@Norbert,
post #1
To na kazdym exeku tak jest z PPC, na MAC-u tez (mozesz sprawdzic programy ktore maja wersje 68k i PPC w archiwum)
Jest on przecietnie 2 razy wiekszy nawet jak to jest ta sama gra czy program.
Wynika to z tego ze to jest 64 bitowy procesor a nie 32 bitowy, i do tego zle zaprojektowany.
Meynaf twierdzi, ze przez to jest tez malo wydajny i ze przez to przegral z x86, bo po prostu przy tej samej wielkosci cache mniej instrukcji sie tam zmiesci.
W cache x86 zmiesci sie wiecej instrukcji niz w cache PPC, o ile to nie wiem, bo to nie moja domena.
Meynaf nazywa to "code density".
Ale przegladalem Macowe exeki z PPC, gdy robil port HOMM2 z Maca (tam tez jest wersja PPC).
To ta wersja exeka wygladala dziwnie dla mnie, mnostwo zer w programie bylo, z tego co pamietam.
Cos jakby uzywac move.l #$00000001,D0 zamiast moveq #1,D0 na 68k.