Komentowana treść: GoGoGo - wersja dyskietkowa
[#1] Re: GoGoGo - wersja dyskietkowa
Czym to się różni?
link
link
[#2] Re: GoGoGo - wersja dyskietkowa

@amikoksu, post #1

Jest conajmniej kilka różnic -> link.
[#3] Re: GoGoGo - wersja dyskietkowa

@lord_spider, post #2

Jest może dostępne wideo albo ekrany z gry Tony go?
[#4] Re: GoGoGo - wersja dyskietkowa

@amikoksu, post #3

W ramach dyskusji z podlinkowanego wyżej wątku powstał filmik.
[#5] Re: GoGoGo - wersja dyskietkowa

@lord_spider, post #4

Dzięki.
1
[#6] Re: GoGoGo - wersja dyskietkowa

@amikoksu, post #3

Tu jest mój gameplay nagrywany przed wysłaniem do wydawcy.

Ostatnia aktualizacja: 13.10.2024 11:46:32 przez tukinem
1
[#7] Re: GoGoGo - wersja dyskietkowa

@tukinem, post #6

Czegoś tu nie rozumiem. Napisałeś Tony GO a zostałeś wyzwany od złodziei, bo Twoje GO GO jest prawie identyczne co Tony GO, które też napisałeś. Hmm…. Rozumiem że ukradłeś swoją własną grę?.



Ostatnia aktualizacja: 13.10.2024 12:06:36 przez rbej1977
[#8] Re: GoGoGo - wersja dyskietkowa

@rbej1977, post #7

Może lepiej spisywać umowy licencyjne na papierze?
[#9] Re: GoGoGo - wersja dyskietkowa

@_DiskDoctor_, post #8

Żeby to miało ręce o nogi to autor powinien opatentować sobie markę Tony i wszelkie grafiki, które stworzył. Dopiero do opatentowanego produktu powinno się spisać umowę licencyjną.

Kod gry uważam za swoją pracę i jest moją własnością, tak jak on uważa swoje grafiki za jego własność. Ani Tony ani TonyGO nie uważam za wspólne projekty. To były jego projekty które tylko zrealizowałem, ale rozwiązania które wykorzystałem w kodzie to już moja sprawa raczej i mam prawo ich używać gdzie chcę, jak chcę i kiedy chcę

Ostatnia aktualizacja: 13.10.2024 13:29:35 przez tukinem
2
[#10] Re: GoGoGo - wersja dyskietkowa

@tukinem, post #9

Miała być wersja gry Tony na Atari Jaguar i co będzie ?
1
[#11] Re: GoGoGo - wersja dyskietkowa

@Dorian3d, post #10

Nie wiem. Na FB na funpage'u gry są co chwilę newsy, ale ja już się tym nie interesuję. Był Atari ST, Jaguar, jakiś rosyjski pecet z Intelem 8080, PC Win x64, Android, NeoGeo, GameBoy, następnie jednak nie GameBoy Color, ani mono, a GameBoy Advance, i sam diabeł nie wie co jeszcze... miał być NES, miał być ZX Spectrum...

Póki co wszystko, co wyszło dotychczas, to jest dzięki mojej pracy, bo każdy jeden koder szperał na moim githubie. Teraz powstaje drugi raz na ST, bo za pierwszym razem coś nie pykło. Myślę, że zaraz będzie info o Nintendo 64, Sedze, Playstation, A na końcu będzie jako gra java na retro telefony, później symbian i historia elektroniki zatoczy nam koło.
[#12] Re: GoGoGo - wersja dyskietkowa

@tukinem, post #11

Jeszcze o Android TV zapomniałeś
[#13] Re: GoGoGo - wersja dyskietkowa

@tukinem, post #11

Póki co wszystko, co wyszło dotychczas, to jest dzięki mojej pracy, bo każdy jeden koder szperał na moim githubie.


Że niby silnik Tony'ego w asm na Atari i C64 dzięki Twojej pracy? Tony'ego Go na Atari, który jest o wiele bardziej zaawansowany mechanicznie i graficznie, też? Patrząc na tę ostatnią grę widać przecież, że to o wiele bardziej zaawansowany i dopracowany produkt, a nie, że ktoś dodał fajerwerki do Twoich algorytmów.
Nie chcę wkładać kija w mrowisko, bo masz duże zasługi, ale robi się dość buńczucznie


Ostatnia aktualizacja: 13.10.2024 15:20:05 przez Jacques
1
[#14] Re: GoGoGo - wersja dyskietkowa

@Jacques, post #13

Tony (o ile dobrze doczytałem) to powstał w BlitzBasic, więc programiści z Atari musieli sporo kodu napisać żeby odwzorować Tukinema kod na asm 6502.
1
[#15] Re: GoGoGo - wersja dyskietkowa

@Andriu, post #14

Taaa
[#16] Re: GoGoGo - wersja dyskietkowa

@Jacques, post #13

Powoli, bo zaczyna się robić bałagan.

Wrzuciłeś tu filmik Tony GO co nie ma nic wspólnego z tym co pisałem.

Pisałem o samym Tonym platformowym, którego napisałem pierwszy. Koderzy z 8-bit nie używali kodu, ale używali rozmieszczenia duszków które dopasowywałem wraz z Rafałem. Koder z Atari ST natomiast zdeasemblował sobie tą grę do czystego asemblera 68k i przerabia pod Atari. Koder z ZX Spectrum nie używał jedynie mojego gita. No ale ta wersja nie ujrzała do dzisiaj światła dziennego.

Ty wstawiłeś TonyGO, czy jak to Rafał teraz nazywa Go Tony Go. Napisałem go w półtora tygodnia, więc to byłaby bezczelność z mojej strony wołać o kupowanie gry, stąd taka moja decyzja. Z drugiej strony po napisaniu gry zacząłem ją przerabiać na GoGoGo oczekując na muzykę do gry, bo właśnie nie podobało mi się, że moja gra ze scrollem na A1000 ma być płatna, a gra dosłownie jest na 5 minut. Do gihuba z TonyGo dostęp miał koder z Atari 8-bit, który jedynie pobrał sobie tileset, grafiki i maski Tonego. Ja jedynie dostałem wyrysowany od Rafała przykładowy obrazek. PNG czy IFF... nie pamiętam. Sam go posiekałem na tileset, animowanym grafikom Tonego dorobiłem maski i na tych grafikach Vladimir tworzył wersję Atari. Silnik napisał własny, co zapewne widać, że rozgrywka się jednak różni. Nie wiem jak się rysuje mapa i czy system punktacji jest ode mnie. Jeśli tak to mi będzie miło, ale jeśli napisał we własnym stylu, to zrozumiem. Koderzy mieli pełne pole do popisu u Rafała.

Do GoGoGo dodałem wybór wyświetlania scroll/hires, dźwięk silniczka krokowego stacji zamiast samego silniczka tego zwykłego, animację game over na początku rozgrywki i napis SPEED UP ostrzegający przed przyspieszeniem. Kod gry poprzepisywałem tak, aby nie pojawiało się tam słowo TONY, czcionki stworzyłem inne, tileset i HUD stworzyłem inny, a Selur stworzył kucharza. Na dyskietce dodatkowo jest plik z kodem gry, instrukcja i plik uruchamiający grę w trybie 256kB chip ram only na lepszych Amigach.

Pisząc, że inni koderzy przy Tonym - Tonym, a nie TonyGo, miałem na myśli to, że ja szybko napisałem rozgrywkę, a później żmudnie rozmieszczałem duszki z Rafałem, testowałem, czy da się przejść jednocześnie narzucając trudny poziom, dopasowując grafiki i wymyślając nowe rzeczy, jak płynąca woda w bagnach, czy latające strzałki w katakumbach. Oni w tym czasie klepali kod, a ja miałem dosyć, gdy Rafał potrafił mi dziennie kilka grafik na podmianę podesłać, aby mu przedstawić, która wersja będzie najlepsza. Gdy miałem gotowe menu gry i ekran About dopasowany z scrollowanym wstępem do gry, okazało się, że i tu koncepcja się zmieniła. Musiałem znowu całe menu gry pisać od nowa. Gdyby to trafiło na kodera 8bitowego piszącego w asm, to gra do dzisiaj by nie wyszła, bo by dłubał dalej podmieniając grafiki w kółko.

Ostatnia aktualizacja: 13.10.2024 17:40:28 przez tukinem
1
[#17] Re: GoGoGo - wersja dyskietkowa

@tukinem, post #16

Żeby było się łatwiej zorientować, wydajcie jeszcze gry: "Tony Bo" (klon węża) i "Tony Łoooo!" (strzelanka). A potem jako sequel może być gra "Dwie Tony" (klon sokobana).
3
[#18] Re: GoGoGo - wersja dyskietkowa

@Krashan, post #17

szeroki uśmiech
Ja już się wymiksowałem z tego. Przeszedłem na emeryturę hehe przecież Rafał już napisał, ile ja zarobiłem na tej przygodzie nie napisał tylko, że nic nie wymagałem, nie chciałem, a co najważniejsze kłócił się przy rozmowie o TonyGO, a faktycznie płacił, ale przy powstawaniu gry Tony. Czy tam było 6 tys zł? No nie wiem. 4x 500 eur to nie jest tyle, ile pisał, a ze sprzedaży może niecały 1 tys zł wpadł. Pieniędzy od niego nie tknąłem do dzisiaj, a ze sprzedaży Tonego staram się wspierać amigowych twórców.

Ostatnia aktualizacja: 13.10.2024 17:49:39 przez tukinem
2
[#19] Re: GoGoGo - wersja dyskietkowa

@tukinem, post #18

4x 500 eur

No chyba już zmęczenie mi się daje we znaki tymi wątkami... 4x150 eur, co daje w sumie 600 eur. Taką gażę dostałem jako "zachętę" za pisanie gry Tony. Reszta, to ze sprzedaży gry niecały 1 tys zł, ale nie ponad 6 tys zł, jak napisał.

Nie powinienem pisać o pieniądzach, ale nie mam nic do ukrycia. Chciałem tylko sprostować, że zbyt wygórował to, co mi przesłał. Jeśli napisze znowu, że wprowadzam w błąd, to mogę śmiało tu nawet wrzucić wyciąg z konta, aby udowodnić, kto mówi prawdę
1
[#20] Re: GoGoGo - wersja dyskietkowa

@tukinem, post #19

Nie przejmuj się sytuacją, szkoda głowy zamęczać pierdołami, przeznaczenie czasu na programowanie i kodowanie na Amidze jest więcej warte OK
3
[#21] Re: GoGoGo - wersja dyskietkowa

@karolb, post #20

Nie przejmuję się, tylko za dużo gier naraz chyba napisałem i się powoli wszystko miesza, dlatego staram się sprostować to, bo Tony się pomieszał z TonyGO, a TonyGO się miesza z GoGoGo
2
[#22] Re: GoGoGo - wersja dyskietkowa

@tukinem, post #21

a TonyGO się miesza z GoGoGo

tu to już sam sobie jesteś winien. :P
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem