[#1] Quake 1 i ustawienia
To może jeszcze ktoś mi podpowie, co zrobić, żeby port Quake 1 (z aminetu) dla MOSa normalnie obsługiwał myszkę? (u mnie ruch myszką do przodu skutkuje krokiem do przodu itp.) Tak, wiem że są ustawienia sterowania, ale po pierwsze primo: nie ma tam nigdzie ustalone, że za krok do przodu odpowiada myszka (i tak zmieniałem na co bądź i nadal nie działa jak należy), a po drugie primo: moje wymyślne ustawienia sterowania giną po wyjściu z gry.

P.S. Próbowałem też wyłączać sterowanie myszką z poziomu GUI wstępnego, ale skutkuje to dokładnie tym, co sugeruje nazwa - całkowitym zablokowaniem myszki, a nie o to mi chodziło :)
[#2] Re: Quake 1 i ustawienia

@recedent, post #1

od tego byl, zdaje sie, parametr +mlook

[#3] Re: Quake 1 i ustawienia

@vi-bee, post #2

Tak jest. I wpisany w konsoli pomaga... jeśli jeszcze raz zrekonfiguruję klawiaturę. A jak zachować raz ustawione ustawienia?
[#4] FuhQuake

@recedent, post #3

To ja się dołącze do tematu(może Kiero odpowie). FuhQuake uruchamia mi się w rozdzielczości 640x480. Można ją zwiększyć jakoś? No i jak zrobić aby ustawienia gry były zapisywane

Dopisano: już wiem jak zmienić rozdzielczość ale nie wiem jak zrobić żeby ustawienia gry pozostawały po wyłączeniu gry



Ostatnia modyfikacja: 06.07.2008 22:43:56
[#5] Re: Quake 1 i ustawienia

@recedent, post #3

Dopisujesz linijke z rozkazem do pliku autexec.cgf.

[#6] Re: Quake 1 i ustawienia

@11MASTEr, post #5

Na mojej Efice Quake (wersja z Aminetu) radośnie ignoruje +mlook dodany zarówno w config.cfg jak i w autoexec.cfg. GLQuake natomiast jakoś nie chce chodzić. Ktoś jeszcze ma jakieś sugestie?
[#7] Re: Quake 1 i ustawienia

@recedent, post #6

A spróbuj z fuhquakiem. Ładniejszy jest i może działa.
[#8] Re: Quake 1 i ustawienia

@Arbuz, post #7

Działa ładnie (szkoda, że tylko SW, bo GL brak pamięci - ech, klasyk się przypomina :( ), mlook ma domyślny, więc wszystko OK. Dzięki za info. Teraz tylko, żeby się dało ustawić kółko myszy do zmiany broni i żeby przy grze w oknie pod systemem znikał systemowy pointer... Znów grzebanie mnie czeka. :)
[#9] Re: Quake 1 i ustawienia

@recedent, post #8

Jak w oknie gram to pointera na oknie nie ma i kółko działa.
[#10] Re: Quake 1 i ustawienia

@Arbuz, post #9

A u mnie, kurde jest. Ale pointer to bajka - można go wyłączyć zaznaczając w opcjach "use mouse" na "on". Gorzej z kółkiem - nawet jak daję "customize controls" i suwam kółkiem przy ustawianiu klawisza na zmianę broni, to nic nie wykrywa. Ech... :(
[#11] Re: Quake 1 i ustawienia

@recedent, post #10

Poseidon w MorphOSie 2.0 jest skopany, trzeba poczekać na bugfix release.

[#12] Re: Quake 1 i ustawienia

@Korni, post #11

Tylko widzisz, na oryginalnym porcie Quake z Aminetu kółko działa (jak se ustawię). A propos jeża - udało mi się ustawić config.cfg na dobre w tej wersji - po prostu zrobił sobie własnego, katalog wyżej (nie w id1/, nie w quake/, tylko w gry/ ).

BTW: Czy ktoś odpalił fuhquake wersję GL na Efice? Ile to, kurna, żre RAMu? Bo u mnie ni chu-chu. Jak uruchomię system bez s-s to w ogóle się wiesza (Illegal), a jak ze świeżutkiego systemu uruchamiam w jakimś żałośnie małym oknie to gra co prawda startuje, ale żadnej planszy nie otworzy, bo "za mało ramu".

I jeszcze jedno: próbował ktoś podrzucić fuhquake'owi tekstury w wysokiej rozdzielczości ze strony http://facelift.quakedev.com/?

[#13] Re: Quake 1 i ustawienia

@recedent, post #12

Nie ma nieoryginalnych portów na Aminecie :). Sprawdziłem port Franka i faktycznie tam działa kółko, poczekamy na update może coś się zmieni, ważne, że MMB działa. Dla mnie kółko potrzebne jest w teamplayu, lepiej podstawić sobie klawisze zmieniające przy WSAD :). Konfigurację można ładować na kilka sposobów conajmniej.
Phibrizzo odpalił. Ustaw mniejsze gl_max_size i gl_texturemode na "GL_NEAREST". Oszczędzisz sporo na pamięci. Te teksturki możesz sprobować wrzucić, jednak w pełnej krasie raczej ich nie zobaczysz, skoro nawet na domyślne nie starcza RAMu.

[#14] Re: Quake 1 i ustawienia

@Korni, post #13

No tak, a wersja soft nie skorzysta z ulepszonych tekstur?
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem