kategoria: MorphOS 3.x
[#1] MorphOS 3.19 & Fallout 2
Po aktualizacji do wersji 3.19 system wywala cos takiego

Error initializing video mode 640x480 i gra sie nie uruchamia

Przy wersji 3.18 wszystko dzialalo dobrze..
Ktos wie jak to naprawic zeby Fallout 2 znowu dzialal?
[#2] Re: MorphOS 3.19 & Fallout 2

@23beta, post #1

Na pewno na liście dostępnych trybów masz taki tryb jaki wymaga Fallout? Nie wiem ilu kolorów on tam wymaga, ale warto mieć 640x480 w 8, 16 i 24 bitach. Jeżeli takiego trybu nie ma to warto go sobie utworzyć. Strzelam, że tryby są, bo przecież wcześniej chodziło, a aktualizacja nie kasuje przecież ustawień użytkownika.

Spróbuj skasować plik preferencji gry. Nie wiem gdzie ona go sobie zapisuje ale pewnie w katalogu gry albo w ENV i ENVARC. Skopiuj plik preferencji sobie gdzieś jako backup, oryginał skasuj i spróbuj odpalić grę.

Ja nie mam niezbędnych plików gry więc nie sprawdzę u siebie.

Ostatnia aktualizacja: 24.01.2025 22:12:29 przez MDW
1
[#3] Re: MorphOS 3.19 & Fallout 2

@23beta, post #1

Miałem to samo z grą CDogs-SDL (która dzisiaj się pojawiła w MorphOS Storage).
Zaktualizowałem SDL2 do najnowszej wersji i pomogło.

Spróbuj zaktualizować SDL2 (https://www.morphos-storage.net/?id=2279980), TinyGL (https://www.morphos-storage.net/?id=2227357) i ponownie uruchomić maszynę.

IWizard przy aktualizacji MorphOSa powinien zachować nowsze TinyGL jeżeli już wcześniej było zainstalowane ale na wszelki wypadek możesz zaktualizować. To nie boli, a dzisiaj i tak już prawie wszystko tego wymaga.

Ostatnia aktualizacja: 25.01.2025 15:50:21 przez MDW
1
[#4] Re: MorphOS 3.19 & Fallout 2

@MDW, post #3

Dzieki
Przeinstalowanie SDL i TinyGL Pomoglo :)
1
[#5] Re: MorphOS 3.19 & Fallout 2

@23beta, post #4

OK
[#6] Re: MorphOS 3.19 & Fallout 2

@23beta, post #4

Po aktualizacji do 3.19 miałem podobny problem z Wipeout. Gra w ogóle nie chciała się uruchamiać. Przeinstalowanie SDL nic nie dało, ale przeinstalowanie TinyGL pomogło.
[#7] Re: MorphOS 3.19 & Fallout 2

@Ittaj, post #6

Tak, port Wipeout zdaje się, że wymaga nieoficjalnej wersji TinyGL, która jest dostępna ale nie jest na tyle ukończona żeby włączać ją do oficjalnych wydać MorphOS. Gdy zostanie ukończona to pewnie nie trzeba będzie nic dokładać.

Z tego co słyszałem to IWizard podczas aktualizacji MorphOSa powinien sprawdzać - jeżeli TinyGL jest w nowszej wersji to zatrzymuje tę nowszą. Normalnie to nie będzie miało wielkiego znaczenia, ale TinyGL jest teraz w bardzo burzliwym okresie rozwoju i dzięki takim zabiegom użytkownicy mogą używać już czegoś z przyszłości.
1
[#8] Re: MorphOS 3.19 & Fallout 2

@MDW, post #7

Yeah last SDL2 need last tinygl to working.

You can find it on: https://tinygl.molsen.co.za/ or https://tinygl.molsen.co.za/
1
[#9] Re: MorphOS 3.19 & Fallout 2

@MDW, post #7

Nie jestem programistą jak Wy, tylko zwykłym userem i z punktu widzenia zwykłego usera, muszę przyznać, że podziwiam Twoje dema.
Sporo dem czy gier do uruchomienia potrzebuje nowszej wersji jakiś bibliotek, albo jakiś dodatkowych, albo jakiś wtyczek, bez czego raczej nie zadziałają.
Tymczasem w przypadku twoich dem, wystarczy postawić czysty system bez żadnych dodatków, odpalić demo i ono zawsze będzie działać.
Twoje produkcje są user-friendly OK
2
[#10] Re: MorphOS 3.19 & Fallout 2

@Ittaj, post #9

Dziękuję bardzo za miłe słowo.

Rzeczywiście staram się trzymać ostatniej oficjalnej wersji MorphOS. Raz przez pomyłkę zbudowałem jedną wersję dema mając nową wersję TinyGL, ale szybko ktoś mi dał znać, zrobiłem poprawkę i szybko poszło na MorphOS Storage i Aminet. Generalnie od 2017 roku ciągle staram się trzymać kompatybilność wszystkiego co tam sobie robię z tym niby-silnikiem, który sobie klecę od 2008 roku. Podczas pisania czegoś ten mój prymitywny silnik się rozwija i raz na kilka miesięcy każde z 6 dem jest dostosowywane do nowej wersji silnika. Czasem wymaga to minutę roboty, a czasem siedzę kilka godzin żeby demo znów wyglądało tak jak wcześniej. Jeżeli nowy silnik coś odczuwalnego przynosi to aktualizacje dem wysyłam na MorphOS Storage i Aminet. Na przykład następna aktualizacja mam nadzieję, że nieco uporządkuje odpalanie dema na wybranym monitorze jeżeli ma się podłączony drugi monitor. Nie spotkałem się nigdy żeby ktoś tyle razy aktualizował dema. To bardzo niescenowe zachowanie. Ale i ja jestem tak średnio demoscenowy.

Dla mnie nie jest trudne trzymanie się ostatniej oficjalnej wersji TinyGL, bo lubię 3D z przełomu wieków (bez shaderów). Bardzo lubię kombinować żeby omijać ograniczenia starych akceleratorów 3D. Dlatego nie rzucam się na każde nowe TinyGL, które wreszcie otwiera przed nami świat shaderów. Na co dzień używam bety TinyGL, ale przed wypuszczeniem czegoś w świat wracam do ostatniej oficjalnej wersji.

Ja nie mam wielkich wymagań. Gdybym się strasznie uparł to nawet i na AmigęPPC z MiniGL (tym od Hyperionu) pewnie mógłbym robić, bo technologicznie to jest mniej więcej ten poziom (może lekko upraszczam). Tylko dziwne ograniczenia Voodoo3 wymagałyby pewnych zmian. Ale na Voodoo4 czy BVision3D byłoby spoko.
5
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem