

W pracowni komputerowej w szkole podstawowej były komputery klasy PC XT/AT. Miały sieć (można było wysyłać wiadomości pomiędzy komputerami), bardzo prostą grafikę (kilka kolorów, np. Xenon II) oraz Norton Commandera. Pracowaliśmy pod MS-DOS.

Nauczyciel uczył nas obsługi DOSa i Nortona. Pamiętam jak wtedy opanowałem ścieżki w systemie plikowym, oraz poznałem ciekawe opcje Norton Commandera.

Te maszyny były z tego co kojarzę już oparte na 16-bitowym procesorze. Nie kojarzę MS-DOSa na 8-bitowe maszyny.

Ostatnia aktualizacja: 18.02.2023 19:42:54 przez Hexmage960
[#26] Re: dRally dla systemu MorphOS i AmigaOS 4

@MDW, post #24

Bez przesady
Coś co działało na Pentium I muli na G4 1.67GHz? Raczej jakaś kwestia z użyciem SDL, na PC ta gra w ogóle nie używała akceleracji 3D.
[#27] Re: dRally dla systemu MorphOS i AmigaOS 4

@Jacques, post #26

Pamiętaj, że to nie jest oryginalna gra na Pentium I. Korzysta z nowoczesnego SDLa, który ma swoje wymagania, a poza tym bazuje na innym otwartym kodzie.

Przy czym przyznaję, że gry nie testowałem osobiście i może problem z prędkością na Twojej maszynie ma przyczynę gdzie indziej.

Ostatnia aktualizacja: 18.02.2023 19:52:31 przez Hexmage960
[#28] Re: dRally dla systemu MorphOS i AmigaOS 4

@Hexmage960, post #27

Nie wiem gdzie może tkwić, QIII zasuwa, Death Rally się wlecze. No chyba że MOS 3.15 nie lubi najnowszej SDL2.
[#29] Re: dRally dla systemu MorphOS i AmigaOS 4

@Hexmage960, post #25

Te maszyny były z tego co kojarzę już oparte na 16-bitowym procesorze. Nie kojarzę MS-DOSa na 8-bitowe maszyny.

Będę musiał jeszcze raz przeczytać to co napisałem, bo głowę bym dał, że nie pisałem nic o tym, że 486 był ośmiobitowy. szeroki uśmiech
[#30] Re: dRally dla systemu MorphOS i AmigaOS 4

@Hexmage960, post #27

Korzysta z nowoczesnego SDLa, który ma swoje wymagania

Czasem zdarzyło mi się zerkać w źródła SDL i uważam, że samo używanie tej biblioteki właściwie nie daje żadnego narzutu jeżeli chodzi o prędkość. To jest po prostu opakowanie i przekazanie systemowych zdarzeń do bardziej multiplatformowych struktur z których korzysta już sama gra. Tu nie działa żadna wirtualna maszyna, nie ma nic co miałoby w zauważalnym stopniu obciążać maszynę (zwłaszcza taką z 2005 roku z Radeonem). To jest tylko taki wrapper. na systemowe mechanizmy. Często robiąc grę sami dla wygody i przejrzystości kodu (mniej lub bardziej świadomie) tworzymy taką namiastkę SDL ale specjalizowaną dla jednej gry.

Uważam, że normalnie napisany program pod SDL właściwie nie powinien zwalniać przez sam fakt, że otworzył sobie okno czy odebrał sygnał z klawiatury funkcją SDL. Chociaż wiem, że tak niestety jest z niektórymi portami... Jest to taki trochę skandal.

Uważam, że bardzo często winy wcale nie ponosi SDL dla MorphOS, AmigaOS4 czy AmigaOS3 tylko sposób w jaki program był napisany. W tych programach często są takie rozwiązania, że działają 2, 5, 10, 50 razy wolniej niż powinny. Tylko, że tworzone są dla absurdalnie szybkich maszyn i przez ludzi bez świadomości i programistycznego honoru. Nikogo nie interesuje czy taka opensourcowa gra zjada 5 czy 80% procesora. Póki nie przekracza 100% to i tak jest 60 FPS. A gdy się to zbuduje dla nieco wolniejszej maszyny to nagle głupie menu działa z prędkością 10 FPS, bo taki "nowoczesny" programista robi jakąś głupią, zupełnie zbędną operację przy każdym rysowaniu. O samej grze już nie wspomnę, bo to dopiero jest prawdziwe pole do popisu dla crapowatych rozwiązań...

Jak szybko działał "Tower 57" przy pierwszym uruchomieniu na AmigaOS4 czy MorphOS? Coś kojarzę, że chyba 5 czy 8 FPS... A po skończeniu w 1440x960 działa 60 FPS bez choćby jednego pixela różnicy w stosunku do oryginału. Tylko trzeba było poświęcić kilka miesięcy na zagłębianie się w wypociny twórców, którzy nie wiedzą, że procesor może mieć mniej niż 1GHz i myślą, że najmniejszą jednostką pamięci jest megabajt.

I ja wcale nie mówię o jakichś niezwykłych optymalizacjach. Oczekuję tylko, że nie będzie przedszkolnych architektonicznych błędów, które zwalniają program np. 10 razy, a czego nie czuć na dzisiejszych maszynach. Od programisty oczekuję resztek honoru...

Ostatnia aktualizacja: 18.02.2023 20:24:53 przez MDW
4
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem