[#1] Gry/dema na pelnym ekranie.
Czy to normalne, ze po wybraniu trybu pelno ekranowego w np. fuhQuake (GL jak i software) gra odpala sie co prawda na pelnym ekranie, ale w jego lewym rogu i to jeszcze tak, ze mam "uciety" kawalek ekranu? Mam monitor 19" i mos'a w 1440/900. Oczywiscie moge odpalic np. quake'a w 1440/900 ( tylko GL, bo softwareowy tryb do 1280 max), bo ten biedny radeon 9200 z 32vram jeszcze daje rade i mam gre na calym ekranie, ale dla mnie to nie jest normalne, ze po ustawieniu rozdzielczosci gry/dema/msxdisku na mniejsza niz blat systemu jest to odpalane na czeszsci ekranu, a cala reszta jest czarna/szara/whatever...
Z tym samym monitorem uzywam rowniez grzyba z win ( rowniez w 1440/900) i kazda gra/demo , ktore odpalone jest np. w full screen 800/600f itd jest odpalane na pelnym ekranie, ale tez na CALYM ekranie ( skalowane ).
Zna ktos odpowiedz na to , dlaczego tak sie dzieje ( i jak/co ewentualnie mozna z tym zrobic ) ?

ps. mam mos'a2.5, mini: g4 1.25 32vram ( uzywam przejsciowki DVI-VGA - musze zaznaczyc ze pod mac os x 10.4 gry skaluja sie bez problemow tak jak pod windows na caly ekran.

[#2] Re: Gry/dema na pelnym ekranie.

@cactoos, post #1

A masz zdefiniowane "inne" rozdzielczosci niz natywne monitora?
Jesli tak, to czy TEST ekranu w CGX pokazywane jest na calym ekranie?
[#3] Re: Gry/dema na pelnym ekranie.

@Norbert, post #2

mam zdefiniowanych kilka innych trybow (dla 8 , 16 i 24 bit) : 1024/640, 1152/720 i wlasnie 1440/900 ( te tryby mialem jako default po instalacji mos'a2.5). co do testu CGX, to jak dokladnie mam zrobic ten test ( czym, gdzie) ?

[#4] Re: Gry/dema na pelnym ekranie.

@cactoos, post #1

System dobiera najbliżej pasującą rozdzielczość gdy nie znajdzie żądanej. Rozdzielczości ustawiasz w MorphOS Preferences -> Monitors. W edycji trybu znajdziesz przycisk "Test".



Ostatnia modyfikacja: 11.06.2010 19:16:40
[#5] Re: Gry/dema na pelnym ekranie.

@Korni, post #4

OK, przejrzalem te ustawienia i tryby ( tak jak pisalem wczesniej - mam rowniez inne tryby ) i potestowalem troche. Sorry za ponad 3 minuty wyrwane z zyciorysu - zrobilem filmik, bedzie przynajmniej widac o co mi chodzi.

http://www.youtube.com/watch?v=oY-eellqSiQ

ps. jak wchodze do preferencji wygaszacza ekranu i robie podglad w roznych rozdzielczosciach ( 640/480 , 800/600, itd... ) to wyswietla sie to prawidlowo - na calym-pelnym ekranie . Czy to nie jest przypadkiem tak z quake (akurat w tym przykladzie quake ), ze on otwiera sie w 800/600, ale na ekranie publicznym 1440/900 i jak w takim razie ustawic parametry nowego ekranu dla danej gry/dema ? Tzn jak dodac nowe tryby to jest proste, ale jak zmusic gra, ktora odpalam, aby wykorzystala dany tryb/ekran ? Pewnie w niektorych grach mozna sobie wybrac w preferencjach tryby ekranow, a jesli to bedzie demo, gdzie narzucona jest rozdzielczosc z gory np. 800/600 i nie ma preferencji zmiany trybu wyswietlania i wyswietla sie tak jak przedstawiony quake w lewym gornym rogu ?

wiem, ze byc moze cos namieszalem i troche ten opis jest chaotyczny. sorry i prosze o wyrozumialosc :)

[#6] Re: Gry/dema na pelnym ekranie.

@cactoos, post #5

MorphOS pokaze takie tryby jakie ma w zakladce MONITOR -> LISTA TRYBOW.
Jesli gra/demo wymaga takiej rozdzialki jakiej nie ma na liscie, system sam dobierze odpowiednią (nie zawsze wlasciwą).
Zrobilem test z quake i faktycznie wyswietla obraz w lewym gornym rogu.
Winę za to ponosil brak trybu na liscie.
Pamietaj zeby istnial tryb dla kazdej ilosci kolorow.
[#7] Re: Gry/dema na pelnym ekranie.

@Norbert, post #6

Taka troche partyzantka ;/ O skalowaniu z zachowaniem proporcji to juz raczej mozna zapomniec w takim razie. Troche kiepsko grac na monitorze panoramicznym w gry 4/3 bez zachowania proporcji ( wiadomo , beda czarne paski po bokach, ale przynjamniej proporcje zachowane ).

Ciekawe , czy autorzy mos'a przewiduja jakis postep w tym temacie, bo jest to naprawde kombinowane imho. Zalozmy odpalam demo, ktore nie ma mozliwosci zmiany trybu graficznego ( wiem,. lame koder :) ) i odpala mi sie ono oczywiscie na plenym ekranie, ale na 1/9 np. w lewym rogu. Ok - jest sygnal dla mnie, ze moze byc to rozdzialka pomiedzy 100 a 200 tak ? Nastepnie dodaje sobie tryb np. 200/200 ( ktory nie ma pewnosci, ze bedzie wyswietlony przez moj monitor, ale to szczegol ) oczywiscie w 3 trybach 8,16,24 bit - bo moze to byc kazdy z tych. Potem odpalam demo kolejny raz i patrze , czy zajmuje caly ekran... Powiedzmy ze zajmuej caly ekran, ale jest jeszcze cienki , na kilkanascie pixeli szary pasek - mam sygnal, ze musze dodac kilkanscie pixelu i zmienic tryb... ehhh ;/


BTW koloru i obszaru , ktory jest wyswietlany na plenym ekranie, keidy gra nie zajmuje calego ekranu, to czy istnieje mozliwosc zmiany koloru szarego na czarny ?

[#8] Re: Gry/dema na pelnym ekranie.

@cactoos, post #7

Z twijego filmiku wynika ze masz dosc malo zdefiniowanych rozdzielczosci na LISCIE TRYBOW.
Widocznie nie masz danego i gra/demo odpala sie w lewym gornym rogu.

Z drugiej strony w MOSie powinnym byc "z gory" zdefiniowane ( i dodane do LISTY TRYBOW) wszystkie mozliwe dostepne rozdzialki wystepujace w amigowym oprogramowaniu.


ps.
Mozesz podac jakis inny przyklad dema/gry? Sprawdze u siebie



Ostatnia modyfikacja: 13.06.2010 14:14:57
[#9] Re: Gry/dema na pelnym ekranie.

@cactoos, post #7

WTF? Jak jest monitor 16:10 to dajesz rozdzielczość 16:10. Chcesz mieć 4:3 (na 16:10 ze skalowaniem czy bez) to ustawiasz rozdzielczość 4:3 itp. Przykład: W Monitors ustawiam tryb 800x500 24Bit. Wybieram w programie rozdzielczość 800x500 24Bit. Działa. W przypadku gdy jakiś program nie ma możliwości wyboru rozdzielczości i uruchamia się np. w 800x600, wtedy dodaje sobie tryb 800x600 i mam pasy bo bokach. W przypadku gdy nie ma zdefiniowanego trybu 800x600 zostanie wybrany inny, a obraz wyświetlony w lewym górnym rogu. Dodaj tryby! :).

P.S: W Screens ustawiasz tylko ekrany MUIowe.



Ostatnia modyfikacja: 13.06.2010 15:02:11
[#10] Re: Gry/dema na pelnym ekranie.

@Korni, post #9

@Korni

Niestety zostawilem strucla w robocie, ale nie wydaje mi sie ( moge sie mylic), aby na liscie trybow, ktore chce dodac, byly opcje dotyczace proporcji 4/3, 16/9 itd... Sprawdze w nocy i dam znac.


@Norbert

Z drugiej strony w MOSie powinnym byc "z gory" zdefiniowane ( i dodane do LISTY TRYBOW) wszystkie mozliwe dostepne rozdzialki wystepujace w amigowym oprogramowaniu.

Rowniez tak uwazam. Wlasnie takie drobnostki ("drobnostki" jak kto woli) decyduja o tym, ze ja osobiscie uwazam system za "not user friendly"
.

ps.
Mozesz podac jakis inny przyklad dema/gry? Sprawdze u siebie


np. tak z pamieci z ostatniego tygodnia, to np. demo Dose 2 - http://www.pouet.net/prod.php?which=3289 ( mos ver: http://ftp.kameli.net/pub/fit/ports/dose2_morphos.lha ,

albo...

msxdisk Trilobyte 12 (btw bardzo fajne kawalki polskiej ekipy ) -http://www.pouet.net/prod.php?which=53911 ( wersja mos : http://morphos-files.net/download/Nuance_-_Trilobyte_12

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem