Komentowana treść: Ami-H.E.R.O.
[#1] Re: Ami-H.E.R.O.
Muzyka naprawdę dobra, grafika takie c64 , ale gra się fajnie.
5
[#2] Re: Ami-H.E.R.O.
Propozycja, aby na głównym ekranie wprowadzić opcje "F1 - start gry", "F2 - informacje", "ESC - wyjście". Zaczynanie gry za każdym razem i przechodzenie tych kilku ekranów z zielonym tekstem trochę jest męczące, a tak byłyby pod F2, a rozpoczęcie gry pod F1. Chyba, że chcesz zmuszać do czytania, to może tylko przy pierwszym rozpoczęciu gry w danym uruchomieniu, a przy kolejnym rozpoczęciu gry (w tym samym uruchomieniu) już może bez tego.

Poza tym gra się przyjemnie. Muzyka klimatycznie dopasowana.

Ostatnia aktualizacja: 07.01.2024 14:09:17 przez mailman
2
[#3] Re: Ami-H.E.R.O.

@mailman, post #2

Napisy w miarę szybko znikają, wystarczy trzymać cały czas fire/spację.

A teraz mała ciekawostka. Do gry dodałem cheat na przechodzenie poziomów. Ktoś odkryje go?
[#4] Re: Ami-H.E.R.O.
Czy mi sie wydaje, ale z tego co pamietam port tej gry na Amige wyszedl juz dawo temu.
Ale i rowniez te wersje przyjmujemy :)
1
[#5] Re: Ami-H.E.R.O.

@Dorian3d, post #1

Jak na C64 czy Spectrum to majstersztyk, ale na Amidze powinno być więcej animacji, o wiele więcej, bo Amiga to lepszy bogatszy dźwięk i różne smaczki w postaci animacji czy filmików rodem z Another Word podczas których widzimy jak bohater jest atakowany przez pijawki i takie tam.
2
[#6] Re: Ami-H.E.R.O.

@koczis, post #5

Kto by to miał zrobić?
[#7] Re: Ami-H.E.R.O.
Jest "H.E.R.O." więc teraz pora na "R.O.T.O.". szeroki uśmiech
2
[#8] Re: Ami-H.E.R.O.

@tukinem, post #3

Napisy to zbedne sa, lepiej je dodac pod klawisz Help lub zrobic glowne menu z opcjami: Start Game i Help.
1
[#9] Re: Ami-H.E.R.O.

@koczis, post #5

hmm

Ostatnia aktualizacja: 07.01.2024 18:54:34 przez Dorian3d
1
[#10] Re: Ami-H.E.R.O.

@powerzx, post #8

Klawisz HELP to raczej tak dodatkowo dla super-wtajemniczonych. Widząc niektóre pytania na forum boję się, że wielu użytkowników nie odnajdzie klawisza HELP na klawiaturach swoich emulowanych Amig. A z czasów "używania" prawdziwych Amigi nie pamiętają zupełnie klawiatury.

Ostatnia aktualizacja: 07.01.2024 20:49:27 przez MDW
6
[#11] Re: Ami-H.E.R.O.

@powerzx, post #8

Z wlasnego doswiadczenia wiem ze napisy sa jak najbardziej wskazane.
Mowie to po ostatniej aferze z moja gra Mario Bros przeniesionej z Poket Game.
1
[#12] Re: Ami-H.E.R.O.
Fajna gra , gratulację za inicjatywę !!
1
[#13] Re: Ami-H.E.R.O.
Brawo - gratulacja OK
Mnie gra trochę kojarzy się z EXILE (moja ulubiona wersja pod CD32):
1
[#14] Re: Ami-H.E.R.O.
Serdecznie gratuluję koledze Tukinemowi za kolejną, fantastyczną grę! Wcielasz w życie super projekty, coś o czym ja mogę tylko pomarzyć. Gratuluję talentu i pracowitości! OK

Uwielbiam tego typu gry komnatowe z pająkami i innymi stworzeniami.

Ostatnia aktualizacja: 08.01.2024 15:16:10 przez Hexmage960
2
[#15] Re: Ami-H.E.R.O.

@Hexmage960, post #14

Dziękuję. Sporo jest niedopracowań w grze, a głównie starałem się odzwierciedlić ruch główną postacią, czyli wznoszenie się w górę, opadanie i kolizje po kaflach komnaty.

Wiem, że grafika kuleje, jest biedna i słaba, ale wystarczy spróbować zagrać kilka razy i moim zdaniem od razu potrafi wciągnąć. Sam poza 14 poziom nie potrafię przejść, no chyba że użyję cheatu i zacznę z pełną ilością żyć od dalszych poziomów.

Wiele rzeczy jest stworzonych chaotycznie, np. Ruch ćmy pisałem tylko po kolizjach kafli, więc tworząc kolejne poziomy unikałem wstawiania ich tam gdzie jest boczne przejście, bo wtedy ćma wychodziła poza komnatę, czyli poza bitmapę i tablicę z kolizjami. Gdy skończyłem wszystkie 20 poziomów, to dopiero dopisałem warunek żeby ćmy nie wychodziły poza komnatę. Mógłbym teraz stworzyć bardziej zbliżone do oryginału poziomy, a faktycznie im bliżej końca, tym są coraz trudniejsze.
[#16] Re: Ami-H.E.R.O.
[youtube]https://youtu.be/B8ywH4rsoig?si=bvIRt9MuKPSpo85X[/youtube]
[#17] Re: Ami-H.E.R.O.

@Dorian3d, post #1

grafika takie c64

Jak to C64? Przecież ja tu widzę kolor czerwony.
5
[#18] Re: Ami-H.E.R.O.

@tukinem, post #15

Ruch ćmy pisałem tylko po kolizjach kafli, więc tworząc kolejne poziomy unikałem wstawiania ich tam gdzie jest boczne przejście, bo wtedy ćma wychodziła poza komnatę, czyli poza bitmapę i tablicę z kolizjami. Gdy skończyłem wszystkie 20 poziomów, to dopiero dopisałem warunek żeby ćmy nie wychodziły poza komnatę.

Powiem z ciekawostek, że w grze Benefactor ruch tych spodków na etapie Techno Treat jest zapisany w postaci ciągu liczb wpisanych do tablicy, które oznaczają przesunięcie się spodka.

W tej grze kolizja jest badana w taki sposób, że to obiekty sprawdzają, czy w sąsiedztwie nie ma bohatera.

Ogólnie bardzo podoba mi się mechanika w Benefactorze. Swego czasu rozpracowałem całą grę.

Wiem, że grafika kuleje, jest biedna i słaba, ale wystarczy spróbować zagrać kilka razy i moim zdaniem od razu potrafi wciągnąć.

Grafika mi się podoba. Ale jeżeli chodzi o grywalność to na pewno przy prostej grafice można tworzyć coś grywalnego.

Sporo jest niedopracowań w grze, a głównie starałem się odzwierciedlić ruch główną postacią, czyli wznoszenie się w górę, opadanie i kolizje po kaflach komnaty.

Jeszcze nie zagrałem, więc nie mam jeszcze zdania co do mechaniki ruchu postaci. Gra mi się spodobała od razu po filmiku.
[#19] Re: Ami-H.E.R.O.

@BULI, post #13

klasyka box to podstawa




Ostatnia aktualizacja: 09.01.2024 10:37:43 przez Dorian3d
2
[#20] Re: Ami-H.E.R.O.
Czy można zamiast POWER, zmienić na OXYGEN?
W 9 etapie stąpałem po podłożu i byłem bliski uratowania, gdy POWER mi się skończył i nie ukończyłem poziomu. Jak rozumiem jest on do strzelania i latania, natomiast do biegania nie jest potrzebny. No chyba, że to energetyk jakiś z Żabki dla pilota.
[#21] Re: Ami-H.E.R.O.

@AD99, post #20

chyba, że to energetyk jakiś z Żabki dla pilota

Jeżeli energetyk to od 2024 roku gra musi zadać pytanie czy gracz jest pełnoletni.
3
[#22] Re: Ami-H.E.R.O.
Uwielbiam takie proste remejki staroci bez zbędnego bajerowania :) dobra robota
3
[#23] Re: Ami-H.E.R.O.

@slawekwozniak, post #22

Widzę, że gra się podoba i ma wielu zwolenników. No nie mam grafika, który by poprawił to i owo, więc będę po prostu słuchać graczy.

Póki co dodałem pewne rzeczy do gry:
- poprawiłem kolizje przy zestrzelaniu pająków - to samo będzie przy innych obiektach
- poprawiłem wyświetlanie strzelania (teraz stojąc przy murze widać jak strzelamy
- gdy dotrzemy do poszkodowanego górnika to gra nas ładnie pozycjonuje przed niego, górnik wstaje, wystawia rękę i wyświetla się komiksowy dymek z uśmiechniętą buzią i dopiero zaczynają się zliczać punkty.

Nie będę zakładać wątku o grze, bo nie chcę nie wiadomo jakiego tasiemca ciągnąć.
5
[#24] Re: Ami-H.E.R.O.

@tukinem, post #23

Drobiazg, ale w Hero, jeszcze z ZX Spectrum, bardzo mi się podobał kształt bomby. Prostokąt z lontem, przypominający pakiet dynamitu.
Kulista to już nie to
1
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem