[#31] Re: Shogo na MorphOS

@MDW, post #29

Kiedyś już pisałem o WipeOut, że działa.

Tak to wygląda u mnie:



Demo Shogo ma podobne ustawienia, tylko wyłączona jest mgła i wygładzenie tekstur:

4
[#32] Re: Shogo na MorphOS

@Ponki1986, post #31

Widzę, że nikt nie spotkał się z takim problemem jak ja w trakcie instalacji Shogo, skoro jest zero odpowiedzi...
[#33] Re: Shogo na MorphOS

@Ponki1986, post #32

No i super to wygląda u Ciebie OK
Ja ogrywam tego szpila na swojej A4000 z Ragnarok'iem ok, racja
[#34] Re: Shogo na MorphOS

@BULI, post #33

Masz na myśli Shogo? Jeśli tak, to jak udało Ci się go zainstalować?
[#35] Re: Shogo na MorphOS

@Ponki1986, post #34

Posiada kartę graficzną z obsługiwanym 3D przez normalny Warp3D/PPC pod AmigaOS.
[#36] Re: Shogo na MorphOS

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #35

Wątpię czy to ma jakiekolwiek znaczenie. Pytanie dotyczyło procesu instalacji.
[#37] Re: Shogo na MorphOS

@Ponki1986, post #36

Trochę grzebałem i doszedłem do pewnych wniosków. Pod OS 3.9 pojawia się błąd dotyczący rejestracji ponieważ nie odnaleziony zostaje plik CLIENT w katalogu docelowym. Dzieje się tak ponieważ polecenie HunPack znajdujące się w katalogu C na płycie z grą nie jest w stanie wypakować danych z plików bin.hpa, base.hpa oraz sounds.hpa. Próbując wypakować te "archiwa" ręcznie napotykam na błąd dotyczący utworzenia pliku docelowego zaczynającego się na niemiecki znaczek 'O' (umlaut). Pod MorphOS-em pomijany jest moment rejestracji i prawie wszystkie pliki z tych archiwów są wypakowane, lecz na końcu wyskakuje błąd, że nie można odnaleźć pliku w stylu [[}]{<>[]<[}]. Po tym mogę uruchomić grę, jest menu, ale próbując włączyć pierwszy poziom wyświetlany jest komunikat że nie można wczytać wymaganych plików.

Gdzieś czytałem, że ludzie mieli podobny problem z grą Descent FreeSpace.
[#38] Re: Shogo na MorphOS

@Ponki1986, post #37

W przypadku Freespace pod MorphOS-em nie ma sensu korzystać z wersji Hyperionowej, skoro istnieje normalnie działający natywny port od kiero.
2
[#39] Re: Shogo na MorphOS

@recedent, post #38

darmowy dodatkowo
1
[#40] Re: Shogo na MorphOS

@recedent, post #38

Tak, wiem. Miałem na myśli proces instalacji.

Tak na marginesie jakiej wersji gry wymaga (ten?) MOSowy port FreeSpace. Wersja PC będzie z nim działać?

Ostatnia aktualizacja: 15.02.2023 18:17:02 przez Ponki1986

Ostatnia aktualizacja: 15.02.2023 18:31:27 przez Ponki1986
[#41] Re: Shogo na MorphOS

@Ponki1986, post #40

Będzie. Z tego co pamiętam - i "jedynka" i "dwójka", i dodatek chodzą bez problemu.
[#42] Re: Shogo na MorphOS

@Ponki1986, post #34



Podeślę ci małą pomoc w najbliższym czasie szeroki uśmiech
[#43] Re: Shogo na MorphOS

@BULI, post #42

Dziękuję BULI OK Wszystko działa wyśmienicie.

3
[#44] Re: Shogo na MorphOS

@Ponki1986, post #43

No i super OK
[#45] Re: Shogo na MorphOS

@recedent, post #38

W przypadku Freespace pod MorphOS-em nie ma sensu korzystać z wersji Hyperionowej, skoro istnieje normalnie działający natywny port od kiero.


Ten tytuł również już sprawdziłem i działa prawidłowo. Instalacja przebiegła poprawnie z zamontowanego obrazu ISO (DVD), tylko w trakcie instalacji pojawił się requester proszący o płytę z numerem 2. Utworzenie przypisania do zamontowanego obrazu pozwoliło kontynuować instalacje.
[#46] Re: Shogo na MorphOS

@Ponki1986, post #45

Ale mówisz o wersji od firmy Hyperion, czy o "naszym" porcie?
[#47] Re: Shogo na MorphOS

@recedent, post #46

Mam na myśli port od Kiero. Natomiast ISO to wersja na PC. Hyperionową wersję próbowałem kiedyś instalować pod WinUAE, ale z tego co pamiętam pojawiał się podobny problem jak z Shogo.
[#48] Re: Shogo na MorphOS

@Ponki1986, post #31

Podbijam temat. Postanowiłem przetestować demo Shogo na moim G5. Oczywiście wiem, że potrzebny jest w tym celu Wazp3D, więc zainstalowałem dziada. Uruchamiam demo i... niby chodzi, ale po pierwsze - jest ciemno jak oko wykol, a po drugie - widać uciążliwe migotanie ekranu. Ktoś podzieli się swoimi spostrzeżeniami?

P.S. Zauważyłem, że mam Wazp3D w wersji 56, a nie 56.2 beta. Zaktualizowałem Wazp3D i... jest gorzej?
Gra się teoretycznie uruchamia, ale nic (albo prawie nic) na ekranie nie widać.

Jakieś pomysły?
[#49] Re: Shogo na MorphOS

@recedent, post #48

Proponuję zmienić ustawienia Wazp3D. Wyżej pokazałem i napisałem jakie mam ustawienia. U mnie obraz był cały fioletowy i dopiero zmiana ustawień naprawiła problem. Nie wiem jak u Ciebie wygląda to migotanie, ale u mnie ustawienie większej rozdzielczości niż 640x480 powodowało jakby skakanie obrazu podczas poruszania myszką.

Ostatnia aktualizacja: 27.04.2025 15:51:57 przez Ponki1986
[#50] Re: Shogo na MorphOS

@Ponki1986, post #49

Sęk w tym, że ustawiałem Wazp3D dokładnie tak samo jak u Ciebie i nie chciało banglać.
Ale doszedłem do tego - problem tkwił w fakcie, że w katalogu z demem Shogo siedział stary Wazp3D.cfg (z wcześniejszej wersji). Jak go wywaliłem to wszystko zaczęło chodzić poprawnie. Oto dowód:

4
[#51] Re: Shogo na MorphOS

@recedent, post #50

Taki są moje ustawienia.



Ja w ENVARC: posiadam plik jakby z uniwersalnymi ustawieniami natomiast każda gra w wewnątrz swojego głównego katalogu posiada własne.
2
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem