Komentowana treść: Historia dema "New Art"
[#1] Re: Historia dema "New Art"
Obejrzałem w tych śmiesznych okularach. Na tych kulkach najbardziej czuć to niby 3D. W pozostałych miejscach to tak średnio. Ale ja generalnie ja zawsze słabo czułem to dwukolorowe 3D.
[#2] Re: Historia dema "New Art"

@MDW, post #1

Bo to tak jest, jedni to widzą, a inni nie. Znam takich co nawet Avatara w kinie 3D, nie widzieli tego efektu za bardzo :)
[#3] Re: Historia dema "New Art"

@slawekwozniak, post #2

E, nie żartujcie . Głównym chyba problemem z dobrym odbiorem anaglifów jest odpowiednie dobranie barwy filtrów i ich selektywności do barw obu par obrazu. Różnie z tym bywa, zwłaszcza na monitorze, który w różny sposób może oddawać barwy. Ale ogólnie dostrzeżenie efektu 3d w dobrze wyświetlonych lub wydrukowanych obrazach i przez dobre filtry to żaden problem . Obraz 3d jest dla ludzkiego wzroku i mózgu czymś naturalniejszym niż obraz 2d bo świat nie jest 2d .





Ostatnia aktualizacja: 24.10.2024 22:46:34 przez prz
2
[#4] Re: Historia dema "New Art"
Spoko demko. Wersja finalna śmiga też na gołej A1200.
2
[#5] Re: Historia dema "New Art"

@prz, post #3

Głównym chyba problemem z dobrym odbiorem anaglifów jest odpowiednie dobranie barwy


Barwa to jedno a drugim ważnym elementem jest rozdzielczość obrazu. Im większa tym lepiej.

Obraz 3d jest dla ludzkiego wzroku i mózgu czymś naturalniejszym niż obraz 2d bo świat nie jest 2d


Właśnie że nie! Mówiąc prościej, żyjemy w przestrzeni 3d a widzimy 2d.
[#6] Re: Historia dema "New Art"

@MDW, post #1

Kupiłem specjalnie do tego dema okularki - 15 zł tylko.
1
[#7] Re: Historia dema "New Art"

@djpiotrs, post #5

Problem jest bardziej zlozony niz sie komus wydaje.
Najwiekszy problem jest z odwzorowaniem barw. Zaloze sie ze caly efekt najlepiej widac u kodera ktory to kodowal.
Moze sie okazac ze kazdy ma inaczej ustawione korekcje kolorow, gammy i inne bajery.
U jednych bialy moze byc bialy a u innych bardziej niebieski albo rozowy. Najgorzej jest na starych CRTkach.
Co prawda maja one odpowiednie funkcje do korekcji balansu bieli statycznei i dynamiczej, ale komu by sie
chcialo w to bawic.
A filtry tez sa rozne lepsze lub gorsze.

To tak jak z realizacja dzwieku w studiu. Jak cos ma grac to wie tylko ten co kreci galami na mikszerze i slucha tego na swoich monitorach.
[#8] Re: Historia dema "New Art"

@kempy, post #4

to ja ubierz

--

Almighty to co, moze bys zrobil cos w podobnym tonie, z mozliwoscia regulacji kolorow?:) wtedy zadziala u kazdego

Ostatnia aktualizacja: 25.10.2024 13:21:08 przez juen
1
[#9] Re: Historia dema "New Art"

@Phibrizzo, post #7

A jesli chodzi o barwy to jeszcze takie dwie ciekawostki.

Jesli ktos byl kiedys na Revision to tam na big screenie, miedzy time table a reklamami co jakis czas wyswietlany
jest specjalny slajd na ktorym pokazana jest reperezentacja barw odtwarzna przez rzutnik.
Jest to po to zeby graficy nie plakali pozniej ze ich dzielo jest zle wyswietlane.
Na ostatnim Xenium tez widzialem te plansze.

Druga ciekawostka.
Kiedys gralem (ci co grali ze mna na pewno nie nazwali by to gra) duzo w QuakeWorld.
Czesto slyszalem ze gdzies na jakiejs mapie jest zielona zbroja.
Szukam i szukam patrze i nie ma. Wiec mowie: pokaz gdzie to jest.
Gracz mnie prowadzi, patrze a ona jest niebieska...

Ale to nie jest odosobniony przypadek. Np w grze Aquaria w ktora sie zagrywalem jest taki obiekt
ktory nazywa sie Green Bulb. Tylke ze on tez jest niebieski. A skad to wiem? Bo lezy otoczony trawa,
ktora jest zielona (i bardziej zielona nie bedzie) i oba kolory nijak nie sa podobne.
Nie wiem, moze ja cos z kobiety mam i widze wiecej kolorow?
[#10] Re: Historia dema "New Art"

@juen, post #8

to ja ubierz


Przeważnie jest ubrana, ale muszę ją czasami rozebrać bo tylko naga nie sprawia w takich przypadkach problemów.
1
[#11] Re: Historia dema "New Art"

@_DiskDoctor_, post #6

Ktoś zna jeszcze inne demka 3D amigowe robione tą techniką? Dziś odbieram okularki.

Pytam bo szukałem na pouet, ale tam ciężko znaleźć coś po słowach kluczowych.

EDIT* są z tego party, kilka:

https://www.pouet.net/party.php?which=1691&when=2024

Może ktoś zna wcześniejsze?

Ostatnia aktualizacja: 29.10.2024 11:29:31 przez _DiskDoctor_
[#12] Re: Historia dema "New Art"

@_DiskDoctor_, post #11

Spotkalem sie z jednym. Ale tam byl tylko jeden efekt tego typu. Jakis krejzol grupy Taski, jesli sie nie myle.
Byl tez prosty program do przestestowania TinyGL na Amidze. Ale to wymagalo karty graficznej z 3D.

Ostatnia aktualizacja: 29.10.2024 12:19:29 przez Phibrizzo
1
[#13] Re: Historia dema "New Art"

@_DiskDoctor_, post #11

2
[#14] Re: Historia dema "New Art"

@Jazzcat, post #13

Jest
1
[#15] Re: Historia dema "New Art"

@_DiskDoctor_, post #11

https://www.pouet.net/prod.php?which=77424 Peek / Spaceballs
https://www.pouet.net/prod.php?which=48893 3D Demo / Titanics
https://www.pouet.net/prod.php?which=17655 Quo Vadis / Exit
https://www.pouet.net/prod.php?which=64404 Vector Demo / Danish Dragons

Ostatnia aktualizacja: 29.10.2024 18:05:58 przez kempy
1
[#16] Re: Historia dema "New Art"

@kempy, post #15

1
[#17] Re: Historia dema "New Art"

@BULI, post #16

Próbowałem dema na razie, na konfiguracji 1200 060. Połowa to zwis.

Słabo.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem