[#1] Blender
Ktoś używa Blendera na MOSie? Ja się douczam obsługi tego programu na pececie (bo chcę żeby moja książka była kompatybilna ze starą wersją, której na MOSa nie ma) i co jakiś czas zerkam a wersję MOSową czy działa. :) Przecież wystarczy kilka minut się pobawić żeby stwierdzić, że wersja na MOSa sie pieprzy, że aż przykro patrzeć. Orientje się ktoś czy błędy są poprawiane czy może rozwój wersji MorophOSowej się zakończył na tym co wszyscy mamy?
[#2] Re: Blender

@MDW, post #1

Popatrzyłem tak sobie jeszcze... Przecież tego się nie da używać. Podstawowe funkcje się walą. Renderowanie się wiesza jak program jest w trybie screen, naciśnięcie Alt+A (konieczne w animacji) sprawia, że zupełnie GUI przestaje reagować na LMB, przeskalowanie okna krzaczy cały GUI (trzeba nieco przesunąć jakiś fragment GUI żeby było ok). W dodatku z nowym Pythonem zupełnie się Blender nie uruchamia.

Tego Blendera można sobie narazie razem z Pixel32 wsadzić do worka z napisem "fikcja" i zapomnieć, że kiedykolwiek istniały.
[#3] Re: Blender

@MDW, post #2

przestań już tyle narzekać.... mi działa wporządku - o ile pamiętam ani razu mi się nie zwiesił....

....naruda.....

sprawdź sobie lepiej kompa..



Ostatnia modyfikacja: 26.03.06 18:13
[#4] Re: Blender

@fazo, post #3

Ok.

1. Wczytaj projekt dolphin, naciśnij Alt+A i potem spróbuj choćby otworzyć menu.

2. W trybie window spróbuj przeskalować okno.

3. Ściągnij nowego Pythona, zainstaluj i odpal Blendera.

4. Naciśnij F12 w Blenderze uruchomionym na screenie.

Poprostu wkurza mnie to, że jak próbuję cokolwiek zrobić na jakiejkolwiek Amidze to zaraz merytoryczne sprawy schodzą na drugi plan, bo trzeba walczyć z narzędziem. Zamiast zgłębiać kolejne tajniki Blendera to ja się walę z tym żeby on w ogólne zaczął poprawnie działać. Na Amidze wiecznie się walczy. Bez kilku miesięcy pisania na listę dyskusyjną, bez molestowania autora nie ma szans żeby cokolwiek zrobić. To cholernie wkurzające. Mam to w nosie. Zwłaszcza, że obok mam maszynę na której Bledner działa tak jak autorzy zamierzyli...

Jak mam tego "kompa" sprawdzić? Może docisnąć Redeona w slocie AGP? Raczej wszystko działa mi w porządku. Stabilność mojego MOSa jest lepsza niż kiedykolwiek mógłbym się spodziewać po amigopodobnym systemie.
[#5] Re: Blender

@fazo, post #3

Nie maruda, nie maruda. Poprostu chciałem coś zrobić na Pegasosie i byłem przekonany, że ten program działa skoro nigdzie na listach dyskusyjnych nie spotkałem się z marudzeniem. Jednak w tej chwili zrobić się nic animowanego nie da. Taka jest prawda.
[#6] Re: Blender

@MDW, post #5

edytuj a nie pisz jeden post pod drugim :)

1. Podaj mi links do tej scenki, bo jej nie umien znaleúę.
2. Mi skalowanie dziaîa... wprawdzie wyglâda to dziwacznie, ale jednak... musisz mieę kursor w oknie - wtedy wszystko sië wyôwietla :)
3. jeszcze nie sprawdziłem
4. to samo :)



Ostatnia modyfikacja: 26.03.06 19:01
[#7] Re: Blender

@fazo, post #6

Link do archiwum z przykładowymi projektami Blendera jest na stronie MOSowej wersji Blendera. W pliku readme autor portu też zaleca ściągnięcie tego archiwum. Dokładnie tutaj
http://download.blender.org/demo/test/test237a.zip
jest to archiwum, a w nim projekt "dolphin".

Ja się naprawdę nie czepiam. :) Poprostu wiązałem duże nadzieje z Blenderem i prawdę mówiąc dlatego akurat jego zacząłem się uczyć żeby kiedyś robić tylko na Pegasosie. Kupiłem książkę do Blendera, książke do Pythona. Uczę się ich wolnych chwilach. Python mi się nawet podoba. Ciekawy język. Chcę za pomocą Pythona związać z Blenderem coś co kiedyś mam zamiar zrobić. Kiedyś... :) Jednak najpierw zwyczajnie musze poznać obsługę tego programu. I to w miarę dobrze. Python jest niezbędny, bo chcę pisać jakieś skrypty. No a tu proszę - z nowym Pythonem Blender zupełnie nie działa. :(

Już zacząłem klepać maila do autora w którym wszystko opiszę. Być może Blender istnieje już w jakiejś bardziej poprawionej wersji. W końcu ta jest z września 2005 roku. Trochę czasu już minęło...

[#8] Re: Blender

@MDW, post #4

Jak tak nie lubisz swojego Pega to mam propozycję - chętnie przyjme go za friko ;)

[#9] Re: Blender

@Malin, post #8

Sam Pegasos jest ok. Nawet MorphOS 1.4.5 ujdzie. Jednak czuję się zawiedziony Blenderem, Pythonem i Pixel32, bo wiązałem z nimi duże nadzieje. No nic - mam też peceta. Tam wszystkie wymienione programy działają bezbłędnie i nawet jeszcze szybciej. Mam się na czym uczyć. Kiedyś może coś się tu zmieni i będzie można wrócić. A jak nie to też nic straconego...

[#10] Re: Blender

@MDW, post #7

ALT-A też działa :)

przecież jak leci animacja (po naciśnięciu ALT-A) to nie będzie się menu wyświetlało...

naciśnij rmb - animacja się zatrzyma... wtedy możesz sobie dalej działać :)
[#11] Re: Blender

@fazo, post #10

Ja zawsze przerywałem animację Esc, a nie RMB. Jednak RMB też nie pomaga. Ale teraz zauważyłem coś i z czymś mi się skojarzyło. To chyba nie jest wina Blednera (kurcze, będę musiał przeprosić, hehehe). Jak nacisnę lewy Alt to potem wszystko się zachowuje tak jakby był on cały czas naciśnięty. Blender też się tak zachoawuje. Spróbuj nacisnąć lewy Alt i na przykład w IBrowse kliknąć w jakikolwiek link. Da się czy pojawia się dymek z tym linkiem? Ja to już kiedyś zauważyłem. Klawiatura jest raczej ok, bo pamiętam, ze miałem podobny problem już dawno. Zresztą nie tylko na Pegososie chyba. Jednak wtedy zwalałem winę na cudowne interfejsy klawiatury Amigi 1200. Wszyscy, którzy mieli tower w A1200 wiedza jak niektóre z nich fajnie działały.

Jest jeszcze coś... Odpalałem Blendera na oknie dlatego, że na screenie naciśnięcie F12 (renderowanie) powodowało zwis. Jednak teraz sprawdziłem - nie wiesza się. Nie wiem co się stało. :) No a skoro mogę go używać na ekranie a nie oknie to znika problem ze znikaniem GUI po zeskalowaniu okna. Pozostaje więc tylko problem nowego Pythona.

Dzięki za zmuszenie mnie do prób... :)

[#12] Re: Blender

@MDW, post #11

Hmm wciskam alta i nie zauważyłem żadnychdziwnych rzeczy.. może to
wina jakiegoś komponentu, może masz mui4?...

[#13] Re: Blender

@Kaczus, post #12

Mam MUI4 (ale alphę, a nie betę) i chcę go mieć. Ale pamiętam, że problem z lewym Altem mam od zawsze. Jakoś ciągle zapominałem ten problem spróbować rozwiązać. Co może mieć na to wpływ? Pasowałby MUI ale kurcze może to nie to jednak...

A w Blenderze wystarczy używać prawego Alta i wszystko jest ok. :) Ja uparcie starałem się używać lewego, bo na wersji pod Windows właśnie lewy trzeba używać.

Kurcze, prawie wszystkie problemy zniknęły... A nawet nie skończyłem pisać maila do autora. :) Teraz będzie on na pewno krótszy. :)
[#14] Re: Blender

@MDW, post #13

Mariusz zobacz co masz ustawione w ICONTROL.
Moze zdefiniowalem cos pod lewego ALTa
[#15] Re: Blender

@MDW, post #13

Ja przez pewien czas tez mialem problem z altem. Rozwiazalem go wczoraj, zupelnie przypadkowo bawaic sie systemem. Okazalo sie ze programi Alt-tabber byl sprawca tego dziwnego zachowania.
[#16] Re: Blender

@MDW, post #13

No to jakaś inną nakładkę musi masz... Ja lewego alta używam prawie
zawsze do pl liter, bo dla mie to bardziej ergonomiczne i nie
zauważyłem podobnych problemów...

[#17] Re: Blender

@MDW, post #9

Jak nikt nic nie zmieni to wtedy moge juz ci podawać adres do wysyłki pegaza ;)



Ostatnia modyfikacja: 26.03.06 20:20
[#18] Re: Blender

@Norbert, post #14

Dobry pomysł. Sprawdziłem - coś tam miałem z Altem i Controlem (jakieś zamykanie okna) ale jak wywaliłem to nie pomogło.
[#19] Re: Blender

@marcik, post #15

Tak jest! Wywaliłem Altabbera, zrobiłem reboot i problem zniknął. Kurcze, a ja się tyle miesięcy męczyłem. Przez tego Altabbera nawet się biednemu Blenderowi oberwało. :) Kurcze... publicznie przepraszam morphosowy port Blendera. Muszę przyznać, że oprócz niedziałania z nową wersją Pythona rzeczywiście się on nie kwasi. Dzisiaj zniknęły wszystkie pozostałe problemy. Niektóre wiadomo dlaczego, inne nie. Ale ważne, że zniknęły. :)

Jednak ja jeszcze wrócę do tego Altabbera. Ja go chcę mieć. Podoba mi się. Kurcze, nie ma sposobu na to żeby był i nie kwasił Alta? Ciekawe czy jak zdefiniuje np. Ctrl+Tab to klawisz Ctrl będzie się tak blokował jak Alt. To też nie podobałoby mi się. :)
[#20] Re: Blender

@MDW, post #19

Hmm ja tez uzywam altabbera, ale nie mam tu alta ustawionego....

[#21] Re: Blender

@Kaczus, post #16

Ja lewego alta używam prawie zawsze do pl liter, bo dla mie to bardziej ergonomiczne

Zgadzam się w 100%. Jednak nie my ustalamy standardy tego świata. Na Windows lewym Altem nie można uzyskiwać polskich znaczków, bo się menu otwiera. Wiem wiem - jest to zaprzeczeniem filozofii bezwzrokowego pisania. Też się na to wkurzałem jak kiedyś się uczyłem tak pisać. No ale co zrobić. Pretensje do M$ trzeba mieć. :( Ciągle miałem z tym problemy. W końcu postanowiłem się odzwyczaić od lewego Alta i nawet na Amigach go przestałem używać. Teraz tylko prawego do polskich znaczków używam. Głupie to jest ale co zrobić... Takie życie. Teraz przynajmniej się nie błaźnię jak siadam przed pecetem. Mogę normalnie pisać bez wiecznych pomyłek i co chwilę naciskania Esc żeby wyjść z menu okna w którym piszę.

[#22] Re: Blender

@Kaczus, post #20

Hmm ja tez uzywam altabbera, ale nie mam tu alta ustawionego....

Zmieniłem na LAmiga i wygląda na to, że jest dobrze. Chyba. :)

A tak swoją drogą to przydałby się jakiś zdolniacha który nieco zmodyfikowałby tego Altabbera. Trudno mi to wyjaśnić. Już kiedyś próbowałem... Chodzi o odpowiednie sortowanie listy okien. Na Windows jest tak jak ma być czyli na przykład... Naciskam Alt+Tab, jest 10 okien. Wybieram okno 6. Puszczam Alt+Tab. Naciskam znów Alt+Tab, wybieram okno 1. Puszczam Alt+Tab. I teraz jak nacisnę Alt+Tab to pierwsze na liście jest okno poprzednio używane. Lista cały czas się modyfikuje. Jest to bardzo wygodne, bo mogę się przełączać między dwoma oknami jednym ruchem ręki. We wszystkich amigowych rozwiązaniach muszę przebijać się przez całą listę 10 okien. To jest bardzo niewygodne i najczęściej poprostu łapię za mysz i aktywuję okno, które chcę. Trochę pomieszałem i nie wiem czy ktoś się skapnie o co mi chodzi... :)

[#23] Re: Blender

@MDW, post #19

Alttabber ma dostepne zrodla wiec mozesz sprobowac go poprawic :)
[#24] Re: Blender

@MDW, post #22

Mi by się bardziej podobało depthmenu... alttaber cienki jest...

[#25] Re: Blender

@Malin, post #17

Jak nikt nic nie zmieni to wtedy moge juz ci podawać adres do wysyłki pegaza

No niestety Blender już działa tak jak powinien. :) Dwa problemy naprawione, trzeci na screenie nie występuje, a czwarty narazie nie przeszkadza. Przy okazji udało się rozwiążać odwieczny problem tego mojego nieszczęsnego lewego Alta. Tak więc narazie musisz sam jakoś uskładać te 1000 zł na Pegasosa. :)
[#26] Re: Blender

@marcik, post #23

Alttabber ma dostepne zrodla wiec mozesz sprobowac go poprawic

Wiedziałem, że ktoś to powie. Ja wolałem spróbować znaleźć jakiegoś zdolnego "łosia", który by to zrobił. ;) Nigdy nie pisałem nic pod amigowe API więc trochę dziwnie mi to wszystko wygląda. No ale może kiedyś w celach edukacyjnych rzeczywiście tam zaglądnę. :) Już kiedyś patrzyłem do podobnego programu (chyba tego, którego napisał Jacek Rzeuski) ale się zniechęciłem. Nie wiem skąd we mnie taka awersja do systemowego amigowego API. :( Nie lubię się za to bardzo. :(

[#27] Re: Blender

@MDW, post #25

Czas wysłać list z pogruszkami dla twórcy Blendera dla MOS żeby następna wersja była zabugowana :D

[#28] Re: Blender

@Malin, post #27

Nie obraź się, ale gruszki dla twórcy Blendera rządzą! ;)

[#29] Re: Blender

@MDW, post #21

Ja z kolei do dziś się nie mogę odzwyczaić od używania lewego alta. Zresztą jeśli mam być szczery, to nawet nie próbuję. :) Tak się nie da. W ten sposób się uczyłem pisać bezwzrokowo i przyzwyczajenia są tak mocne, że na grzybie ilekroć pojawia się potrzeba pisania z polskimi ogonkami, to non stop wyskakuje mi to poskudne menu. :)

Skoro już jesteśmy przy tym temacie: wiem, że to nie to forum, ale czy komuś udało się pod Linuksem uruchomić tego lewego alta? Swego czasu męczyłem się chyba cały dzień, aby zmusić go do właściwego działania, ale się nie udało...
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem