kategorie: A1200, Programy
[#1] GLQuake1 Wos jakoś wolno działa
Cześć. Mam dwie Amigi. a4k i a12k. Ta druga z ppc 300mhz i bvision. Zastanawiam się dlaczego Gl Quake w 640x480 wyciąga tylko 12,5fps? Ja wiem, że amiga to nie pc ale na pc w podobnej konfiguracji jest dużo więcej.

Przy tylu mhz liczył bym na 25-30fps.

Chyba, że się mylę?
[#2] Re: GLQuake1 Wos jakoś wolno działa

@Wankowicz, post #1

640x480 to chyba troche za duzo jak na twoj konfig, polecam zejsc na rozdzialke 512x384.
Zrob tez fote ustawien pamieci w bootmenu bppc.
W zasadzie tez tu powinna byc nie bez znaczenia szyna z BPPC do BVision.

Ostatnia aktualizacja: 11.10.2024 22:49:58 przez neoCDTV
2
[#3] Re: GLQuake1 Wos jakoś wolno działa

@neoCDTV, post #2

Według benchmarków szyna ppc - bvision jeszt szybsza niż karty graficzne na Zorro3.

Pamięci przestawiłem z 70ns na 60 ns i teraz mam 13.1fps.

Wydaje mi się, ze na taki config z wspomaganiem 3d 640x480 to nie jest za dużo.

Permedia2 to taki +- voodoo 2. Do tego jest 300 mhz.
[#4] Re: GLQuake1 Wos jakoś wolno działa

@Wankowicz, post #1

A1200 w towerze?
[#5] Re: GLQuake1 Wos jakoś wolno działa

@Wankowicz, post #3

Mialem kiedys BPPC@240Mhz i BVision plynnie lazil GLQuake tylko do 512x384.
W amidze mialem tez Medka i Voodoo3, z tego co pamietam 800x600 bylo wciaz grywalne.
Nie uzywalem BVision do Warp3d bo Voodoo3 bylo duzo szybsze.
[#6] Re: GLQuake1 Wos jakoś wolno działa

@Wankowicz, post #3

Co tam bylo jeszcze, a wait states czy jakos tak daj na NO.

Tu masz pare systemow i jak to dziala, niestety nie zrobilem BVision: https://www.youtube.com/@neocdtv/videos

Ostatnia aktualizacja: 11.10.2024 23:18:28 przez neoCDTV
[#7] Re: GLQuake1 Wos jakoś wolno działa

@neoCDTV, post #6

Zbiorczo odpowiem.

Amiga jest w towerce. Bvision ma radiatorki i wiatraczek.
Wszystkie opcje w bootmenu mam NO. Pamięci na 60ms

Sprawdzałem transfer do pamięci karty i raw wynosi 13.4MB/s Moja karta Cyvervision64 na ZIII ma 12,5MB/s

Tak więc naprawdę nie rozumiem dlaczego to się tak ślimaczy..

Gpu Permedi 2 w PC ma transfer 25MB/s. W Amidze zapewne zwalnia z powodu dodatkowego mostka PCI jaki jest wymagany do tego aby karta działała w Ami. Zresztą wiele kart ma takie myki porobione.
[#8] Re: GLQuake1 Wos jakoś wolno działa

@Wankowicz, post #7

Jestem pewien ze jakby wlaczyc GLQuake na Killer K1 i Permedia3D 2 na PCI to by lecialo to z 30FPS. Ale to tylko teoryzowanie. Nie wiem dlaczego to tak miernie lazi.
[#9] Re: GLQuake1 Wos jakoś wolno działa

@neoCDTV, post #8

Już chyba wiem. Jeszcze 5 minut temu byłem pewny, że taka permedia2 to cos ala Voodoo2.


Niestety tak nie jest. Parmedia2 w 3D jest o około 40% wolniejsza niż Voodoo1.

2d ta karta ma bardzo fajne i wydajne. 3D było dodane jako taki trochę bonus.

No to w 640x480 Nie poszaleję w Quake.
[#10] Re: GLQuake1 Wos jakoś wolno działa

@Wankowicz, post #9

Tak niestety BVision/CVisionPPC z Warp3D jest dość wolno.
Na twoim konfigu z Medkiem i Voodoo3 miałbyś ok 24-30 FPSów w 640x480, pomimo, że Medek to tylko Zorro3 ok, racja

Rozumiem, że do obsługi BVision używasz CyberGraphX 3 lub 4 nie Picasso96 od Jeansa?
[#11] Re: GLQuake1 Wos jakoś wolno działa

@BULI, post #10

Picasso96 od Jensa nie działa poprawnie. Po inicjalizacji sterownika komputer zawiesza się. Natomiast CyberGraphX (CGX) zadziałał bez problemu.

Ciekawostką jest to, że używam starszej wersji sterownika do BVision, ponieważ po aktualizacji CGX instaluje się nowsza wersja, która również nie działa. System zgłasza brak biblioteki, która znajduje się w pamięci flash dla G-Rex.

Znalazłem informację, że BVision można lekko podkręcić, ale u mnie to nie działa – nie zauważyłem żadnych efektów. Wiem, że aktywator trzeba wprowadzić odwrotnie, ale mimo to nie uzyskałem rezultatu.
[#12] Re: GLQuake1 Wos jakoś wolno działa

@Wankowicz, post #11

A czy przypadkiem nie miałeś najpierw zainstalowanego CGX, a potem równolegle dodałeś P96? Bo podobno one się gryzą i najlepiej instalować na systemie, który nie widział wcześniej "konkurencji". Nigdy nie sprawdziłem tego, laaaata temu przeczytałem w MA.
[#13] Re: GLQuake1 Wos jakoś wolno działa

@wali7, post #12

Instalowałem Picasso96 na gołym 3.9

Testowałem gryzienie się cgx oraz picasso. Gryzą się jeśli są równolegle uruchamiane.
[#14] Re: GLQuake1 Wos jakoś wolno działa

@Wankowicz, post #1

Moje wspomnienia odnośnie BVision3D trochę już zatarł czas ale wydaje mi się, że te 20-25 fps w 640x480 faktycznie powinno być. Na akceleracji 3D nigdy nawet nie prażyło mi do głowy wybrać rozdzielczość mniejsza niż 640x480. Czasem wybierało się tylko zamiast 24bit to 16bit. A z tego co pamiętam GLQuake działał całkiem płynnie (czyli miał te 20 fps). W takiej rozdzielczości odpalało się też inne akcelerowane tytuły jak: Wipeout 2097, Payback, Heretic II, Descent.
1
[#15] Re: GLQuake1 Wos jakoś wolno działa

@Wankowicz, post #9

Parmedia2 w 3D jest o około 40% wolniejsza niż Voodoo1.


Permedia 2 jest na pewno trochę wolniejsza niż Voodoo 3 ale na pewno nie jest wolniejsza od Voodoo 1.

Warto też wspomnieć, że właściwie dopiero Voodoo 3 jest samodzielną, w miarę normalną, kartą graficzną. Pomimo tego, że Voodoo 3 jest trochę szybsze niż Permedia 2, to jest znacznie bardziej ograniczone.

  • Voodoo 3 akceleruje tylko na ekranch 16-bitowych (dlatego w pierwszym Pegasosie miałem ekran Ambienta w 16-bit żeby na okienku widzieć akclerowane rzeczy). O ile w teksturach bez kanału alpha było to tylko tak trochę widoczne, to przy teksturach z kanałem alpha (gdzie aż 4 składowe kanału musiały się zmieścić w 16 bitach) wyglądało to strasznie słabo. Permedia 2 akceleruje w 24 bitach i zawsze wygląda dobrze.

  • Tekstury w Voodoo 3 musza być kwadratowe i nie mogą być większe niż 256x256 pixeli. W Permedii 2 mogą być znacznie większe i prostokątne (zgodnie z wytycznymi OpenGL). To nie dotyczy MorphOS, bo tam Kiero zrobił, że na Voodoo 3 tekstury się skalują do kwadratów w razie potrzeby.

  • Voodoo 3 zupełnie nie wspiera rysowania linii i gdy w czymś co używało StormMESA pojawił się choćby 1 pixel linii na ekranie to z 25 fps robiło się nagle 1 fps, bo wchodziło renderowanie programowe. Nie dotyczy to MorphOS, bo tam Kiero zrobił trick i linie są rysowanie przy pomocy trójkątów.


Ostatnia aktualizacja: 14.10.2024 12:42:33 przez MDW
4
[#16] Re: GLQuake1 Wos jakoś wolno działa

@Wankowicz, post #1

U mnie jest chyba 30fps na konfigu PPC i Voodoo
[#17] Re: GLQuake1 Wos jakoś wolno działa

@MDW, post #15

Permedia 2 jest na pewno trochę wolniejsza niż Voodoo 3 ale na pewno nie jest wolniejsza od Voodoo 1.


Myślałem dokładnie tak samo jak Ty. Zresztą pisałem o tym nawet wyżej. Pogrzebałem na necie i byłem bardzo zdziwiony faktem, że to nawet voodoo1 nie dogadania.
[#18] Re: GLQuake1 Wos jakoś wolno działa

@Wankowicz, post #3

Ale wracając do twojego wyniku:
Pamięci przestawiłem z 70ns na 60 ns i teraz mam 13.1fps.

To jest za słaby wynik, powinno być z 18FPS a nawet 20FPS w zależności od timedemo.
[#19] Re: GLQuake1 Wos jakoś wolno działa

@BULI, post #18

Co robię źle?
[#20] Re: GLQuake1 Wos jakoś wolno działa

@Wankowicz, post #19

Trudno prognozować na odległość.
Mam gdzieś u siebie archiwum Systemu 3.9 skonfigurowanego pod PPC i BVision, jak znajdę mogę Ci podesłać.
[#21] Re: GLQuake1 Wos jakoś wolno działa

@BULI, post #20

Bardzo uprzejmie proszę.
1
[#22] Re: GLQuake1 Wos jakoś wolno działa

@BULI, post #20

A wlasnie a jaka wersje masz Picasso96? bo wersja 3.x dziala ponoc 40% wolniej z Warp3D. Thor juz byl wiele razy informowany, ale on zawsze pisze ze ta czesc Kodu jest tak sama jak w 2.x, i jakos sie kwapi pogrzebac.
[#23] Re: GLQuake1 Wos jakoś wolno działa

@wali7, post #12

Ja mialem zawsze CGX i P96 instalowane razem, trzeba patrzec zeby w DEVS:Monitors/ tylko jeden system byl faktycznie inicjalizowany. Bo dwa naraz nie daja rade lazic.
Z tego co pamietam najpierw CGX wrzucalem i potem P96.
[#24] Re: GLQuake1 Wos jakoś wolno działa

@Wankowicz, post #17

Dodam, że na miałem BlizzardPPC 603e 160 MHz ale z 68060 50 MHz, a ta motorolka mogła trochę robić różnicę. W 2D na pewno robiła różnicę:
https://www.exec.pl/press/elbox-20001202.hej

Ostatnia aktualizacja: 14.10.2024 14:58:14 przez MDW
[#25] Re: GLQuake1 Wos jakoś wolno działa

@neoCDTV, post #22

Już o to pytałem, tu jest CGFX.
Tak, to nowe Picasso od Jeansa jest wolniejsze z Warpem3D, nawet zidentyfikowali już użytkownicy która dokładnie biblioteka jest za to odpowiedzialna ok, racja
1
[#26] Re: GLQuake1 Wos jakoś wolno działa

@BULI, post #25

Zasadniczo jak coś jest od Thora, to jest wolniejsze, jak to samo nie od Thora; ale za to jest dokładniejsze haha :)
[#27] Re: GLQuake1 Wos jakoś wolno działa

@BULI, post #25

Dzięki, Buli, za system. Zrobiłem testy i wyniki są dokładnie takie same jak u mnie – około 13 FPS. Zauważyłem jednak, że Twój sterownik do CDX jest nowszy niż mój, co pozwala podkręcić BVision. Przy ustawieniach na 100 Quake się zawiesza, ale na 95 mam teraz lekko ponad 15 FPS.

Czy to jest bezpieczne dla BVision? Mam radiatory na kościach RAM i na samym chipie.
1
[#28] Re: GLQuake1 Wos jakoś wolno działa

@Wankowicz, post #27

Im cieplej twoje chipy bede mialy tym krucej beda zyly, ja bym to aktywnie schlodzil.

Ostatnia aktualizacja: 15.10.2024 11:26:11 przez neoCDTV
1
[#29] Re: GLQuake1 Wos jakoś wolno działa

@neoCDTV, post #28

Jak masz tylko 15fps to wez sobie kub: A1200, TF1260 with 68060@100Mhz Mediator TX with Voodoo3
To bedziesz mial: 26fps no ale tylko 512x384.

https://www.youtube.com/watch?v=ncJqnxx98Zw
[#30] Re: GLQuake1 Wos jakoś wolno działa

@Wankowicz, post #27

Tak, warto chłodzić nawet bez podkręcania, nie tylko sam CHIP ale i kości pamięci.
Ja nie lubię tego podkręcenia przez sterownik BVision, zawsze po jakiś czasie nawet z dobrych chłodzeniem miałem artefakty/przekłamania kolorów, więc dla "1FPS" moim zdaniem nie warto.
Jeśli już to warto podciągnąć całą szynę grafiki przez podkręcenie 68060 w Blizardzie PPC z 50mhz do 60mhz (można też 66mhz ale z moich obserwacji wynika, że to jest już zbyt ryzykowne) ok, racja

Jeśli masz taki sam wynik na moim systemie, to znaczy, że od strony konfiguracji powinno być OK.
Możesz jeszcze przypatrzeć się samemu portowi Quake GL.
Na którym porcie testujesz i z jakimi parametrami?

Ostatnia aktualizacja: 15.10.2024 11:38:00 przez BULI
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem