[#1] Autobootowalny plik tekstowy
Witam wszystkich. Przejdę od razu do rzeczy. Zrobiłem spolszczenie FEII, ale chciałbym je okrasić stroną tekstu zawierającą różne informacje. Sama gra uruchamia się jak wiecie automatycznie po włożeniu dyskietki do stacji. Ja chciałbym stworzyć plik tekstowy (np w MEMACS lub ED) i nagrać go na dyskietkę z w/w grą w ten sposób, aby podczas zaczytywania, najpierw pojawił się ekran z tekstem który napisałem, a później (po ustalonym czasie lub po nasiśnięciu np spacji) zaczytywała się sama gra. Mogłoby być również zastosowane rozwiązanie (dla mnie lepsze), w którym tekst który napiszę będzie jakoś zaimportowany do pliku głównego z grą i podczas zaczytywania najpierw wyświetlany - później ładowana gra. Od razu zaznaczam, że jestem kompletnym laikiem jeśli chodzi o tworzenie jakichkolwiek skryptów i programowania. Dla potrzeb tłumaczenia zapoznałem się z obsługą heksedytora i sposobem kodowania ASCII, tak więc dla potrzeb takiego pliku tekstowego jestem gotowy (mam duże chęci :D ) zapoznać się z podstawami programowania. Wszelkie sugestię proszę w miarę przejrzyście wyjasniać.

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc

Azzorek

[#2] Re: Autobootowalny plik tekstowy

@Azzorek, post #1

Najprościej zrobić to tak:

1. Napisz plik i zapisz na przykład jako tekst.txt
2. W startup-sequence wpisz linię:

C:TYPE tekst.txt

(upewnij się, że komenda TYPE znajduje się w katalogu C)

3. Wczytywanie trochę trwa, więc oczekiwanie na wciśnięcie przycisku myszy chyba zbędne jest, ale możesz poszukać jakieś komendy do tego celu na Aminecie i dodać ją jako kolejną linię w startup-sequence.

4. Możesz też skorzystać z komendy WAIT, aby po prostu nie rozpoczął się proces wczytywania przez jakiś tam czas.

5. W ostatniej linii startup-sequence nie zapomnij o tym, aby podać namiar na exec Frontiera.

Twój s-s powinien wyglądać jakoś tak:

C:TYPE tekst.txt
C:LMB (o ile taka komenda służy do oczekiwania na przycisk myszy)