[#46]
Re: Nowa wersja portu Quake 2 dla AmigaOS 3
@Phibrizzo,
post #33
Moim zdaniem przyrost prędkości jest kolosalny. Dla software renderingu właściwie niedostępne są rozdzielczości inne niż 320x240. Przy akceleracji właściwie zaczynamy od 640x480 (czyli 4 takie lowresy) i jest płynnie. Zwiększanie rozdzielczości nie zmniejsza aż tak drastycznie prędkości. Dostajemy wręcz za darmo wygładzenie tekstur, które robione softwareowo zmasakrowałoby prędkość do 1 fps.
Jeżeli w jakimś przypadku przyrost prędkości jest słaby to pewnie w innym miejscu jest jakieś wąskie gardło. Co z tego, że dzięki karcie graficznej jesteśmy w stanie coś narysować na ekranie 200 razy na sekundę jeżeli na przykład obliczanie obrotów, jakichś deformacji czy złożonej logiki gry trwa pół sekundy.

Czyli damy radę zaledwie 2 razy na sekundę dostarczyć danych do rysowania. CPU podpali nam mieszkanie, a układ graficzny się zanudzi na śmierć.
Warto sobie uświadomić, że to wszystko jest nieco bardziej złożone i uzależnione od kilku czynników. Łatwo można napisać program, który zmasakruje akcelerator 3D dosłownie KILKOMA ściankami. Wystarczy, że będą duże na cały ekran.

Ten sam akcelerator, którym spokojnie rysuje się obiekt 20 tysięcy ścianek i to w 60 fps i 1920x1080.
Myślę, że ten Quake 2 to trochę za duże wyzwanie dla 060 jeżeli chodzi o to co musi policzyć procesor. Nawet gdybyśmy tu wsadzili dzisiejszą kartę graficzną to niczego nie zmieni, bo 060 będzie się ślimaczył z np. liczeniem kolizji i cały proces rysowania będzie czekał na koniec tych obliczeń. Do takich akceleratorów jak Permedia 2, Voodoo 3, 4, 5 jednak bardziej pasują PPC 603/604. Są bardziej do siebie pasujące pod względem możliwości i epoki w której powstały.
Ostatnia aktualizacja: 03.05.2024 19:00:48 przez MDW