Komentowana treść: Gorky 17 - AmigaOS 3.x (68k) + AmigaOS 4 (PPC)
[#31] [post oznaczony jako OT] wyświetl
[#32] Re: Gorky 17 - AmigaOS 3.x (68k) + AmigaOS 4 (PPC)

@kempy, post #28

Heretic 2 na 68k? Coś mnie mocno ominęło! :D
[#33] Re: Gorky 17 - AmigaOS 3.x (68k) + AmigaOS 4 (PPC)

@Amig_OS, post #10



(...) Zoptymalizowana wersja 060 jest dołączona i działa, ale czasami przewijanie na 100 mhz 060 jest trochę szarpane. Instalator daje opcję odtwarzania muzyki bez strumieniowania lub wyłączenia muzyki, aby nieco zmniejszyć szarpanie na 060, ale nadal nie jest tak płynne jak na pistorm lub vampire v4. Ekrany walki są w porządku, jeśli chodzi o przewijanie na 060, ale w większych ekranach poza walką widać różnicę. Gra zawiera wersje skompilowane dla 040, 060 i 080. Wersja skompilowana dla warpos może zostać wydana w późniejszym czasie. (...)



Ty, to bierę!

Dzięki wielkie!
[#34] Re: Gorky 17 - AmigaOS 3.x (68k) + AmigaOS 4 (PPC)
Jeśli znajdzie się jakiś cudak, który kupi to z myślą o WinUAE, to koniecznie niech się tu pochwali
3
[#35] Re: Gorky 17 - AmigaOS 3.x (68k) + AmigaOS 4 (PPC)

@Pinto, post #34

Mogę nagrać i pokazać jak to działa, ale pod OS4.1fe pod Blizzardem.
2
[#36] Re: Gorky 17 - AmigaOS 3.x (68k) + AmigaOS 4 (PPC)

@_DiskDoctor_, post #33

No i będzie to moja pierwsza kupiona gra nie-AGA, nowa, pod Amigę, na specs 060/RTG.

Chętnie kupiłbym również inne warianty pod 060/RTG które mam. Niestety są spore przeszkody takie jak:

1) nie ma tych gier BOX
2) instalacja nie jest łatwa (zwykle: AmiNet + GOG)
3) ryzyko zakupienia nie tej wersji na GOG co trzeba (zwykle wspierana jest jedna konkretna wersja)
4) alternatywnie ryzyko braku dostępności na GOG wersji która jest wspierana
5) zwykle brak instalatora (ręczne robótki z możliwymi błędami)
6) ryzyko pomyłki wersji: 040 z 060

Zaletą jest z kolei relatywnie niska cena.

Gdyby ktoś z dystrybutorów pokusił się o wydanie BOX, zawierające choćby niezbędne pliki oryginalne + port z AmiNetu, wykupiłbym wszystkie swoje gry RTG w ten sposób (nie mam wiele, nieco ponad 10).

Ponieważ jest to raczej nieopłacalne, to tak nie będzie. Chwała tym bardziej Hyperionowi, Archi-tech oraz Alinea, że Im się chce.
1
[#37] Re: Gorky 17 - AmigaOS 3.x (68k) + AmigaOS 4 (PPC)

@mwb113, post #35

Nagraj, nagraj ok, racja
1
[#38] Re: Gorky 17 - AmigaOS 3.x (68k) + AmigaOS 4 (PPC)

@Amig_OS, post #10

Wersja skompilowana dla warpos może zostać wydana w późniejszym czasie. (...)

Jak tylko wyjdzie wersja dla WarpOsa biorę w ciemno OKOKOK
1
[#39] Re: Gorky 17 - AmigaOS 3.x (68k) + AmigaOS 4 (PPC)
Z ciekawosci zapytam: dlaczego wersja amigowa ma takie wysokie wymagania pamieciowe?
Wg Wiki, wersja pod Windows wymagala tylko 32MB.
Nawet w momencie wydania gry nikomu sie nie snilo ze ktos bedzie mial 180MB w kompie.
3
[#40] Re: Gorky 17 - AmigaOS 3.x (68k) + AmigaOS 4 (PPC)

@Phibrizzo, post #39

GOG-owa wersja PC wykorzystuje niecałe 64 MB RAM, a na HDD zajmuje 520 MB.
1
[#41] Re: Gorky 17 - AmigaOS 3.x (68k) + AmigaOS 4 (PPC)

@Phibrizzo, post #39

"Strasznie koszerna" jest ta gra, jak na Amigę... i to jest powód dlaczego jej nie kupię...
To działa dopiero pod emulatorem Amigi... nie ważne czy sprzętowym czy programowym...
(Pi3/Pi4/PiCm4) lub Vampire V4 lub emulator UAE
4
[#42] Re: Gorky 17 - AmigaOS 3.x (68k) + AmigaOS 4 (PPC)

@Pinto, post #40

GOG-owa wersja PC wykorzystuje niecałe 64 MB RAM, a na HDD zajmuje 520 MB

Minimalne wymagania systemowe:
System:
Windows 7, 10, 11
Procesor:
1 GHz
Pamięć:
256 MB RAM
Karta graficzna:
3D graphics card compatible with DirectX 7 (compatible with DirectX 9 recommended)

Źródło: https://www.gog.com/pl/game/gorky_17
2
[#43] Re: Gorky 17 - AmigaOS 3.x (68k) + AmigaOS 4 (PPC)

@BULI, post #38

A ja nawet w jasno
1
[#44] [post oznaczony jako OT] wyświetl
[#45] Re: Gorky 17 - AmigaOS 3.x (68k) + AmigaOS 4 (PPC)

@koczis, post #42

Ale tak patrząc realnie, czy wszystkie z tych systemów Windows zadziałają normalnie z pamięcią 256 MB RAM, i do tego odpalając grę?

Podchodzę z dystansem, do tego co tam jest napisane...
1
[#46] Re: Gorky 17 - AmigaOS 3.x (68k) + AmigaOS 4 (PPC)

@koczis, post #42

Minimalne wymagania systemowe:
System:
Windows 7, 10, 11
Procesor:
1 GHz
Pamięć:
256 MB RAM
Karta graficzna:
3D graphics card compatible with DirectX 7 (compatible with DirectX 9 recommended)


Bo to są bardziej wymagania Windowsa 7 niż samej gry. Porównywać należy do wymagań PC z epoki (Pentium 200MHz+32MB RAM).
2
[#47] Re: Gorky 17 - AmigaOS 3.x (68k) + AmigaOS 4 (PPC)

@Jacques, post #46

Posiadam oryginały G-17 z Hyperionu dla Linuxa i G-17 z Epic dla MacOSX.

Tutaj wymagania są następujące:

MIN: G3-300,OSX - OS9, 128mb RAM, 8 MB GFX, OpenGL 1.2
MAX: G4-400, OSX - OS9, 192 MB RAM, 16/32 MB GFX, OpenGL 1.2


Kernel 2.2, 300 Mhz+, x86 or PPC, 64 MB RAM, 4 MB GFX, 500 MB HDD


Ostatnia aktualizacja: 30.06.2024 12:09:10 przez Amig_OS
1
[#48] Re: Gorky 17 - AmigaOS 3.x (68k) + AmigaOS 4 (PPC)

@Amig_OS, post #47

Już rozdmuchane mocno...
[#49] Re: Gorky 17 - AmigaOS 3.x (68k) + AmigaOS 4 (PPC)

@_arti, post #32

(moja odpowiedź została napisana za pomocą ChatGPT na język polski). Tak, Heretic 2 wkrótce zostanie wydany na 68k, prawdopodobnie w sierpniu. Działa na systemie Cm4 Pistorm z taktowaniem 2,2 GHz, osiągając około 25 klatek na sekundę w rozdzielczości 640x480. Działa również dobrze w rozdzielczości 640x360 na Pistorm Pi3. Jednak systemy Vampire lub 68060 są zbyt wolne dla tej gry.
3
[#50] Re: Gorky 17 - AmigaOS 3.x (68k) + AmigaOS 4 (PPC)

@koczis, post #26

(moja odpowiedź została napisana za pomocą Tłumacza Google na język polski). To nie kwestia potrzebnych umiejętności. W rzeczywistości "wtedy" zrobiłem wersję AGA dla Heretic 2 WarpOS (podobnie jak Heretic 2 Gorky 17, który wymagałby użycia trybu HAM8, ponieważ działa w 16-bitowej głębi kolorów). Jeśli spojrzymy na Amigi, na których może działać Gorky (i pominiemy emulację ), mamy PiStorm (nie potrzebuje AGA), Vampire (nie potrzebuje AGA) i 68060. Na 68060 gra już działa trochę wolno, nawet przy użyciu trybów Chunky. Na AGA działałaby jeszcze wolniej. Więc myślenie o wersji AGA byłoby trochę stratą czasu. Nie oskarżaj tak szybko deweloperów o braki sprzętu. Jest to lekko obraźliwe. Pracuję nad inną grą – tytuł nie może być teraz ujawniony – w której faktycznie oceniam AGA, ale dla Gorky 17 to nie ma sensu.
1
[#51] Re: Gorky 17 - AmigaOS 3.x (68k) + AmigaOS 4 (PPC)

@BULI, post #38

Problem z WarpOS to kompilator. Stary kompilator 2.95.2, którego używałem 25 lat temu do Heretic 2, niestety nie jest wystarczająco dobry dla Gorky 17 (mam natywny kompilator WarpOS->WarpOS 2.95.3, ale niestety zawiesza się podczas linkowania w emulacji 68k w OS4 - a na sprzęcie Sonnet również nie działa - i nie mam już żadnego natywnego systemu WarpOS. Są ludzie, którzy próbują znaleźć rozwiązanie (ale jeśli ktoś ma działający kompilator WarpOS na cygwin, AmigaOS4, AmigaOS3 lub - ale to byłoby najgorsze rozwiązanie, ponieważ nie mam systemu Linux i musiałbym uruchomić go na maszynie wirtualnej - Linux-x86, proszę, daj mi znać). Należy zauważyć, że StormC4 również nie jest wystarczająco dobry (chyba że ktoś ma działające pliki nagłówkowe STL dla StormC4, ale myślę, że takich nie ma). Więc problem nie polega na tym, że nie chcę tego zrobić (w rzeczywistości mam już kod, który kompiluje się - ale nie linkuje - dla WarpOS), problem polega na tym, że nie mam odpowiednich narzędzi do wersji WarpOS. Mam nadzieję, że to zostanie naprawione, ale zobaczymy.
1
[#52] Re: Gorky 17 - AmigaOS 3.x (68k) + AmigaOS 4 (PPC)

@Phibrizzo, post #39

Powodem jest to, że AmigaOS nie ma pamięci mapowanej na pliki. Wersja na PC działa z pamięcią mapowaną.
1
[#53] Re: Gorky 17 - AmigaOS 3.x (68k) + AmigaOS 4 (PPC)

@PWS, post #41

Gra działa dobrze na PiStorm i Vampire, nie wymaga emulacji Amigi. PiStorm to nie jest emulacja Amigi. Emulacja 68k na nim jest porównywalna do JIT używanego w OS4 lub MorphOS, a nie do emulatorów Amigi, takich jak UAE. W zasadzie jedynym komponentem Amigi, który nie jest używany w systemie PiStorm, jest procesor 68k. PiStorm jest bardziej porównywalny do kart PowerUP, ale nikt nie powiedziałby, że Amiga z kartą PowerUP to nie Amiga (są pewne różnice, na przykład na PiStorm nie można wywoływać natywnego kodu ARM, podczas gdy na PowerUP można wywoływać natywny kod PPC; kiedy zapytałem autorów o to, odpowiedzieli "używamy ARM tylko do zastąpienia 68k, do niczego więcej"). Jeśli chodzi o Vampire, to jest prawdopodobnie krok dalej, ponieważ nie używa oryginalnych układów Amigi, ale używa ich reimplementacji, która jest w pełni kompatybilna i właściwie w wielu aspektach to, co Commodore zrobiłby wtedy, gdyby nie zbankrutował. Dla nowoczesnych (lub nie "zbyt starych") gier na Amigę są cztery opcje - AmigaOS 4, PiStorm, Vampire i 100 MHz 060 - opcje Vampire i 060 nie istnieją dla wszystkich gier z powodu ograniczeń wydajnościowych. To nie ma nic wspólnego z optymalizacją, istnieją ograniczenia co do tego, jak daleko można zwiększyć wydajność dzięki optymalizacji. Spróbuj systemu PiStorm. Kiedy siedzisz przed nim, to JEST Amiga 1200. Nic innego. I używa oryginalnego systemu operacyjnego (lub lekko zmodernizowanej wersji, jak OS3.2). To NIE jest emulacja Amigi. Tylko emulacja 68k jest zaangażowana. Wolniejsze systemy niż 100 MHz 060 nie są opcją dla gier takich jak Gorky 17. Dla gier takich jak Heretic 2 systemy wolniejsze niż PiStorm nie są opcją. Nie można zoptymalizować o 200-250% - co byłoby potrzebne, aby uruchomić ją nawet na Vampire lub 100 MHz 060.
[#54] Re: Gorky 17 - AmigaOS 3.x (68k) + AmigaOS 4 (PPC)

@MagicSN, post #52

Tak, temat znany dotyczy większość portów gier z PC którym pod Windowsem wystarczało 32MB lub 64MB pamięci RAM dzięki pamięci wirtualne pod Windowsem (plik stronicowania), a pod Amigą port wymagał co najmniej 2x (lub 3x) więcej pamięci fizycznej ok, racja
[#55] Re: Gorky 17 - AmigaOS 3.x (68k) + AmigaOS 4 (PPC)

@BULI, post #54

Dla większości gier podzieliłbym pliki pak, aby uniknąć tych problemów, ale niestety z powodu pewnych wewnętrznych problemów implementacyjnych nie było to naprawdę dobrą opcją dla Gorky17 (w rzeczywistości podzieliłem pliki dźwiękowe, a dla plików muzycznych i próbek użyłem innego formatu plików - WAV - dla lepszej wydajności. Zaimplementowałem nową bibliotekę dźwiękową - opartą na AHI, ale z bardzo "małym" wywołaniem zwrotnym AHI, aby uzyskać optymalną wydajność i zasadniczo co robię, to strumieniowanie próbek WAV (nie AIFF, ale naprawdę WAV ^^). To także powód, dla którego archiwa danych są większe niż w wersji OS4, ale pomyślałem, że użytkownicy 68k bardziej dbają o wydajność niż o rozmiar na dysku twardym. Dla 060 (100 MHz lub ewentualnie coś jak 80 MHz, 50 MHz jest zdecydowanie za wolne dla tej gry) dodałem dwie opcje: Albo załadować wszystkie pliki WAV "całkowicie" zamiast strumieniować je (dłuższy czas ładowania, szybsza gra) lub całkowicie wyłączyć muzykę (próbki mowy i efekty dźwiękowe nadal będą odtwarzane). Te opcje są istotne tylko dla systemów 060 (na Vampire - dzięki pewnym optymalizacjom AMMX, za co dziękuję Apollo Computer, którzy tu pomogli - i na PiStorm (nie były potrzebne dalsze optymalizacje ASM, te systemy są wystarczająco szybkie) takie sztuczki nie są potrzebne, gra działa z pełną prędkością z pełną muzyką, próbkami mowy i efektami dźwiękowymi. Pliki binarne są oferowane zoptymalizowane dla 040 (najlepsze dla PiStorm), 060 i 080. Wybierasz podczas instalacji, a dla systemów 060 te opcje manipulacji dźwiękiem są również wybierane podczas instalacji (ale mogą być zmienione później za pomocą zmiennych środowiskowych). Na Vampire V2 gra potencjalnie może działać, ale 128 MB RAM nie wystarczyło. Nie jestem pewien, czy do V2 dodanej do A1200/A500/etc. można dodać RAM z innych źródeł sprzętowych, czy 128 MB to naprawdę limit. JEŚLI można dodać wystarczająco dużo RAM, gra powinna działać, prędkość powinna być między 060 a V4, problem na V2 jest tylko taki, że 128 MB RAM nie wystarcza do uruchomienia gry. Zauważ, że Heretic 2 68k po wydaniu będzie używać podzielonych plików pak. Ale H2 będzie wymagać PiStorm. Tylko 68k (oprócz emulacji) wystarczająco szybkie, aby uruchomić H2. Ale działa naprawdę imponująco, a jeśli widzisz to na A1200 (w końcu nie widzisz nic o PiStorm) i wtedy H2 działające na nim - to jest po prostu niesamowite!
3
[#56] Re: Gorky 17 - AmigaOS 3.x (68k) + AmigaOS 4 (PPC)

@MagicSN, post #53

To zalezy, zwykla optymalizacja dobrego kodu C na ASM 68k to bedzie najczesciej 30-50%.
Ale czesto zmiana algorytmu na inny pozwala osiagnac 200-300% przyrost szybkosci.
Tylko to juz trzeba dobrze znac kod (najwolniejsze czesci kodu) i wiedziec co sie robi, bo najczesciej w kodzie programu trzeba zrobic zmiany w paru miejscach rownoczesnie.
1
[#57] Re: Gorky 17 - AmigaOS 3.x (68k) + AmigaOS 4 (PPC)

@Don_Adan, post #56

I tego rodzaju optymalizacja jest powodem, dla którego gra działa szybko na wolniejszych systemach, takich jak Vampire - i z pewnymi problemami z prędkością na 060. W rzeczywistości zostało to zrobione, pierwsza wersja na Vampire i 060 bez optymalizacji była bardzo szarpana. Zalecałbym unikanie obwiniania deweloperów za winy sprzętu, nawet jeśli jest to zwykłe na AmigaOS. Coś takiego jak "zwykłe przyspieszenie" nie istnieje, to zależy w dużej mierze od tego, jak działa kod. Jak już mówiłem - dzięki optymalizacjom uzyskałem płynność na Vampire V4 (na V2 również działałoby dobrze, gdyby nie problem z pamięcią) i "w miarę" na 060.
4
[#58] Re: Gorky 17 - AmigaOS 3.x (68k) + AmigaOS 4 (PPC)

@MagicSN, post #57



Zalecałbym unikanie obwiniania deweloperów za winy sprzętu



Po prostu nie wszystko działa dobrze na każdej konfiguracji.
[#59] Re: Gorky 17 - AmigaOS 3.x (68k) + AmigaOS 4 (PPC)

@MagicSN, post #50

Dziękuję za obszerne wyjaśnienie i zaznaczenie, że jest to tłumaczenie Google.
Nie oskarżaj tak szybko deweloperów o braki sprzętu.

W moim orginalnym tekście nie występują słowa w formie oskarżenia tylko przypuszczenia, domysłu. Z braku posiadanej wiedzy na temat developera. Podaję to do wiadomości, bo najwyraźniej Google może ludzi prowokować do dziwnych dyskusji na zupełnie inny temat, oderwany od faktów.
[#60] Re: Gorky 17 - AmigaOS 3.x (68k) + AmigaOS 4 (PPC)

@MagicSN, post #57

Ja nie obwiniam deweloperow, bo nie widzialem kodu ASM 68k.
Byc moze jest bardzo dobry, i osiagnal limit szybkosci.

Mi chodzi o to, ze czesto mozna osiagnac lepszy wynik inaczej spogladajac na dany problem.
Na przyklad:
Jakis program odczytuje/przechowuje bity w bajcie od 0 do 7 (od prawej strony do lewej) i do ich odczytu wykorzystuje komende lsr (przesuniecie). Osiagnal 100% mozliwej szybkosci/wydajnosci.
Ale zamiana kolejnosci bitow w bajcie od 7 do 0 (od prawej strony do lewej), na uzycie komendy add (dodawanie) zwieksza szybkosc dzialania tego samego programu o 100%.
Jedynie dane wejsciowe musza byc wczesniej przeorganizowane.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem