[#1] Konwersja gry na Amige.

kiedys napislem gre na Amige ktora byla wydana przez Avalon,
obecnie jej nowa poprawiana wersje robie na Windowsa, jednak
chcial bym zrobic tez jej nowa wersje na nowa Amige, gra jest w C.
Interesuje mnie interfejs graficzny i dzwiekowy, od dawna na Ami nic
nie robilem i jestem znacznie w tyle, a sa przeciez nowe Amigi.
Pytanie:
Jaki system wyswietlania grafiki obowiazuje na Ami obecnie, a takze propo dzwieku,
czy jest juz standardowo AHI?
Czy sa jakies inne wytyczne ktorych nalezy sie trzymac przy pisaniu
wieloplatformowej wersji programu, aby ten w miare bezbolesnie przenosic?

Nie zdradzam co to za gra, jak sie pojawi to bedzie wiadomo.

Z gory dzieki!
[#2] Re: Konwersja gry na Amige.

@Andrzej, post #1

Jaki system wyswietlania grafiki obowiazuje na Ami obecnie

Obecnie niepisanym standardem są podstawowe funkcje z graphics.library + CyberGraphx w obrębie grafiki 2d, i Warp3d w obrębie grafiki 3d.
Picasso96 z racji tego że emuluje CGX na zasadzie wrappera, samo narzuca standard grafiki 2d, od strony najczęściej używanego API przez programistów. Ze swojej strony oprócz błędów nie daje niczego, ponad to co daje CGX.
Jeśli chcesz obsłużyć dźwięk, to tylko AHI. To zagwarantuje działanie tegoż na każdej platformie sprzętowej.

Czy sa jakies inne wytyczne ktorych nalezy sie trzymac przy pisaniu
wieloplatformowej wersji programu, aby ten w miare bezbolesnie przenosic?


Stosuj ANSI tam gdzie się tylko da. Procedury związane z konkretnym systemem najlepiej umieszczaj w oddzielnym pliku nagłówkowym. Im mniej przywiązania do konkretnej architektury systemowej/sprzętowej tym lepiej.

[#3] Re: Konwersja gry na Amige.

@Andrzej, post #1

jeśli to gra 2d to może by skorzystać z SDL (nie jest taki znów wolny, odpadało by przepisywanie ton kodu, obsługuje ahi, warposa,68k, morphosa)
[#4] Re: Konwersja gry na Amige.

@rzookol, post #3

Gra bedzie rzeczywiscie 2d. Gdzie mozna sie dowiedziec czegos wiecej na temat SDL?
[#5] Re: Konwersja gry na Amige.

@Andrzej, post #4

[#6] Re: Konwersja gry na Amige.

@grxmrx, post #5

SDL....hmm...jak juz ci nic nie zostanie.
Jak dla mnie SDL jest za wolny.
Jak co to mnie mozesz zalapac na maila stefkos@poczta.fm , moze bede mogl ci w czyms pomoc.
[#7] Re: Konwersja gry na Amige.

@stefkos, post #6

na 320x240 jest wystarczająco szybki na 040/25mhz (nie wiem jak działa na pegazie ale myślę że 640x480 to pociągnie z łatwością), współprogramiści z innych platform mogą kompilować kod bez większych zmian a potem jak cały program będzie zrobiony to już można zmienić na cgx.
[#8] Re: Konwersja gry na Amige.

@rzookol, post #7

oj, chyba nikt dzis nie kaze jeszcze uzywac 320x240!?


Jesli chodzi o przenosnosc to mozna ja zrobic latwo, renderujac sobie gre do "chunky framebuffer" i w przypadku amigi wywalajac go do okna/na ekran za pomoca WritePixelArray.

Mozna tez probowac wspomagac sie systemowymi bitmapami i blitami. Predkosc dzialania moze to przyspieszyc znacznie (wykorzysta akceleracje karty gfx), ale w kodzie moze byc klopotliwe momentami.

Dzwiek pod AHI.

Wejscie z intuition.library, ewentualnie z lowlevel.library.

SDL ma ta zalete, ze pod cala garsc platform mozna program zrobic praktycznie z jednych i tych samych zrodel, ale wolny jest. Nie tylko na ami.
[#9] Re: Konwersja gry na Amige.

@rzookol, post #3





[i][u][url]
                                    
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem