[#1] SDL dla MorphOS
Wchodziliście kiedyś na http://libsdl.org? Nie wkurza Was poniższy tekst?

SDL supports Linux, Windows, Windows CE, BeOS, MacOS, Mac OS X, FreeBSD, NetBSD, OpenBSD, BSD/OS, Solaris, IRIX, and QNX. The code contains support for AmigaOS, Dreamcast, Atari, AIX, OSF/Tru64, RISC OS, SymbianOS, and OS/2, but these are not officially supported.

Dlaczego nie ma wymienionej wersji dla MorphOS? Przecież to jest śmiech na sali. Poziom zaawansowania wersji dla SymbianOS w porównaniu z poziomem wersji dla MorphOS jest po prostu... nieporównywalny. Mawia się, że wersja dla MorphOS jest jedna z najszybszych implementacji SDL na jakiekolwiek platformy. Przecież to jest chore, że MorphOSa nie ma na tej liście. Są wymienione różne nieoficjalne porty tej biblioteki i miejsce wersji dla MorphOS jest na początku tej listy. No skoro jest Symbian, Dreamcast czy Atari (a tak swoją drogą to od kiedy "Atari" to nazwa systemu?)...

Napisałem do tych SDLowców i wyjaśniłem nieco sytuację. Napisałem, że SDL jest dostępny dla MorphOS niemal od początku istnienia tego systemu. Teraz jest już bardzo dopracowany, korzysta z akcelerowanego OpenGL. Powstało w nim sporo programów użytkowych i gier. Z tego co widać portowanie programów pod SDL z innych systemów dla MorphOS nie sprawia ludziom większych problemów więc musi to być już naprawdę pełna wersja tej biblioteki. Poprosiłem o umieszczenie MorphOS na liście nieoficjalnych wersji SDL. Za każdym razem jak wchodziłem na tę stronę to mnie wkurzał brak MOSa na tej liście. W końcu do nich napisałem i mam nadzieję, że nie zostanę olany. :)

[#2] Re: SDL dla MorphOS

@MDW, post #1

Nie przejmuj sić! W download też nie ma Mosa...

[#3] Re: SDL dla MorphOS

@MDW, post #1

To samo dotyczy np. mplayera - niby screenshoty na stronie głównej są, ale w download nie znajdziesz wersji dla mosa, czy dla amigaosa.

[#4] Re: SDL dla MorphOS

@MinisterQ, post #3

Bo Owce mają taką dziwną tendencję, do rozwijania portów otwartego
softu, poza oficjalnymi "strukturami".
Wynika to za pewne z tego, że port robi się troszkę "na chypcika",
tzn. jak się skompiluje i działa, to gotowe, a w przypadku pakowania
kodu na oficjalny cvs/svn trzeba by jeszcze taki port "wyczyścić", tak
by współgrał z i "nie zepsuł" mainline'owego kodu.
Do tego, za pewne, z częścią ludzi odpowiedzialnych za rozwój projektu
może być/jest ciążko się dogadać i w efekcie mamy to co mamy, czyli
sytuację w której "vanillia" większości projektów zportowanych na
AmigaOS/MorphOS się nie kompiluje na te systemy, a żródeł należy
szukać(jeśli w ogóle można je znaleść ;) ) na prywatnych
serwerach www portujących.
[#5] Re: SDL dla MorphOS

@Torn, post #4

nie wszyscy autorzy projektow przyjmuja zmiany specyficzne dla egzotycznych systemow. jak pchalem raczej zmiany ktore nie zasmiecaly kodu dodatkowymi ifdefami albo podobnymi wynalazkami.

[#6] Re: SDL dla MorphOS

@Torn, post #4

Rozumiem. :) Ale tu jest lista nieoficjalnych portów. One nie musza być dostępne na stronie SDL. Przeciez taki port dla Symbiana jest smieszny w porownaniu z portem dla MorphOS. I to nawet nie chodzi o mozliwosci tylko stopien zaawansowania. Ja chce zeby MorphOS byl tylko wymieniony na liscie portow nieoficjalnych.

64 miliony lat temu na stronie OpenGL pod hasłem "OpenGL for AmigaOS" byl nawet link do StormMESA Haage&Partner. Były screenshoty, jakiś tam komentarz. :)

Chociaż z drugiej strony to nie dziwię się autorom portów, że nie chce im się dostosowywać do oficjalnych wersji. To ogranicza i wymaga pewnej dyscypliny. Nie ma to jak własny port w którym można zmienić wszystko w dowolny sposób. :)

[#7] Re: SDL dla MorphOS

@MDW, post #6

MDW napisał(a):

> Rozumiem. :) Ale tu jest lista nieoficjalnych portów. One nie
> musza być dostćpne na stronie SDL. Przeciez taki port dla
> Symbiana jest smieszny w porownaniu z portem dla MorphOS. I to

Zastanow sie chwilke ile jest uzytkownikow symbiana a ile mosa.
I wszystko jasne.

Pozdrawiam
[#8] Re: SDL dla MorphOS

@RadoslawF, post #7

Zastanow sie chwilke ile jest uzytkownikow symbiana a ile mosa.
I wszystko jasne.


Na pewno dużo więcej jest programów pod MOSowe SDL niż Symbianowe. Wątpię czy cokolwiek powstało pod Symbianowego SDLa.

[#9] Re: SDL dla MorphOS

@MDW, post #1

Dostałem taką odpowiedź:

Does SDL build out of the box on MorphOS? If so, I'll be happy to add it.

Co mam odpowiedzieć? Że SDL dla MorphOS nie jest częścią MoprhOS i jest tworzony poza nim? O to mu chodziło? :)

[#10] Re: SDL dla MorphOS

@MDW, post #1

Werska MOSowa została oparta na wersji dla AmigaOS i z niej się rozwijała, jednak o ile wiem nigdy nie została wprowadzona do drzewa źródeł SDLa.
Pozatym zauważ MDW że nawet oficjalne wsparcie dla AmigaOS zostało wkońcu porzucone:
http://www.libsdl.org/release/SDL-1.2.12/README.AmigaOS

[#11] Re: SDL dla MorphOS

@MDW, post #9

Chodzi o to czy można skompilować biblioteki SDLa (w przypadku MOSa to jest powersdl) na innej maszynie niż PPC z MOSem :) ... na to może odpowiedzieć kiero.
Napewno jednak najnowszego SDLa (11.13 z lipca 2007) nie można skompilować na ogólnie dostępnym MOSie 1.4 i SDK do niego ponieważ poprostu się nie kompiluje, ba nawet się nie da skompilować programów z includami SDLowymi z tej wersji, bo poprostu wymaga to SDK do MOSa 2.0 :( które tak samo jak MOS 2.0 nie jest dostępne.
Dlatego dla MOSa moja Biedronka Zuzia (i nietylko) kompiluje i linkuje z jakimś dużo starszym SDLem ... gdy tym czasem na Linuxie i Windowsie korzystam z najnowszej wersji SLDa do generowania kodu.

[#12] Re: SDL dla MorphOS

@Rafael/ARMO, post #11

Hmmmm... To co ja mu mam odpisać? Jest to nieoficjalny port SDL i tyle. Działa, ludzie robią/portują pod to kupę softu. SDL po prostu jest. Nie rozumiem dlaczego ten port miałby się kompilować pod czymś innym niż PPC z MOSem. To jest port na PPC z MOSem i kompiluje się na PPC z MOSem. :) I to jest chyba w porządku. Gorzej jakby się nie kompilował na PPC z MOSem. :)

[#13] Re: SDL dla MorphOS

@MDW, post #12

Chodzi o to by mógł być dołączony do jakiegoś oficjalnego drzewa, które kompiluje się zapewne pod jakimś crossie gcc na jakimś linuksie x86...

[#14] Re: SDL dla MorphOS

@MDW, post #9

pierwsze z brzegu : engin doom/doom 2 - C2doom dla platform s60 V1,V2,V3 , port dukenukem 3d dla platform s60v3 i uiq v3
[#15] Re: SDL dla MorphOS

@MinisterQ, post #13

Chodzi o to by mógł być dołączony do jakiegoś oficjalnego drzewa, które kompiluje się zapewne pod jakimś crossie gcc na jakimś linuksie x86...

Kij z oficjalnym drzewem. :) Ma być wymieniony na liście nieoficjalych portów. Tak mu pisałem i tak mu napiszę po raz drugi. Nie mam czasu i ochoty szukać informacji na temat statusu MOSowego SDL, jego kompatybilności z innymi platformami. Wiem, że jest, działa bardzo ładnie i nadzwyczaj szybko więc spokojnie można byłoby umieścić go na liście nieoficjalnych wersji.

[#16] Re: SDL dla MorphOS

@DRACOX, post #14

pierwsze z brzegu : engin doom/doom 2 - C2doom dla platform s60 V1,V2,V3 , port dukenukem 3d dla platform s60v3 i uiq v3

Aaaa, to miło. Nie wiedziałem. Zwracam honor. :)

Jednak to nie zmienia faktu, że skoro jest wymieniona wersja dla Atari (nie podają nawet nazwy systemu operacyjnego więc mam podstawy zastanawiać się czy działa na Atari XL/XE, hehe) to wersja dla MorphOS powinna tam byc tym bardziej, bo jest milion razy bardziej rozwinięta i częściej używana.

[#17] Re: SDL dla MorphOS

@Rafael/ARMO, post #11

"Na pewno jednak najnowszego SDLa (11.13 z lipca 2007) nie można skompilować na ogólnie dostępnym MOSie 1.4 i SDK do niego ponieważ po prostu się nie kompiluje, ba nawet się nie da skompilować programów z includami SDLowymi z tej wersji, bo po prostu wymaga to SDK do MOSa 2.0 które tak samo jak MOS 2.0 nie jest dostępne."

jezeli jest tak jak piszesz i cos jest nie tak z SDK to wystarczy napisac o tym autorowi. nie widze problemu zeby kompilowalo sie pod 1.4.

[#18] Re: SDL dla MorphOS

@kiero, post #17

Nie jestem teraz w domu, więc nie mogę tego sprawdzić, ale to było związane z wykorzystaniem przez najnowsze SDLa altiveca, którego deklaracja/definicja nie jest dostępna w starym SDK.

[#19] Re: SDL dla MorphOS

@Rafael/ARMO, post #18

ale tutaj problemem moga byc ewentualnie jakies inkludy (typy w nich zawarte). to nie jest nic czego nie mozna poprawic. jakos nie widze problemu zbyt duzego

[#20] Re: SDL dla MorphOS

@MDW, post #1

To co ja właściwie mam temu gościowi odpowiedzieć? :) Przecież nie będę teraz poprawiał SDK, SDL czy coś takiego, bo nie mam o tym pojęcia. Ja chciałem żeby tylko obok Atari wymieniony był też MorphOS. :) Kur...cze :)

[#21] Re: SDL dla MorphOS

@MDW, post #20

to niech jak może dopisze morphosa i da od razu link do strony itixa

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem