Komentowana treść: Silnik Blues 1.0.0r1 dla AmigaOS 4.1
[#1] Re: Silnik Blues 1.0.0r1 dla AmigaOS 4.1
Czy ktoś wie dlaczego powstał Prehistorik 2 na 8-bitowego Amstrada CPC, a nie powstał na Amigę? 😑
1
[#2] Re: Silnik Blues 1.0.0r1 dla AmigaOS 4.1

@Commodore128D, post #1

Zgaduje ze przyczyna mogly byc takie czynniki jak: brak pieniedzy, brak czasu i pracownikow, upadek Commodore.
3
[#3] Re: Silnik Blues 1.0.0r1 dla AmigaOS 4.1
Marzy mi się że może kiedyś zobaczę Prehistoric 2 na Amigę klasyczną i będzie płynny scroll a nie przewijanie co ekran.
1
[#4] Re: Silnik Blues 1.0.0r1 dla AmigaOS 4.1

@Commodore128D, post #1

Może twórcy na amigę nie chcieli rżnąć palemek z Sonica tak jak twócy wersji na CPC+ :)

ps. Wersja Amstradowa ma jeden z lepszych soundtracków gier na Amstradzie.

tu cover:
3
[#5] Re: Silnik Blues 1.0.0r1 dla AmigaOS 4.1
Najlepsza gra od Titusa to Adventures of Moktar (nie mylić z nudziarzem Titusem Lisem)
1
[#6] Re: Silnik Blues 1.0.0r1 dla AmigaOS 4.1

@Gżegżółka, post #3

Marzy mi się że może kiedyś zobaczę Prehistoric 2 na Amigę klasyczną

Fajnie by było. Może to się przyda https://github.com/pixelhijack/prehistorik-2-phaserjs.
3
[#7] Re: Silnik Blues 1.0.0r1 dla AmigaOS 4.1

@michal_zukowski, post #4

Dobre to. Bardziej dojrzałe od Chuck Rocka, który ma zajebisty main theme, ale motyw nie został IMO rozwinięty, kilkanaście dźwięków, trzy akordy - mam niedosyt... ok, racjaŚpiochok, racjaok, racja
[#8] Re: Silnik Blues 1.0.0r1 dla AmigaOS 4.1

@powerzx, post #2

Być może... Tylko, gra powstała bodajże 2 lata przed upadkiem Commodore (pisana w 92, wydana 93).
Jeśli się nie mylę rynek Amstrada była wtedy znacznie mniejszy niż Amigowy.
Może się mylę...
[#9] Re: Silnik Blues 1.0.0r1 dla AmigaOS 4.1

@Gżegżółka, post #3

Wiem, że to nie to samo... Wiem, ale...
Jeżeli masz przypadkiem The A500 mini to, gdy wejdziesz w backdoor Pandory mode, wtedy prehistorika 2 można odpalić.
Ponieważ ja mam moją mini w obudowie 500 (z działającą klawiaturą - jestem dumnyszeroki uśmiechszeroki uśmiech) to czuję się "prawie" jakbym grał na Amidze. drunk
1
[#10] Re: Silnik Blues 1.0.0r1 dla AmigaOS 4.1

@Commodore128D, post #8

Titus był francuską firmą, a rynek Amstrada był tam bardzo duży. Może dlatego powstał Prehistorik 2 właśnie na niego, także wspierając lepszego technicznie CPC+.
Jest możliwe, że było nawet jakieś porozumienie by ten tytuł się pojawił i promował "Plusa".

Ostatnia aktualizacja: 09.08.2023 12:09:17 przez Jacques
2
[#11] Re: Silnik Blues 1.0.0r1 dla AmigaOS 4.1

@Commodore128D, post #1

Prehistorik 2. Chyba najładniejsza gra z tej serii wyszła na SNESa, pod tytułem Prehistorik Man:
4
[#12] Re: Silnik Blues 1.0.0r1 dla AmigaOS 4.1

@Commodore128D, post #1

Czy ktoś wie dlaczego powstał Prehistorik 2 na 8-bitowego Amstrada CPC, a nie powstał na Amigę?


Powstał głównie jako pokaz możliwości wersji CPC Plus, czyli ośmiobitowca z najlepszą grafiką, potrafiącą wyświetlać obraz w 15 kolorach z palety 4096. Jak sobie ktoś zobaczy screeny gry z wersji CPC+, to na pierwszy rzut oka zapewne pomyśli że to gra odpalona na jakimś kompie 16-Bitowym, gdyż jak na komputerek osmiobitowy gra wygląda obłędnie. No a że CPC+ był kompatybilny w dół ze zwykłym CPC, to i z autoamtu miałeś grę w wersji "brzydkiej", typowej dla komputerów z lat-80 tych. Raczej należy przyjąć że sam Amstrad, który się wygłupił z wprowadzeniem na rynek wersji Plus i konsoli GX 400, dopiero na początku lat 90-tych, kiedy to już królowała Amiga i Atari ST i który szybko tego pożałował, kończąc produkcję i w zasadzie kończąc działalność nie maczał palców przy wywieraniu jakiś nacisków na Titusa.

To była prawdopodobnie fanowska chęć pokazania możliwości tej platformy. Dla Titusa pracował jeden austriacki koder, który wsławił się ambitnymi produkcjami dla CPC na demoscenie. To on zrobił Prehistorika 2. Widocznie w jakiś sposób przekonał Tiusa by wydać ten graficzny majstersztyk na wymierającego ośmiobitowca. Czemu nie wyszło to na Amigę, która na pewno w 1993 roku była bardziej popularna niż Amstrad CPC Plus, nawet w połączeniu ze zwykłym CPC?

Pewnie trzeba by pytać ludzi z Titusa. Jedno co ja zuważyłem że Prehsitorik 2 działa na PC w 256 kolorach, a Titus nie wspierał w ogóle platformy AGA. Może uznali że skoro wydali być może najładniejszą na tamten czas grę w historii dla komputera 8-Bit to jednoczesniie nie będą się bawić w potworka na ECS, który siłą rzeczy musiałby mieć jakąś redukcję kolorów, ditheringi i być może jeszcze inne cięcia względem wersji PC... No to już oczywiście tylko moje gdybanie.
2
[#13] Re: Silnik Blues 1.0.0r1 dla AmigaOS 4.1

@MUFA-amigaone-pl, post #12

czyli ośmiobitowca z najlepszą grafiką, potrafiącą wyświetlać obraz w 15 kolorach z palety 4096.


masz 16 kolorow tła + sprzętowe spritesy każdy po 16 kolorow więc jest lepiej niż napisałeś natomiast

Sega MasterSystem oraz MSX2/MSX2+ zjada graficznie Amstrada Plusa na śniadanie, głownie przez użycie trybu 1x1.

Natomiast co do Amstrada Plusa to polecam zobaczyć grę Fluffy, wygląda dużo lepiej niż Prehistoric2
4
[#14] Re: Silnik Blues 1.0.0r1 dla AmigaOS 4.1

@Koyot1222, post #11

Fajna, fajna. Choć widać, że to SNES i rozdziałka tylko 256 na 224... Tło może być w wyższej rozdzielczości
P. S. Wieczorem spróbuję tę wersję odpalić na the A500 mini
[#15] Re: Silnik Blues 1.0.0r1 dla AmigaOS 4.1

@MUFA-amigaone-pl, post #12

No to się udało. Wersja super.
Trochę się spóżnili, jak Sinclar z SAM Coupé. 5 lat wcześniej to byłby HiT.
Na podwórku Commodore rodzina plus 4 - też miała fajną paletę
(128 kolorów, w zasadzie 121, choć niektórzy widzą 122szeroki uśmiech ) Niestety dopiero dema po 2k roku pokazują na co ten komputer stać... No i jest kolor czerwony, prawdziwy , którego tak bardzo brakuje w C64 i C128. Ten ostatni może wyświetlić czerwony (ale też taki słabiutki) w trybie RGBI .

o była prawdopodobnie fanowska chęć pokazania możliwości tej platformy.
1
[#16] Re: Silnik Blues 1.0.0r1 dla AmigaOS 4.1

@michal_zukowski, post #13

Fluff. No wymiata, fakt
2
[#17] Re: Silnik Blues 1.0.0r1 dla AmigaOS 4.1

@Commodore128D, post #16

Ja tam nie widzę nic wymiatającego. Kiepska kolorystyka, choć kolorów pewnie sporo, brak paralaksy i typowa dla CPC ciasnota na ekranie. Docenić należy tak rzadki płynny scroll, który na zwykłym CPC z kolei prawie nie występuje, ale czy to osiągnięcie na CPC+
Taki wiekowy już dość Mayhem in Monsterland (paralaksa!) czy Sam's Journey na C64 zjadają Fluffa na śniadanie.
CPC pokazało za to pazur w Pinball Dreams.

Ostatnia aktualizacja: 09.08.2023 19:22:56 przez Jacques
1
[#18] Re: Silnik Blues 1.0.0r1 dla AmigaOS 4.1

@Jacques, post #17

Wymiata pod względem gier na Amstrada.
2
[#19] Re: Silnik Blues 1.0.0r1 dla AmigaOS 4.1

@michal_zukowski, post #18

Ale Prehistorik 2 przynajmniej miał efekt paralaksy z drzewami na pierwszym planie i ładną kolorystykę (choć brak pełnego scrolla). Fluffy jest zupełnie płaski. Dobra, rzecz gustu, ale tak naprawdę wymiatać to będzie dopiero Sonic na GX/Plusa :)

Ostatnia aktualizacja: 10.08.2023 07:37:02 przez Jacques
[#20] Re: Silnik Blues 1.0.0r1 dla AmigaOS 4.1

@MUFA-amigaone-pl, post #12

Jedno co ja zuważyłem że Prehsitorik 2 działa na PC w 256 kolorach, a Titus nie wspierał w ogóle platformy AGA.

Prehistorik 2 spokojnie używa 32 kolorów. Kafle 32x32 jak dobrze pamiętam. Tu są pełne mapy.
1
[#21] Re: Silnik Blues 1.0.0r1 dla AmigaOS 4.1

@tukinem, post #20

Prehistorik 2 spokojnie używa 32 kolorów. Kafle 32x32 jak dobrze pamiętam.


No nie będę się upierał, zresztą z tego co widzę w opisie portu, to teoretycznie jest możliwość aktywowania kolorów CGA (choć u mnie ta opcja nie zadziałała). Mogę powiedzieć tylko tyle że jak zrobiłem graba do schowka z planszy tytulowej gry i wkleiłem to do PersonalPainta, ten wyświetlil to w palecie 128 kolorów (nawet chyba kilka więcej). No ale wiadomo że ten port z AmigaOS 4, używa jakiś filtrów wyświetlania grafiki, trybów skalowania rozdzielczości w górę itp. zatem być może sobie jakoś sztucznie tę paletę podbija względem oryginału. W poprzednim poście, pisząc o 256 kolorach pisałem na podstawie wrażenia jakie odniosłem grając w ten port, a nie grając w oryginał na PC.

Tu masz jak to dokładnie wygląda u mnie pod Personal Paint i jak by wyglądało według algorytmów tego programu po redukcji ze 128 kolorów na 32.



Ostatnia aktualizacja: 15.08.2023 14:27:19 przez MUFA-amigaone-pl
[#22] Re: Silnik Blues 1.0.0r1 dla AmigaOS 4.1

@Gżegżółka, post #3

CDTV + pistorm

(nie, nie pójdzie na gołej A500)

1
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem