[#1] Gra Blood typu 3D na A1200 - czy uruchomi się na 030/50 z 32 MB RAM?
Witam.
Przypadkiem namierzyłem fajną grę Blood typu 3D na A1200.
To jest ta gra:
Blood
Ten Blood prezentuje się nawet lepiej od serii Dooma.

Czy ten Blood uruchomi się na A1200 z kartą turbo Blizzard 1230 IV z prockiem 030/50, FPU 68882 i 32 MB pamięci FAST RAM?
[#2] Re: Gra Blood typu 3D na A1200 - czy uruchomi się na 030/50 z 32 MB RAM?

@krzysiekp41, post #1

Kolejne to Heretic 1 , Hexen .

Gra Blood uruchomi się w podanej konfiguracji
[#3] Re: Gra Blood typu 3D na A1200 - czy uruchomi się na 030/50 z 32 MB RAM?

@krzysiekp41, post #1

Chyba nie:

Requirements:
- 68060 processor with FPU
- Kickstart 3.0
- AGA chipset or RTG card
- 32 MB Fast RAM
- 70 MB disk space (+ more for the audio tracks and cutscenes)

Ale moze nie ma sprawdzania CPU.
[#4] Re: Gra Blood typu 3D na A1200 - czy uruchomi się na 030/50 z 32 MB RAM?

@Don_Adan, post #3

W archiwum gry na aminecie jest wersja 040
[#5] Re: Gra Blood typu 3D na A1200 - czy uruchomi się na 030/50 z 32 MB RAM?

@Norbert, post #4

Co mu da ver. 040 z Aminetu jak kolega ma Blizzard 030/fpu
[#6] Re: Gra Blood typu 3D na A1200 - czy uruchomi się na 030/50 z 32 MB RAM?

@Norbert, post #4

Bo BSzili tak ja nazwal.

"Vampire V2 users:
If the 060 executables don't work, please use the 040 executables."

Chodzi o kompilator i jego opcje kompilacji, z tego co pamietam.
Pewnie odpali sie na 68040, ale raczej nie bedzie grywalne, o ile to nie bedzie 68040 40MHz lub 50 MHz.
Ale moze sie myle.
[#7] Re: Gra Blood typu 3D na A1200 - czy uruchomi się na 030/50 z 32 MB RAM?

@mwb113, post #5

On sie pytal, czy sie "uruchomi" a nie czy da sie "grac".
Wiec jezeli ten port nie ma sprawdzania CPU i nie uzywa instrukcji move16, to moze sie "uruchomic".
2
[#8] Re: Gra Blood typu 3D na A1200 - czy uruchomi się na 030/50 z 32 MB RAM?

@mwb113, post #5

Dałem mu nadzieję że jednak zadziała na 030.
Tym bardziej że jak sam napisał

Ten Blood prezentuje się nawet lepiej od serii Dooma


Czyli pozostaje mu Doom z nowszymi plikami .wad
[#9] Re: Gra Blood typu 3D na A1200 - czy uruchomi się na 030/50 z 32 MB RAM?

@krzysiekp41, post #1

To zależy czy jesteś prawdziwym Amigowcem czy tylko ciekawskim Atarowcem. Jeśli to drugie to nie ma szans by ta gra sie uruchomiła na mniej niż 64 MB RAM. ;)

A tak serio to tu https://amiga.abime.net/games/view/blood
...twierdzą że Blood potrzebuje co najmniej 040, więc może być ciężko.


Ostatnia aktualizacja: 14.06.2025 11:46:18 przez ZorrO
[#10] Re: Gra Blood typu 3D na A1200 - czy uruchomi się na 030/50 z 32 MB RAM?

@Norbert, post #2

Pomyślałem, że skoro takie zarąbiste gierki jak: Breathless, Doom, Genetic Species - chodzą przyzwoicie na pełnym ekranie przy mojej podanej konfiguracji, to taki Blood też powinien teoretycznie uruchomić się. Byłoby dobrze zagrać w tego Blood nawet na ustawionym mniejszym ekranie na najmocniejszym procku 030.
[#11] Re: Gra Blood typu 3D na A1200 - czy uruchomi się na 030/50 z 32 MB RAM?

@Don_Adan, post #7

Byłoby dobrze zagrać w tego Blood nawet na ustawionym mniejszym ekranie przy procku 030/50 z 32 MB FAST RAM. Ta gierka zapowiada się ciekawie. Myślałem, że któryś z Was już grał w tego Blood na swojej wypasionej Amidze (030/040/060). Jeżeli ta gierka nawet nie odpali się na mojej podanej konfiguracji, to trudno.
[#12] Re: Gra Blood typu 3D na A1200 - czy uruchomi się na 030/50 z 32 MB RAM?

@Don_Adan, post #3

Mam Kickstarta 3.1, mam chipset AGA, mam 32 MB FAST RAM, ale brak procka 060. Chyba dam sobie spokój z tym Blood.
[#13] Re: Gra Blood typu 3D na A1200 - czy uruchomi się na 030/50 z 32 MB RAM?

@krzysiekp41, post #11

Spróbuj... Archiwum z binarką znajdziesz na Aminecie, a dane z grą zanabędziesz np. na GOG-u.
1
[#14] Re: Gra Blood typu 3D na A1200 - czy uruchomi się na 030/50 z 32 MB RAM?

@krzysiekp41, post #12

Zainwestuj w 060 kartę.
Całkiem inna zabawa między 030 a 060
2
[#15] Re: Gra Blood typu 3D na A1200 - czy uruchomi się na 030/50 z 32 MB RAM?

@mwb113, post #14

Tak. I rzekome problemy z przesiadką z 030 na 060 praktycznie nie występują.
[#16] Re: Gra Blood typu 3D na A1200 - czy uruchomi się na 030/50 z 32 MB RAM?

@krzysiekp41, post #1

1
[#17] Re: Gra Blood typu 3D na A1200 - czy uruchomi się na 030/50 z 32 MB RAM?

@mwb113, post #14

Ja wiem, że karta z prockiem 060 jest godna uwagi, ale z tymi niby najszybszymi kartami 060 różnie bywa. Słyszałem, że takie wynalazki do Amigi 1200 jak karta turbo TF1260 z CPU 68060 jest nie do końca kompatybilna z niektórymi grami odpalanymi przez WHDLoad. Podobno niektóre takie zwykłe popularne gry nie uruchamiają się przez WHDLoad przy pomocy kart z prockiem 060. Takie same gry z kartą Blizzard 1230/50 uruchamiają się bez problemu przez WHDLoad.
Wcześniej miałem kartę Apollo 1240/40 (32 MB RAM) i zauważyłem, że gry typu 3D chodzą mniej więcej tak samo płynnie jak na tej mojej aktualnej karcie Blizzard 1230/50 (32 MB RAM). Aż się nie chce wierzyć, bo ta Apollo jest niby 3-krotnie szybsza od tego Blizzarda.

Porównanie szybkości:
Blizzard 1230/50 (32 MB RAM) ---> 9.80 (MIPS)
Apollo 1240/40 (32 MB RAM) ---> 28 (MIPS)

Na tej mojej wcześniejszej Apollo 1240/40 zbyt mocno procesor się grzał - można było na nim usmażyć jajecznicę. Obok procka kręcił się szybko wiatraczek i nawet to nic nie pomagało. Z tym Apollo 1240/40 miałem taki problem, że system działał tylko przez 10 minut i nagle już nie można było poruszać kursorem po ekranie - pojawiała się zawiecha.
Wystawiłem tego Apollo 1240/40 do licytacji na allegro i jakiś gościu dokonał zakupu w celu ratowania tej karty. Podziwiam ludzi, którzy potrafią reanimować takie amigowe wynalazki.

Aha, jeszcze jedno:
Gra Testament (z 1997 roku) typu 3D jakoś dziwnym trafem działa bez problemu z kartą Blizzard 1230/50, ale gdy tą grę odpalisz z karty 040 albo z karty 060 - to już nie słychać dźwięku podczas grania. Tak to czasami bywa z tą naszą ukochaną Amigą. Niestety nie zawsze wszystko jest oparte na logice.
[#18] Re: Gra Blood typu 3D na A1200 - czy uruchomi się na 030/50 z 32 MB RAM?

@krzysiekp41, post #17

Porównanie szybkości:
Blizzard 1230/50 (32 MB RAM) ---> 9.80 (MIPS)
Apollo 1240/40 (32 MB RAM) ---> 28 (MIPS)

Mipsy to nie wszystko. Wąskim gardłem są kości AGA.
[#19] Re: Gra Blood typu 3D na A1200 - czy uruchomi się na 030/50 z 32 MB RAM?

@koczis, post #18

100 fpsów około.

[#20] Re: Gra Blood typu 3D na A1200 - czy uruchomi się na 030/50 z 32 MB RAM?

@krzysiekp41, post #17

Tak to czasami bywa z tą naszą ukochaną Amigą. Niestety nie zawsze wszystko jest oparte na logice.

A to nie czasem wina programisty?
2
[#21] Re: Gra Blood typu 3D na A1200 - czy uruchomi się na 030/50 z 32 MB RAM?

@amikoksu, post #20

To wina programisty. Plik wykonywalny w tej grze musi zawierać jakieś błędy w kodzie.
[#22] Re: Gra Blood typu 3D na A1200 - czy uruchomi się na 030/50 z 32 MB RAM?

@koczis, post #18

Niemożliwe, nie wierzę, tylko nie AGA, moja wspaniała AGA! Kiedyś w czasach MA wierzyłem, że może wszystko, no gorzej z 3D, ale Blood, to takie mocno udawane 3D. To są sytuacje, kiedy czar Amigi pryska i kieruję wzrok w stronę NG. Oj ciężko się zdecydować, co się kocha bardziej.
[#23] Re: Gra Blood typu 3D na A1200 - czy uruchomi się na 030/50 z 32 MB RAM?

@KM_Ender, post #22

Ale akurat Blood na AGA 320x200 na PiStorm chodzi elegancko i jest w pełni grywalne.
[#24] Re: Gra Blood typu 3D na A1200 - czy uruchomi się na 030/50 z 32 MB RAM?

@kempy, post #23

PiStorm dostarcza sterowniki dla RTG ?
[#25] Re: Gra Blood typu 3D na A1200 - czy uruchomi się na 030/50 z 32 MB RAM?

@kempy, post #23

Cóż, dzięki Pistorm (sic!) Amiga może wypowiedzieć kluczową frazę głównego bohatera gry Blood: "I live again!"

https://www.youtube.com/watch?v=XPjWzNvN5qU
5
[#26] Re: Gra Blood typu 3D na A1200 - czy uruchomi się na 030/50 z 32 MB RAM?

@krzysiekp41, post #21

Niekoniecznie.
Czesc ludzi uzywajacych Amigi nie rozumie, ze 68040 ma 4KB cache a 68030 tylko 256 bajtow.
To co bez problemu zmiesci sie w cache 68040, nie zmiesci sie w cache 68030.
Takie benchmarki (krotkie procedury) jakie podales to sa tylko dla podtrzymania wiary posiadaczy 68030 50MHz, ze jest prawie tak samo szybka jak 68040 25MHz.
Zeby gra tego typu dzialala prawie tak szybko na 68030 jak na 68040, to musi byc napisana w ASM a nie C.
Blood to jest port bazujacy na zrodlach w C, a nie ASM. Jak wszystkie porty BSzili'ego.

Jaka bylaby roznica szybkosci pomiedzy czyms napisanym w ASM a skompilowanym w C w wersji na 68030, to jak, moze kiedys Krashan zrobi wersje C tego swojego dekodera 64 bitowego. To bedziesz wtedy wiedzial jaka moze byc roznica w czyms napisanym w ASM tym samym napisanym w C. Podejrzewam, ze to bedzie kilkukrotnie szybciej w tym przypadku. A w przypadku 68040 ta roznica bedzie duzo mniejsza.
[#27] Re: Gra Blood typu 3D na A1200 - czy uruchomi się na 030/50 z 32 MB RAM?

@Don_Adan, post #26

Rany, 2 dni debaty jakby nie można było ściągnąć i włączyć.
[#28] Re: Gra Blood typu 3D na A1200 - czy uruchomi się na 030/50 z 32 MB RAM?

@ZorrO, post #27

Nie musi z ciekawości sprawdziłem i nie uruchamia się.
1
[#29] Re: Gra Blood typu 3D na A1200 - czy uruchomi się na 030/50 z 32 MB RAM?

@kempy, post #23

Blood na 060/75 chodzi pięknie na AGA. Sprawdzone / przetestowane.
2
[#30] Re: Gra Blood typu 3D na A1200 - czy uruchomi się na 030/50 z 32 MB RAM?

@koczis, post #28

Tak przypuszczałem, że ten Blood nie uruchomi się na procku 030/50 z 32 MB Fast RAM.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem