kategoria: Programy
[#1] POV-Ray 3.6.1
Jak włącza się okno preview ? Tak przy okazji, Blender 2.6x ma skrypt do POV-Ray-a i podobno GI przelicza dwukrotnie szybciej niż wewnętrzny renderer Blendera. Jednak skrypt działa dopiero z wersją 3.7 i tu pytanie - czy możemy spodziewać się wersji 3.7 POV-Ray-a ? Dzięki skryptowi w Blenderze POV-Ray mógłby stać się znacznie bardziej życiowy na MOSie.


Ps. post nr. 666
[#2] Re: POV-Ray 3.6.1

@ede, post #1

+D albo -D , z tym ze nie spodziewaj sie duzo. Ot po prostu jest okienko do podgladu.
Jezeli chodzi o 3.7 to nie ma sie co spodziewac, ostatnie zrodla dostepne to 3.6.1.
[#3] Re: POV-Ray 3.6.1

@stefkos, post #2

Działa fajnie . Co do źródeł to fakt, że 3.7 to beta jednak źródła są dostępne link. Z tego co widziałem na screenach to we współpracy z Blenderem wygląda bardzo zachęcająco a w naszej kompilacji Blendera ten skrypt jest ;)

Ostatnia aktualizacja: 01.09.2013 23:07:12 przez ede
[#4] Re: POV-Ray 3.6.1

@ede, post #3

Ok, zerknie sie.
Mysle ze nie bedzie problemu, kwestia tylko czasu:) ktorego wiecej przewiduje miec za jakies 2-3 tygodnie.
[#5] Re: POV-Ray 3.6.1

@stefkos, post #4

No to cieszymy się :D. Zapuściłem parę przykładowych scenek i idzie to jak burza na PB.
[#6] Re: POV-Ray 3.6.1

@ede, post #5

Mocno uzywasz MOS'a do raytracingu?
[#7] Re: POV-Ray 3.6.1

@stefkos, post #6

Ogółem można powiedzieć, że brnę w ten temat, powoduje mną jakaś bliżej nieokreślona siła. Mocno zaiteresowałem się Krayem, zacząłem badać temat i doszedłem do wniosku, że mógłbym zbudować narzędzie
(GUI) ułatwiające proces renderingu. Miał to być swego rodzaju zbiór preset-ów modeli oświetlenia i biblioteka materiałów. Z tego co się zorientowałem nawet dałoby się podzielić proces renderingu na kilka kompów (po za obliczniem GI) itd. Generalnie taki hobbystyczny projekt ;). Zebrałem materiały dotyczące Kraya - poskładałem sobie w html i równolegle poznając język skryptowy Kraya zbudowałem szkielet aplikacji w PHP/C tak że można dłubać/renderować/zatrzymać zdalnie i ew. dodawać nowe funkcje (cały ten "bajzel" działa od kliknięcia w ikonę). Nawiasem mówiąc jak się okazuje jest coś takiego do POV-Raya (nie wem na ile rozbudowane). W każdym razie w takzwanym międzyczasie okazało się że są pewne ograniczenia w dość wczesnej wersji Kraya na MOSie. Konkretnie wylazło to przy oświetlenu dziennym dla interior (a na to postawiłem na początku). To tak w skrócie :) spadam do roboty.
[#8] Re: POV-Ray 3.6.1

@ede, post #7

Fajnie ze ktos zajmuje sie tym tematem, troche go nawet zglebilem od drugiej strony ( http://stefkos.amigazeux.net/ray.png ).
Myslalem tez o GUI, jednak jakbym cos takiego robil to chcialbym to zrobic na wiele platform naraz.
Co do Kraya to jest narazie starsza wersja, nowsza...no mysle ze bedzie.
Kwestia tylko czasu ktorego chwilowo nie mam ja ani autor Kraya (chyba ze juz zdolal sie przeprowadzic:) )
Napewno bede dawal znac jak cos bedzie sie dzialo w temacie.
Nowy POVRay mysle ze najponziej ukaze sie na MOS'a za miesiac:)
[#9] Re: POV-Ray 3.6.1

@stefkos, post #8

Fajnie ze ktos zajmuje sie tym tematem, troche go nawet zglebilem od drugiej strony ( http://stefkos.amigazeux.net/ray.png ).


To viewport czy może okno preview ? Czy jedno i drugie ;) Jak multiplatformowe GUI to w SDL-u ?

U mnie na chwilę obecną wygląda to tak http://skynet.pdg.pl/kray/img/grab.png
Pod "app" są zakładki i buttony na wzór układu z LW, w tym na razie oprócz "Render" jeden button aktywny (break render), powiększone pole do edycji skryptu i na dole miał być jeszcze logout odświeżany powiedzmy co 2 sek. (myślałem żeby output puścić przez pipe: to może dałoby się odczytywać zanim Kray zakończy rendering). Celem tego ustrojswa jest możliwość zaprojektowania aplikacji GUI w html-u jak również zdalne wykorzystanie drugiej maszyny. Na późniejszym etapie należałoby zaprogramować to w MUI (czego jeszcze nie potrafię, ale to jest do "ogarnięcia" obym wiedział jak ma to wyglądać i działać).Na razie małe programiki/moduły w C które łykają dane pobrane z formularzy i coś tam mieszają w skrypcie, uruchamiane z poziomu html-a i to w zasadzie działa. Natomiast nie podjąłbym się zaprogramowania viewport-u, to jest absolutnie poza moim zasięgiem. Myślałem o wykorzystaniu do tego celu odpowiednio spreparowanego (na poziomie konfiguracji) Blendera. W każdym razie uznałem, że na tym eteapie nalżałoby się bliżej zapoznać z Kray script-em i możliwościami tego silnika (i tu hehe :) zaczęły się schody)...
[#10] Re: POV-Ray 3.6.1

@ede, post #9

To cos to prosty raytraycer napisany w kilka wolnych chwil. SDL jest uzywany tylko do wyswietlania i to cos na pewno zadziala na MorphOS'ie, tylko ze nie wiem czy bede mial czas sie w to bawic.

Fajnie, bardzo fajnie, mam nadzieje ze bedziesz to rozwijal.
Rozumiem ze uzyasz Kraya mosowego tylko? Wiesz juz kolejne wersje wychodza, jest nowe API, jedyny "minus" to komercja.
Jezeli chodzi o viewport to mozemy pogadac, no ale najlepiej to chyba zrobic prywatnie.
[#11] Re: POV-Ray 3.6.1

@stefkos, post #10

Fajnie, bardzo fajnie, mam nadzieje ze bedziesz to rozwijal.

Chęci owszem są, z czasem wiadomo bywa różnie, aczkolwiek nadszedł moment w którym zastanawiam się
czy jest sens gdyż pojawiło się kilka problemów (nie widać ich na przykładowym renderze) jak mi się wydaje (mimo wielu prób) nie do obejścia co przesłania nieco ogólny cel tej zabawy. Dokładniej mówiąc nie mam w tej chwili pewności czy to ograniczenia związane z wczesną wersją czy też być może kompilacją którą posiadam (tą 1.4 od Ciebie) a może robię coś nie tak. W każdym razie mam zamiar jeszcze sprawdzić jak to wygląda na wersji 1.4 dla win (wykopałem na wyback machine :)). Tak przy okazji na wayback machine zauważyłem, że była też inna kompilacja 1.4 na MOSa o innym rozmiarze binarki niż ta co posiadam (coś około 1MB, ta co mam ma 4MB), dodatkowo według changelog-u zdaje się miała okno podglądu, no ale nie ma jej do pobrania, nie załapała się na wayback :].
Także najpierw trzeba by cokolwiek tu wyjaśnić bo jakby utknąłem. W zależności od rezultatu można myśleć o rozwoju a dalej nawet o viewporcie ;). Tylko nie bardzo wiem kto mógłby pomóc, na naszym poletku z tego co się orientuję to chyba tylko Prince dłubał w Kray-u. Myślałem żeby zrobić jakąś elegancką paczkę i ewentualnie podesłać autorowi może by coś doradził a może odradził :). Z drugiej strony obecna komercyjna wersja Kraya to już lata świetlne rozwoju światowy poziom i najwyższa półka, także trudno wymagać od kogokolwiek przypominania sobie jak to było w 1.4.

Rozumiem ze uzyasz Kraya mosowego tylko? Wiesz juz kolejne wersje wychodza, jest nowe API, jedyny "minus" to komercja.

Swego czasu odpalałem demo 2.x na OSX ale jak skończył się trial LW i dowiedziałem się przypadkiem,
że jest na MOSa to odpuściłem. Jest drugi "minus" brak nowej wersji choćby komercyjnej standalone na MOSa. ;). Co do nowego API to wydaje się być zbieżne z poprzednim, więc może czas poświęcony na poznanie tego drugiego to nie stracony czas.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem