[#1] Kompilatory, licencje, etc.
Witam ponownie,

zwracam sie z uprzejma prosba do szanownych Forumowiczow o udzielenie odpowiedzi na ponizsze pytania dotyczace C++ ( na platforme "klasyczna"):
1. Czy istnieje na Amige zintegrowane srodowisko uruchomieniowe oferujace mozliwosc wizualnego projektowania interfejsu, edycji oraz oczywiscie kompilacji? Podobne do oferowanych na inne platformy np. opartych o biblioteki VCL/MFC?
2. Ktore z kompilatorow istniejacych na rynku sa nadal rozwijane?
3. Ile przecietnie kosztuje oprogramowanie z licencja na rozpowszechnianie programow? Czy w Polsce mozna je zakupic?
4. Czy istnieje oprogramowanie wspomagajace tworzenie aplikacji pracujacych w trybach graficznych, mam na mysli cos w rodzaju OpenGL, a najlepiej DirectDraw (SDK)?
5. Czy dostepne sa publikacje ( takze wersje elektroniczne) poswiecone zagadnieniom wyswietlania grafiki, animacji, sprite'ow?
6. Czy istnieja srodowiska umozliwiajace mieszanie kodu C++ ze wstawkami assemblera?
7. Czy ktos z szanownych Programistow moglby wykonac kilka screenshootow z jego srodowiska w czasie pracy i umiescic linka, wzglednie wyslac mailem? Szczegolnie rad bylbym zobaczyc krotki film, przedstawiajacy utworzenie prostego projektu, prosty kod, kompilacje i ostateczny efekt.
8. Czy sa miejsca w Internecie godne odwiedzenia, a poswiecone omawianej tematyce? Czy ktos moze wskazac konkretne miejsca?
9. Czy istnieja tutoriale poswiecone zagadnieniom programowania Amigi?
10. Czy debuggery funkcjonuja jako oddzielne moduly? Czy mozliwa jest praca krokowa, ustalana bezposrednio ze srodowiska uruchomieniowego?
11. Czy istnieja profilery?
12. Jak zachowuje sie system Amigi w czasie wycieku pamieci?

Prosze rowniez o dodatkowe wartosciowe informacje, uwagi, spostrzezenia itd

Dziekuje,
Darek

[#2] Re: Kompilatory, licencje, etc.

@Jader, post #1

Chyba zle zrobilem zawezajac pytania do platformy klasycznej. W zwiazku z tym prosze o odpowiedz na powyzsze pytania w oparciu o sytuacje na platformie pretendujacej do miana nastepcy Amigi. :)
[#3] Re: Kompilatory, licencje, etc.

@Jader, post #1

Jader napisał(a):

> 1. Czy istnieje na Amige zintegrowane srodowisko uruchomieniowe
> oferujace mozliwosc wizualnego projektowania interfejsu, edycji
> oraz oczywiscie kompilacji? Podobne do oferowanych na inne
> platformy np. opartych o biblioteki VCL/MFC?

Nie.

> 2. Ktore z kompilatorow istniejacych na rynku sa nadal
> rozwijane?

GCC

> 3. Ile przecietnie kosztuje oprogramowanie z licencja na
> rozpowszechnianie programow? Czy w Polsce mozna je zakupic?

GCC jest darmowe. Jest jeszcze komercyjny StormC 4 oparty o GCC, ale licencja na niego kosztuje kilkaset EUR.

> 4. Czy istnieje oprogramowanie wspomagajace tworzenie aplikacji
> pracujacych w trybach graficznych, mam na mysli cos w rodzaju
> OpenGL, a najlepiej DirectDraw (SDK)?

Jest Mesa (openGL), Warp3D (odpowiednik Direct3D) i MiniGL. Żadnego wrappera do DirectX nie ma. Do grafiki 2D masz CGX, ale niewiele tam jest ponad to co oferuje graphics.library. Jest też port SDL.

> 5. Czy dostepne sa publikacje ( takze wersje elektroniczne)
> poswiecone zagadnieniom wyswietlania grafiki, animacji,
> sprite'ow?

Tak. Można sobie kupić Amiga Developer CD 2.1, gdzie jest pełne RKRM. Same autodoki i inkludy są dostępne na sieci.

> 6. Czy istnieja srodowiska umozliwiajace mieszanie kodu C++ ze
> wstawkami assemblera?

Tak. Każdy kompilator to umożliwia.

> 7. Czy ktos z szanownych Programistow moglby wykonac kilka
> screenshootow z jego srodowiska w czasie pracy i umiescic
> linka, wzglednie wyslac mailem? Szczegolnie rad bylbym zobaczyc
> krotki film, przedstawiajacy utworzenie prostego projektu,
> prosty kod, kompilacje i ostateczny efekt.

Chyba nikt nie używa IDE, bo takowego w zasadzie nie ma. Dłubie się recznie w jakimś edytorze, podpina do niego jakiś kompilator (głównie GCC) skryptami lub wpisuje 'make' bezpośrednio w konsolę.

> 8. Czy sa miejsca w Internecie godne odwiedzenia, a poswiecone
> omawianej tematyce? Czy ktos moze wskazac konkretne miejsca?

Oj, dużo tego jest.

> 9. Czy istnieja tutoriale poswiecone zagadnieniom programowania
> Amigi?

Tak. Parę znajdziesz na Aminecie, ale tak naprawdę należy zacząć od lektury RKRM.

> 10. Czy debuggery funkcjonuja jako oddzielne moduly? Czy
> mozliwa jest praca krokowa, ustalana bezposrednio ze srodowiska
> uruchomieniowego?

Praktycznie nie, bo tego środowiska nie ma. Debugger się puszcza jako osobny program.

> 11. Czy istnieja profilery?

Tak.

> 12. Jak zachowuje sie system Amigi w czasie wycieku pamieci?

Pamięci ubywa. Ochrony pamięci nie ma, więc jak program pójdzie w krzaki to cały system się wywala.

> Prosze rowniez o dodatkowe wartosciowe informacje, uwagi,
> spostrzezenia itd

Jeżeli się przywzyczaiłeś do jakiegoś Visuala, to się załamiesz już na samym starcie
[#4] Re: Kompilatory, licencje, etc.

@Jacek Rzeuski, post #3

Dziekuje za informacje, .... chyba nie bedzie tak zle, wychowywalem sie na rownie spartanskim (nie obrazajac nikogo) oprogramowaniu :)
[#5] Re: Kompilatory, licencje, etc.

@Jader, post #4

Z tym IDE nie jest tak do końca źle...
Jeżeli masz trochć kasy to polecam zakup GoldED AIX. Jest to edytor który oferuje pełne środowisko do pracy z dokumentami tekstowymi (C/C++/DOS/AmigaGuide/WWW... i wiele innych).
W przypadku C/C++ - instaluje sić pełełna wersja gcc dla AmigaOS oraz MorphOS wraz z SDK.
Do tego można wygodnie i bez problemu dostosować sobie ten program do pracy z dowolnymi plikami tekstowymi...

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem