kategorie: PowerMac, Programy
[#1] powermac g4
Siema.
Mam od nie dawna powermaca g4 tylko że bez żadnego systemu.
Ostatnio ściągnąłem jakiegoś Mac os 8.6 i zgrałem to na płytę dvd ale nie działa.
Czytałem na necie że trzeba przytrzymać C ale nic to nie daje tylko pojawia mi się jakiś folder ze znakiem zapytania który mi się zmienia na uśmiechniętą buźkę.
Macie jakieś pomysły jak to zainstalować.Ja raczej jestem zielony z tymi apple.
[#2] Re: powermac g4

@alihm93, post #1

Jakiego konkretnie masz tego PM? Zamiast wersji 8,6 to sobie załatwł 9.x a najlepiej 10.x do 10.5 max jeżeli masz wersję MDD. Z innych systemów, to możesz sobie jakiegoś linuksa próbować podstawić (PPC), no i pobrać obraz MORPHOS-a dla PM. Poszukaj w necie lub na morphos.pl

Ostatnia aktualizacja: 15.03.2012 22:34:48 przez mailman
[#3] Re: powermac g4

@alihm93, post #1

Przytrzymaj przy starcie lewy ALT, będziesz miał wtedy do wyboru z czego wystartować.

edit------
Z tego co pamietam musi być wersja wyższa niż 9.0

Ostatnia aktualizacja: 16.03.2012 09:34:22 przez kjb666
[#4] Re: powermac g4

@alihm93, post #1

Może jeszcze MS-DOSa, eh?

Na PowerMaku masz możliwość instalacji następujących systemów:

* Mac OS 9.0-9.3.3 (jeżeli masz PowerMaca Quicksilver, możesz tylko za pomocą specjalnej wersji dołączonej z komputerem, trudnej do ściągnięcia)
* Mac OS X do 10.4 (Tiger)
* Mac OS X 10.5 Leopard, jeżli masz komputer szybszy niż 867MHz, lub zahaczysz OSInstall.mpkg (nie polecam i tak, bo wolno chodzi)
* MorphOS 2.7 (skromnie przyznam, że to syf, w dodatku strasznie drogi, a pirata nie idzie zrobić, bo klucze są przypisane do konkretnego sprzętu)
* AmigaOS 4.1 za pomocą Moana Loadera (wielka niewiadoma, silnie zależy od kompa)
* Dystrybucje oparte na GNU/Linux, takie jak Debian, Gentoo, Ubuntu, Arch, MintPPC
* Systemy z rodziny BSD: FreeBSD, OpenBSD, NetBSD
* HaikuOS
* wkrótce AROS

Do wyboru, do koloru, z tym komputerem można zrobić wiele...

...jak się nie jest idiotą.
[#5] Re: powermac g4