Komentowana treść: dRally dla systemu MorphOS i AmigaOS 4
[#31] Re: dRally dla systemu MorphOS i AmigaOS 4

@MDW, post #30

Na pewno jakąś winę ponosi MorphOS czy raczej jego programiści w przypadku SDL 2. Ta biblioteka powstała u Was parę lat później niż u nas i chyba wciąż nie jest do końca dobrze dopracowana. W każdym bądź razie gdy ją porównywałem to ta sama gra na X5000 potrafiła pod AmigaOS 4 zabierać powiedzmy 20% mocy procesora, a na MOSie w tej samej rozdzielczości na tym samym sprzęcie (nie licząc grafiki) 90%.
Co do Death Rally to w domyślnym trybie renderowania SDL (kompozycja) zajmuje dość dużo czasu procesora, na X5000 około 40% - 50%, aczkolwiek w readme stoi jak byk aby zmienić tryb renderowania na OGles 2, w celu przyspieszenia działania. Przyznam jednak szczerze że nawet tego nie testowałem, gdyż gra aktualnie nie spełnia podstawowych wymagań jakościowych. W przypadku portu dla AmigaOS 4 nie działają pady, nie działa tryb pełnoekranowy, a jak by tego było mało ścieżka muzyczna ma dosyć ostre irytujące przekłamania. Słowem napaliłem się trochę, ale z dużej chmury wyszedł mały deszcz. Oczywiście to dopiero pierwsza wersja portu i jeśli w kolejnych zostanie on bardziej dopracowany będzie OK. W przeciwnym wypadku lepiej grać w to pod DOSBOXem.
1
[#32] Re: dRally dla systemu MorphOS i AmigaOS 4

@MUFA-amigaone-pl, post #31

To fakt, morohosowcy długo czekali na SDL2, ciągle coś tam mocno grzebią i pewnie często poprawiają jakieś przyczyny problemów (także z prędkością).
Ale tak generalnie uważam, że SDL nie powinien być przyczyną narzutu zauważalnego na nawet najsłabszych PPC w Amigach Classic. Jakieś 030 może coś tam mogłoby odczuć. Ale też niewiele.

SDL zawdzięczamy bardzo wiele, bo właściwie niemal 100% portów jakie się pojawiają bazują na jej. To dzięki SDL tak szybko są portowane niemal wszystkie opensourcowe gry, którym wystarcza sprzęt czy soft jakim dysponujemy w świecie AmigaOS4 czy MorphOS.

Osobiście nie jestem fanem tej biblioteki i miałem dosyć jej kaprysów, czekania na poprawki błędów, czasem innego zachowania na różnych platformach. Czułem się taki trochę bezradny, wstyd mi było, że się na niej opieram robiąc coś swojego od podstaw i nie mam pełni kontroli nad prawie wszystkim. Trochę głupio mi było, że mam prawie pół wieku na karku, a na ulubionej platformie muszę używać jakiegoś SDL żeby otworzyć okno czy odczytać klawiaturę. Dlatego w 2018 powiedziałem dość, wykosilem ją z mojego umysłu i nieco się podszkolilem w podstawach pisania dla AmigaOS. Wiele nie trzeba i książki z 1990 wystarczą do zrozumienia podstaw. Później nożna coś dopytać na forum, popatrzeć w źródłach SDL (hehe), innych źródłach, includach, szczątkowej dokumentacji. I nagle człowiek czuje, że może wszystko. To samo zrobiłem na macOS, a ewentualne porty na inne platformy mogą sobie używać SDL. Mi zależy żeby na MorphOS, AmigaOS4, macOS nie było pośrednictwa tej biblioteki.
1
[#33] Re: dRally dla systemu MorphOS i AmigaOS 4

@MDW, post #32

SDL2 ma jakieś wbudowane wsparcie dla akceleracji wyswietlania. W MorphOSowym SDL2 jest to zrobione o tyle, żeby działało, w AmigaOS4.x jest to zrobione raczej w pełni (z tego co patrzyłem po źródłach). Dlatego dla MorphOSa o ile się da to lepiej jednak brać wersję dla SDL1. Dlatego też, nie kombinowałem z różnymi wersjami Dosboxa pod SDL2 tylko zrobiłem pod SDL1 plus hack żeby wykorzystać morphosowego overlaya RGB.

Ostatnia aktualizacja: 21.02.2023 21:51:46 przez michal_zukowski
[#34] Re: dRally dla systemu MorphOS i AmigaOS 4

@michal_zukowski, post #33

Ta akceleracja 3D jest zupełnie zbędna w przypadku Death Rally, może to ona jest przyczyną slow motion, hmm...

A właśnie, po długiej przerwie niedawno odpaliłem DOSBoxa JiT (cały czas był zainstalowany) i ma jakieś strasznie popieprzone kolory obecnie u mnie Kojarzysz o co może chodzić? Wersja standardowa ma normalne

Ostatnia aktualizacja: 22.02.2023 11:04:21 przez Jacques
[#35] Re: dRally dla systemu MorphOS i AmigaOS 4

@Jacques, post #34

Akceleracja wyswietlania to nie to samo co akceleracja 3D.
Co do kolorow w dosbox to sprawdz output = surface output=overlay output=overlay2
[#36] Re: dRally dla systemu MorphOS i AmigaOS 4

@michal_zukowski, post #35

Ale w Death Rally jest jakieś jakby rozmycie tekstur...

Dziękuję, sprawdzę config DOSboxa.
[#37] Re: dRally dla systemu MorphOS i AmigaOS 4

@Jacques, post #36

Niestety nie działa mi overlay ani overlay2 gdy istawiam w configu DOSBoxa JiT. Wcześniej używałem OpenGL, co o dziwo dawało przeskalowanie obrazu na pełnym ekranie, ale ostatnio właśnie miałem te dziwne zepsute kolory. Skończyło się na surface i to działa dobrze, a podwajanie rozmiaru okranu na fullscreenie ustawiłem w opcjach.

Dlaczego tylko nie działa mi overlay? PBA1138 + MOS 3.15.
[#38] Re: dRally dla systemu MorphOS i AmigaOS 4

@Jacques, post #37

w archiwum z dosbox jit jest powersdl.library. wrzuciles do libs: ?
[#39] Re: dRally dla systemu MorphOS i AmigaOS 4

@michal_zukowski, post #38

Miałem wrzuconą, ale tę z drugiego katalogu libs. Jedna wersja jest widać nieodpowiednia, bo po zmianie jest OK. Dzięki OK
[#40] Re: dRally dla systemu MorphOS i AmigaOS 4
BSzili wydał wczesną wersje portu dla Amigi z procesorem 68k, obstawiam że bez 060 nie podchodź.

link
[#41] Re: dRally dla systemu MorphOS i AmigaOS 4

@waldiamiga, post #40

BSzili wydał wczesną wersje portu dla Amigi z procesorem 68k, obstawiam że bez 060 nie podchodź.

Wow OK- ciekawe ok, racja
[#42] Re: dRally dla systemu MorphOS i AmigaOS 4

@BULI, post #41

U mnie na 060/50mhz voodoo3 działa tak samo płynnie jak tutaj na 100mhz:

https://www.youtube.com/watch?v=Sx4KGjtlu2Y
1
[#43] Re: dRally dla systemu MorphOS i AmigaOS 4

@Pawelek, post #42

Ooo potestujemy OK
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem