Komentowana treść: WipEout dla Amigi z WarpOS PPC i Warp3D
[#1] Re: WipEout dla Amigi z WarpOS PPC i Warp3D
Cowcat to spoko gość, testowałem przez dłuższy czas port Dhewm3 (Doom III). W oewnym momencie sygnalizowałem mu problem, a na poczcie był już poprawiony i szybszy plik wykonywalny. Podobnie pozytywny jest bratanek BSzili.
5
[#2] Re: WipEout dla Amigi z WarpOS PPC i Warp3D

@waldiamiga, post #1

Potwierdzam OK jest bardzo zaangażowany w to co robi, czasami aż mam wyrzuty sumienia, że nie jestem w stanie dość szybko przetestować to co przysłał lub odpisać mu w przyzwoitym czasie na maila ok, racja
3
[#3] Re: WipEout dla Amigi z WarpOS PPC i Warp3D

@BULI, post #2

BULI: Krajowy Ambasador Classic PPC
2
[#4] Re: WipEout dla Amigi z WarpOS PPC i Warp3D

@_DiskDoctor_, post #3

Którą wersję należy podgrać, by uruchomić port? PCtową, czy z PSX?
1
[#5] Re: WipEout dla Amigi z WarpOS PPC i Warp3D

@miki1406, post #4

Do tego portu najlepiej gotową paczkę dla MorphOs'a
https://www.morphos-storage.net/?id=1973123
2
[#6] Re: WipEout dla Amigi z WarpOS PPC i Warp3D
Filmik z działania tej wersji:
4
[#7] Re: WipEout dla Amigi z WarpOS PPC i Warp3D

@BULI, post #6

Śmiga elegancko.
1
[#8] Re: WipEout dla Amigi z WarpOS PPC i Warp3D

@BULI, post #5

o tego portu najlepiej gotową paczkę dla MorphOs'a
https://www.morphos-storage.net/?id=1973123

Dzięki!!! szeroki uśmiech
1
[#9] Re: WipEout dla Amigi z WarpOS PPC i Warp3D

@miki1406, post #8

Na PiStorm fajnie lata
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=3JHCYEJNaCg&t=146s[/youtube]
1
[#10] Re: WipEout dla Amigi z WarpOS PPC i Warp3D

@miki1406, post #9

To nagranie wygląda SUPER ok, racja OK ale..
ale to jest WinUAE a nie PiStorm
Na Pistormie ostatnio wyglądało to gorzej i wolniej:

Może ta wersja + Wazp3D da lepsze efekty?

Ostatnia aktualizacja: 24.07.2024 10:14:21 przez BULI
2
[#11] Re: WipEout dla Amigi z WarpOS PPC i Warp3D

@BULI, post #10

Wygląda to tak, jakby zostały tu powyłączane wszystkie obiekty wokół trasy...
[#12] Re: WipEout dla Amigi z WarpOS PPC i Warp3D
Polecam wersję z MorphOs działa fajnie bez lagów na G5.
1
[#13] Re: WipEout dla Amigi z WarpOS PPC i Warp3D

@kajko2, post #12

Na moim laptopowym G4 w 1440x960 przy tej grze jest tak duży zapas prędkości, że pewnie i na G3 działa cały czas w 60 fps. Nic dziwnego, bo to jest gra bardziej z epoki Amig z BlizzardamiPPC i BVision3D.
1
[#14] Re: WipEout dla Amigi z WarpOS PPC i Warp3D

@MDW, post #13

No obiektów 3d tam jest tyle co kot napłakał. Bez tekstur to i na 030/50 by śmigało.
[#15] Re: WipEout dla Amigi z WarpOS PPC i Warp3D

@amikoksu, post #14

Tak, zgadza się. Nie mogę sobie przypomnieć w którym starym demie jest taki wektorowy Wipeout i to zgrabnie działa na 030. Oczywiście demo to tylko demo, nie ma kolizji, logiki gry. Ale mimo wszystko na pewno dałoby się taką wektorówkę ogarnąć. Tylko oczywiście trzeba przyjąć jakieś 030 za minimum i nie wygłupiać się z równaniem do A500 1MB, bo nic dobrego z tego nie wyjdzie.
Grywalność takiej produkcji mogłaby być zupełnie taka sama jak teksturowanej wersji. Dla mnie to nawet większa, bo bardzo lubię płaskie wektory z jakimś jednym kierunkowym światłem (najprostsze jakie się da). szeroki uśmiech

Tak sobie kiedyś myślałem czy na serio te mizerne tekstury w Doomie czy Wolfensteinie są aż tak istotne z punktu widzenia grywalności? Jest sens się zabijać i prowadzić morderczą walkę o to żeby na ścianie był jakiś mizerny 16-pixelowy obrazek? W czym ten pierwszy Wolfenstein byłby gorszy od oryginału gdyby nie było tych mizernych bitmapek na ścianach czy drzwiach? Gdyby to dobrze ogarnnąć kolorystycznie, użyć prostych obiektów 3D zamiast tych płaskich sprajtów to mogłoby być nawet fajniejsze niż oryginał, a 020 z FastRAM ogarnąłby to na fullscreenie całkiem płynnie. A tak to cała para zwykle szła w to żeby te tekstury były jak najszybciej rysowane, a grywalność leżała. Mamy nawet w Polsce przykłady (ja kojarzę dwa) jak to demoscenowcy coś tam teksturowanego zrobili i nawet oficjalnie wydali, a nie znam nikogo kto grał w to dłużej niż 30 sekund. Nie dało się ze względu na całą resztę.
Mam wrażenie, że w latach 90 zaślepiło nas to dążenie do osiągania celu, który nie był wcale tak istotny, zapominając o tym co w grze jest najważniejsze.

Ostatnia aktualizacja: 27.07.2024 14:52:51 przez MDW
1
[#16] Re: WipEout dla Amigi z WarpOS PPC i Warp3D

@MDW, post #15

Nie mogę sobie przypomnieć w którym starym demie jest taki wektorowy Wipeout

1:22
3
[#17] Re: WipEout dla Amigi z WarpOS PPC i Warp3D

@amikoksu, post #16

Ooo właśnie o to chodziło. Nawet chwilę szukałem ale się poddałem. Zupełnie wypadł mi z głowy zarówno tytuł jak i grupa.
Dzięki. OK
1
[#18] Re: WipEout dla Amigi z WarpOS PPC i Warp3D

@MDW, post #17

Tu jest ładne demo i wydaje mi się, że w owych czasach to chodziło nieźle na Blizzardzie IV, czyli 030 50mhz ok, racja

A tu cosik z 89 roku:
1
[#19] Re: WipEout dla Amigi z WarpOS PPC i Warp3D

@BULI, post #18

Zapomniałem o tym ale, faktycznie krążyło po ludziach coś takiego i rzeczywiście BARDZO zgrabnie działało na 030. Jaraliśmy się tym i sprawdzaliśmy jak u kogo działa na różnych ustawieniach.

Tak więc technicznie pod koniec lat 90 (nawet bez udziału KK, hehe) udało się osiągnąć bardzo dużo. Tylko właśnie brakowało tej drugiej, mniej interesującej, żmudnej części, czyli zrobienia z tych osiągnięć prawdziwych gier. Podczas tego pierwszego etapu finansowanie nie ma żadnego znaczenia, projekt jedzie na pasji, gotującej się w żyłach krwi, chęci udowodnienia czegoś, nieprzespanych ale szczęśliwych nocach. szeroki uśmiech Ale w drugiej części już niestety przydają się już pieniądze, więcej ludzi, prawdziwi projektanci, testerzy, ludzie gotowi robić tego co trzeba, a nie to co by chcieli. To się chyba nazywa praca zarobkowa i z pasją czy przyjemnością ma już niewiele wspólnego. Pod koniec lat 90 w środowisku było jeszcze całkiem sporo osób, które ogarniały pierwszy etap i właściwie już wcale nie było tych potrzebnych do przeprowadzenia drugiego etapu. Projekty albo umierały po jakimś wczesnym preview albo (jeżeli ktoś był naprawdę wytrwały) wychodziły z tego takie produkty gro-podobne, bez testów...

Ostatnia aktualizacja: 29.07.2024 11:22:04 przez MDW
1
[#20] Re: WipEout dla Amigi z WarpOS PPC i Warp3D

@BULI, post #18

Demo fajowe OK

A czy są w ogóle działające klony Wipeouta na config poniżej PPC/Warp3D?

I poniżej Pistorm / Vampire.

Ostatnia aktualizacja: 29.07.2024 11:58:20 przez _DiskDoctor_
[#21] Re: WipEout dla Amigi z WarpOS PPC i Warp3D

@BULI, post #18

To na pierwszym nagraniu całkiem niezłe. Dopracować to i owo i na 040 by śmigało.
2
[#22] Re: WipEout dla Amigi z WarpOS PPC i Warp3D

@_arti, post #11

Tak, obiekty wokół trasy są wyłączone. Póki nie będzie akceleracji to szału też nie.

Tu film z obiektami :
4
[#23] Re: WipEout dla Amigi z WarpOS PPC i Warp3D

@Artur Jarosik, post #22

A tutaj WipeOut (dalej wersja beta od Cowcat'a) w rozdzielczości 1280x720 (720p) na Amidze 4000 z Ragnarokiem PPC G3 800 mhz Voodoo3 i SoundBlaster'em szeroki uśmiech
3
[#24] Re: WipEout dla Amigi z WarpOS PPC i Warp3D

@BULI, post #23

60 klatek to to nie jest, ale ładnie chodzi. :)
[#25] Re: WipEout dla Amigi z WarpOS PPC i Warp3D

@OSH, post #24

Wideo jest w 50 klatkach. 50 może być.
1
[#26] Re: WipEout dla Amigi z WarpOS PPC i Warp3D

@_DiskDoctor_, post #20

A czy są w ogóle działające klony Wipeouta na config poniżej PPC/Warp3D?

I poniżej Pistorm / Vampire.


@BULI?
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem