[#1] Warp3D vs StormMesa OpenGL && Picasso 96 vs CyberGraphics
Jak w tytule.

Jak jest z popularnoscia danych sterowników, które są czesciej stosowane.
Czy sa miedzy nimi jakiej wiksze różnice które wskazuje co jest lepsze (wygodnijsze w uzyciu dajace wieksze mozliwosci) oraz Czy Picasso i CG obsluguja tyle samo kart graficznych ??

[#2] Re: Warp3D vs StormMesa OpenGL && Picasso 96 vs CyberGraphics

@Sventevith, post #1

Picasso96 nie obsługuje BVision i CVisionPPC a CGX PicassoIV i UAE. Resztę chyba obsługują oba a jeśli nawet nie, to dotyczy to jakichś egzotycznych kart, których i tak nie sposób nigdzie dostać.

Natomiast Warp3D ze StormMESA to w ogóle nie da się porównać, bo do czego innego służą. StormMESA to implementacja OpenGL a Warp3D to pakiet sterowników do funkcji 3D dostępnych w niektórych kartach graficznych, przy czym StormMESA umie korzystać z Warp3D przy renderowaniu.
[#3] Re: Warp3D vs StormMesa OpenGL && Picasso 96 vs CyberGraphics

@Sventevith, post #1

Dzieki za odpowiedz.

Ja patrze na Api 3D z punktu widzenia jak to dziala na Windzie.
I Wlasnie OpenGL na windzie jest jak Warp3D na Amidze z tego co napisales.
OpenGL jest dostarczany wraz ze sterownikamido karty i w sytemie nie trzeba miec innych biblotek. To jest wsumie sterownik OpenGL. Systemnowa bibloteka jest do odpalania OpenGL w wersji bez akceleracji sprzetowej. Czyli a Amiga nie ma sterownika OpenGL hardwarowego tylko Warp 3D a Storm Mesa dziala softawarowo i potrwfi wykorzystac hardwarowego Warp 3D.

Wychodi na to ze ze Storm Mesy nie oplaca sie kozystac bo pewnie sie slimaczy a wiekszosc z efektow OpenGL da sie zaprogramowac w Warp3D.
Tak jak napisales StormMesa jest bibloteka graficzna zawierajaca duzo funkcj ulatwijacych zycie ale te funkcje da sie samemu napisac kozystajac tylko z Warp3D.
Przy pisniu aplikacji 3D gier i tak korzysta sie z tych najprostrzych funkcji wspieranych przez Hardware. Bo reszte i tak mieli procek.
A Warp 3D z tego co przejrzalem udostpnia walsnie wszytkie podstawowe funkcje.

Wlasnie chce sprawdzic czy pod UAE pojdzie Warp3D i jak sie to programuje bo na piecu pisze w OpenGL lub DX(preferuje to pierwsze) stad moje pytania.

[#4] Re: Warp3D vs StormMesa OpenGL && Picasso 96 vs CyberGraphics

@Sventevith, post #3

Jest dokładnie tak jak napisałes. Warp3D da się odpalić na WinUAE, był gdzieś na sieci pakiet ze specjalną wersją warp3d.library dla WinUAE, która była wrapperem do funkcji Direct3D.
[#5] Re: Warp3D vs StormMesa OpenGL && Picasso 96 vs CyberGraphics

@Sventevith, post #1

mmam nazywa sie QuarkTex i jest dostepny tu
http://www.student.informatik.tu-darmstadt.de/~konrad/
wszytko dziala ale tylko w fullscrenie.
Ale i tak fajnie ze biega.

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem