1985 --
A1000 jak byla oryginalnie
1986 --
A1100 1MB chip reszta jak bylo.
1987 --
AWorkStation 020/14 1MB chip/ 1MB fast, HDD, tryb zyleta mono jak w ST
--
A1100mini jak A500 tylk, ze 1MB chip
1988 -- kilka programikow, np do grafy wektorwej, tracker, arkusz kalk, edytor. zeby rozkrecic rynek, jakas promocyjna gierka
1989 -- karta do grafiki 2D. mono z akceleracja prymitywow.
1990 --
AWorkStation2 030/25+FPU, cudze chipy: 24bit color w 800x600, 16 bit sound, dobry DSP dla dzwieku, wbudowane MIDI.
--
A1200 68000/12, CHIP 1, FAST 512, ster AT-BUS, stary
chipset, stary ale podgoniony. Dzieki temu nie ma migania a dzieki fastowi moze "liczyc" w tle animacji. Obudowa typu keyboard. W 1991-92 bardzo popularna, kultowa. Sprzedano 4mln egz,
Od 1991 seria w pelni 32 bitowa seria: 2XXXX. Wszystkir jako smallTower. Grafika jak AGA ale z chunki i dajaca na SVGA. Dzwiek na 16 x 16bit z DSP. Wszystkie domyslnie z CD-ROM i stacja 1,6MB. W drozszych modelach dochodzi pamiec video -- przyspiesza sprawe, Chip jako "skrzynka" kontaktowa dla innych prockow. W nowym OS umiesczne zistaje cos w rodzaju DX.
CPU RAM (chip/fast) VIDEO SOUND ___________________________________________________
1991 --
A2000 68020/16......... 1/1.................... --.......................
1992 --
A2300 68030/25........ 2/2.....................1...............--.......
1993 --
A2400 68040/33.........2/4.....................1................512k.
1994 -- dzieki dobrej sprzedazy C= wykupuje ograniczone prawa do 68060
--
AWorkStation3 -- 68060/50, cudze uklady (kilka DSP, RISC itp daja mocna karte 3D) ---- stacja graficzna dla wymagajacych
1995 --
A3000....060/66......RAM..... 2 chip/8 fast....AGA64 (2,5 mln tranzystotw: acc 2D i acc 3D. Wsparcie dla rozciagania bitmap, 2MB VIDEO i Zbufor w chip), HDD montowany domyslnie.
Model choc dla ludu wyszedl drogi wiec marze przycieto, zarabiajac na A2XXXX i oddziale softwarowym firmy Amiga Games (zal. 1990)
1996 --A3100,A3200 i A2200PRO (lepsza obudowa i zasliacz). Rozne typy z taktem do 120Mhz i wiekszym RAM. Sprzedaz 4mln w 1996 i poczatku 97.
PLany:
68070 -- 060 z duzym cashe.
68080 -- riscowy 070
AGA128
VU128 -- samodzielna jednostka wektorowa na rzecz grafiki i nie tylko. Dziala w pamieci chip.
W miedzyczasie technologia AGA wchodzi na rybek kart SVGA PC (zabezpiecza finanse C=). AmigaGames dba o klasyczne porty i gry wyciagajace max z Amigi.
Dalsze plany:
Programowalny GPU jako AGA256,
Calkowita zmiana AOS na BeOS z wykupieniem tego ostaniego.
______________________________________
Generalnie: awangarda na cudzych chipach, modele masowe na swoich. Od 1991 koniec kodowania na pale. Wprowadzamy amiDX do gier. Pozniej dajemy spokoj z awangarda bo lowendy szybko sie rozwijaja.
______________________________________
Od 1999 wprowadzenie modeli *mini* bedacych palmtopowymi kopiami modeli 3XXXX (kalkulatory naukowe, notesy, konsolki,komory, MP3playery..)
______________________________________
Tak wlasnie jest. A ta Wasza rzeczywistosc to tylko koszmarny sen

Teraz C= szykuje konsole oparta na A20K: (4 potezne procesory dajace rade z raytracem w RT), ktora zmiecie Sony i MS z rynku. A RenderStacje A130B i A180D zrewolucjonozwoaly produkcje 3D. Nie trzeba przypominac, ze *mini* sprzedalo sie w 40mln egz. a C= ma wiekszosciowy udzial akcji upadajcego MS.
Ostatnia modyfikacja: 18.03.06 02:45