[#31] Re: Gra Blood typu 3D na A1200 - czy uruchomi się na 030/50 z 32 MB RAM?

@krzysiekp41, post #30

Z tego co czytałem w dokumentacji to są specjalne podziękowania dla kodera od optymalizacji na MC68030+. Dlatego postanowiłem zbadać temat. Była nadzieja na pierwszą grę, która wykorzystała by 32 MB pamięci fast z 030 i szło by grać. W Quake nie szło, ale gra się uruchomiła przynajmniej.
[#32] Re: Gra Blood typu 3D na A1200 - czy uruchomi się na 030/50 z 32 MB RAM?

@koczis, post #31

Byc moze masz za malo wolnej pamieci, mozesz sprawdzic pod emulatorem dla 64 MB fastu i 68030.
Ewentualnie skompilowac te zrodla:

link


#!/bin/sh
make CC="m68k-amigaos-gcc -noixemul -m68040 -m68881 -fbbb=- -fno-peephole2 -ffast-math" CXX="m68k-amigaos-g++ -noixemul -m68040 -m68881 -fbbb=- -fno-peephole2 -ffast-math" AS="vasm -Fhunk -quiet -phxass -m68040" AR=m68k-amigaos-ar RANLIB=m68k-amigaos-ranlib PLATFORM=AMIGA AMISUFFIX=".040" $*


Zamieniajac 040 na 030, choc wedlug mnie to jest raczej kwestia za malej ilosci wolnej pamieci niz sprawdzanie CPU.
[#33] Re: Gra Blood typu 3D na A1200 - czy uruchomi się na 030/50 z 32 MB RAM?

@krzysiekp41, post #17

Ten procesor z natury się grzeje, to jego cecha. Standardowo ELBOX montował boczny wentylator.

Mam tą kartę i przy słabym chłodzeniu dzieją się cuda.

Dodatkowo układy mach muszą mieć dobry kontakt.

Tak to niezła karta, aczkolwiek zdarzają się problemy z WhdLoad, dopisywanie cudów w ToolType nie wiele daje.
[#34] Re: Gra Blood typu 3D na A1200 - czy uruchomi się na 030/50 z 32 MB RAM?

@Don_Adan, post #32

Byc moze masz za malo wolnej pamieci, mozesz sprawdzic pod emulatorem dla 64 MB fastu i 68030.

Pod emulacją chodzi na 32fastu, a na real Amiga wywala błąd ,#8000000B. Te same pliki działają pod emulacją. Coś realny kooprocesor MC68882 tej kompilacji nie odpowiada.
[#35] Re: Gra Blood typu 3D na A1200 - czy uruchomi się na 030/50 z 32 MB RAM?

@koczis, post #34

To znaczy, ze masz 68030 bez FPU.
Ta gra wymaga FPU.
No chyba, ze ten port uzywa jednak instrukcji move16, bo wtedy chyba takie same guru jest.
[#36] Re: Gra Blood typu 3D na A1200 - czy uruchomi się na 030/50 z 32 MB RAM?

@Don_Adan, post #35

To znaczy, ze masz 68030 bez FPU

FPU siedzi obok i Sysinfo wykrywa.
[#37] Re: Gra Blood typu 3D na A1200 - czy uruchomi się na 030/50 z 32 MB RAM?

@koczis, post #36

A testowales je z jakas gra lub z programem typu LightWave 3D, ktore uzywaja FPU?
Bo moze byc tylko czesciowo sprawne.
Ewentualnie zainstaluj ten emulator FPU od Thora, i zobacz czy wtedy gra sie odpali.
[#38] Re: Gra Blood typu 3D na A1200 - czy uruchomi się na 030/50 z 32 MB RAM?

@Don_Adan, post #37

moze byc tylko czesciowo sprawne


[#39] Re: Gra Blood typu 3D na A1200 - czy uruchomi się na 030/50 z 32 MB RAM?

@Don_Adan, post #37

Uruchomiłem inną A1200 z inną kartą i również z FPU i ten sam problem. Daję sobie spokój z bojem o nic, bo i tak gra by chodziła z prędkością Quake. Na emulacji przy 15 Mipsach i szybkiej pamięci Chip gra jest niegrywalna w najmniejszym okienku. Zapewne dlatego autorzy konwersji darowali sobie kompilację pod 030, bo jest to bez sensu.
[#40] Re: Gra Blood typu 3D na A1200 - czy uruchomi się na 030/50 z 32 MB RAM?

@koczis, post #34

na real Amiga wywala błąd ,#8000000B.

może masz jakąś nieodpowiednią bibliotekę
i dlatego jest taki błąd ?

u mnie tak było

Po prostu weź oryginalną dyskietkę z tylko i wyłącznie z twojej wersji wb
i skopiuj z niej wszystkie biblioteki
:)
1
[#41] Re: Gra Blood typu 3D na A1200 - czy uruchomi się na 030/50 z 32 MB RAM?

@Cezarykl, post #40

Nie pomogło.
[#42] Re: Gra Blood typu 3D na A1200 - czy uruchomi się na 030/50 z 32 MB RAM?

@koczis, post #41

no to w ostateczności:
wgraj najnowsze biblioteki MMU z aminetu oraz skołuj jakiś najnowszy setpatch z systemu 3.1.4 czy 3.2.x

i po uruchomieniu tego setpatch'a
sprawdź ponownie :)
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem