Komentowana treść: ScummVM 2.3.0 dla AmigaOS 3.x
[#31] Re: ScummVM 2.3.0 dla AmigaOS 3.x

@Wankowicz, post #30

Na tej Scumm v2.2 RTG 2021 Pipper Phantasmagoria nie odpala. Taki komunikat dostaję:

https://ibb.co/jJDvd8z

Używam gry z tej paczki:

The_Complete_ScummVM Collection v2.0.zip (View Contents) 11-May-2018 05:11 98.7G
[#32] Re: ScummVM 2.3.0 dla AmigaOS 3.x

@Hexmage960, post #24

obie wyglądają zajebiście
[#33] Re: ScummVM 2.3.0 dla AmigaOS 3.x

@Hexmage960, post #24

Czyli to nie tyle prymitywne ograniczenie palety jak przy typowych konwersjach, ale całkiem inna grafika. Realistyczna vs dość abstrakcyjna, która nawet pasuje do ograniczonej liczby kolorów. W sumie fajny pomysł, ale i dodatkowa praca dla grafika.
[#34] Re: ScummVM 2.3.0 dla AmigaOS 3.x

@waldiamiga, post #12

Na Scumm-ie od Artiego Phantasmagoria odpaliła.

https://ibb.co/sgd4Z8v

Jest za wolno aby dało się grać. A4k Bfg 100mhz

Ostatnia aktualizacja: 18.03.2024 18:39:06 przez Wankowicz
1
[#35] Re: ScummVM 2.3.0 dla AmigaOS 3.x

@Wankowicz, post #34

Dzięki za info, wiec nawet nie przewalam danych do A1260.
Spróbuję skończyć ją pod MorphOS-em.

Ostatnia aktualizacja: 18.03.2024 18:46:04 przez waldiamiga
[#36] Re: ScummVM 2.3.0 dla AmigaOS 3.x

@waldiamiga, post #35

Nie ukrywam, że klasyka coraz bardziej mnie irytuje. Wydałem kupę pieniędzy na Amigę 4000 z BFG Rev 6 i kartą graficzną, a jest jedną wielką porażką. Mamy trzy wersje ScummVM i na żadnej nie da się pograć w Gabriel Knighta. O Quake w 25 fps nie wspomnę.

Chyba ta Amiga pójdzie w odstawkę, a zainwestuję w jakiegoś Maca G4. Pod macOS X + MOS na pewno da się więcej zrobić niż pod takim klasykiem, który ma co miesiąc nowe super turbo, ale z oprogramowaniem to gorzej niż na Commodore 128.
1
[#37] Re: ScummVM 2.3.0 dla AmigaOS 3.x

@Wankowicz, post #36

Mozesz tez po prostu dokupic Maca G4 do Amigi.
Co do Gabriel Knight to zawsze mozesz na Amidze uruchomic go pod emulatorem Maca68k


Z oprogramowaniem powyzej a1200 z fastem wiadomo ze nie jest rozowo na 68k. Wiekszosc kumatych programistow klepie przewaznie jeden projekt, a jedyne co sie dzieje ciekawego w 68k to pozbywanie sie chipsetu z gier pod Age co daje przyspieszenie na mocniejszych prockach (Breathless/TFX/Tornado).

Ostatnia aktualizacja: 18.03.2024 19:29:22 przez michal_zukowski
2
[#38] Re: ScummVM 2.3.0 dla AmigaOS 3.x

@amikoksu, post #27

Tak, wersja na Amigę jest super, grałem w nią z przyjemnością.

Warto jednak mieć na uwadze, że wersja na PC jednak jest zdecydowanie ładniejsza, ze względu na użycie 256 kolorów, 8 bitów na piksel. I dotyczy to też wielu innych gier.

W Goblins 3, Syndicate, Settlers itd. na PC nie grałem, więc kiedyś nawet nie byłem świadom ich istnienia.

Tylko grałem w Dune 2 pod PC-towym DOSem i bardzo mi się to podobało.

Chętnie dzisiaj obadałbym te gry, które mogły się bez problemu pojawić na Amidze 1200 w wersjach wielobarwnych, ale nie pojawiły się.

Co do wersji CD, to Amiga z CD-ROMem obsłuży i takie wersje.

@Wankowicz

Dziękuję za wrzucenie tych fotografii. Widać jakie silniki obsłuży ScummVM na Amiga OS 3. Przy czym na mojej głównej Amidze 1200 z MC68030/50MHz może nie działać to dobrze, choć temat interesujący.

Mam też drugą Amigę - z MC68060/50MHz, ale bez CD-ROMu.

Ostatnia aktualizacja: 18.03.2024 19:53:23 przez Hexmage960
[#39] Re: ScummVM 2.3.0 dla AmigaOS 3.x

@Hexmage960, post #38

Syndicate i Settlers2 nie potrzebuja peceta tylko emulatora maca na Amidze.
Goblins3 z grafa 256 kolorow tez na Amidze mozna zagrac pod emu maca 68k. Nie wiem po co sie meczycie z amigowa wersja albo ze scummvm.
3
[#40] Re: ScummVM 2.3.0 dla AmigaOS 3.x

@Artur Jarosik, post #29

Czyli jednak nową wersja oferuje kilka nowych pozycji szeroki uśmiech
[#41] Re: ScummVM 2.3.0 dla AmigaOS 3.x

@waldiamiga, post #35

Sorry za wprowadzenie w błąd z tą Phantasmagorią.
[#42] Re: ScummVM 2.3.0 dla AmigaOS 3.x

@mailman, post #41

Skoro jest niegrywalna nawet na 060/100MHz to tak jak by jej nie było.




Ale na PiStorm z RPi4 pewnie będzie :)
2
[#43] Re: ScummVM 2.3.0 dla AmigaOS 3.x

@Wankowicz, post #36

Ja Quake mam praktycznie w 60FPSach a jak się już tak zawziąłeś na Scumm'a to jest też wersja pod WOS (osobiście się nią nie bawiłem) ok, racja
1
[#44] Re: ScummVM 2.3.0 dla AmigaOS 3.x

@BULI, post #43

Jak na bfg9060 uzyskać 60fps w quake?
Jak scumm wos uruchomić na karcie bfg?
[#45] Re: ScummVM 2.3.0 dla AmigaOS 3.x

@waldiamiga, post #42

mały update.

Uruchomiłem właśnie Phantasmagoria na scumm od novacoder. Działa zauważalnie szybciej od scumma artiego ale nadal za wolno aby grać.
1
[#46] Re: ScummVM 2.3.0 dla AmigaOS 3.x

@Wankowicz, post #44

Jak na bfg9060 uzyskać 60fps w quake?
Jak scumm wos uruchomić na karcie bfg?

Jak? pisałem Ci- PPC w PCI OK
1
[#47] Re: ScummVM 2.3.0 dla AmigaOS 3.x

@BULI, post #46

Gdzie pisałeś?
[#48] Re: ScummVM 2.3.0 dla AmigaOS 3.x
Dostępna jest wersja 2.3.0.02 dla AGA oraz 2.5.1 dla RTG.

Ostatnia aktualizacja: 23.03.2024 06:54:01 przez mailman
3
[#49] Re: ScummVM 2.3.0 dla AmigaOS 3.x

@mailman, post #48

Dostępne są nowe wersje portów RTG i AGA pozbawione obsługi gry "Broken Sword 2".
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem