Komentowana treść: Grind - prace w toku
[#1] Re: Grind - prace w toku
Silnik gry obsługuje tekstury podłoga, sufit?
1
[#2] Re: Grind - prace w toku

@amikoksu, post #1

Nikomu to do szczęścia nie potrzebne. Na podłodze mamy kolory imitujące rzucane cienie a na sufit i tak nikt nie patrzy. Na otwartej przestrzeni widzimy ponad nami niebo, chmury i takie tam.

I dzięki temu mamy silnik z tekstuowanymi ścianami, na którym na gołej pięćsetce można spokojnie grać na pełnym ekranie. Nic podobnego na golasie nigdy wcześniej nie powstało.

Dla porównania można na A500 odpalić na pełnym ekranie Legends of Valour, Project Battlefield czy Cytadela. Różnica jest gigantyczna.

Ostatnia aktualizacja: 15.10.2023 13:48:10 przez kempy
3
[#3] Re: Grind - prace w toku

@kempy, post #2

A na A500 z Fastem jest już naprawdę płynnie.
[#4] Re: Grind - prace w toku

@kempy, post #2

Akurat mi do szczęścia by się przydało. W Cytadeli są tekstury na podłodze i suficie.
2
[#5] Re: Grind - prace w toku

@amikoksu, post #4

to graj w Cytadele :)
6
[#6] Re: Grind - prace w toku

@amikoksu, post #4

Grasz w Cytadelę na gołej pięćsetce z włączonym sufitem i podłogą i do tego na pełnym ekranie? Czy to faktycznie jest granie?
2
[#7] Re: Grind - prace w toku

@amikoksu, post #1

Na serio jakaś mizerna tekstura 16x16 na suficie ma jakiekolwiek znaczenie z punktu widzenia grywalności? Takie „kropy” sprawiają tylko, że wszystko staje się znacznie mniej czytelne. Wrogowie gubią się wizualnie na tle tych ścian.

Ja bym chętnie zobaczył doomowankę z ciekawymi wielopoziomowymi pomieszczeniami, prostym światłem, fajną paletą kolorów i… zupełnie bez tekstur. Ale za to z wektorowymi przeciwnikami. Nigdy nie rozumiałem tego ciśnienia na obowiązkowe umieszczanie tych malusich, powtarzanych na każdej ścianie, tekstur. Niczego to nie zmienia, a tylko wzrok się gubi na tych ogromnych pixelach.
2
[#8] Re: Grind - prace w toku

@kempy, post #6

Nie, ale na 030 sobie włączam. Fajnie, gdyby Grind miał taką opcję. Ja wiem że ta gra robiona jest typowo pod A500 1 mega ale można by przy okazji i nie dużym nakładem pracy wykorzystać bardziej lepsze procesory.

Ostatnia aktualizacja: 15.10.2023 14:57:47 przez amikoksu
1
[#9] Re: Grind - prace w toku
Ciekawe czy skończą przed moją emeryturą...
[#10] Re: Grind - prace w toku

@amikoksu, post #8

Zagraj w nowa wersje AB 3D II
[#11] Re: Grind - prace w toku

@Sventevith, post #10

działa na the a500 mini?
[#12] Re: Grind - prace w toku
Gra wprowadza coś nowego do gatunku czy tylko (albo „aż” - zależy jak patrzeć) ma pokazać, że na najsłabszej Amidze też się da?
[#13] Re: Grind - prace w toku

@MDW, post #12

Z tego co zdążyłem zauważyć do tej pory, to jedynie że się da w miarę komfortowo grać na 7,09 MHz (ale bez podłóg i sufitu).
[#14] Re: Grind - prace w toku

@amikoksu, post #13

No to bardzo pięknie. Rewelacja! Zostało udowodnione, że się da więc, jeżeli gra nie wnosi nic do gatunku, to jeden level wystarczy. Przecież i tak nikt tego nie odpali na 7MHZ, bo każdy przez 30 ostatnich lat zdążył kupić 10 kart turbo.
[#15] Re: Grind - prace w toku

@MDW, post #14

pewnie ta gra uratowałaby Commodore, gdyby była w pakiecie z A1200. ehh

Ostatnia aktualizacja: 19.10.2023 21:56:29 przez luka
[#16] Re: Grind - prace w toku

@luka, post #15

Jeżeli platforma miałaby się trzymać na jednej gre to i tak nie wróżyłabym jej komercyjnej przyszłości. Generalnie pozycjonowanie komputera jako konsoli do gier ma krótkie nogi.
[#17] Re: Grind - prace w toku

@Sventevith, post #10

Nowa wersja? Gdzie?
[#18] Re: Grind - prace w toku

@Sventevith, post #10

Ta wersja?
[#19] Re: Grind - prace w toku

@Pinto, post #17

Na patronie lub….:)
[#20] Re: Grind - prace w toku
Dlaczego to jest nazywane silnikiem "Dooma"?
1
[#21] Re: Grind - prace w toku

@MDW, post #16

Generalnie pozycjonowanie komputera jako konsoli do gier ma krótkie nogi.


Dzisiaj, w dobie wszechobecnych, tanich konsol, tak.
30-40 lat temu, wręcz odwrotnie.

To gry w znacznym stopniu definiowały popularność komputerów domowych.

Gdyby nie gry na komputery PC, to nie odniósłby takiego sukcesu i nie znajdował się z czasem w większości domów. Dalej zajmował by jedynie biura i fabryki, jako nudny sprzęt do pracy. A nie każdy potrzebuje komputera żeby pracować.

GRIND raczej nie uchroniłby Amigi ani tym bardziej Commodore. Trochę przedłużyłby jej żywot, gdyby kod zostałby użyty do tworzenia innych gier na bazie zastosowanej techniki przetwarzania grafiki 3D.
[#22] Re: Grind - prace w toku

@Pinto, post #20

Nie wiem, silnik (renderujący) jest zupełnie inny, natomiast z tego co pamiętam jeśli chodzi o inne aspekty to na silniku dooma wzoruje się w bardzo wielu miejscach. Bo też i o to chodziło by pokazać, że od biedy DAŁOBY się zrobić DOOMA na gołą amigę.
1
[#23] Re: Grind - prace w toku

@amikoksu, post #18

Na tych ustawieniach emulatora, patrząc na tę wersję, poziom trudności znacznie wzrasta patrząc jak szybko te pociski lecą w stronę gracza, nawet powiedziałbym że przeczy to założeniom rozgrywki oryginałowi.
[#24] Re: Grind - prace w toku

@Amcio, post #23

Jest bardziej dynamiczna niż quake, ale da się grać.
[#25] Re: Grind - prace w toku
Dla zainteresowanych - info o wprowadzonych zmianach oraz wizja na przyszłość

https://www.patreon.com/posts/48-grinds-one-91177510
1
[#26] Re: Grind - prace w toku

@mailman, post #25

Wychodzi na to, że podłoga i sufit bez zmian.
[#27] Re: Grind - prace w toku

@MDW, post #14

Przecież i tak nikt tego nie odpali na 7MHZ, bo każdy przez 30 ostatnich lat zdążył kupić 10 kart turbo.


Odpali i odpalił (wcześniejszego Dreada). Fajnie jest się "bawić" z A1260, ale czasem też odpalić ultraklasyka A500. No i z samym Fastem działa to już bardzo dobrze.
[#28] Re: Grind - prace w toku

@kempy, post #2

Dla porównania można na A500 odpalić na pełnym ekranie Legends of Valour, Project Battlefield czy Cytadela. Różnica jest gigantyczna.

Ta, w 5 klatkach na sekundę. Albo i mniej.
[#29] Re: Grind - prace w toku

@QkiZ, post #28

Dla porównania można na A500 odpalić na pełnym ekranie Legends of Valour, Project Battlefield czy Cytadela. Różnica jest gigantyczna.

Ta, w 5 klatkach na sekundę. Albo i mniej.


Na tym właśnie polega przewaga silnika użytego w Dread/Grind.
2
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem