Jader napisał(a):
> 1. Czy istnieje na Amige zintegrowane srodowisko uruchomieniowe
> oferujace mozliwosc wizualnego projektowania interfejsu, edycji
> oraz oczywiscie kompilacji? Podobne do oferowanych na inne
> platformy np. opartych o biblioteki VCL/MFC?
Nie.
> 2. Ktore z kompilatorow istniejacych na rynku sa nadal
> rozwijane?
GCC
> 3. Ile przecietnie kosztuje oprogramowanie z licencja na
> rozpowszechnianie programow? Czy w Polsce mozna je zakupic?
GCC jest darmowe. Jest jeszcze komercyjny StormC 4 oparty o GCC, ale licencja na niego kosztuje kilkaset EUR.
> 4. Czy istnieje oprogramowanie wspomagajace tworzenie aplikacji
> pracujacych w trybach graficznych, mam na mysli cos w rodzaju
> OpenGL, a najlepiej DirectDraw (SDK)?
Jest Mesa (openGL), Warp3D (odpowiednik Direct3D) i MiniGL. Żadnego wrappera do DirectX nie ma. Do grafiki 2D masz CGX, ale niewiele tam jest ponad to co oferuje graphics.library. Jest też port SDL.
> 5. Czy dostepne sa publikacje ( takze wersje elektroniczne)
> poswiecone zagadnieniom wyswietlania grafiki, animacji,
> sprite'ow?
Tak. Można sobie kupić Amiga Developer CD 2.1, gdzie jest pełne RKRM. Same autodoki i inkludy są dostępne na sieci.
> 6. Czy istnieja srodowiska umozliwiajace mieszanie kodu C++ ze
> wstawkami assemblera?
Tak. Każdy kompilator to umożliwia.
> 7. Czy ktos z szanownych Programistow moglby wykonac kilka
> screenshootow z jego srodowiska w czasie pracy i umiescic
> linka, wzglednie wyslac mailem? Szczegolnie rad bylbym zobaczyc
> krotki film, przedstawiajacy utworzenie prostego projektu,
> prosty kod, kompilacje i ostateczny efekt.
Chyba nikt nie używa IDE, bo takowego w zasadzie nie ma. Dłubie się recznie w jakimś edytorze, podpina do niego jakiś kompilator (głównie GCC) skryptami lub wpisuje 'make' bezpośrednio w konsolę.
> 8. Czy sa miejsca w Internecie godne odwiedzenia, a poswiecone
> omawianej tematyce? Czy ktos moze wskazac konkretne miejsca?
Oj, dużo tego jest.
> 9. Czy istnieja tutoriale poswiecone zagadnieniom programowania
> Amigi?
Tak. Parę znajdziesz na Aminecie, ale tak naprawdę należy zacząć od lektury RKRM.
> 10. Czy debuggery funkcjonuja jako oddzielne moduly? Czy
> mozliwa jest praca krokowa, ustalana bezposrednio ze srodowiska
> uruchomieniowego?
Praktycznie nie, bo tego środowiska nie ma. Debugger się puszcza jako osobny program.
> 11. Czy istnieja profilery?
Tak.
> 12. Jak zachowuje sie system Amigi w czasie wycieku pamieci?
Pamięci ubywa. Ochrony pamięci nie ma, więc jak program pójdzie w krzaki to cały system się wywala.
> Prosze rowniez o dodatkowe wartosciowe informacje, uwagi,
> spostrzezenia itd
Jeżeli się przywzyczaiłeś do jakiegoś Visuala, to się załamiesz już na samym starcie