[#1] MorphOS 2.4 3dLayers
Jak wyłączyć ?

Próbowałem tak :

boot boot.img no3dLayers bootdevice=hd2
boot boot.img use2dLayers bootdevice=hd2
boot boot.img 2D bootdevice=hd2

i lipa caly czas mam 3DLayers, wnioskuje po tym ze nadal dziala Lucy, Scube, cienie ...

Coś robię nie tak ?



Ostatnia modyfikacja: 22.03.2010 21:03:26
[#2] Re: MorphOS 2.4 3dLayers

@ede, post #1

Owszem. Od wersji 2.4 3DLayers się nie wyłącza w OF, tylko w ustawieniach systemu, dla każdego ekranu z osobna. Wybierasz "Ekrany", wybierasz ekran, potem "Edytuj" i wyłączasz "Zaawansowane wyświetlanie".

[#3] Re: MorphOS 2.4 3dLayers

@Grzegorz Kraszewski, post #2

Hmmm ...

To jak w takim razie ustawic 2dLayers dla Lightwave, czy wypromowac go na taki screen ?
Bo otweira się domyslnie na 3DLayers i działa toto tragicznie - z 5 x wolniej niz pod e-uae :] .

Ps. Dla mnie to porażka, koniec dłubania w obiektach o duzej ilosci scianek. Blender nie daje rady zabardzo przy duzej ilosci scianek.

EDIT: no moze przesadzilem - Blender w druciakach daje rade z tym moim obiektem ale ...



Ostatnia modyfikacja: 22.03.2010 21:48:19
[#4] Re: MorphOS 2.4 3dLayers

@ede, post #3

Od któregoś MorphOSa Layery3D działają tylko na ekranach MUI, cała reszta jest w "2d". Dlaczego Lightwave działa wolno? Nie wiem.

[#5] Re: MorphOS 2.4 3dLayers

@Korni, post #4

Rozumiem, ze potrwierdzasz wolne dzialanie interface Lw ?

Ps. liczenie scen jest okej nawet bardzo okej jest jeszcze sporo szybciej niz pod 1.45.
[#6] Re: MorphOS 2.4 3dLayers

@ede, post #5

Nie mam Lw, więc nie mogę sprawdzić :).

[#7] Re: MorphOS 2.4 3dLayers

@Korni, post #6

Dzieki za odpowiedzi panowie :) .

Tak przy okazji gdzie znajde aktualny opis parametrow do OF 2.4 ?
chodzi mi konkretnie o sposob wylaczenia debug tak zeby nie monitowalo na pewno nigdzie, ani do ramu ani na serial ani na konsole zadna.

Ps Mam nadzieje, ze ten ficzers (smigajacy LightWave3D) powroci do MorphOS i ze z kolejnymi wersjami nie straci na kompatybilnosci w dol.
Kto daje i odbiera ...



Ostatnia modyfikacja: 26.03.2010 01:36:36
[#8] Re: MorphOS 2.4 3dLayers

@ede, post #7

Po pierwsze, nie napisałeś na jakim sprzęcie pracujesz. Pewnie po prostu brakuje Ci pamięci i stąd spowolnienie.

Nie ma i nigdy nie było parametru w OF, który wyłączałby debug.
[#9] Re: MorphOS 2.4 3dLayers

@Jacek Piszczek, post #8

Sprzet Pegasos II 1GHz 1GB, Radeon 8500 LE 128MB. Jeden ekran z 3dLayers 1680x1050 24bit + drugi 2d 8bit.
Zalozylem z gory, ze pamieci nie powinno mi brakowac.

Ze spowolnieniem o ktorym napisalem spotkalem sie juz przy MOS 2.2, aczkolwiek nie wiem w tej chwili dokladnie od której wersji po 1.45
wystepuje ten problem. Postaram sie sprawdzic jeszcze dzisiaj jak jest pod 2.0. Dodam jeszcze, ze spowolnienie dotyczy dswiezania ekranu,
nie obliczen, zarowno w czesci Layout jak i Modeler, dotyczy rowniez odswiezania requesterow wyboru plikow w tym programie, towarzyszy temu praktycznie maksymalne obciazanie procesora.
Zmiana priorytetu Trance, nie pomogla.
W ramach dociekan sprawdzilem jeszcze jeden program dla AOS 3.1 - TurboCalc, tu spowolnienia
nie ma, chociaz ten test nie mial specjalnie sensu bo w tym programie grafike rysuje intuition (?).

Co do OF to przypomina sie ze byl parametr ramdebug i mozlliwosc ustalenia przeznaczonej do tego celu ilosci pamieci na 0 co w rezultacie
wylaczalo debug ?
W takim razie ponawiam pytanie, co nalezy ustawic by wyeliminowac (ewentualne) spowolnienie powodowane logowaniem bledow ?



Ostatnia modyfikacja: 26.03.2010 14:35:57
[#10] Re: MorphOS 2.4 3dLayers

@ede, post #9

W LightWave nawet na 060/50 jak się obracało drucianym sześcianem to było ze 4 czy 5 FPS. :) Ten program to strasznie stara schiza i tam się mogą cuda dziać. :)

A co jest z Blenderem, że na takim sprzęcie chodzi wolno? Natłukłeś miliony ścianek? Przy modelowaniu i tak używa się przede wszystkim druciaków albo prostych wypełnianych ścianek, a podgląd włącza się tylko w razie potrzeby czy w czasie animacji.

Amigowy LightWave to tak ok. 5% możliwości dzisiejszego Blendera. Jest sens sobie zawracać głowę tą schizą?

I jeszcze jedno. Dlaczego piszesz o MorphOS 2.2 i 2.0 skoro jest 2.4? Jaki jest sens używania wcześniejszych wersji skoro są nowsze? Nawet jak dla pegasosowców nie ma wielkich zmian to zawsze jakieś błędy są poprawione czy niedoróbki skończone. Tym bardziej, że update jest bezpłatny i dziecinnie prosty. :)



Ostatnia modyfikacja: 26.03.2010 14:34:29
[#11] Re: MorphOS 2.4 3dLayers

@MDW, post #10

:) Na G4 i MorphOS 1.45 odswiezanie siatek w Layout i pod Modelerem w LW jest idealnie plynne.

MorphOS jest kompatybilny z oprogramowaniem dla AOS3.1, pod 1.45 zadne cuda z tym schizowym programem sie nie dzieja. Z Blenderem to roznie bywa,
nigdy nie mam pewnosci, czasem potrafi wysypac caly sytem przy poruszaniu wskaznikiem myszy w menu od tak nie wiadomo kiedy i dlaczego,
wtedy sztrtrrrrrrrrrrrrrr bo pracuje przy muzyce z ANR i trafia mnie szlag :)

Co do schizowosci to Modeler pieknie sie prezentuje w 1680x1050 i ma, co dla mnie wazne mozliwosc wprowadzania numerycznie wartosci/odleglosci
sprawdza sie jako CAD i nie zawiesza komputera.

Blender (majac improt LWO) sluzy mi do renderowania sceny. Zapewne niektore rzeczy latwiej zrobic w Blenderze, lecz dla mnie niektore rzeczy latwiej zrobic
w Modelerze z LW :)

Watek dotyczy 2.4. Pisze o starszych wersjach (2.0 , 2.2) w nadziei ze uda mi sie zlokalizowac od ktorej wersji i dlaczego pojawilo sie tak znaczne spowolnie/niekompatybilnosc z tym softem z AOS3.1.
Pod 1.45 bylo idealnie, z reszta jak juz kiedys napisalem na forum Pegaza zakupilem z tego wzgledu ze dzialal pod MorphOS LW (wczesniej uzywalem go na klasyku)



Ostatnia modyfikacja: 26.03.2010 15:43:42
[#12] Re: MorphOS 2.4 3dLayers

@ede, post #11

spróbuj zbootować z parametrem RAMDEBUG (w wielu wypadkach pomaga)
[#13] Re: MorphOS 2.4 3dLayers

@wali7, post #12

Dzieki, niestety nie pomoglo.
[#14] Re: MorphOS 2.4 3dLayers

@wali7, post #12

pomysł a jednak jest cos na rzeczy - przy RAMDEBUG requestery wyboru plikow w LW troche przestaja sie slimaczyc, chcociaz po szybkim przesunieciu suwaka wyrazie widac zupelnie inny sposób odswiezania niz pod 1.45.

Dodam jeszcze, ze problem wolnego odswiezania nie dotyczy obiektow o duzej ilosci scianek tylko w ogole calego interface programu - przykladowo poruszam sama siatka ktora jest standardowo po uruchomieniu programu - jest niesamowicie powolna i dodatkowo po puszczeniu LMB i tym samym zatrzymaniu poruszajacej sie siatki przez 2 do 3 sekund skacze wskaznik myszy co chyba wskazuje ze jednak cos tam sie intensywnie loguje.

Prosba : czy moglby mnie ktos naprowadzic jak utworzyc, odczytac te logi i gddzie wyslac ? Bo chyba to jest jakis blad w sytemie skoro przed wprowadzeniem 3dLayers bylo ok. Chcialbym to wyjasnic do konca w miare mozliwosci.



Ostatnia modyfikacja: 26.03.2010 17:37:47
[#15] Re: MorphOS 2.4 3dLayers

@ede, post #14

jak utworzyc, odczytac te logi

Odpalić LogToola i włączyć w nim zrzucanie logów do pliku.

i gddzie wyslac?

Na początek nigdzie, zapisać się na oficjalną listę mailową użytkowników MorphOS-a, opisać problem i logi podesłać jak będą potrzebne.

[#16] Re: MorphOS 2.4 3dLayers

@ede, post #9

Jeśli ustawiasz ramdebugsize (rds) na 0 w OF, to wyłączasz ramdebug i włączasz serial debug - w takim przypadku każdy debug spodowuje duże spowolnienie systemu, jeśli nic nie odbiera tych logów na drugim końcu kabla.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem