Komentowana treść: AmiGameJam 2024 - ostatni dzień nadysłania prac
[#1] Re: AmiGameJam 2024 - ostatni dzień nadysłania prac
Według mnie najbardziej grywana gra z tej listy to Ami Robbo 2.
W tym Tetra Zone da się te podpowiedzi wyłączyć?
Anguish dałbym drugie albo trzecie miejsce.
2
[#2] Re: AmiGameJam 2024 - ostatni dzień nadysłania prac
Umknęła mi gra Master Of Minefields. Też może być dobra.
2
[#3] Re: AmiGameJam 2024 - ostatni dzień nadysłania prac

@amikoksu, post #1

Wczoraj odpaliłem Insanity Fight 2 i bardzo dobrze się gra. Aby było mi łatwiej uruchomiłem na A500 ze slow RAM, co spowolnia grę używając autofire takim sposobem całe demko można przejść, a po przejściu ładuje się od nowa ten sam poziom.
[#4] Re: AmiGameJam 2024 - ostatni dzień nadysłania prac
Ami Robbo 2 i Master of Minefields wg mnie wyglądają najlepiej, fajnie ze to akurat polskie propozycje.
Powodzenia w konkursie!
2
[#5] Re: AmiGameJam 2024 - ostatni dzień nadysłania prac

@amikoksu, post #1

O jakich podpowiedziach piszesz w Tetra Zone? Polecam zobaczyć jak obecnie "tetrisy" wyglądają, bo podejrzewam że ci chodzi o zarys jak się ułoży klocek po daniu natychmisatowego zrzutu. Poniżej nagranie z rozgrywki w Tetris 99.
[#6] Re: AmiGameJam 2024 - ostatni dzień nadysłania prac

@Solo Kazuki, post #5

Według mnie zbyt duże to ułatwienie. Może są już tetrisy w którym klocki same się obracają i dopasowują?
[#7] Re: AmiGameJam 2024 - ostatni dzień nadysłania prac
Ogolnie to zasady tego konkursu sa idiotyczne.
Nie dosc, ze jakies bzdurne "tematy przewodnie" przez co ludzie wymyslaja glupoty, zeby sie podpiac pod "temat", to jeszcze dopuszczane sa game makery.

Zadnych wnioskow nikt nie wyciagnal z poprzednich edycji... byle tylko bylo. buuu!
3
[#8] Re: AmiGameJam 2024 - ostatni dzień nadysłania prac

@selur, post #7

Z tymi tematami przewodnimi to się zgodzę. Gdyby tych gier wychodziły setki i grę robiło się miesiąc to można byłoby konkurs ograniczać jakimś tematem. Ale wychodzi tego tyle co kot napłakał, ludzie robią te swoje produkcje czasem latami i nawet gdy końcówka prac przypada to konkurs to nie może gry zgłosić, bo nie pasuje do tematu. A dorabianie na siłę elementu tylko po to żeby pasował do tematu jest bez sensu.
4
[#9] Re: AmiGameJam 2024 - ostatni dzień nadysłania prac

@selur, post #7

Jak zwykle marudzisz.
Gier na 68k jest wiecej niz bylo kiedys w tym konkursie.
I sa przecietnie lepsze niz byly kiedys, w tym konkursie.
Co jest uzywane do stworzenia gry to jest niewazne, wazny jest efekt koncowy czyli wymagania gry, wyglad i grywalnosc.
Jedni potrafia zrobic gre w Scorpion Engine, zeby dzialala na 1MB RAM, a inni nie.
To samo dotyczy AMOS-a, BB2 czy C.
Albo sie cos potrafi zrobic dobrze, albo nie, to sie nazywa skill.
I to jest jedyny wyznacznik, slaba gre mozna stworzyc zarowno w ASM jak i w AMOS-ie.
Dobra gre tez mozna stworzyc w ASM i w AMOS-ie.
Jedni autorzy gier robia ciagle postepy, a inni stoja w miejscu.
5
[#10] Re: AmiGameJam 2024 - ostatni dzień nadysłania prac

@Don_Adan, post #9

Tak jak juz wielokrotnie mowilem, nie ilosc a jakosc sie liczy.
Na Amige sa tysiace gier ale wiekszosc graczy potrafi wymienic gora 400 tytulow, bo reszta po prostu laduje na smietniku historii.
Wiec po co zasmiecac ami-biblioteke produkcjami, ktore nie prezentuja zadnego poziomu.. ok, racja
1
[#11] Re: AmiGameJam 2024 - ostatni dzień nadysłania prac

@selur, post #10

Każda platforma ma swoje dobre i słabe gry. Nawet Atari 8bit ma swojego Extra Terrestrial'a. Gdyby na świecie nie było biednych ludzi, to analogicznie nikt nie byłby bogaty.

Ciekaw jestem dlaczego wydłużono czas składania prac w konkursie do 15 godziny 2 grudnia (dzisiaj). Czuję tutaj jakąś nieczystą grę albo ktoś przespał termin Śpioch

Ostatnia aktualizacja: 02.12.2024 08:18:12 przez tukinem
[#12] Re: AmiGameJam 2024 - ostatni dzień nadysłania prac

@tukinem, post #11

Ciekaw jestem dlaczego wydłużono czas składania prac w konkursie do 15 godziny 2 grudnia (dzisiaj). Czuję tutaj jakąś nieczystą grę albo ktoś przespał termin

Spoko, wygląda na to, że czekają na spóźnialskich. Ja swoją przygodową grę tekstową w konkursie Text Adventure Literacy Jam 2023 również wrzuciłem w doliczonym czasie. Organizator mi na to pozwolił.
[#13] Re: AmiGameJam 2024 - ostatni dzień nadysłania prac

@selur, post #10

Selur, przy takim podejsciu jak twoje to moze na Amige byloby ze 100 gier.
Kazdy o ile nie jest geniuszem, sie uczy tworzac kolejna gre, tzn. rozwija swoj "warsztat".
Np. Tukinem, jego pierwsza gra na Amige a obecne Ami Robbo 2 czy Soltys.
Widzisz roznice?
Musial sie nauczyc.
I dobrze mu to idzie, jego gry sa coraz lepsze.
Tak samo JOTD, jego porty arcade sa z coraz trudniejszych technicznie gier.
Wiec pierwsza gra (gry) moze byc slabsza i zwykle jest (o ile ktos nie jest geniuszem).
A ci co biora udzial w tym konkursie to sa zwykle zaczynajacy z Amiga albo po latach stwierdzajacy, ze sprobuja cos na Amige stworzyc.
Wiec Selur, pokaz ze juz pierwsza gra na Amige to moze byc hicior.
Zrob strategie na Amige, przeboj o nazwie "Flat Earth", bo chyba jeszcze takiej gry nie ma.
3
[#14] Re: AmiGameJam 2024 - ostatni dzień nadysłania prac

@Don_Adan, post #13

przeciez Tukinem jako jedyny zrobil postepy w ciagu 3 lat, reszta od 15 lat klepie to samo w kolo Macieju...
o czym my tu w ogole 'rozmawiamy' ?
1
[#15] Re: AmiGameJam 2024 - ostatni dzień nadysłania prac

@selur, post #14

o czym my tu w ogole 'rozmawiamy' ?

O hobby! a nie o pracy na etat w gamedevie.
2
[#16] Re: AmiGameJam 2024 - ostatni dzień nadysłania prac

@tukinem, post #11

Ciekaw jestem dlaczego wydłużono czas składania prac w konkursie do 15 godziny 2 grudnia (dzisiaj). Czuję tutaj jakąś nieczystą grę albo ktoś przespał termin Śpioch


Raczej chodzi o strefy czasowe.
[#17] Re: AmiGameJam 2024 - ostatni dzień nadysłania prac

@mailman, post #16

Możliwe bo niewiele się zmieniło.
[#18] Re: AmiGameJam 2024 - ostatni dzień nadysłania prac

@selur, post #14

przeciez Tukinem jako jedyny zrobil postepy w ciagu 3 lat, reszta od 15 lat klepie to samo w kolo Macieju...

Oj nie słodź, nie słodź.

Po 1. Gdyby nie Twoje grafiki, to moje gry dalej byłyby crapami.

Po 2. Ciągle podziwiam wiedzę wielu koderów i w wielu momentach nie mogę jej jednak wykorzystać przez BB2. Mowa o scrollach, multiplexingu, paralaksach itd itd.

Po 3 i chyba najważniejsze. Gdyby nasi koderzy (ci, którzy stale mi doradzają) mieli tyle chęci i poświęcali tyle czasu na to hobby, to tworzyliby lepsze produkcje od The Black Lotus oraz od ID Software.

Z Amirobbo 2 się udało, bo znam swoje możliwości i wybrałem prostą grę do konkursu. Ile projektów zaczynałem i poszły do szuflady, to szkoda gadać.
3
[#19] Re: AmiGameJam 2024 - ostatni dzień nadysłania prac

@tukinem, post #18

To moze sprobujesz z Tower Defense?
Ktos mnie kiedys prosil o konwersje tego na Amige:
link

Albo cos w tym stylu.
Moze cos z tego by wyszlo.
I nie poszlo do szuflady.

Ostatnia aktualizacja: 02.12.2024 21:53:14 przez Don_Adan
[#20] Re: AmiGameJam 2024 - ostatni dzień nadysłania prac

@Don_Adan, post #19

Narazie rozpocząłem nowy "własny" projekt i dałem sobie rok czasu na napisanie go.

Platformówka komnatowa z elementami zręcznościowymi, ale zastanawiam się, czy nie zrobić dwóch poziomów trudności, bo to gra bardziej z myślą o dzieciach, więc byłoby dla dorosłych trudniejsze oraz dla dzieci łatwiejsze. Moja córka już się nie może doczekać kolejnych dodatków w grze. Na pewno wielu Amigowców z chęcią by zaciągło swoje dzieci do naszego ulubionego komputera retro. Już w takim wieku jesteśmy, że warto naszym dzieciom pokazać jak kiedyś się grało, a gry które są na Amigę nie należą do łatwych.

W tym roku nie wypaliło, bo byłem zajęty AmiRobbo 2 i innym jeszcze projektem o którym będzie mowa jak tylko Selur się upora z grafikami. Napiszę tylko, że daję sobie rok dlatego, bo gra jest świąteczna o Mikołaju. Nie przechodzimy od startu do wyjścia, tylko zasady są bardziej rozbudowane. Teraz jestem na etapie opracowywania przeszkadzajek. I tak nie mam co narazie pokazywać, bo nasza główna postać nie ma animacji, więc każdy się domyśli jak to działa na chwilę obecną... ale myślę, że klimat gry jest bardzo dobry, a nowością dla mnie jest sypiący śnieg, który zmienia czasowo kierunek opadania płatków :) poza tym może być tak, jak było w przypadku innych moich gier, że zaprezentuję grę na moich grafikach, większość oceni, że to crap, a potem Selur będzie wyciągać grę z bagna żeby wyglądała ładnie, dlatego poczekam jeszcze z tym.

Jeszcze co do wypowiedzi Selura, że niektórzy klepią te same gry w koło Macieju... Jestem zdania, że jeśli ktoś amatorsko sobie pisze ten sam rodzaj gier co chwilę, to niech sobie pisze. Dla własnej frajdy, za każdym razem pewnie piszę tą grę coraz lepiej, z lepszym skillem, aż w końcu stworzy różne urozmaicenia, rozbuduje i gra będzie na tyle wartościowa, że będzie mogła zostać wydana oficjalnie, ale nie neguje wcale amatorskich produkcji. Sam próbowałem z Prince of Persia 2 w Amosie, czego dzisiaj się wstydzę

Ostatnia aktualizacja: 02.12.2024 23:16:59 przez tukinem
5
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem