kategoria: Programy
[#1] Projekt gry (kompletuję zespół)
Witam wszystkich.
Jakiś czas temu przygotowałem scenariusz gry zręcznościowej, bo uznalem, że faktycznie zrealizowanie przygodówki jako pierwszego projektu może być zbyt trudne. Poczytałem i przygotowałem Game Dev. Aktualnie porządkuje projekt (tak żeby łatwiej się go czytało, rozdzielam opisy poziomów trudności), muszę osobno opisać sztuczną inteligencję przeciwników (też po to by łatwiej korzystać z dokumentacji, w tej chwili wszystko jest wyjaśnie w opisach poziomów). Muszę przerysować z kartek projekty poziomów i opracować pseudokod dla kodera (może mu się przyda). I dochodzimy do sedna sprawy. Moje zdolności programistyczne są na razie kiepskie i postanowiłem spróbować zrealizować ten projekt razem z innymi fanami Morphos-a, całość jest projektem niekomercyjnym.

Oto krótki zarys założeń gry:
Projekt to wariacja na temat gry zręcznościowej. Jej głównym celem jest wypędzenie z młyna diabłów, duchów, które utrudniają okolicznym mieszkańcom życie, ponieważ nie mogą oni mleć zebranego zboża. Brak dochodów skutecznie zniechęca mieszkańców do pozostania na tym terenie i uszczupla (z powodu niepłaconych podatków) kieszeń właściciela tych ziem hrabiego von Grabka.

Gra jest przeznaczona dla systemu MorphOS 2.x
Powinna działać na procesorach PPC G3 600 mHz i G4 od 600 mHz
Wymagane 512 MB ram i min 32 MB VRAM

Grafika w rozdzielczości 1024x720 dpi. Tło, cześć lokacji (nieaktywne elementy) w 2D, postać głównego bohatera, BOSSOWIE, zwykli przeciwnicy, cześć lokacji (aktywne elementy wykorzystywane w rozgrywce) w 3D i cel shadingu. Kolorystyka lokacji nastawiona na młodszego odbiorcę i tego typu gry (Kompromis między realistycznym wyglądem lokacji a „cukierkowatą” kolorystyką Nintendo. Całość może iść w kierunku komiksu). Postać głównego bohatera nieco karykaturalna (coś jak grafiki Edwarda Lutczyna).

Szukam grafików 2D (jednego/dwóch), grafików 3D (jednego/dwóch pracujących w Blenderze), muzyka (potrafiącego stworzyć utwór na styl 8- bitowych SID-owych brzmień), kodera (potrafiącego programować w C i SDL-u dla PPC).

Jeżeli ktoś jest zainteresowany niech się odezwie na forum i na maila (wtedy prześlę plik PDF). To po to, żeby uniknąć odpisywania osobom, które przypadkiem trafią na temat dzięki google. Jeżeli nie będzie odzewu będę dłubał sam i nie wiem czy i kiedy skończę.
Pozdrawiam

PS. Temat wrzuciłem również na www.morphos.pl
[#2] Re: Projekt gry (kompletuję zespół)

@Ender, post #1

Sam Ci nie pomogę, ale życzę dużo powodzenia w projekcie!OK
[#3] Re: Projekt gry (kompletuję zespół)

@Ender, post #1

Obawiam się, że będzie ciężko o taki skład.. ale trzyma kciuki OK
[#4] Re: Projekt gry (kompletuję zespół)

@BULI, post #3

Zdaję sobie sprawę, ale myślę, że równie trudno będzie ogarnąć wszystko samemu. Co do zainteresowania, to kilka osób się odezwało, więc zobaczymy jak się potoczą dalej losy tego projektu.
[#5] Re: Projekt gry (kompletuję zespół)

@Ender, post #1

myślę że dobrze by było nie ograniczać się od samego początku do MOSa bo jeśli zaznaczysz że gra byłaby też na AOS4 i AROSa to miałbyś do dyspozycji większą ilość ludzi do pomocy :)

Nie każdy chętny programista czy grafik używa akurat MOSa...
a same porty to raczej prosta sprawa i zapewne ktoś by się znalazł kto by je zrobił i testował :)
no chyba że to ma być tylko i wyłącznie dla MOSa aby promować ten system względem konkurencji

BTW.
Grafika w rozdzielczości 1024x720 dpi
chyba 1280x720?
i raczej nie chodziło Ci też o dpi...
[#6] Re: Projekt gry (kompletuję zespół)

@XoR, post #5

Portu nie wykluczam, ale jestem zdania że robienie jednocześnie wersji na kilka systemów to spore wyzwanie i utrudnienie. No i w sumie najwięcej pracy miałby wtedy koder, nie wiem czy jeden nie miałby za dużo pracy. Co do rozdzielczości to kwestia do dogadania. A co do dpi no to walnąłem byka, ale to przez tę podyplomówkę, tam ciągle dpi i dpi. Miały być px, czyli pixeli. Ja myślę, że problemem jest praca na odległość z kimś kogo się nie zna, no i inne obowiązki. Ja daję projekt, bo wydaje mi się, że potrafię go wymyślić/stworzyć dokumentację, ale czy mam rację to pokaże życie. Tak czy owak na chwilę obecną zainteresowanie projektem wyraziło trzech muzyków, jeden grafik. Zainteresowanie nie oznacza deklaracji współpracy to tak dla wyjaśnienia czytającym wątek. Na razie mam ciągle ;)nadzieję.
[#7] Re: Projekt gry (kompletuję zespół)

@Ender, post #6

No i w sumie najwięcej pracy miałby wtedy koder

to engine gry bedzie pisany w ASMie PowerPC ??
[#8] Re: Projekt gry (kompletuję zespół)

@HOŁDYS, post #7

Dlaczego miałby być pisany w asemblerze? Mając dość szybkie procesory, nie wydaje mi się koniecznym sięganie do asemblera, wystarczy C. Nad silnikiem graficznym jeszcze się nie zastanawiałem, kwestia do przedyskutowania, ale pisanie czegoś od nowa to chyba kiepski pomysł. Lepiej wykorzystać darmowy silnik na otwartych źródłach. Jeżeli ktoś się uprze, to nie widzę przeszkód. Pisząc o większej pracy miałem na myśli dostosowanie do systemów, jakieś różnice pomiędzy nimi w końcu są. No i programista musiałby mieć dostęp do tych systemów. Ja wybrałem Morphos-a, bo kibicuję motylkowi, ktoś może chcieć wersji dla innego systemu, pytanie kto ją zrobi. Sprawdzasz mnie? ;)
[#9] Re: Projekt gry (kompletuję zespół)

@Ender, post #8

koder koduje w jezyku niskiego poziomou (kod maszynowym i assemblerze) ..programista programuje w dowolnynm jezyku wysokiego (Java/C#/C++ itd)
dlatego ludzie ze starej demosceny to koderzy .. a z ówczesnej to programisci direcXa :)
[#10] Re: Projekt gry (kompletuję zespół)

@HOŁDYS, post #9

Dla mnie koder to osoba odpowiedzialna za kod programu, czyli programista. Łapiesz mnie za słówka :D . No dobra niech będzie po twojemu.
[#11] Re: Projekt gry (kompletuję zespół)

@Ender, post #10

to tak jakby ktos nauczycielke histori nazwal chemica :P

generalnie nie wierze ze w 2012 r uda sie zebrac grupe i zrobic to po godzinach charytatywnie...
aczkolwiek trzymam kciuki
[#12] Re: Projekt gry (kompletuję zespół)

@HOŁDYS, post #11

Jeżeli się nie zbierze to będę uczył się i coś tam sam dłubał. A może odpuszczę sobie to całe hobby. Na razie jest chęć i niech tak zostanie.
[#13] Re: Projekt gry (kompletuję zespół)

@Ender, post #12

Może spróbuj na początek zrobić sobie jakieś proste prototypy np. przy użyciu http://unity3d.com/
Wiem,to pc/mac ,ale pomoże ci sie zorientować w temacie , pobawisz sie skryptami i nabędziesz trochę doświadczenia,które przyda ci sie ogólnie w dev.

Ps. Zobacz tez http://ragespline.com/ -to dodatek 2d do unity,to sa zajefajne toolsy,do robienia prototypów które sa podstawa przy dev .

Ostatnia aktualizacja: 18.04.2012 18:43:30 przez Aniol
[#14] Re: Projekt gry (kompletuję zespół)

@Ender, post #6

myślałem raczej na zasadzie że za AOS4 i AROSa były by odpowiedzialne oddzielne osoby. Z drugiej strony raczej różnice nie powinny być specjalnie duże pomiędzy tymi systemami i pewnie tylko kwestia rekompilacji, szczególnie że to ma być w SDLu (gdzie zapewne port na byle co byłby dość łatwy)...

rozdzielczość 1280x720 to taki przemysłowy standard dzisiaj i bez problemu obsłuży ją każdy monitor. Miło by było dodać też np. opcję 1280x1024 z pasami bo dużo monitorów ma tą rozdzielczość a same nie potrafią odpowiednio zeskalować 720p bez rozciągania
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem