[#1] Wipeout 2097
Mam pliki z pelnej wersji gry Wipeout 2097,mam tez pliki :
wipeout-1.33-mos oraz WipeoutLoader 1.0.
Wszystkie te pliki kopiuje do katalaogu z gra Wipeout 2097.
Dwuklik na wipeout-1.33-mos lub WipeoutLoader 1.0 - gra sie nie uruchamia,wogole nic
sie nie dzieje ;(
Robie cos nie tak lub czegos nie zrobilem?ktos cos pomoze?
Dodam ze demo Wipeouta dziala
[wyróżniony] [#2] Re: Wipeout 2097

@23beta, post #1

Czy Ty czasem nie ściągnąłeś sobie z Aminetu programu Wipeout w wersji 1.33? Bo Wipeout (program użytkowy służący do debugowania) to nie to samo co gra Wipeout 2097. Ta druga działa bez problemu pod MorphOSem (choć na nowszych kartach graficznych nie zadziała Goa3d i trzeba będzie użyć trybu softwarowego), ale musisz zdobyć pełną amigową wersję pod WarpUp.
[#3] Re: Wipeout 2097

@recedent, post #2

Napisal ze ma pliki z pelnej amigowej wersji.
[#4] Re: Wipeout 2097

@23beta, post #1

Ja mam Zainstalowanego Wipeouta2097 na mini maku i gra mi działa bez problemu w rozdzielczości 640x480 w 16 bitach. Ustawienia Double Buffered Screen

Speed limit 40 FPS

Texture memory - Full

CD Audio odznaczone Swap Audio Chanels odznaczone. MipMapping odznaczone.

WipeoutLoader w wersji 1.0 (20.1.04). Sama gra nie wiem w jakiej jest wersji. Nie ma nigdzie napisane.

Tej wersji 1.33 nie używam, tylko normalnej.
[#5] Re: Wipeout 2097

@gilban, post #4

Tej wersji 1.33 nie używam, tylko normalnej.


Wipeout2097 nie ma wersji 1.33. Wersję 1.33 nosi narzędzie deweloperskie do śledzenia który proces śmieci w pamięci, dostępne na Aminecie:



Nie ma on nic wspólnego z grą Wipeout2097.
1
[#6] Re: Wipeout 2097

@recedent, post #5

No właśnie ja też tak podejrzewałem że ten plik 1.33 jest do czegoś innego bo jest ponad 10x mniejszy od właściwego pliku z grą. Ma wielkość około 60 kb, ten z gry ma ponad 800.
[#7] Re: Wipeout 2097

@23beta, post #1

A ja "z głupia franc" się zapytam, bo nic na ten temat nie pisze. Oczywiście pliki gry są z wersji na Amigę?
[#8] Re: Wipeout 2097

@Solo Kazuki, post #7

Tak - na Amigę klasyczną, ale z procesorem PPC. Czyli nie działa ta gra na Amidze bez PPC. A skoro tak, to działa też pod morphosem, bez najmniejszych problemów.
[#9] Re: Wipeout 2097

@gilban, post #4

Zmotalem sobie Wipeouta w wersji na AMIGE PPC.
Pliki z gry plus plik WipeoutLoader 1.0 kopiuje na dysk twardy Ibooka.
Klikam na WipeoutLoader i teraz w zaleznosci od humoru Morphosa..
1.Odpala sie menu startowe gry,klikam na START i wywala komunikat "file could not be found: track01/track.wad" i dalej dupa nic sie nie dzieje
lub
2.Menu startowe sie nie uruchamia i wywala komunikat "Cant open .TGA file"
Probowalem przegrzebac otchlanie internetow i znalazlem tylko inf. ze w przypadku problemow z .TGA file nalezy zmienic nazwe katalogu gry na WO2097.Tak zrobilem ale to nie pomaga ;(
Moze ktos moglby udostepnic dzialajaca wersje gry?
[#10] Re: Wipeout 2097

@23beta, post #9

Snoopium pokaże Ci czego brakuje przy uruchamianiu gry.
Czasami, jest to brak pliku w odpowiedniej ścieżce dostępu, czasami brak biblioteki.
Sprawdź.
[#11] Re: Wipeout 2097

@gilban, post #8

Wiem jaka wersja jest na Amigę. Pytałem się po prostu, czy przez przypadek autor wątka nie wpadł na pomysł wrzucenia danych z wersji np PC.

Pozatym z tego co pamiętam nie do końca tak jest jak piszesz, dlatego potrzebny jest wspomniany już loader.

Ostatnia aktualizacja: 20.11.2017 18:09:39 przez Solo Kazuki
[#12] Re: Wipeout 2097

@Solo Kazuki, post #11

A swoją drogą da się to jeszcze jakoś kupić? Czy umarło razem z Amigą?
[#13] Re: Wipeout 2097

@23beta, post #9

A spróbuj z patchem WipeoutLoader dla MorphOSa który leży sobie TU
Możesz też sprawdzić demowersje czy odpala, jest również na Aminecie

U mnie na PowerBooku działał, ale z racji tego że mam R300 to używam Wazp3D.
[#14] Re: Wipeout 2097

@waldiamiga, post #13

Trochę staroć, ale odświeżam. Bo może się komuś przyda. Z racji tego że ruszałem grę z katalogu, przegranego z pliku ISO, pomimo zastosowania powyższego Loadera, także miałem problem z owym plikiem .tga. Pomógł najzwyczajniejszy w świecie assign do katalogu z grą. I śmiga szeroki uśmiech
[#15] Re: Wipeout 2097

@don_rafito, post #14

Dobrze, że znalazłem ten wątek, bo chciałem przetestować jak WO2097 działa z Wazp3D i wyskakiwał mi obmierzły błąd .TGA. Rozwiązałem sytuację w ten sposób, że stworzyłem sobie w katalogu z grą skrypcik, który wygląda następująco:

assign wo2097: work:gry/wipeout2097
run >NIL: wipeoutloader


no i chodzi to teraz tak:

7
[#16] Re: Wipeout 2097

@recedent, post #15

Ja nie używam tego loadera, bez niego gra działa mi bardzo dobrze. Dodatkowo znalazłem sposób aby w trakcie gry odtwarzane były ścieżki CDDA z... zamontowanego obrazu BIN/CUE. Potrzebny jest pakiet DiskImage (ale nie działa GUI) więc można sklecić prosty skrypt, gdzie wystarczy wskazać owy obraz. Następnie potrzebna jest biblioteka cdplayer.library korzystająca z AHI. Taką bibliotekę należy skopiować do katalogu z grą, tworząc dodatkowo katalog Libs. Następnie binarkę WO2097 można wrzucić do FileX i odnaleźć ciąg cdplayer.library zmieniając choćby ostatnią literę na X. Zabieg ten ma na celu zapobieżenie szukania owej biblioteki na płycie z grą, gdzie zapisana jest "analogowa" wersja tej biblioteki
2
[#17] Re: Wipeout 2097

@recedent, post #15

Działa widać tak sobie, bo nie ma limitu szybkości i gra jest niegrywalna, nawet sekunda nie jest sekundą
[#18] Re: Wipeout 2097

@Jacques, post #17

Ha - masz rację. A już myślałem że to ja jestem lamą i nie umiem jeździć.

W sumie to jedno drugiego nie wyklucza zapewne...
Ciekawe czy gdzieś w opcjach jest jakiś frame limit?
[#19] Re: Wipeout 2097

@Jacques, post #17

To jest nie do uwierzenia, że ktoś w tak lamerski i prymitywny sposób pisał programy jeszcze po epoce ośmiobitowców (w której to jeszcze było zrozumiałe). szeroki uśmiech Trzymanie się czasu to jest zagadnienie z programistycznego przedszkola, którego implementacja to dosłownie kilkanaście linijek. A później trzeba się tylko konsekwentne trzymać tej zasady. No ale niestety nadal czasem słyszę, że takie rzeczy się dzieją nawet w bardziej DZISIEJSZYCH grach. Ktoś mi wspominał, że w chyba w którymś "Red Dead Redemption" na szybkich komputerach jakiś współcznnik na pustyni za szybko maleje czy coś takiego. To trochę mówi o architekturze takiego programu. I raczej nie mówi nic dobrego.

Ale z tego co pamiętam, po odpaleniu amigowego Wipeout 2097 był suwak, którym można sobie było ograniczenie prędkości do iluś klatek. Maksymalnie było chyba 60 FPS, a dalej już było "Unlimited". To nie pomaga?

Ostatnia aktualizacja: 28.04.2025 11:38:05 przez MDW
[#20] Re: Wipeout 2097

@recedent, post #18

Oryginalny launcher miał możliwość ustawienia limitu klatek, zapewne zapisując to w pliku konfiguracyjnym, albo jako zmienne, odpalał się jako program 68k i zapewne wymaga topaz.font -> https://www.amigaone.pl/wp-content/uploads/2024/11/launcher.png

Możliwe, że jeszcze gdzieś dało się ustawić V-Sync, trzeba by przejrzeć pliki.
[#21] Re: Wipeout 2097

@Ponki1986, post #16

Udało ci się odsłuchać CDDA z .cue pod os3? PlayCD widzi ścieżki ale ich nie odtwarza
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem