Komentowana treść: Trwają prace nad portem gry Lumo
[#1] Re: Trwają prace nad portem gry Lumo
Jestem bardzo ciekaw grafiki i fizyki w amigowej wersji ok, racja
2
[#2] Re: Trwają prace nad portem gry Lumo

@BULI, post #1

Wszystko zależy od tego, jaką Amigę mają autorzy tego portu na myśli ;)
[#3] Re: Trwają prace nad portem gry Lumo

@luk, post #2

A no właśnie. Może Amigi One?
1
[#4] Re: Trwają prace nad portem gry Lumo

@luk, post #2

Ja też nie doszukałem się informacji o jakich Amigach się tutaj mówi. Chociaż przyznam się, że długo nie szukałem. Zadałem pytanie gdzieś na Bluesky, ale odpowiedzi jeszcze nie dostałem.
[#5] Re: Trwają prace nad portem gry Lumo

@MDW, post #4

Cos slabo szukacie.

link
[#6] Re: Trwają prace nad portem gry Lumo

@Don_Adan, post #5

No to chyba to nie port będzie.
1
[#7] Re: Trwają prace nad portem gry Lumo
Amiga 500 1MB w dobie WinUAE, turbo na 060, Rpi i NG na PPC to masochizm.
[#8] Re: Trwają prace nad portem gry Lumo

@KM_Ender, post #7

To jest port gry na Amige, a nie na emulator Amigi.
Robienie gier na emulator nie ma sensu, dlatego nikt (albo prawie nikt) tego nie robi.
Dziwne, ze ludziom to tak trudno zrozumiec.
Emulator to nie jest Amiga.
3
[#9] Re: Trwają prace nad portem gry Lumo

@Don_Adan, post #8

Jakbyś przeczytał, że ktoś tworzy port dooma na amigę, to raczej byś się spodziewał, że będzie to wyglądało i zachowywało się jak doom, czyli gra 3d typu FPP a nie pokaz slajdów z różnych lokacji. Także jeśli chodzi o grę Lumo, to będzie to raczej pseudo port.
[#10] Re: Trwają prace nad portem gry Lumo

@luk, post #9

Niby dlaczego? skoro plansze maja byc takie same?
To ze cos jest portem jakiejs gry, nie oznacza wcale, ze gra musi wygladac tak samo.
Duzo portow gier, ma zupelnie inna grafike.
Nikt nie oczekuje, ze autor bedzie wiernie portowal 3.5 GB (ilosc danych) gre na Amige 500.
[#11] Re: Trwają prace nad portem gry Lumo

@Don_Adan, post #10

Może bardziej adaptacja, niż port. Ale to bez znaczenia. Może gra będzie całkiem spoko.
1
[#12] Re: Trwają prace nad portem gry Lumo
Amiga 500 i 32 kolory? W najlepszym razie wyglądać to będzie jak Cadaver.
[#13] Re: Trwają prace nad portem gry Lumo

@Don_Adan, post #5

Cos slabo szukacie.

Masz rację. Dlatego napisałem "Chociaż przyznam się, że długo nie szukałem".

Ostatnia aktualizacja: 05.08.2025 08:43:00 przez MDW
[#14] Re: Trwają prace nad portem gry Lumo

@KM_Ender, post #7

Amiga 500 1MB w dobie WinUAE

Wymagania podali jeszcze mniejsze - 1 Mb (megabit), czyli jakieś 0,125 MB (megabajt) Chip RAM. Może będzie w dwóch kolorach, na 1/4 ekranu. 😉😃 To raczej nie jest pomyłka czy efekt niedbałości, bo widać, że człowiek konsekwentnie stosuje małe i wielkie listery. 😉
[#15] Re: Trwają prace nad portem gry Lumo

@MDW, post #14

To jest kwestia stylu pisania, niektorzy tak pisza, z jakis dziwnych powodow (nowe standardy?).
Dalej masz napisane 3.5Gb, a nie 3.5GB.
Wiec tez mozesz przez 8 podzielic.
A i tak wiekszosc nie rozrozni, o co chodzi.
1
[#16] Re: Trwają prace nad portem gry Lumo

@Don_Adan, post #15

To jest kwestia stylu pisania

Gdyby cały tekst był małymi literami to ok, może to być taki styl. Ale jeżeli rozróżniamy wielkie i małe litery to w przyapdku jednostek to ma znaczenie: Mb to megabit, a MB to megabajt.

(nowe standardy?)

A nowe standardy to inna bajka. W nowym standardzie byłoby to MiB.

Ale faktycznie to jest nieistotne, każdy wie o co chodzi, a czepialskich się banuje. szeroki uśmiech

Ostatnia aktualizacja: 05.08.2025 09:43:52 przez MDW
4
[#17] Re: Trwają prace nad portem gry Lumo

@Stoopi, post #12

Jeżeli ma być płynnie, to obawiam się, że trzeba przez 2 podzielić. No, ale za to na A500 1MB. Podziękuję.

Ostatnia aktualizacja: 05.08.2025 11:47:34 przez KM_Ender
1
[#18] Re: Trwają prace nad portem gry Lumo

@Don_Adan, post #10

To ze cos jest portem jakiejs gry, nie oznacza wcale, ze gra musi wygladac tak samo.


W przypadku portu zazwyczaj oznacza, bo korzysta z oryginalnych danych gry (z dokładnością do rozdzielczości np. Co innego w przypadku konwersji, te są tworzone od podszewki mniej lub bardziej na wzór oryginału.

Ostatnia aktualizacja: 06.08.2025 06:47:21 przez Jacques
2
[#19] Re: Trwają prace nad portem gry Lumo

@Jacques, post #18

Skoro sam autor uzywa slowa "port", to musisz jego przekonac, ze sie myli.
Mi to w zasadzie obojetne, czy to port czy konwersja.

"The Amiga port is ECS 32 colours and using a fixed isometric perspective. So far it runs on a 1Mb chip A500"
1
[#20] Re: Trwają prace nad portem gry Lumo

@Don_Adan, post #19

Nie muszę autora tej gry przekonywać, pisałem ogólnie, odpowiadając na równie ogólne Twoje stwierdzenie.
Choć faktycznie bardziej to chyba podpada pod konwersję w przypadku tego tytułu

Ostatnia aktualizacja: 07.08.2025 09:28:58 przez Jacques
[#21] Re: Trwają prace nad portem gry Lumo

@Don_Adan, post #8

Ender napisał: "w dobie WinUAE, turbo na 060, Rpi i NG na PPC".

Zgadzam się, że WinUAE to emulator, ale pozostałe opcje, tzn.:

  • turbo na 060
  • RPi
  • NG


emulatorami już nie są. Ba, dwie pierwsze podłączamy do Amigi (zaś trzecią - możemy odpalić na odpowiednio wyposażonej Amidze). Skoro więc ustaliliśmy, że nie są emulatorami to czemu nikt (albo prawie nikt) nie pisze gier na taki konfig?
4
[#22] Re: Trwają prace nad portem gry Lumo

@recedent, post #21

Wedlug mnie NG to niestety slepy zaulek (jesli chodzi o nowe gry).
Dwaj dosc produktywni autorzy, ktorzy pisali nowe gry (a nie porty) na NG, wrocili do klasyka, jesli chodzi o nowe gry.
Prawdopodobnie dlatego, ze nie da sie obecnie stworzyc nowej gry na szybsze konfigi Amigowe, tak zeby byla ona zauwazona.
Na lepsze konfigi to w zasadzie musialby to byc RTS lub RPG 3D.
A takie gry samemu jest bardzo ciezko stworzyc.
Ale byc moze bedzie przynajmniej jedna gra na szybsze konfigi, o ile polski autor wytrwa.
[#23] Re: Trwają prace nad portem gry Lumo

@Don_Adan, post #22

No, kilka nowych gier (nie-portów) na NG jednak powstało (Tower57, Fortis, kilka produkcji od Entwickler-X, czy Cherry Darling)... A może nawet niniejszy MDW ukończy wreszcie swojego "Orbital defense" czy jak to się tam miało nazywać.
2
[#24] Re: Trwają prace nad portem gry Lumo

@recedent, post #23

Zatytułowałem to „Orbiton”.
Niestety życie mnie trochę dojechało i przez ostatnie 3 miesiące tylko raz zerknąłem do projektu. Dawniej grzebałem niemal codziennie (wyłączając czas stracony na demach).
Na pewno do tego wrócę, bo poświęciłem temu 7 lat i ciągle go nie znienawidziłem (to jest duży plus). Ale trochę się w nim pokomplikowało, bo okazało się, że nie wymyśliłem sposobu na przyjemne tworzenie leveli. Jest to trudne, mozolne, a testowanie jeszcze gorsze. Po 5 levelach człowiek pewnie zacznie robić wszystko żeby nie mieć z tym styczności. A leveli musi być ze 300 żeby to miało sens. No i jest dopiero jedna planeta, powinny być min. trzy. Do tego mam obawy co do grywalności. Zrobiła się z tego dosyć nieczytelna i trudna gra. Nie takie było założenie…

Gdy wrócę do świata żywych to na pewno od razu na to „wsiądę” z wielką przyjemnością. Tylko coś nie widzę tego mojego powrotu do normalności.

Ostatnia aktualizacja: 07.08.2025 17:07:27 przez MDW
[#25] Re: Trwają prace nad portem gry Lumo

@recedent, post #23

Czytajac to

link

To chyba nawet Tower57 to jest port, choc nie bede sie upieral.
Ewentualnie gra ukazala sie z niewielkim opoznieniem w stosunku do wersji PC.
A sam Daytona tworzy 2 gry na klasyka (AGA), czyli pilke nozna i strzelanke.
Mozna sie jego spytac "dlaczego, nie na NG?"
[#26] Re: Trwają prace nad portem gry Lumo

@Don_Adan, post #25

Liczy na zarobek, a u nas miałby tylko chwałę bez "góry pieniędzy". szeroki uśmiech
1
[#27] Re: Trwają prace nad portem gry Lumo

@Don_Adan, post #25

Mozna sie jego spytac "dlaczego, nie na NG?"


3
[#28] Re: Trwają prace nad portem gry Lumo

@recedent, post #27

Czyli na klasyku sa pieniadze za oprogramowanie?
A na NG nie ma?
Patrzac po tym jak jest (nie)wydawany Fusion 4.0 czy taki Dread to mam watpliwosci.
[#29] Re: Trwają prace nad portem gry Lumo

@Don_Adan, post #28

A Dread czasem nie finansuje się z Patronite?
1
[#30] Re: Trwają prace nad portem gry Lumo

@recedent, post #29

Tylko to nie jest wtedy kasa za stworzone oprogramowanie, a kasa za tworzenie oprogramowania.
Cos w stylu ciaglego "gonienia kroliczka".
To juz bounty z jakims terminem realizacji byloby lepsze.
Po prostu za dlugo to trwa, tym bardziej, ze to nie jest praca tylko jednej osoby, wiec potrzebna jest jeszcze dobra koordynacja.
Do tego dochodza wypadki losowe zaangazowanych w ten projekt osob.
Bym sie wcale nie zdziwil jakby ktos juz zrezygnowal albo przestal byc juz aktywny.
Wspolny mianownik takich projektow jak Dread, Fusion 4.0 czy Metro Siege jest jeden "ZA DLUGO".
A dla mnie to w zasadzie oznacza, ze szanse na wersje final tych programow sa coraz mniejsze, a nie coraz wieksze.
Autorzy wymyslaja rozne usprawiedliwienia, ale dla mnie to sa tylko "wymowki".
Pewnie za stary juz jestem, by im wierzyc.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem