Komentowana treść: Ami-H.E.R.O. - wersja pudełkowa
[#1] Re: Ami-H.E.R.O. - wersja pudełkowa
Gra na Amigę.
Link podany do ściągnięcia gry, tylko problem bo nie można ściągnąć gry np. przez Ibrowse.
2
[#2] Re: Ami-H.E.R.O. - wersja pudełkowa
Fantastyczna wiadomość! Z przyjemnością zakupię wersję BOX i ogram tę sympatyczną produkcję.

P.S. Czy wiadomo coś kiedy Selur wróci z banicji?

Ostatnia aktualizacja: 12.05.2024 11:03:40 przez Hexmage960
3
[#3] Re: Ami-H.E.R.O. - wersja pudełkowa
Ściągnąłem zagrałem pod AmigaForever, pograłem na klawiaturze i podoba mi się

Muzyka robi klimat.

Pomyślę na pudełkiem dla reala, skoro ma być faktycznie wzbogacona.
[#4] Re: Ami-H.E.R.O. - wersja pudełkowa
Gratuluję. Dla wielu twórców wydanie wersji pudełkowej to takie zwieńczenie projektu. Zawsze mam duży szacunek dla ludzi potrafiących dociągnąć projekt do szczęśliwego końca (chociaż to można było napisać już w styczniu, gdy prace nad grą zostały zakończone).

Jest na A500 „H.E.R.O.” to teraz czas na „R.O.T.O.”. Amiga 500 nie może być przecież gorsza od Atari XL/XE.
2
[#5] Re: Ami-H.E.R.O. - wersja pudełkowa

@MDW, post #4

Dla wielu twórców wydanie wersji pudełkowej to takie zwieńczenie projektu.


A dla innych - udany preorder
1
[#6] Re: Ami-H.E.R.O. - wersja pudełkowa

@lukjan, post #3

Premiera cyfrowa dopiero będzie w dzień Pixel Heaven razem z premierą pudełkowej wersji. Ami H.E.R.O. na itch.io na moim profilu to wersja 1.0 z moimi grafikami, bez nowych animacji, dźwięków i ze starym menu głównym. Nowa wersja składa się z grafik 5-bitplanowych, zupełnie nowej grafiki menu, dodana jest funkcja pauzy i lekko przebudowane są poziomy.

Grałeś pewnie w starą wersję, która jest trudniejsza. W nowej po wciśnięciu góry helikopter od razu nas podnosi w górę. W poprzedniej wersji trzeba było chwilę przytrzymać, aby się wznieść. Zmieniłem to na życzenie Selura. W nowej wersji mamy też jeden dynamit więcej w ekwipunku.
7
[#7] Re: Ami-H.E.R.O. - wersja pudełkowa

@tukinem, post #6

A wiadomo coś o cenie i ilości wersji pudełkowej ?
1
[#8] Re: Ami-H.E.R.O. - wersja pudełkowa
Super! Gratuluję ukończonego projektu Tukinem! Cieszę się, że wzbogacono oprawę graficzną! Brawo Selur! Fajnie, że chłopaki z K&A dopomogą w wydaniu fizycznym gry! Super! OKOKOK
4
[#9] Re: Ami-H.E.R.O. - wersja pudełkowa

@lukjan, post #7

Cena jeszcze nieznana. Ilość na start 50 sztuk. Jeśli będzie zainteresowanie, to będzie kolejne 50 sztuk.

@Koyot1222: Dziękuję :)
3
[#10] Re: Ami-H.E.R.O. - wersja pudełkowa
Cóż... gra wygląda jak tytuły badziewiastych crapów na Amigę prezentowanych np. w Secret Service między 1995, 1997 rokiem, gdzie stronę dalej i wcześniej były opisywane pecetowe i konsolowe hiciory. Przykro było czytać o tych amigowych grach poza nielicznymi wyjątkami jak "Fightin' Spirit" czy "AB3D II".
Dokładnie to samo odczucie mam teraz patrząc na te dwa screeny, więc proszę mnie tu nie winić, ani besztać, bo to tylko odczucia.
[#11] Re: Ami-H.E.R.O. - wersja pudełkowa

@sopel, post #10

No ale to jest na A500 z 0.5MB Chip + 0.5MB Slow. Amiga odpowiednia dla "Alien Breed 3D" z taką konfiguracją ma z tym tyle wspólnego co MS-DOS z systemem operacyjnym.

"H.E.R.O." jest całkiem grywalne i nie widzę powodu żeby coś takiego miało nie wyjść na A500. Na Amidze niekoniecznie trzeba ciągle coś udowadniać całemu światu. Gdy tak sięgnę wstecz pamięcią to (jeżeli w ogóle w coś grałem) najlepiej się bawiłem niekoniecznie przy produkcjach, które wykraczały poza teoretyczne możliwości Amigi. Od pewnego czasu mnie irytuje, że na 3-gigahertzowym pececie czy highendowym smartfonie można zrobić grywalną prostą "popierdółkę" i nikt nie krzyczy, że to jest skandal, a na Amidze wszystko musi być jak "Dread" (czy jak on się tam teraz nazywa).

Ostatnia aktualizacja: 13.05.2024 11:46:54 przez MDW
4
[#12] Re: Ami-H.E.R.O. - wersja pudełkowa

@MDW, post #11


O, takie same wymagania jak Ami-H.E.R.O.
3
[#13] Re: Ami-H.E.R.O. - wersja pudełkowa

@Jacques, post #12

No ale nie da się już mieć niższych wymagań.
Ja nie lubię bijatyk (może poza International/World Karate) więc nie wiem, ale fani bijatyk mówili mi, że ta Elfmania jest bardzo słaba jeżeli chodzi o grywalność. Gorszy jest już tylko "Rise of the Robots".

Co w takim "H.E.R.O." można zrobić z grafiką? Jest czytelna, nie razi, nawiązuje do pierwowzoru. Trzeba byłoby mocno pokombinować żeby tutaj coś mocno zmienić. Może zrobić jakimś sprytnym sposobem dynamiczne światła w tych kopalniach, jakiś mroczny klimat jak w "Inside" czy "Limbo"... Ale nie wiem czy to zwiększyłoby przyjemność z gry czy może wręcz zmniejszyło. Skoro to ma być klon oryginału to myślę, że spokojnie taki może być, bo nie jest źle.

Ostatnia aktualizacja: 13.05.2024 11:57:14 przez MDW
3
[#14] Re: Ami-H.E.R.O. - wersja pudełkowa

@sopel, post #10

Może za bardzo się inspirowałem wersją z Atari. Mogło być więcej różnorodnych kafelków. Ale to jest gra i jej głównym zadaniem jest grywalność. Gdybym przekroczył zajętą pamięć, znowu byłby hejt, że zbyt duże wymagania do zbyt prostej gry, jak to miało miejsce w Tonym, który wymaga już 1MB Fast Ram poza 0,5MB Chip Ram.

Z drugiej strony jaki ma sens kombinowanie i tworzenie na te 0,5 + 0,5 MB? Mamy 2024 rok, kto ma Amigę, ten ma dopaloną Amigę, a kto nie maz ten ma emulator. Czy faktycznie ta granica musi dalej być? W 95 i 97 roku jak piszesz, też każdy miał już chyba dopaloną A500 albo przynajmniej posiadał więcej ram. Kto z Was posiada jedynie gołą A500 w swojej kolekcji? Powtarzam "JEDYNIE"...
2
[#15] Re: Ami-H.E.R.O. - wersja pudełkowa

@MDW, post #11

Od pewnego czasu mnie irytuje, że na 3-gigahertzowym pececie czy highendowym smartfonie można zrobić grywalną prostą "popierdółkę" i nikt nie krzyczy, że to jest skandal, a na Amidze wszystko musi być jak "Dread" (czy jak on się tam teraz nazywa).


Pojadę klasykiem... "nie po to kupowałem RTXa, żeby ciupać w gierki wyglądające jak tytuły sprzed 30 lat". Łapiesz ? :)

PS. Na smartfonie nie gram i grał nie będę. Natomiast ten "Dread" (czy jak ona się tam nazywa) pokazuje, że można zrobić coś co w erze wysypu gier "doompodobnych" w połowie lat 90 spowodowałby opad szczeny i zapadnięcie się wszechświata samego w siebie
[#16] Re: Ami-H.E.R.O. - wersja pudełkowa

@sopel, post #15

Nie każda gra to Dread ani Grind. Gra miała być prosta, schludna i do pogrania. Moim zdaniem jest. Potrafi wciągnąć.

Kiedyś zrobię na złość i napiszę grę która uruchomi się tylko na Amigach z 0,5 chip + 0,5 slow i na niczym innym 1MB chip i fast ram będzie odrzucać...
4
[#17] Re: Ami-H.E.R.O. - wersja pudełkowa

@sopel, post #15

Ale ludzie nie grają w małe „indyki” dlatego, że ich nie stać na mocny sprzęt czy gry za 350 zł. Grają w nie, bo są ciekawe, innowacyjne, oryginalne, grywalne. Niestety produkcje AAA gwarantują dzisiaj głównie: świetną oprawę graficzną, zerową optymalizację i masę błędów. A poza tym to zwykle są nudy i powtarzanie schematów, bo nikt nie zaryzykuje ogromnych pieniędzy w coś co się nie sprawdziło przynajmniej 10 razy.
4
[#18] Re: Ami-H.E.R.O. - wersja pudełkowa

@MDW, post #17

A po drugie nie każdej grze dane jest przełamywanie barier
4
[#19] Re: Ami-H.E.R.O. - wersja pudełkowa

@MDW, post #17

95% "indyków" to powtarzalne, generyczne crapy. Grają w nie głównie casualowi gracze, a nie ktoś kto się wychował na Jim Power, SuperFrogu czy Chaos Engine.
[#20] Re: Ami-H.E.R.O. - wersja pudełkowa

@sopel, post #19

Kto się wychował na Superfrogu będzie w niego grał qż do śmierci.
[#21] Re: Ami-H.E.R.O. - wersja pudełkowa

@MDW, post #17

Grają w nie, bo są ciekawe, innowacyjne, oryginalne, grywalne. Niestety produkcje AAA gwarantują dzisiaj głównie: świetną oprawę graficzną, zerową optymalizację i masę błędów. A poza tym to zwykle są nudy i powtarzanie schematów, bo nikt nie zaryzykuje ogromnych pieniędzy w coś co się nie sprawdziło przynajmniej 10 razy.

Masz rację. Ale jest jeszcze jeden powód. Ludzie czasem nie chcą niczego innowacyjnego. Chcieliby wtórną, prostą grę, którą opanują w kilka minut i spędzą z nią kilka godzin. Czegoś takiego duże firmy już nie robią. Firmy AAA nie mają już w ofercie "prostszych i tańszych" propozycji bo to szkodzi "scoring" itp.
4
[#22] Re: Ami-H.E.R.O. - wersja pudełkowa

@sopel, post #19

95% "indyków" to powtarzalne, generyczne crapy.

Chyba nawet 98%. szeroki uśmiech Ale te 2% potrafią człowieka zmasakrować. Czasem są tak niesamowite, że cały rynek gier AAA ze swoimi setkami milionów dolarów wygląda przy nich śmiesznie.

Jest w tym pewnie też moja niechęć do realistycznej grafiki. Otoczenia, samochody, potwory, maszyny, rośliny, budynki - to wszystko wygląda dzisiaj już absolutnie rewelacyjnie. Ale do ludzi nie mogę się przekonać. Choćby nie wiem ile setek milionów władowano w grę to twarze zawsze będą wyglądały jak z socrealistycznych plakatów. Niby wszystko gra, są grymasy twarzy, oczy śledzą rozmówcę, ruchy twarzy, kończyn są robione z ruchów aktorów, a jednak to ciągle są takie odpychające kukły. Zwłaszcza gdy dochodzą do tego ruchy jakie wymuszam na postaci ja jako gracz. Z jednej strony prawie realizm z wyglądu i zero realizmu w ruchach. Mi się to nie skleja. Zdecydowanie wolę postać z "Minecrafta" czy "Alone in the Dark" niż z dzisiejszej gry z najwyższej półki na najlepszym sprzęcie. Wolę zupełny brak realizmu niż prawie realizm. szeroki uśmiech
No ale to tylko ja tak mam. Malarstwa realistycznego też nie lubię, bo uważam, że realizm lepiej oddaje fotografia. Malarstwo to ma być coś czego fotografia nie odda.
1
[#23] Re: Ami-H.E.R.O. - wersja pudełkowa

@MDW, post #22

Gdzie niby ta realistyczna grafika ? Bo jedyny znaczący przełom jaki był rozwoju grafiki to w 2007 roku kiedy wyszedł Crysis 1 i człowiek sobie wtedy myślał...za 15 lat to już będzie fotorealizm, a tu...


Grafa stoi w miejscu od lat, a nawet zalicza regres.





Latami człowiek się fascynował postępem od symbolicznej grafiki w Atari 2600, poprzez erę 8/16bit i wyżej, ciesząc się z wyższej rozdzielczości, większej ilości kolorów, detali itd. a Ty twierdzisz, że wolisz kloce z Minecrafta ?

Na jakim Ty świecie żyjesz ? Mars czy Kucykowo ?





Ostatnia aktualizacja: 13.05.2024 16:01:27 przez sopel
[#24] Re: Ami-H.E.R.O. - wersja pudełkowa

@sopel, post #23

Ty twierdzisz, że wolisz kloce z Minecrafta ?
Na jakim Ty świecie żyjesz ? Mars czy Kucykowo ?

No... w takim swoim świecie. Tak jakoś mam i już. szeroki uśmiech Motoryzacja też idzie do przodu, a jest sporo ludzi zachwycających się Mustangiem z 1969 albo Garbusem zamiast pasjonować się dzisiejszymi "smartfonami na kołach", które mają większy wyświetlacz niż komputer w domu monitor. Są ludzie, którzy płacą krocie za stare meble. Ja mam nawet problem z niektórymi grami na Amigę, bo są dla mnie już zbyt nowoczesne. Bardzo lubię 3D przełomu wieków (a najlepiej taki bez tekstur), low-poly, pixelart. Lubię styl i prostotę produkcji z ośmiobitowców. Quest 2 leży u mnie na półce od dwóch lat i miałem go na głowie 4 razy (ostatnio chyba z rok temu). GeForceNOW pozwala mi odpalić w najwyższych detalach co tam się da na nim odpalić. Uruchomiłem 2 razy przez 2 lata i nie będę przedłużał subskrypcji na kolejny rok, bo to bez sensu. Za to mam w planach pograć sobie w "Silent Service" i "Solo Flight" (oba na Atari XL/XE), bo zawsze je lubiłem. szeroki uśmiech
Gdyby liczyła się tylko obecna generacja i najnowsze osiągnięcia to po co istniałoby np. PPA?

Ostatnia aktualizacja: 13.05.2024 16:17:47 przez MDW
3
[#25] Re: Ami-H.E.R.O. - wersja pudełkowa
Gratulacje!
2
[#26] Re: Ami-H.E.R.O. - wersja pudełkowa

@MDW, post #24

Gdyby liczyła się tylko obecna generacja i najnowsze osiągnięcia to po co istniałoby np. PPA?


PPA opiera się na sentymencie do Amigi i związaną z nią nostalgią za czasami młodości i nic ponadto.
[#27] Re: Ami-H.E.R.O. - wersja pudełkowa

@sopel, post #26

Gra H.E.R.O jest właśnie dla takich nostalgików, a nie dla tych którzy żyją mentalnie w czasach gdy Amiga goniła się z pecetem, bo gonić już nie ma czym i jak.
[#28] Re: Ami-H.E.R.O. - wersja pudełkowa

@sopel, post #26

No i właśnie z sentymentu powstają aż do dziś gry na Amigę. Raz lepsze, raz gorsze. Raz bardziej rozwinięte, a raz krótsze. Ale powstają. Przykładowo PSX umarło, a przecież w latach 90-tych przegoniło inne platformy.

Ami H.E.R.O. miało nie powstać. Byłem niezbyt przychylnie nastawiony do tej gry, bo raz, że to 8-bitowa historia, dwa, że to gra z komputera (konsoli) od konkurencji, a trzy, to fakt, że nie znałem jej wcześniej. Kolega tu z forum - Szafir - dał mi z własnej ciekawości zadanie, aby napisać samo sterowanie na wzór z oryginału. Jednocześnie on pisał to w Blitz Max na PC, a ja pisałem w Blitz Basic 2 na Amigę. Nie jest tajemnicą, że nie potrafię działać na samych prostokątach, więc musiałem sobie grafiki "zerżnąć" z oryginału. Napisałem to sterowanie latania, opadania, biegania, kolizje, potem bomby, a następnie stwierdziłem, że skoro tyle jest zrobione, to czemu nie zrobić z tego gry, jeśli silnik już mam. Trochę podłubałem w edytorze grafiki, porobiłem poziomy w edytorze leveli z Electromana, którego napisałem do tworzenia tamtych poziomów i tak powstała wersja 1.0 w dual playfieldzie z tymi starymi grafikami moimi. Jako, że Selur postanowił poprawić grafiki, to dogadaliśmy się i wyszła wersja 1.1 już w 5 bitplanach. Wiem, że można takie gry rozwijać w nieskończoność, ulepszać i unowocześniać, ale chciałem zachować stylistykę poziomów z Atari 2600, przez co taka rozdzielczość podczas gry.

Może faktycznie do świata amigowego nic ta gra nie wnosi, ale każda moja kolejna gra mnie samego czegoś uczy. Podczas pisania każdej swojej kolejnej gry uczę się coraz to nowych rzeczy. Czego się tu nauczyłem? Używania wielu buforów. Nie dwóch, a wielu. Czego jeszcze? Tu użyłem pierwszy raz w Blitz Basic cyklicznej zmiany kolorów (animacja helikoptera w menu gry). Co dalej? Zwężanie copperlisty. Trochę czasu mi zajęło, aby rozwiązać, jak to działa w Blitz Basic, a to nie jest amosowy ScreenDisplay (jak dobrze pamiętam). Tutaj to jest bardziej złożone, a podając złe parametry możemy na ekranie uzyskać śmietnik.

Ale koniec końców, amigowanie powinno sprawiać przyjemność. Dla jednych to zbieranie tysiąc razy tego samego jabłka żabką, a dla innych walka z ograniczeniami sprzętowymi, programowymi i własnymi, bo czasem się do jakiegoś rozwiązania dochodzi po kilku tygodniach myślenia i kombinacji na różne sposoby. Nie zrozumie ten, kto nigdy nie programował
10
[#29] Re: Ami-H.E.R.O. - wersja pudełkowa

@tukinem, post #28

Ja po prostu inaczej postrzegam retro. Amiga dla mnie jest wspaniałym komputerem - sentyment. Dlaczego miałaby rywalizować z PC? a moze z Xbox... To zabawne. Zrobiłem Ci tę okładkę, Pawle, z sentymentu za to, że poświęciłeś czas na stworzenie H.E.R.O. na Amigę. Szacunek za to. Co do braku wersji 3D z teksturami... Faktycznie, trochę dziwne, hehehe :P Gra wygląda fajnie, choć osobiście nie gram w gry. Ale screeny wyglądają dobrze... Tak trzymaj!

Ostatnia aktualizacja: 13.05.2024 20:41:14 przez RDudek
[#30] Re: Ami-H.E.R.O. - wersja pudełkowa

@tukinem, post #28

Choć zdecydowanie nie jestem odbiorcą Twojej produkcji (w większości przypadków gry na ośmiobitowce oraz ich szesnastobitowe odpowiedniki niespecjalnie mnie dziś pociągają), to jednak z zaciekawieniem śledzę ten wątek. Mam bardzo duży szacunek dla takiej pasji, determinacji a także dyscypliny niezbędnej, żeby dociągać takie projekty do końca. Znajdowanie przyjemności w samorozwoju i stawianie sobie kolejnych wyzwań jest mi bliskie, a taka wytrwałość inspirująca. Aż miło widzieć, że są odbiorcy tej pracy. Ludzie, którym gra sprawi frajdę i dzięki którym Twój produkt nie powstaje do szuflady. Serdecznie gratuluję i trzymam kciuki za kolejne projekty!
3
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem