[#12]
Re: Silnik Blues 1.0.0r1 dla AmigaOS 4.1
@Commodore128D,
post #1
Czy ktoś wie dlaczego powstał Prehistorik 2 na 8-bitowego Amstrada CPC, a nie powstał na Amigę?
Powstał głównie jako pokaz możliwości wersji
CPC Plus, czyli ośmiobitowca z najlepszą grafiką, potrafiącą wyświetlać obraz w 15 kolorach z palety 4096. Jak sobie ktoś zobaczy screeny gry z wersji CPC+, to na pierwszy rzut oka zapewne pomyśli że to gra odpalona na jakimś kompie 16-Bitowym, gdyż jak na komputerek osmiobitowy gra wygląda obłędnie. No a że CPC+ był kompatybilny w dół ze zwykłym CPC, to i z autoamtu miałeś grę w wersji "brzydkiej", typowej dla komputerów z lat-80 tych. Raczej należy przyjąć że sam Amstrad, który się wygłupił z wprowadzeniem na rynek wersji Plus i konsoli GX 400, dopiero na początku lat 90-tych, kiedy to już królowała Amiga i Atari ST i który szybko tego pożałował, kończąc produkcję i w zasadzie kończąc działalność nie maczał palców przy wywieraniu jakiś nacisków na Titusa.
To była prawdopodobnie fanowska chęć pokazania możliwości tej platformy. Dla Titusa pracował jeden austriacki koder, który wsławił się ambitnymi produkcjami dla CPC na demoscenie. To on zrobił Prehistorika 2. Widocznie w jakiś sposób przekonał Tiusa by wydać ten graficzny majstersztyk na wymierającego ośmiobitowca. Czemu nie wyszło to na Amigę, która na pewno w 1993 roku była bardziej popularna niż Amstrad CPC Plus, nawet w połączeniu ze zwykłym CPC?
Pewnie trzeba by pytać ludzi z Titusa. Jedno co ja zuważyłem że Prehsitorik 2 działa na PC w 256 kolorach, a Titus nie wspierał w ogóle platformy AGA. Może uznali że skoro wydali być może najładniejszą na tamten czas grę w historii dla komputera 8-Bit to jednoczesniie nie będą się bawić w potworka na ECS, który siłą rzeczy musiałby mieć jakąś redukcję kolorów, ditheringi i być może jeszcze inne cięcia względem wersji PC... No to już oczywiście tylko moje gdybanie.