[#1] Descent: Freespace - błąd
Zgrałem wszystkie dane potrzebne do działania w/w gry, ale po uruchomieniu gry wyskakuje mi następująca informacja o błędzie

Warning: (src/parse/parselo.cpp:1479): Unable to find WEAPON_LIST_TYPE string "EMP" in stuff_int_list
Many possible sources for this error. Get a programmer!

Sama gra działa, ale martwi mnie informacja o błedzie. Jak można wykluczyć powyższy błąd?

Edit: pozatym, gra się często zawiesza przy wyjściu



Ostatnia modyfikacja: 17.01.08 19:50
[#2] Re: Descent: Freespace - błąd

@Solo Kazuki, post #1

Nie warto w to grać bo bardzo wiechliwy jest. A poza tym to dwa razy przez jego zwiechy partycja mi zniknęła. Descent Freespace2 jest dużo lepszy i bardzo stabilny



Ostatnia modyfikacja: 17.01.08 20:06
[#3] Re: Descent: Freespace - błąd

@Arbuz, post #2

jedynki nie znam, ale co do dwójki potwierdzam: jest świetna, polecam :)
[#4] Re: Descent: Freespace - błąd

@wali7, post #3

Chodzi o tą wersję hyperionową (chyba great war się zowie). Fajnie się grało ale ryzyko też wielkie. Jak już pisałem dwie zwiechy i dwa razy wywalało mi bebechy z twardziela że nic się nie udało odzyskać (dobrze że to tylko partycje z grami)
[#5] Re: Descent: Freespace - błąd

@Arbuz, post #4

Jak dawniej używałem IBrowse, to też lubił sie czasem zwiesić i przy okazji uszkodzić partycję na której miał cache - była w SFS (jeszcze nie było wtedy SFS Doctora), raz straciłem całą partycję. Potem specjalnie dla cache IBrowse załozyłem niewielką partycję w FFS - pomogło, mimo okazjonalnych zwisów już nigdy nie miałem problemów z utratą danych.
Więc chyba warto te co bardziej wiechliwe programy, lubiące się zwiesić przy okazji zapisu na dysku, trzymać na osobnej partycji, najlepiej w FFS.
[#6] Re: Descent: Freespace - błąd

@Arbuz, post #4

Super, ale autorowi wątku raczej chodziło o wersję MOSową(wnoszę po
tym, iż a) Post jest w dziale MorphOS b) Mam na rzeczonej wersji taki
sam komunikat), a na tej jeszcze nigdy nie miałem zwisu. :P A już o
usuwaniu partycji, to w ogóle nie rozmawiamy. :P
[#7] Re: Descent: Freespace - błąd

@Torn, post #6

hmm, czyli jak rozumiem wersja MOSowa Freespace (jedynka ! ) działa dobrze? bo dwójka mi się bardzo spodobała (nawet ją skończyłem) i chętnie pograłbym w jedynkę...
czy dane do tej gry można gdzieś znaleźć legalnie w sieci? jeśli nie, to nie problem, bo znalazłem już na Allegro :)
[#8] Re: Descent: Freespace - błąd

@wali7, post #7

W zasadzie tak, miałem przez moment jakieś problemy z kursorem, ale
jakoś sobie z tym poradziłem(nie pamiętam niestety jak).
Jest ten komunikat o którym pisze autor wątku, który w zasadzie nie
wiem co oznacza, ale gra działa mimo to.
I to chyba z dokuczliwych rzeczy wszystko... A tak, jeszcze jedno, ja
miałem wersję z eXtra Klasyki(czy jak się ta seria CD-Projectu
nazywała) i freespace jej nie rozpoznało, przez co mam komunikaty w
"jezyku lingłidż", co myśle nie jest problemem. A co do tego, to IIRC,
kiero mi napisał, że dotyczy tylko tej wersji, bo po prostu tej nie
testował.
Z wyjątkiem tego, wszystko działa normalnie, gierka całkiem miło
pomyka, fajnie się strzela, choć poziom trudności jak dla mnie troszkę
niski... No ale ja jestem starym wymiataczem z X-Winga i TIE-Fightera.
;)
Także, jeśli na Allegro jest nie drogo(do 15PLN, powyżej tego to już
troszkę za drogo), to , IMHO,bierz. :D
[#9] Re: Descent: Freespace - błąd

@Torn, post #6

> Super, ale autorowi wątku raczej chodziło o wersję MOSową

raczej tak... ;)

> Mam na rzeczonej wersji taki sam komunikat

Jak mniemam gra działa w pełni sprawnie? Jeżeli tak, to komunikat mi nie przeszkadza. Po prostu się bałęm, że gra w pewnym momencie się "wywali" (jak robi to u mnie Hexen II).

[#10] Re: Descent: Freespace - błąd

@Solo Kazuki, post #1

> Edit: pozatym, gra się często zawiesza przy wyjściu

małe uzupełnienie: gra się zawiesza przy wyjściu poprzez wyjście z hangaru.

[#11] Re: Descent: Freespace - błąd

@wali7, post #7

To ja nawet nie wiedziałem że jedynka miała wersję MOS-ową
[#12] Re: Descent: Freespace - błąd

@Arbuz, post #11

jest, podobnie jak dwójkę skompilował ją kiero:
http://kiero.binaryriot.org/Freespace.lha
[#13] Re: Descent: Freespace - błąd

@Solo Kazuki, post #9

Hehe, jeśli pytasz o to, czy da się skończyć główną kampanię w tej
wersji, to niestety, nie mogę ci dać jednoznacznej odpowiedzi -
nie pamiętam na 100% czy Freespace skończyłem na Pegu czy PC.
Pamiętam, że jak przyszła, to zainstalowałem ją na PC, żeby mieć
pewność że nośnik jest OK, pamiętam też że ściągałem wtedy MOSowy
port, oraz że odpaliłem parę razy grę "na próbę", żeby zobaczyć
ogólnie jak to wygląda - I tu jest mały cymes, otóż te parę odpaleń
"na próbę", to był koniec kampani, która zajeła mi "całe"( )
2 dni(i to też nie tak, że grałem po kilkanaście godzin, czy coś)...
Jak pisałem, poziom trudności dla kogoś wprawionego w bojach na
X-Wingu czy TIE-Fighterze, jest dość niski.
Na szczęście, do Freespace są dziesiątki, jeśli nie setki, dodatkowych
misji i kampanii, część to proste "uratuj wszechświat" ;), ale jest
trochę ciekawych też. W sieci, jest nawet strona "amigowa" z modami do
Freespace, w zamierzeniu dostosowanymi do wersji Hyperionowej, ale z
portem kierownika też ładnie chodzą, a mają tą zalete że są
"zamigowane"(spakowane lha, mają instaler).
Jako że kilka modów, na 100%, skończyłem na MOSowej wersji, więc
najprawdopodobniej nic nie stoi na przeszkodzie, żeby główną
kampanię też skończyć, tym bardziej, że na 70% właśnie na Pegu ją
przeszedłem(reszta to na PC), no ale na "stówę", to się sam
przekonasz.

A co do wyjścia z hangaru, to aż z wrażenia poszukałem gdzie to
wyjście jest(jakby ktoś szukał: na dole po lewej) i mi się też
zawiesiło.:P Normalnie używam Esc i jeszcze nigdy nie miałem zwisu,
więc to IMHO mały problem(tym bardziej, że wygodniejsze, nie trza
latać mychą za jakimiś drzwiami ;) ).
[#14] Re: Descent: Freespace - błąd

@Torn, post #13

A tak na szybko to podaj tą stronę z modami amigowymi.
Proszę pięknie
[#15] Re: Descent: Freespace - błąd

@Arbuz, post #14

A proszę bardzo(co prawda wystarczyło, żebym wpisał w wyszukiwarkę
ppa.pl "freespace" i już miałem ten link, ale skoro ma to coś pomóc ;)
):
http://www.amigalien.de/freespace/hp/mods.htm
[#16] Re: Descent: Freespace - błąd

@Arbuz, post #11

Miała... a raczej ma. ;)

A co do błędu to znalazłem następny, ale...

S
P
O
I
L
E
R
!




W pierwszej misji, kiedy jest dostępne działko "Avenger" mam trzaski w jednym z ostatnich sub-briefingów

[#17] Re: Descent: Freespace - błąd

@Torn, post #6

Troszkę się czepiasz.
Ad. a) a jeśli będzie to port hyperionu uruchomiony na Pegazie i Mos-ie to w którym dziale mam umieścić? W Hyde Parku?
Ad. zwis) Nie pisałem o usuwaniu partycji tylko o tym że port hyperionowy wywalał u mnie partycje. Takie ostrzeżenie. Co nie można tak pisać?

[#18] Re: Descent: Freespace - błąd

@Arbuz, post #17

No troszkę się czepiałem
Pewnie że można odpalić Huperionową wersję, ale sam piszesz, że nie ma
to najmniejszego sensu, bo wszystko czego się można spodziewać to
uwalonych partycji... ;)

A czepiłem się szczególnie dlatego, że pisałeś ze "nie da się grać" w
to, zakładając z góry, że wszyscy mówią o wersji Hyperionowej, gdy tym
czasem jej odpalanie na Pegu ma sens minmalny, głównie dlatego że z
racji używania Warp3D, będzie wolniej...
A jako że news o Freespace (I!!!) był na ppa i parę osób gra/grało w
tą wersję(między innymi ja), to nawet niepomyslałem, że możesz nie
wiedzieć o wersji MOSowej, mój bład. :P

A posty o problemach z grą powinny (IMHO), lądować w "Strefa Gier",
chyba że dotyczą problemów "systemowych", wtedy w odpowiednim
dziale("MorphOS", "Amiga", "AmigaOS 4" )... :P
[#19] Re: Descent: Freespace - błąd

@Torn, post #18

Ale Wy macie problemy :P
Nie lepiej pograc sobie na pececie, a czas poswiecony na "uruchomianie" pecetowej/konsolwej gry, po prostu spozytkowac na jakis dobry film w kinie? :P


DODANE: No, dobra, poniewaz za chwile poleca pomidory...ale jezeli cos nie dziala, a autor portu sie po prostu nie przykladal, aby to normalnie dzialalo, to ja proponuje...olac i odpalic na pc :P

Sila nie sa pecetowe porty, ale ostatnio - gry Shareware, ktore dzialaja na Ami/Pegazie :)



Ostatnia modyfikacja: 19.01.08 13:44
[#20] Re: Descent: Freespace - błąd

@Andrzej Drozd, post #19

OGÓREK
[#21] Re: Descent: Freespace - błąd

@Torn, post #18

Pokój offcom dobrej woli OK
[#22] Re: Descent: Freespace - błąd

@Andrzej Drozd, post #19

Wiesz, już parę razy miałem skomentować to twoje podejście dot. gier
na Pega/Ami, ale odpuszczałem - tą razą, jednak nieodpuszczę, boś
odpisał na mój post.

Pewnie że można na pececie, konsoli, czymkolwiek. Tyle, że idąc tym
tropem, to po co się męczył Marcik ze Sputnikiem, przecież można sobie
wygodnie odpalić Operę/FireFoxa na pececie, konsoli, czymkolwiek. Po
co się męczyć z ANR, przecież można odpalić WinAmpa/AmaroKa na
pececie, konsoli, czymkolwiek, itd. itp.

W ten sposób, to w ogóle, po co się męczyć z Amigowaniem, przecież
można wygodnie na pececie, konsoli, czymkolwiek, więc po co nam w
ogóle aplikacje? Po co się męczyć z portowaniem MPlayera, skoro jest
Windows Media Player? Czy ten autor nie ma nic lepszego do roboty, że
bez sensu marnuje czas na jakiś bezsensowny port którego nikt i tak
nie używa, bo przecież "na PC jest WMP"? W ogóle, po co ta Amiga?
Przecież to stary złom, co to już nikogo nie interesuje...

Pewnie, jak ktoś ma klasyka z 68k i używa tego do pykania w stare
gierki, to rzeczywiście po co? Klasyk i tak dzisiejszych aplikacji nie
pociągnie... Tylko, że to jest dział MorphOS, tutaj ludzi nie bawi
kupowanie superstarych kart roszeżeń, z szyną wolniejszą niż ISA, za
kasę za którą można mieć nowego kompa, tutaj ludzie są dla systemu,
który uważają za lepszy lub bardziej im podchodzący, niepotrzebne
skreślić...
A system, to też aplikacje, również gry... Owszem, MorphOS to hobby,
ale hobby polegające na kożystaniu z niego, a nie siedzeniu stale na
PC, "bo do tego nie ma softu".
A takie podejście, dobija też wszelką motywację do jego robienia. Masz
takiego Robin Hooda dla MOSa n.p., firma postanowiła go wydać dla
kasy. Pewnie, że nie liczyła tu na zysk typu "kokosy", bo rynek na to
za mały, ale jakąś tam gratyfikację za trud programistów którzy
zrobili port i pokrycie kosztów wydania(tłoczenie płytek, pudełka i
takie tam duperele nie są za darmo, wiesz? :P )... Gdyby wszyscy
prezentowali podejście typu "na PC, konsoli, czymkolwiek jest taniej
prościej i przyjemniej", to wydawca nie zarobiłby ani grosza. Jakby
nie zarobił, to już by nic nie wydał, bo po co? A teraz tak, skoro nie
ma gier które z tego korzystają, to po co się męczyć z portowaniem
SDLa? Przecież nic z tego nie kożysta... A jak nie ma appsów 3D, to po
co nam TinyGL? itd. itp. Wreszczie wracamy do punktu wyjścia, po co
komu MorphOS?

Na szczęście, większość "MOfiec", prezentuje inną postawę i na MOSa co
chwilę wychodzą jakieś fajne programy i gry, jest na co czekać, jest o
czym trollować i w ogole "coś się dzieje", bo się niepoddajemy takiemu
marazmowi... :P ;)

Także, prezentujesz, antyamigową ;), dysfunkcyjną ;), demotywującą ;)
i po prostu złą i niedobrą ;) postawę, idż już zły trollu stąd ;)
[#23] Re: Descent: Freespace - błąd

@Torn, post #22

Toś pojechał po majtach. Masz rację tylko widzę że Ci nerwy puściły a ja sobie tak przeszedłem do porządku dziennego nad tym. Jeśli dobrze pamiętam to Droździk ma MOS-a na Ami więc takie porty na MOS-a nie pójdą mu na tym sprzęcie za szybko więc woli w te gierce pomieszać na grzybie i nie dziwię mu się.
[#24] Re: Descent: Freespace - błąd

@Arbuz, post #23

Nie, nie puściły mi nerwy, tylko rzeczowo się odniosłem do
wypowiedzi... :P
[#25] Re: Descent: Freespace - błąd

@Torn, post #24

!die troll :P

[#26] Re: Descent: Freespace - błąd

@Torn, post #24

To ja nie chcę wiedzieć jak wygląda twój post jak Ci puszczą
[#27] Re: Descent: Freespace - błąd

@Arbuz, post #26

Jeszcze się na ppa taki "wypadek" niezdarzył...
[#28] Re: Descent: Freespace - brak 3 przycisków myszy

@Solo Kazuki, post #16

następny błąd, o którym zapomniałem. Nie obsługuje mi 3 przycisków myszy. 3 przycisk myszy działa jako 2 przycisk (2 button) w grze, a 2 przycisk myszy rozpoznaje jako wciśnięcie 1 i 2 przycisku w grze.

A pozatym przydałaby się obsługa choćby 1 rolki (n.p. szybkość)

[#29] Re: Descent: Freespace - brak 3 przycisków myszy

@Solo Kazuki, post #16

omyłkowo wysłałem post 2 razy. Uprzejmie proszę o usunięcie niniejszego tekstu z wątka



Ostatnia modyfikacja: 21.01.08 23:56
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem