kategoria: Programy
[#1] Quake 1,2,3 Wolf. rtc, Hexen 2..
Poinstalowałem na MorphOSie trochę starych gierek lub portów. Mam pytanie, Czemu Quake 1 i 2 dał się uruchomić w FullHD, natomiast nowsze mają nietypowe rozdziałki powyżej 1280x1024 ?

Nie ukrywam iż Quake 1 i 2 wyglądają "kryształowo" na 1920x1080. Średnio ponad 50 FPS w Timedemo demo1, to dobry wynik jak na mój sprzęt..:P
[#2] Re: Quake 1,2,3 Wolf. rtc, Hexen 2..

@Wojox, post #1

natomiast nowsze mają nietypowe rozdziałki powyżej 1280x1024 ?

Co to za gry? Być może mają na "sztywno" ustalone rozdzielczości, np. w Rise Of The Triad nie mogę ustawić rozdziałki większej niż 800x600, ale tak samo jest w wersji PC.
[#3] Re: Quake 1,2,3 Wolf. rtc, Hexen 2..

@waldiamiga, post #2

Quake 3 nie pójdzie na fulHD, Wolfenstein-RTC też nie, a nawet Duke Nukem 3D się da ustawić ma 1920x1080.

Ostatnia aktualizacja: 01.04.2013 17:32:56 przez Wojox
[#4] Re: Quake 1,2,3 Wolf. rtc, Hexen 2..

@Wojox, post #3

Odpalam kolejno stare gierki. Dos Box sobie jako tako radzi. Settlers 2 gold chodzi przyzwoicie na moim konfigu (trochę łamie się dźwięk), Need for speed 1 uruchamia się ale o płynności nie ma mowy, zaznaczę że ta gra działa na Pentum 1 - 75 MHz + 32 mb ram. 1000 MHz to ponad 10 x więcej i lipa. Max rozdzielczość 800x600, testuję dalej....
[#5] Re: Quake 1,2,3 Wolf. rtc, Hexen 2..

@Wojox, post #3

Wszystko zalezy od portu gry.
[#6] Re: Quake 1,2,3 Wolf. rtc, Hexen 2..

@Wojox, post #3

Quake3 i Return To The Castle Wolfenstein. Rozdzielczość można ustawić w konsoli gry lub w pliku konfiguracyjnym.

r_customwidth 1680
r_customheight 1050
r_mode -1
[#7] Re: Quake 1,2,3 Wolf. rtc, Hexen 2..

@Korni, post #6

Dzięki, sprawdzę, wbrew temu co piszą o MorphOSie, to całkiem używalny i zajmujący system. Dziś sporo czasu poświęciłem na rozgryzanie problemów..
Jednak DosBox ma szybkość szokująco beznadziejną. Gra MDK w swoim testerze Shinny pokazała mi 5 pkt, gdzie najsłabszy wynik Pentium 90 to 44 pkt.
Fajnie jakby mi się trafił trochę szybszy G4 lub port na G5 przyspieszył....Ale to tylko do emulacji DosBoxa. Takie tytuły jak Heretic i Hexen działają jak Alien Bred 3D na gołej A1200
[#8] Re: Quake 1,2,3 Wolf. rtc, Hexen 2..

@Wojox, post #7

Ale Heretic i Hexen jest przecież natywnie na MOSa. DosBox nigdy nie będzie szybki, nawet na Dual G5 2.7Ghz.
[#9] Re: Quake 1,2,3 Wolf. rtc, Hexen 2..

@_arti, post #8

Ale chodzi mi o jedynkę oto link, zobacz obrazki na dole stronki... są nawet nakładki opengl na to :

link
a tu hexen :
linkok, racja

Wersje o numerze 2 mam w oryginałach..OK
[#10] Re: Quake 1,2,3 Wolf. rtc, Hexen 2..

@Wojox, post #9

moze nie natywnie ale w wersji na ppc gra dostepna jest na aminecie
[#11] Re: Quake 1,2,3 Wolf. rtc, Hexen 2..

@Wojox, post #4

W Need for Speed grałem pod Morphosem dzięki FPSE. Szybko i ze sprzętową akceleracją. Polecam.
[#12] Re: Quake 1,2,3 Wolf. rtc, Hexen 2..

@Wojox, post #1

Quake1 działa na MorphOS 3.1?
[#13] Re: Quake 1,2,3 Wolf. rtc, Hexen 2..

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #12

U mnie działa.
[#14] Re: Quake 1,2,3 Wolf. rtc, Hexen 2..

@_arti, post #13

A u mnie na Efice zawiesza system :(
[#15] Re: Quake 1,2,3 Wolf. rtc, Hexen 2..

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #14

U mnie też kiedyś działał (jak miałem Efike). Ślicznie zasuwał w 1024x768.
Skolman - chyba coś masz pochrzanione w systemie.
[#16] Re: Quake 1,2,3 Wolf. rtc, Hexen 2..

@waldiamiga, post #15

U mnie teź działa, ale na MorphOS 2.7.

Wygląda na to, źe nowe wersje systemu nie były dokładnie przetestowane na G2, bo na przykład UnRar, który jest w MorphOS 3.1 nie działa, a UnRar przegrany z MorphOS 2.7 działa bez problemu.


Ostatnia aktualizacja: 12.05.2013 19:40:00 przez ] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [
[#17] Re: Quake 1,2,3 Wolf. rtc, Hexen 2..

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #16

problemem są nowe tinygl.library

ps. mam BlitzQuakeMOS by Kiero

Ostatnia aktualizacja: 05.11.2013 17:06:02 przez ] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [
[#18] Re: Quake 1,2,3 Wolf. rtc, Hexen 2..

@Wojox, post #1

Nie ukrywam iż Quake 1 i 2 wyglądają "kryształowo" na 1920x1080. Średnio ponad 50 FPS w Timedemo demo1, to dobry wynik jak na mój sprzęt..

Kwestia gustu. Dla mnie Quake 1 i 2 najlepiej wyglądają w 320x240 oraz 640x480. Przykładowo Dune 2: Building of a Dynasty (Dune 2 na PC) wygląda ładnie tylko w 320x240 (zobacz sobie przykładowo Dune Legacy w 640x480 - grafika po prostu nie pasuje do tak wysokiej rozdzielczości). Ziarnistość pikseli jest w tych przypadkach atutem!
[#19] Re: Quake 1,2,3 Wolf. rtc, Hexen 2..

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #17

ps. mam BlitzQuakeMOS by Kiero

Była taka kompilacja? Ja pod MOS PUP grałem w BlitzQuakeWOS i świetnie sobie radził na mojej A1200.
[#20] Re: Quake 1,2,3 Wolf. rtc, Hexen 2..

@BULI, post #19

Była taka kompilacja?


link
[#21] Re: Quake 1,2,3 Wolf. rtc, Hexen 2..

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #20

To fajnie, że jest natywny port OK
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem