@Duracel,
post #12
ale ci ktorzy oddaja glos na Sensible Soccer najprawdopodobniej w duzej czesci sadza, ze tak wlasnie nazywala sie gra ktora w rzeczywistosci byla Sensible World Of Soccer.
Podobnie jak Ci, którzy głosują na Lotusa. Dlatego też pojawił się zapis w "zasadach", aby rozróżniać tytuły gier, na które się głosuje.
Czytajac tutaj argumentacje bodaj dwoch osob przeciwnych polaczeniu odnosze wrazenie ze sami sobie przecza. Z jednej strony bowiem twierdza, ze gry bardzo sie od siebie roznia, z drugiej strony sami potwierdzaja, ze niektorzy najprawdopodobniej nieswiadomie glosuja na Sensible Soccer bo grali w SWOS'a ale kojarza gre jako Sensible Soccer.
Weź jednak pod uwagę, że tytuł jest tytułem. Pierwszą moją grą odpaloną na własnej Amidze był "Lotus 2". Wszyscy w rodzinie wołali "Lotus". Gdybym poprosił np. kogoś z nich o to, aby zagłosował do gazetki na TOP10, sądzisz, że podaliby "Lotus 2"? I o to właśnie tutaj chodzi. Trzeba mieć świadomość tego, na co oddaje się głos. W moim odczuciu SWOS i SS to dwie odmienne gry, które łączy jedynie tematyka i grupa programistów. To że ktoś głosując tego nie zauważa... To tak jak przykład mojej rodziny... ;)
I juz ta sprzecznosc powinna byc wystarczajacym argumentem za polaczeniem, poniewaz tak czy inaczej wychodzi na to, ze SWOS traci punkty w rankingu przez ten podzial i miejsce na liscie nie jest adekwatne z faktycznymi sympatiami wzgledem poszczegolnych tytulow.
Podobnie jak "Lotus" zyskuje, "Lotus 2" traci... Nadal jednak, głosujący powinni większą uwagę zwracać na co głosują.
Ktos tez napisal, ze Sensible Soccer mialo wiele odmian. Skoro zatem podzial jest na SWOS i Sensible Soccer, to moze podzielic na SWOS 95, SWOS 96 itd. itd. Wtedy bylby totalny absurd ktory bylby po prostu rozwinieciem obecnego.
Oczywiście byłby absurd. SWOS-y różnią się jedynie składami i drobnymi poprawkami. Nie stanowią aż tak bardzo odmiennych tytułów (podobnie jak np. przytaczane tutaj Doomy albo Foundation). Niemniej różnicę między SS a SWOS są tak wyraźne, że moim zdaniem powinno być to rozróżnione.
I poruszajac watek systemu glosowania. Zgadzam sie ze wytypowanie gier w kolejnosci hierarchicznej jest dosc trudne. Wszak w kazdej kategorii mielismy jakies ulubione tytuly. Mam jednak mieszane uczucia co do dzielenia listy na kategorie. Chyba za malo nas glosuje, zeby lista byla wiarygodna i miala sens.
Dokładnie tak.
Nie wiem jak by to wyszlo w praktyce, ale zamiast 10 miejsc promowanych malejaca punktacja, dalbym 15 propozycji, z ktorych kazda dostawala by po punkcie. Nie trzeba by bylo rezygnowac z niektorych tytulow, a glosujacy i tak powinni ukazac scisla czolowke the best tytulow na Amige. Ewentualnie podzielilbym te 15 propozycji na 5 za 2 punkty i 10 za 1 punkt.
Kwestia 15 pozycji kłóci się nieco z nazwą zestawienia (Games TOP 10). Poza tym jest wiele osób, które twierdzą, że 10 to za dużo, ale są i tacy, co piszą, że 10 to za mało. Wszystkim się nie dogodzi. Odnośnie systemu punktowania. Kiedyś taki system właśnie działał. Wspólnie ustalono, że trzeba od niego odejść stosując metodę wagową (jedna osoba z redakcji była przeciw). Zamknęliśmy wówczas stare zestawienie i zaczęło się nowe, obowiązujące obecnie.