[#12]
Re: 1GB pamięci i długie oczekiwanie na prompt OF
@Daclaw,
post #7
Zawsze można zrobić w Blenderze taką scenę, która pięknie wciągnie 1 GB RAM. W PageStreamie też można zrobić bardzo duży dokument z dużą ilością grafiki pokazywanej w pełnej jakości w rozdzielczości do drugu (a nie tylko podglądy). ImageFX na dużych obrazkach (wiele warstw) dla potrzeb DTP też pięknie wykorzysta każdy bajt. Nie będzie się musiał ratować swoją wewnętrzną pamięcią wirtualną, która mocno spowalnia wszelkie operacje. Jak się człowiek postarał to Sputniku czy IBrowse bardzo szybko potrafiło braknąc 256MB RAM. Myślę, że jakiś program do obróbki dźwięku typu SoundProbe, ProStationAudio czy SoundFX też przy dużych projektach umarłby na 256 MB RAM. Pamiętam jak się męczyłem na Amidze z 060+PPC+BVision, która miała 64 MB RAM gdy chciałem obrabiać pewną ścieżkę dźwiękową na SoundProbe. Musiałem ograniczać bufor "undo", włączać jego pamięć wirtualną, która sprawiała, że trzeba było mieć bardzo dużo wyrozumiałości żeby coś na tym robić. Pamiętam jak kiedyś (jeszcze w czasach amigowych) Noe nie mógł czegoś skompilować w GCC z pełna optymalizacją, bo wymagało to ponad 512 MB RAM, a classici na to nie pozwalały. Teraz byłoby to możliwe.
Amiga to nie komputer 8-bitowy, który musi mieć specjalny soft, który wykorzysta dodatkową pamięć. Tutaj pamięc jest dostępna i czy ją wykorzystasz zależy tylko od użytkownika. Po prostu zależy co się robi. Jak ktoś komputera używa tylko do poczty, mp3, filmów i gadu gadu to faktycznie nie potrzeba więcej pamięci. Ale jak ktoś cokolwiek robi to każdy bajt jest cenny.