Komentowana treść: Edytor map do "The Settlers 2"
[#1] Re: Edytor map do "The Settlers 2"
Bardzo dobra wiadomość. szeroki uśmiech Tego właśnie brakowało w tej edycji Settlers II na Amigę.

Jedyny minus to wymagania (Amiga OS4), ale Settlers II w ogólności wymaga sprzętu NG.

Bardzo chciałbym zakupić tę wersję na Amigę, ale się wstrzymuję, bo obawiam się po prostu że będzie niegrywalne na 030/50MHz.

W tamtych latach (1996) Settlers II pewnie śmigałby na Amidze 4000T. I może nawet nie wymagałby PowerPC, skoro w oryginale wymaga 68030 lub 486 dla wysokiej rozdzielczości. Teraz PiStorm zmienił przyzwyczajenia.

Druga sprawa, to że edycja DVD wymagałaby przygotowania własnej płyty CD dla Amigi 1200CD, choć to jest łatwiejsze do zrobienia.

Mimo to z szacunku i chęci wsparcia naszych kochanych deweloperów zakupię pewnie tę grę. Przy odrobinie wprawy może da się zoptymalizować i uruchomić u siebie.
2
[#2] Re: Edytor map do "The Settlers 2"

@Hexmage960, post #1

Ponoć Settlers II na Amidze 040 na emulatorze maca (ShapeShifter) działa szybciej, niż natywnie na Amidze.
[#3] Re: Edytor map do "The Settlers 2"

@Hexmage960, post #1

ta gra nie chodzi na klasycznych Amigach w ogole, nawet z karta turbo 030/040, to jest totalna sciema.

Na youtubie mozna znalezc filmy z rzetelnym opisem, jaki trzeba miec 'sprzet', zeby w to zagrac.
Minimum procesor 68060 i karta graficzna na sloty Zorro zeby uruchomic to w niegrywalnym Lowresie. No bo jak w to mozna grac w 320*256, skoro gra byla pisana natywnie pod 640*480...


tak sie wlasnie sieje dezinformacje, ze jest to "gra na Amige" a nie jest.
To jest gra dedykowna pod sprzetowe emulatory itp... itd... dla Amigi.
[#4] Re: Edytor map do "The Settlers 2"

@selur, post #3

Na WARPie działa.

Przestańcie siać zamęt!!
[#5] Re: Edytor map do "The Settlers 2"

@Hexmage960, post #1

Specjalnie dla Ciebie zrobiłem w WinUAE symulacje konfiguracji A1200 z Blizzardem 1230/50 i 32MB.
Odpaliłem wersje AGA LowRes, detale full, wniosek - nie da się grać. Na nie rozbudowanej wyspie (sam zamek) w trybie idle jest ok 4-5 fps, w trakcie przesuwu ekranu spada do.. 0,5-1 fps.



Po wyłączeniu w opcjach wszystkiego co się da (cieniowanie Gourauda itd.) uzyskałem max. ok. 6 fps w idle i niecałe 2 fps w trakcie przesuwu ekranu.



Wiem, wiem, to WinUAE, a nie real hardware, jednak myślę że wyniki będą podobne.

Ostatnia aktualizacja: 19.11.2025 21:15:01 przez waldiamiga
[#6] Re: Edytor map do "The Settlers 2"

@waldiamiga, post #5

Mowa była o 060 RTG FPU 100 MHz.

Zasymuluj to (800 x 600), chętnie porównam.

A to, że na 030 nie da się grać to oczywiste - poczytajcie sobie wymagania.
[#7] Re: Edytor map do "The Settlers 2"

@_DiskDoctor_, post #6

z ktorejkolwiek strony by nie patrzec, to ta "konwersja" Settlersow na Amige, to slynne "wuj, ..UPA i kamieni kupa".

p.s.
i wiem , ze mam racje, bo to widac golym okiem bez mikroskopu. No ale masochistom, zycze udanej gry wstepnej
[#8] Re: Edytor map do "The Settlers 2"

@waldiamiga, post #5

Dziękuję za przetestowanie.

Według mnie grafika z tej gry na Twoich zrzutach ekranu wygląda bardzo ładnie! Mimo, że to niska rozdzielczość 320x256. Cudownie się prezentuje. Szczególnie z tym cieniowaniem.

No ale niestety mimo tej dużej beczki miodu, jest łyżka dziegciu. Bo jednak 2 FPS to troszkę mało.

Przydałaby się optymalizacja, lub po prostu osobna wersja dla Amig z procesorem 68030/040.

Kompilatory mają różne opcje optymalizujące pod konkretny procesor. Podejrzewam, że nawet jeśli kod został zaczerpnięty z wersji Mac, to jest kompilowany z myślą o 060/100MHz i PowerPC.

Widziałem i grywałem w Napalm czy Foundation i tam jest lepiej pod kątem prędkości na 030/50MHz - bo pewnie kod jest lżejszy i bardziej dedykowany.

Zachęciłeś mnie tymi zrzutami ekranu do kupna Settlers II, ale mam nadzieję że szybsza wersja powstanie.

Jeżeli jednak autorzy przerzucą się na WarpOS, to są małe szanse, by powstała aktualizacja Settlers II na 030. Wymagania będą raczej rosły.

Ja piszę swoje programy i algorytmy na OCS/AGA + koprocesory graficzne Amigi + system OS 3. Dla procesorów 68000, 020, 030 i nowszych. Opracowałem wiele technik, między innymi taki interfejs okienkowy podobny do Settlers II, który mi się bardzo podoba. Jest podobny do środowiska Amigi, tylko atrakcyjnieszy.

Autorzy celują w AHI, RTG, mocniejszy sprzęt. To jest oczywiście w porządku, akceptuję to. Minus taki, że posiadacze słabszych klasycznych Amig sobie nie pograją. A warto zadbać też o nich. Bo widać wyraźnie, że w 320x256 taka gra na AGA może śmigać, dużo szybciej niż 2 FPS na procesorze 68030/50MHz.

Ostatnia aktualizacja: 19.11.2025 21:44:53 przez Hexmage960
[#9] Re: Edytor map do "The Settlers 2"

@_DiskDoctor_, post #6

Mowa była o 060 RTG FPU 100 MHz.

Odpisywałem na post #1 kolegi Hexmage, w którym napisał:

Bardzo chciałbym zakupić tę wersję na Amigę, ale się wstrzymuję, bo obawiam się po prostu że będzie niegrywalne na 030/50MHz.

Zasymuluj to (800 x 600), chętnie porównam.

Ale po co jak mam Real Hardware.
Na 060/100 RTG gram w 640x480 na takiej samej karcie jak Twoja, gra się dość wygodnie przy 18 fps.
Testowałem w 800x600, ale nie pamiętam wyników. Mechanik TS1200 od kolegi Mokrego jest już w PL to mogę sprawdzić na dniach.

A to, że na 030 nie da się grać to oczywiste - poczytajcie sobie wymagania.

To też wykonałem szybką "symulacje" specjalnie dla Hexmage, który szuka informacji jak S2 zachowuje się na 030/50.
1
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem