[#1] Arcymag - Powrót do korzeni
Po namyśle i za namową kolegów tutaj i z EAB zdecydowałem się spróbować powrócić do grafiki izometrycznej. Zatem planuję wykorzystać oryginalny motyw grafika naszej produkcji :) Pozostanę przy asemblerze, żeby wszystko działało szybko, nawet od kilku dni koduję stronę tytułową i zrobiłem fajny efekt fade na kości AGA i wzbogaciłem wygląd strony tytułowej, postaram się to wrzucić w krótkim czasie na serwer. Jednak powrót ten rodzi wiele pytań i wątpliwości. Jak zaprojektować teraz poziomy? Liczę w tej materii na Waszą pomoc. Chciałbym by każdy kto interesuje się projektem napisał coś na temat własnego pomysłu na jeden z poziomów Arcymaga. Wypowiadając się pamiętajcie, że można wykorzystać tylko te elementy, które zostały narysowane oraz pamiętać o ograniczeniach silnika (czyli elementów na ekranie nie może być nazbyt wiele). Więc elementy, które możecie wykorzystać w Waszych poziomach to m.in.:

- Dowolnej wielkości pokoje zamkowe, możecie wykorzystać fakt, że teraz poziomy będą większe niż ekran. Opiszcie wystrój i układ komnat zamkowych, bądź zieleni.
- Skrzynie ze skarbami, klucze, bramy, drzwi, kryształki, może być też bomba.
- Nietoperze - zielona i niebieska odmiana.
- Ogr, wielki statyczny potwór
- Skrzynie do przesuwania, niektóre można przesuwać tylko w jednym kierunku,
- Zapadnie i oznaczone kamienie,
- Smok, ogień też można wykorzystać.
- Gruz.

Jeśli o którymś elemencie zapomniałem to go później dopiszę.

Puśćcie wodze fantazji i opiszcie słowami Wasze pomysły. Zapraszam gorąco do dyskusji i wspólnej zabawy. Wszystkie najlepsze propozycje (pod kątem możliwości do zaadaptowania w grze i w zgodzie z możliwościami silnika) będą kwalifikować się do użycia w grze :)

Pozdrawiam i czekam na Wasze prace :) Nie wykluczone, że zwycięzca otrzyma w nagrodę egzemplarz Arcymaga w wersji kolekcjonerskiej, a jego imię będzie wpisane jako projektant poziomów :)

Dla przypomnienia: tutaj możecie ściągnąć pierwsze i drugie demo produkcji, gdzie zastosowano grafikę izometryczną:

http://minniatian.republika.pl/Arcymag/ArchmageDemo.lha
http://minniatian.republika.pl/Arcymag/ArchmageDemo2.lha

W kolejnych wersjach już zrezygnowano z grafiki izometrycznej, co zrodziło wiele kontrowersji. Chciałbym by produkt był w zgodzie z Waszymi oczekiwaniami.



Ostatnia modyfikacja: 20.10.2010 18:39:58
[#2] Re: Arcymag - Powrót do korzeni

@Minniat, post #1

dla mnie bomba ! jest szansa wydac gre w wersji na ECS 68000 np 2 MB CHIP + FAST ??



Ostatnia modyfikacja: 20.10.2010 21:10:05
[#3] Re: Arcymag - Powrót do korzeni

@Minniat, post #1

Ale Ty kombinujesz ;)

[#4] Re: Arcymag - Powrót do korzeni

@Minniat, post #1

ślimak
[#5] Re: Arcymag - Powrót do korzeni

@selur, post #4

Widzę, że odzew dot. tematu znikomy ;) No dalej, pomóżcie mi w wymyślaniu poziomów, może to być nawet kilka słów opisujących poziom ;)

P.S. Ostatnio grając w Pinball Fantasies zobaczyłem, że piłeczka może chować się za niektórymi przeźroczystymi rampami i zastanowiłem się w jaki sposób jest to zrealizowane. Doszedłem do wniosku, że po prostu tworzona jest bitmapa, w której wszystkie elementy przed piłeczką są oznaczone jako 1, a wszystkie elementy za piłeczką są oznaczone jako 0. Następnie podczas rysowania piłeczki jej maska zostaje "przepuszczona" przez ową bitmapę i powstaje bieżąca maska piłeczki. Następnie taka piłeczka jest poprawnie rysowana.

No i postanowiłem spróbować ten efekt wykorzystać w Arcymagu, ponieważ gra ma odbywać się w świecie izometrycznym tak, że bohater będzie mógł się chować za niektórymi elementami np. południową ścianą, posągiem, kolumną itp.

[#6] Re: Arcymag - Powrót do korzeni

@Minniat, post #5

Ej no, pomysłów Ci brak? ;) Mam pomysł :D A może by tak na początek napisać solucję do gry, a później poziomy porobić? :D

[#7] Re: Arcymag - Powrót do korzeni

@parallax, post #6

Hej, jeśli kogoś to interesuje to wróciłem niedawno do pisania Arcymaga i zrobiłem małe intro do tej gry. Teraz gra rozwija się pod skrzydłami nowo-założonego klubu RNS :)

http://minniatian.republika.pl/Arcymag/AMIntro.lha

Dzięki Radkowi Kujawie i uprzejmości Yerzmyeya mamy utwór muzyczny w naszej grze! Logo, które widzicie w intrze jest oryginalnie autorstwa Krzysztofa Matysa, ja tylko trochę zmodyfikowałem tło.

Do odpalenia wystarczy Amiga z kościami AGA z systemem i monitor PAL. Po rozpakowaniu archiwum (najlepiej z parametrem -a) wystarczy uruchomić skrypt "Run-ArchmageIntro". Potrzebne dane są zawarte w archiwum. By wyjść z intra trzeba nacisnąć guzik FIRE w joysticku.

Napiszcie proszę jak wrażenia z oglądania i słuchania intra. Jest to jedna z moich popisowych prac :D Napisałem go w asemblerze i tak planuję zrobić całą grę w rzucie izometrycznym.

Pozdrawiam!



Ostatnia modyfikacja: 12.01.2011 21:39:38
[#8] Re: Arcymag - Powrót do korzeni

@Minniat, post #7

Intro ruszyło za 3 razem. W przypadku pierwszych dwóch wychodziło do WB ale muza dalej grała. Za trzecim razem poszło i wyglądało tak:

http://www.apc74.ppa.pl/T/AMI.avi

[#9] Re: Arcymag - Powrót do korzeni

@Minniat, post #7

demo lipa, muzyka ok.

[#10] Re: Arcymag - Powrót do korzeni

@Minniat, post #1

b) Skrzynia z napojem dającym czasowo nieśmiertelność ( pojawia się rzadko po odkryciu kilku sekretów); skrzynia z trampkiem daje super prędkość postaci przez określony czas; skrzynia z trampoliną pozwala skakać postaci wyżej na danym poziomie; skrzynia z klepsydrą powoduje spowolnienie przeciwników; skrzynia z jednorękim bandytą pozwala przenieść się na poziom wyżej (lub niżej?); skrzynia z walizką atomową ;) zabija wszystkich przeciwników na danym poziomie; skrzynia z szalikiem klubowym, postać będzie śpiewać hymn drużyny i wrogowie w tym czasie jej nie widzą.

c) Zabicie zielonego nietoperza powoduje, że mamy zatruta broń, która po trafieniu zamienia naszych przeciwnika czasowo w sprzymierzeńca, który atakuje wszystkich poza nami; Zabicie niebieskiego nietoperza pozwala nam zamrażać przeciwników na pewien czas; oba efekty można stosować na tę samą postać tzn. Najpierw robię z wroga sprzymierzeńca, a później na pewien czas go zamrażam.
[#11] Re: Arcymag - Powrót do korzeni

@Ender, post #10

skrzynia z szalikiem klubowym, postać będzie śpiewać hymn drużyny i wrogowie w tym czasie jej nie widzą.

YEAH! rotfl OK

[#12] Re: Arcymag - Powrót do korzeni

@Minniat, post #7

Z gramatyki mistrzem nie jestem, ale wydaje mi się, że te teksty po angielsku ktoś powinien przejrzeć.

[#13] Re: Arcymag - Powrót do korzeni

@Minniat, post #7

Czy to intro chodzi tylko pod klasykiem? Bo mi pod MorphOSem nie odpala.

[#14] Re: Arcymag - Powrót do korzeni

@stefkos, post #9

uznania dla muzyka bardzo mily motyw muzyczny
samo intro ..hmm :) moglobyc bardziej ambitne :D
(chyba ze to ma byc wersja A500 1 MB z dyskietek )



Ostatnia modyfikacja: 13.01.2011 20:03:12
[#15] Re: Arcymag - Powrót do korzeni

@recedent, post #13

mozna obejrzec AVI dostarczone przez kolege wyzej:)

[#16] Re: Arcymag - Powrót do korzeni

@Minniat, post #7

Napiszcie proszę jak wrażenia z oglądania i słuchania intra. Jest to jedna z moich popisowych prac. Napisałem go w asemblerze i tak planuję zrobić całą grę w rzucie izometrycznym.


Wybacz, ale jak na popisową pracę to od strony wizualnej kompletnie nic się w tym intro nie dzieje...
Teksty jak już ktoś pisał ewidentnie do kontroli przez anglistę.

[#17] Re: Arcymag - Powrót do korzeni

@lord_spider, post #16

Dziękuję zarówno za pozytywne jak i negatywne opinie :)

Co do tekstów to jeśli są jakieś błędy to proszę je pokazać. Plik z tekstem jest załączony do archiwum. Mi kiedyś pewien rodowity Anglik powiedział, że słownictwo mam niebagatelne, tylko z gramatyką troszkę kuleję.

P.S. Intro do gry powstało w jeden dzionek w asemblerze (na podstawie napisanych już procedur + nowe). Proszę to uwzględnić w ocenie :) Jest bardzo proste, ale mi się bardzo spodobało (to stopniowe odsłanianie obrazka tytułowego + wyświetlanie napisów + efekt fade i wszystko jednocześnie + super muzyka).

[#18] Re: Arcymag - Powrót do korzeni

@recedent, post #13

Intro chodzi tylko pod klasykiem. Jest napisane w asemblerze.

[#19] Re: Arcymag - Powrót do korzeni

@Ender, post #10

@Ender

Bardzo interesujące pomysły do gry, wielkie dzięki OK

[#20] Re: Arcymag - Powrót do korzeni

@Minniat, post #17

Tak na szybko z pierwszych akapitów (anglistą ani innym -istą nie jestem):

Once upon the time there was a man. A man of action.
Once upon a time there was a man. A man of action.

This man from many years was fighting with hostile
creatures and became very brave.
This man was fighting [b]for many years[/b] with hostile
creatures and became very brave.

Now he has chance for his final quest.
Now he has a chance for his final quest.

[#21] Re: Arcymag - Powrót do korzeni

@Minniat, post #17

to jest ocena tego co jest nie tego co jest napisane w tydzien, dwa czy w trzy lata. Rozumiem jakbys to napisal w 2 bajtach to rzeczywiscie.
wiesz to jest ocena i tyle a to ze cos robisz to druga sprawa.
fajnie ze cos robisz i chwala Ci za to

[#22] Re: Arcymag - Powrót do korzeni

@Minniat, post #18

Intro chodzi tylko pod klasykiem. Jest napisane w asemblerze.


Hmm... sam fakt napisania czegoś w asemblerze 68k nie wyklucza bezpośredniego uruchamiania pod MorphOSem, czy OS4. Wyklucza je dopiero użycie niesystemowych procedur, odnoszących się bezpośrednio do sprzętu. W każdym razie - mam nadzieję, że w pełną wersję będę mógł bez problemu zagrać.

[#23] Re: Arcymag - Powrót do korzeni

@Minniat, post #17

w asemblerze


Za to minus, biorac pod uwage skomplikowanie tego "intra"

Jest bardzo proste, ale mi się bardzo spodobało (to stopniowe odsłanianie obrazka tytułowego + wyświetlanie napisów + efekt fade i wszystko jednocześnie + super muzyka)


Nawet intra na 8-bitowce nie zionely az tak bardzo nuda... Tam chocby na scroll-a mozna bylo liczyc, czasami napis lecial po sinusie, a i kolorki tekstu byly ciekawsze

[#24] Re: Arcymag - Powrót do korzeni

@szuler, post #23

Tam chocby na scroll-a mozna bylo liczyc, czasami napis lecial po sinusie, a i kolorki tekstu byly ciekawsze


Pomyliło Ci się cosik cracktro z intrem do gry.

[#25] Re: Arcymag - Powrót do korzeni

@Minniat, post #24

nie zmienia to faktu, ze wieje nuda. pojawianie sie tla jest bardzo nieatrakcyjne. napisy tak samo. przynajmniej czcionka moglaby byc kolorowa (nie mowie o teczowych kolorach, ale o stylizowanej kolorowej czcionce zamiast czegos topazopodobnego). ogolnie wiecej dynamiki (wiecej grafiki) albo skrocic przynajmniej o polowe.

[#26] Re: Arcymag - Powrót do korzeni

@Minniat, post #24

Cracktro na JIL 8 bit? Tam Cracktro to był właśnie ekran z napisami i nic się nie działo :)

----edit

Intra do niektórych gier były, i to nawet animowane. Jak np. Zeus albo Vicky.



Ostatnia modyfikacja: 13.01.2011 22:51:57
[#27] Re: Arcymag - Powrót do korzeni

@Minniat, post #7

Najbardziej przypadł mi do gustu sam napis Archmage. Resztę przemilczę.

[#28] Re: Arcymag - Powrót do korzeni

@asman, post #27

Pytam z ciekawosci.. Jak ida postepy arcymagowe ? ;)
[#29] Re: Arcymag - Powrót do korzeni

@selur, post #28

Witaj Selur, postępów od wypuszczenia tego interka nie było z racji, że nadal kończę projekt edytora ikon dla AmigaOS4.x. W ten weekend zrobiłem trochę mniej niż zamierzałem, mam nadzieję, że ukończę edytor ikon w ciągu kolejnego weekendu. Jak już go tylko ukończę zamierzam wrócić do Arcymaga i kontynuować testowanie edytora map do Benefactora.

Autorskie projekty zajmują dużo czasu, od jednodniowych wydań są porterzy ;) Cały czas mam kontakt z członkami klubu RNS, który teraz zajmuje się Arcymagiem. Mogę liczyć na ich pomoc, oni mogą liczyć na moją :) Razem współgramy całkiem dobrze i mam nadzieję, że już niedługo dokończymy Arcymaga (niedługo - czytaj - z miesiąc po ukończeniu przeze mnie edytora ikon).



Ostatnia modyfikacja: 02.03.2011 09:47:03
[#30] Re: Arcymag - Powrót do korzeni

@Minniat, post #29

No to poczekamy z niecierpliwoscia te 2 miesiace... ;]
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem