Komentowana treść: AmiGameJam 2024
[#1] Re: AmiGameJam 2024
cannon fodder 3 albo darkstone szeroki uśmiech
[#2] Re: AmiGameJam 2024
FRANIA (wnuczka Franko) co zrywa wrogom ubrania i szuka weryfikatorów z ZUS-u, którzy odebrali rentę dziadkowi Franko.

Franko 3

Ostatnia aktualizacja: 02.06.2024 13:08:49 przez KM_Ender
[#3] Re: AmiGameJam 2024
Shadow of the Beast 3...
[#4] Re: AmiGameJam 2024

@_arti, post #3

Jeżeli już to chyba 4.
3
[#5] Re: AmiGameJam 2024

@mailman, post #4

Fakt. Pomyliłem.
[#6] Re: AmiGameJam 2024
Tak się zastanawiam, czy gra która nie doczekała się kontynuacji na żadnej z platform, też może być wystawiona w konkursie.
[#7] Re: AmiGameJam 2024
AB 3D III: The final battle.
1
[#8] Re: AmiGameJam 2024

@karolb, post #6

Chyba treść newsa troszkę się zmieniła, więc nie było pytania
[#9] Re: AmiGameJam 2024
Eye Of The Beholder III ;)
1
[#10] Re: AmiGameJam 2024
Magazynier
podtytuł :
zemsta Franko
2
[#11] Re: AmiGameJam 2024

@Dorian3d, post #10

Konkurs ładnie wpadł mi czasowo. W drugiej połowie roku mam sporo wolnego czasu. Może uda się przygotować coś ciekawego.

Wiem, że z Magazynem miałem spore problemy i teraz jest przedmiotem żartów. Ale ja się naprawdę starałem.

Na pewno będę wydawał grę pracującą w środowisku okienkowym.

Może będzie to "remaster" czegoś wcześniejszego. Nie wykluczam Magazynu, ale ten projekt rozgałęził się najbardziej ze wszystkich i sam straciłem orientację.

Myślałem o jeszcze prostszej grze.

W tym roku na pewno mi się uda coś wrzucić. Lepiej późno niż wcale.
[#12] Re: AmiGameJam 2024

@Hexmage960, post #11

Może będzie to "remaster" czegoś wcześniejszego. Nie wykluczam Magazynu

Właściwie "Magazyn 2" podpadałby pod zasady konkursu. Na Amigę nigdy nie wyszła kontynuacja "Magazynu". szeroki uśmiech

Przy okazji nieświadomie pokazałeś ciekawe obejście zasad. Można wystawić dowolną grę. Wystarczy tylko przed grudniem wypuścić jej pierwszą część, a do konkursu zgłosić to samo w jakiejś bardziej rozbudowanej wersji i zmienić wersję na 2.

Ostatnia aktualizacja: 04.06.2024 12:41:05 przez MDW
2
[#13] Re: AmiGameJam 2024

@MDW, post #12

Jak nic, "Untangle 2" trzeba szykować. Jedynkę na wakacje i atak z przytupem?

Hmm, jednak wydaje mi się, że you are invited to create a sequel to an Amiga game from back in the day raczej eliminuje tego rodzaju tanie zagrywki.

Swoją drogą, wypadałoby, żeby sequel był lepszy od oryginału, więc albo trzeba zrobić sequel jakiegoś crapa, albo poprzeczkę ustawić wysoko.

Ostatnia aktualizacja: 04.06.2024 14:34:12 przez Krashan
1
[#14] Re: AmiGameJam 2024

@Krashan, post #13

Swoją drogą, wypadałoby, żeby sequel był lepszy od oryginału, więc albo trzeba zrobić sequel jakiegoś crapa, albo poprzeczkę ustawić wysoko.


Można jedno i drugie szeroki uśmiech
[#15] Re: AmiGameJam 2024

@Krashan, post #13

Jak nic, "Untangle 2" trzeba szykować.

No pewnie. OK To co jest teraz zamknąć, zakończyć rozwój. Do grudnia można zrobić różne dodatki i zgłosić jako kontynuacja. Chociaż przyznam się, że trudno mi wyobrazić sobie jakieś urozmaicenia. W takiej formie rozgrywka jest idealna. Ta prostota zasad jest zaletą. Gra ma "syndrom jeszcze jednego razu". Już się wydaje, że po rozwiązaniu levelu kolejny już sobie odpuszczę, bo będzie zbyt zamotany. Ale gdy się przechodzi to pojawia się myśl "albo jeszcze tylko ten".
1
[#16] Re: AmiGameJam 2024

@MDW, post #12

Podobnie kiedys kombinowala grupa TILT z demem Impulse/Impulse 2.

link

Nie jestem aktywny od lat, wiec nie wiem czy w koncu znalazla sie pierwotna wersja dema Impulse by TILT zabezpieczona donglem.
To byloby jedno z paru(nastu) dem Amigowych, ktore byly w jakis sposob zabezpieczone.
[#17] Re: AmiGameJam 2024

@Krashan, post #13

Tak, wiem że gra kolegi o nazwie Untangle działa też w środowisku okienkowym. Ja też lubię tego typu środowisko.

Od dawna moje gry działają na ekranach systemowych, w wielozadaniowości. Kiedyś też tak było, w ostateczności obraz był na systemowym View. Ale z rejestrów korzystałem sporadycznie.

Ja robię w taki sposób, że traktuję ekran systemowy jako alokowalną pamięć graficzną. Alokuję własną warstwę na tym ekranie, a następnie rysuję w dowolny sposób. Pod spodem może być nawet WritePixelLine8(), ale najlepiej nanosić Blitterem.

To mi się właśnie podoba w Amidze - wielozadaniowy system ze współdzielonymi zasobami. Kanały dźwiękowe też są w ten sposób zaprojektowane. Programy je alokują z ustalonym priorytetem.

Jeśli chodzi o gry, to pracuję obecnie nad czymś bardzo fajnym, co powinno się spodobać. Jest to dość nowatorskie podejście.

Tobie też życzę zrobienia sequela swojej gry, ew. jakiejś innej produkcji, jeśli chcesz uczestniczyć w konkursie.

Ostatnia aktualizacja: 04.06.2024 15:35:29 przez Hexmage960
1
[#18] Re: AmiGameJam 2024

@Don_Adan, post #16

To byloby jedno z paru(nastu) dem Amigowych, ktore byly w jakis sposob zabezpieczone.

Zupełnie nie znam tej historii i nigdy nie słyszałem o jakimś zabezpieczaniu dem.

Ale to by pasowało do Tilt i wreszcie rzuciło jakieś światło na, często powtarzane w pierwszej połowie lat 90, stwierdzenie "Tilt to lamerzy". Ja wdepnąłem w ten świat dopiero w 1995 i nigdy nie dowiedziałem się jakie zarzuty ciążą na grupie Tilt.

Ostatnia aktualizacja: 04.06.2024 22:51:36 przez MDW
[#19] Re: AmiGameJam 2024

@MDW, post #18

Na pewno ograli organizatorow tego polskiego party.
Ale sami organizatorzy sie zgapili nie robiac kopii tego dema.
Wedlug czesci ludzi ze sceny demo Impulse = demo Impulse 2, tylko ze zmienionym tytulem.
A wedlug mnie to byla co najwyzej beta wersja Impulse 2, wygladajaca dosc podobnie.
Ktora sie mogla dosc znacznie roznic jesli chodzi chocby o sam kod.
Ale jezeli prawda jest to co napisal na pouet uzytkownik "sim", ze to bylo 1 dyskowe demo, a nie 2 dyskowe demo jak Impulse 2 to roznic musialo byc dosc duzo.
Szkoda, ze to demo przepadlo na zawsze.
No chyba, ze jakis czlonek grupy Tilt ciagle ma to demo w swojej kolekcji po 30 latach, i zechce sie nim podzielic.
Ciekawe czy ktos przeprowadzil jakis wywiad z autorem tego dema? Poczytalbym.
2
[#20] Re: AmiGameJam 2024

@Don_Adan, post #19

Ciekawa historia. Nie słyszałem o tym.
Dzięki. OK
[#21] Re: AmiGameJam 2024

@Don_Adan, post #19

Obejrzalem jeszcze raz pobieznie Impulse 2 na YT.
I to demo ma miec "hidden part".
Wiec pewnie tym tez sie rozni od Impulse.
Nie pamietam, czy jak rypalem muzyke z tego dema, to znalazlem ta ukryta czesc.
Ale chyba nie.
Moze jest tam cos ciekawego?
[#22] Re: AmiGameJam 2024

@Hexmage960, post #17

Ja robię w taki sposób, że traktuję ekran systemowy jako alokowalną pamięć graficzną. Alokuję własną warstwę na tym ekranie, a następnie rysuję w dowolny sposób. Pod spodem może być nawet WritePixelLine8(), ale najlepiej nanosić Blitterem.
Untangle bardzo mało wymaga od systemu graficznego. Dlatego mogłem sobie pozwolić na wykorzystanie wyłącznie systemowego API. Dzięki temu gra bez modyfikacji działa na kartach graficznych (zarówno pod Picasso96 jak i CyberGraphics), oraz pod MorphOS-em i chyba również AmigaOS 4.

Wracając jednak do tematu i odkładając żarty na bok, uważam, że takie naginanie reguł konkursu jest słabe i nie będę w nim brał udziału. Tak się składa, że organizatorzy AmiGameJam do każdej edycji dodają jakieś udziwnienia i właściwie jeżeli ktoś stworzył nową grę i - niestety - wcześniej wrzucił ją na GitHuba, to nie ma szans na udział w tym konkursie. Możliwe że inni uczestnicy mają więcej czasu i mogą np. w 6 miesięcy stworzyć coś dobrego. Moje programy powstają bardzo powoli i to się nie zmieni, dlatego wolę ich nie kisić w oczekiwaniu na jakiś tam konkurs, tylko po osiągnięciu grywalności, publikować.
5
[#23] Re: AmiGameJam 2024

@Krashan, post #22

Tak się składa, że organizatorzy AmiGameJam do każdej edycji dodają jakieś udziwnienia i właściwie jeżeli ktoś stworzył nową grę i - niestety - wcześniej wrzucił ją na GitHuba, to nie ma szans na udział w tym konkursie.


To bardzo słabo jak dodają jakieś udziwnienia. W każdym razie jak nie przejdzie to co ja robię to nie będę się tym przejmował, po prostu wypuszczę grę , cześć i dzięki za rybki.

Możliwe że inni uczestnicy mają więcej czasu i mogą np. w 6 miesięcy stworzyć coś dobrego. Moje programy powstają bardzo powoli i to się nie zmieni, dlatego wolę ich nie kisić w oczekiwaniu na jakiś tam konkurs, tylko po osiągnięciu grywalności, publikować.

I to jest też moje podejście, najważniejsze dla mnie że coś powstaje. OK
2
[#24] Re: AmiGameJam 2024
Jedna z prac turniejowych zaprezentowana na filmie.

https://www.youtube.com/watch?v=DxBJGOoWLZA
[#25] Re: AmiGameJam 2024

@mailman, post #24

Jak widać na nagraniu, ptaszyna leci na napędzie hybrydowym. Prawdopodobnie na metanie.
[#26] Re: AmiGameJam 2024
To już ostatni miesiąc na nadsyłanie swoich prac. Jak dotąd zarejestrowane zostały 4 tytuły.
[#27] Re: AmiGameJam 2024

@mailman, post #26

mamy piąty:
Tetra Zone

Oglądałem filmiki Wei-ju Wu o programowaniu w C i facet ma ogromną wiedzę, ale wykorzystał ją tu słabo, a dodatkowo gra nie jest sequelem, który nie wyszedł na Amigę, bo takich sequeli tetrisa jest chmara...

Ciekaw jestem ile wpadnie tytułów w ostatni weekend listopada demko Ami Robbo 2 jest gotowe i czeka na weekend, aż zaktualizuję profil gry. Pełna wersja wraz z DLC makerem również i czekają na testy. Demo sam przetestowałem i przeszedłem.
1
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem