[#1] programowanie w BLITZ v2.1
Witam!

Chciałbym pisać na Amidze gry. Czy BLITZ Basic v2.1 jest dobrą pozycją czy lepiej w AMOSie? Jaka jest ostatnia wersja Blitz Basica i czy ma ona support dla PPC i BVision PPC? Czy może inny język programowania jest lepszy? np. C?

[#2] Re: programowanie w BLITZ v2.1

@martinflash, post #1

Wg mnie szkoda czasu na wynalazki typu Amos czy BlitzBasic... Bierz się za C/C++

[#3] Re: programowanie w BLITZ v2.1

@martinflash, post #1

jak masz kartę graficzną tudzież działasz pod UAE to najlepiej pisac w C pod SDL jak masz gorszy konfig to lepiej mordowac kosmitów w Prince of Persia i kazać mówić lemmingom oH No! niz pisać gry
[#4] Re: programowanie w BLITZ v2.1

@rzookol, post #3

Chcesz powiedzieć że amigowcy, którzy nie mają karty grafcznej nie powinni programować??


[#5] Re: programowanie w BLITZ v2.1

@Prince, post #4

jeśli chodzi o gry to raczej tak, aminet pełny już jest maszkaronów w amosie prosie, a jeśli chodzi o pozostałe rzeczy to jestem zdania, że każdy powinenien coś liznąć z programowania (najlepiej w C), i tak mało wychodzi na amigę - trzeba to jakoś naprawić

najgorsze jest to, że zrobienie gry to nie jest bułka z masłem, szczególnie jesli to jest gra dynamiczna, z poruszającymi się obiektami.
ja mam już kilka zaczętych enginów: edytor mapy do strategi warcrafto-podobnej z latającym typkiem z Warcrafta, projekt klas do gry zręcznosciowej ale brak czas by to skończyć

jedyną grą, którą jako-tako ukończyłem
jest sdl_football:
http://liza.umcs.lublin.pl/~mzukowski/sdl_football/index.htm

ale nawet ten projekt ma parę niedoróbek
[#6] Re: programowanie w BLITZ v2.1

@rzookol, post #5

Jeśli ktoś chce zacząć programować, prędzej się zachęci robiąc to w Amosie niż w "C".
Dopiero następnym krokiem jest wyciskanie siódmych potów ze sprzętu czyli przenoszenie programów z Amosa na "C" lub nawet assembler.

[#7] Re: programowanie w BLITZ v2.1

@martinflash, post #1

Wszystko zależy od trzech rzeczy:
1. Sprzętu na jakim gra ma chodzić (procek, pamięć, grafika, muzyka),
2. Typ gry,
3. Sposób pisania gry.

Oczywiście to moje własne przemyślenia i nikt nie musi się z tym zgadzać.

Maszyny typu mc68000, góra 2 mb pamięci, bez karty gfx i bez karty muz.:
Tutaj napisanie gry dynamicznej wymaga wsparcia asemblera. Przynajmniej silnik gry powinien być napisany w asm.
A gry inne, gdzie nie ma duzo obiektów ruchomych, scrolla i innych bajerów,
mozna spokojnie pisac w C.

Na innych maszynach mozna pisac w C.

Sposób pisania gry: Zawsze mozna napisac grę ,która będzie chodziła wolniej :)

PS: Tez chciałbym pisać gry na amidze

Pozdrawiam

[#8] Re: programowanie w BLITZ v2.1

@Prince, post #6

Jeśli ktoś chce zacząć programować, prędzej się zachęci robiąc to w Amosie niż w "C".

Język ma tylko pozornie takie duże znaczenie. A nabytych złych nawyków z amosa potem trudno się w przyszłości pozbyć.

[#9] Re: programowanie w BLITZ v2.1

@martinflash, post #1

To powiedzcie mi koledzy jaki program i kompilatory są na Amigę? Gdzie można to znaleźć. Ja mam Amige 1200 z PPC 240 060/50 128 RAM BVision PPC.BO w Assemblerze to chyba trudniej?

[#10] Re: programowanie w BLITZ v2.1

@martinflash, post #9

jeżeli C to vbcc - możesz nawet wykorzystać posiadanego ppc do generowania kodu dla m68k (jest crosskompilator w komplecie). Druga możliwość (C/C++) to kompilator gcc - oba dostępne choćby na aminecie..

[#11] Re: programowanie w BLITZ v2.1

@martinflash, post #9

Jesli chodzi o asembler to warto pobrać z aminetu Barfly:

http://uk.aminet.net/aminet/dirs/aminet/dev/asm/BarflyDisk2_00.lha

Ma wsparcie do PPC, tak przeczytałem, bo ja nie mam PPC.

Bo w Assemblerze to chyba trudniej?
Napisać całą grę w asm - to żmudne zajęcie, bo trzeba napisać wiele
procedur (które np C już ma) przynajmniej za pierwszym razem. Nie wiem
czy trudniej, na pewno inaczej. Mi łatwiej pisze się w asemblerze (tez czasem myśle, czy jestem normalny :) ), pewnie dlatego, że dłuzej go znam.

pozdrawiam

[#12] Re: programowanie w BLITZ v2.1

@martinflash, post #9

na takiej amidze to nie warto sie bawic assemblerem
vbcc jest trochę toporny ale moze generować kod dla ppc i daje to widoczne przyspieszenie, gcc jest spoko i do tego na 68k jest gdb który jest baaaardzo pomocny
jesli chodzi o gry to liźnij trochę C, kursu C w amigaosie z Magazynu Amiga i poszukaj RKRM.
skoro masz kartę graficzną to nie musisz się babrać w jakieś bitplany czy inne ograniczenia kolorów tylko korzystasz z cybergrapic.library i blitujesz chunki pixle albo robisz multiplatformowo po SDL
[#13] Re: programowanie w BLITZ v2.1

@martinflash, post #9

Ja miło odbieram programowanie w BlitzBasic2 bo jess proste, ale
oczywiście sam stwierdziłem, że lepiej w tym nic nie pisać ze względu na
niesystemowość. Jeżeli ktoś nie programował nigdy, sądzę, że
start w C może być trochę trudny i zniechęcający, ale rzeczywiście lepiej
złapać nawyki w C niż w jakimś bejzolu ;).

Mi BlitzBasic2 przydaje się do szybkiego testowania drobnych pomocnych
programików, tudzież generowania i testowania jakiś animacji obiektów, które
następnie włączyć mogę do pisanego projektu. Pisanie gier to coś uchhh!!! Super
kręcące i nęcące ;).

Ja piszę teraz grę w PHP+JavaScript, gdyż niedawno zdobywszy stałkę -
doszedłem do wniosku, że to bardzo praktyczne ze względu na ilość odbiorców,
którzy w ową grę mogą pograć jak i brak problemów z kompilacją i uruchomieniem.
Bijący wszystko "na łeb - na szyję" atut to oczywiście "multiplayer" przez sieć.
Nie wiem tylko na ile PHP, JavaScript (czy Java, której kompletnie
nie znam) - pozwala na pisanie gier choćby zręcznościowych?!

To są tylko moje dygresje! Jako, że posiadam 030/50 AGA, wiele
nienawojuję na mym sprzęcie, a projekt, którym obecnie się zajmuję -
powstaje w PHP i może zostać odpalony na ordynarnej przeglądarce.

Pozdrawiam!

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem