[#3]
Re: Gra roku 2023 dla systemu MorphOS
@Rafael/ARMO,
post #2
Oj tak, też na to zwróciłem uwagę.
Ja nawet nie wymagałbym dużych produkcji, bo takich bez sporej ekipy na etacie zrobić się już nie da na tak już stosunkowo mocne maszyny jak NG. Ale coś w stylu dzisiejszych skromniejszych gier indie jest jeszcze możliwe do zrobienia "po godzinach" i bez finansowej motywacji. W przypadku gier dla AmigaOS4, MorphOS czy AROS gra może równocześnie powstawać też na maszyny dające jakieś nadzieje na częściowy zwrot. Chociaż też nie należy się na to za bardzo nastawiać, bo takiej metody kilka osób/grup próbowało i nie bardzo to (finansowo) wypaliło. Podczas pisania tego komentarza na Steamie, GooglePlay czy AppStore pojawiło się pewnie z 10 gier.

I weź tu konkuruj... Wbrew pozorom popularne platformy to wcale nie jest raj.
Przy takim pisaniu równocześnie na NG i dzisiejsze maszyny jest jeden problem. Dzisiaj niewiele osób potrafi (albo potrafi ale nie chce) cokolwiek pokazywać na ekranie bez używania Unity, Unreal czy innego "wszystkomającego olbrzyma". Ja dosłownie przed chwilą szukałem czegoś na temat kwaternionów (bo jakiejś operacji sobie kiedyś nie zaimplementowałem) i musiałem się przebić przez porady na temat używania gotowców do Unity żeby dojść do jakiegoś opisu metody w postaci wzorów matematycznych z których można to sobie zaimplementować w jakimś języku (w moim przypadku C/C++). Jeszcze na początku XXI wieku internet był pełen takich podstaw klepania w prostym 3D bez używania silników. A dzisiaj jest już z tym bardzo ciężko. Stare strony poznikały, a nowe opisują już tylko użytkowanie Unity.

Nikt nie schodzi poniżej silników. Pisząc w C/C++ czuję się jakbym rzeźbił w assemblerze.

Nawet nie bardzo jest kogo pytać w razie wątpliwości, bo i fora poznikały, a facebookowe czy discordowe bałagany to mizerny zamiennik uporządkowanego, wątkowanego forum.