[#1] A może napisać grę :D ?
Witam!
Przepraszam, że wkraczam na magiczne i zakazane dla mnie pole (wytarłem buty!). Jestem typowym userem, ale do Was, zajmujących się programowaniem kieruję zapytanie:
Czy ktoś z Was myślał nad zrobieniem jakiejś gry na Amigę (najlepiej classica :D, powiedzmy umiarkowanie dopaloną A1200 )?
Patrząc na Domany, Franko i inne tego typu 'bajery' jakoś dochodzę do wniosku, że 'dzieło' podobnej klasy można zrobić szybciej i lepiej niż ówcześni programiści.
Ja bym bardzo chętnie przygotował postacie i animacje (oczywiście na Ami, a jakże...) ;) Ktoś by zrobił ładne tła, kto inny zorganizowałby modułki muzyczne (oczywiście napisał) i wio.
Powiedzmy jakieś średniowieczne beat'em up z tonami keczupu, choć może być cokolwiek... ;) I jak będzie?

[#2] Re: A może napisać grê :D ?

@Rodzyn, post #1

Jak zrobisz grafikę to sie zobaczy.
Inaczej to tylko pustosłowie i słomiany zapał. ;)

[#3] Re: A może napisać grê :D ?

@Rodzyn, post #1

Ja miałem świetliste plany by stworzyć coś, co by było kontynuacją "Franko" (gra by się zwała: "Janko 2 3D: Masakra z półobrotu") - niestety brak OpenGL na amigę przekreślił moje plany :D

[#4] Re: A może napisać grê :D ?

@MinisterQ, post #2

A ja poproszę żeby to pod GFX działało :D. Nawet mogę zapłacic za efekty Waszej pracy;)



Ostatnia modyfikacja: 16.05.06 21:23
[#5] Re: A może napisać grê :D ?

@MinisterQ, post #2

Jak zrobisz grafikę to sie zobaczy.

Spoko, po egzaminach mam taki zamiar (czyli już niedługo). No ale jednak najpierw musi być też pomysł i zarys koncepcyjny... Żeby wiedzieć chociażby, w jakiej rozdzielczości pracować ;) Tak czy siak do animacji bohatera siadam (jak nie tutaj, to przyda się do czego innego). Zastanawiam się, co się stało z tymi wszystkimi ludźmi, który bawili się w grafikę na amigowej Scenie???

EDIT:
Aha, mnie nie kręcą bajery 3D ;) Jeśli miałbym robić grafę to ładnie animowaną 2D w rozdzielczości 640x512 (albo 640x480) w conajmniej 256kolorach (Ciekawe czy da się zrobić płynną animację w HAM8 :D)

Wiecie, w sumie pewnie ciekawiej byłoby rysować 1024x768 i 32bitowym kolorze na PieCa, ale jednak wolałbym zrobić to na Ami.
Ot takie rozwinięcie Moonstone'a czy czegoś podobnego ale lepsze pod każdym względem.
Jeśli chodzi o obsługę kart grafiki, to już prośby nie do mnie, tylko do programistów... Tak swoją drogą, to ciekawe, ilu classiców używa karty graficznej???



Ostatnia modyfikacja: 16.05.06 21:31
[#6] Re: A może napisać grê :D ?

@Rodzyn, post #5

No ale jednak najpierw musi być też pomysł i zarys koncepcyjny...

Twój pomysł, Twoja koncepcja.

Zastanawiam się, co się stało z tymi wszystkimi ludźmi, który bawili się w grafikę na amigowej Scenie???

Poszli do pracy i teraz na tym zarabiają.

Ciekawe czy da się zrobić płynną animację w HAM8

Da sie, ale zapomnij o tym że któryś z koderów którzy zostali przy amidze zakoduje Ci coś co będzie zależne od standardowych kości graficznych Amigi. ;)

ilu classiców używa karty graficznej???

Bardzo dużo, można by zaryzykować stwierdzenie że większość.

[#7] Re: A może napisać grê :D ?

@MinisterQ, post #6

Twój pomysł, Twoja koncepcja.

Milutko! Rzekłbym że pomysł i koncepcja, nawet dość szczegółowa, są. Teraz muszę się zabrać za wykonanie

Da sie, ale zapomnij o tym że któryś z koderów którzy zostali przy amidze zakoduje Ci coś co będzie zależne od standardowych kości graficznych Amigi.
Czyli standard Picasso przejął 'pałeczkę'... Wiesz w sumie to i lepiej, jeśli da się osiągnąć wyższe rozdzielczości, głębię koloru i do tego jeszcze wszystko będzie hulało. Tylko do tego wtedy albo sam będę musiał kartę GFX do Ami zakupić, albo będę się produkował artystycznie na Piecu :P

Bardzo dużo, można by zaryzykować stwierdzenie że większość.
A widzisz! To sporo zmienia. Dobrze wiedzieć, jaka jest średnia moc obliczeniowa 'wspóczesnej' statystycznej Classic Amigi na PPA :D Bo to może radykalnie zmienić koncepcję i wykonanie!

[#8] Re: A może napisać grê :D ?

@Rodzyn, post #7

Czyli standard Picasso przejął 'pałeczkę'...

Raczysz żartować. ;)
Tylko cgx. Picasso w takich zastosowaniach kuleje.

[#9] Re: A może napisać grć :D ?

@Rodzyn, post #1

No ja piszę multigraczowy cRPG czasu rzeczywistego pod PHP co się zowie Ondorr Drakmo (linki są tu i ówdzie), a że czasu teraz mam nieco więcej więc go! go!

Napisałem kiedyś w AmigaDOS (chodzi o DOSa) kółko-krzyżyk na dwóch graczy i zacząłem pisać wersję vs. komputer, ale mi się odniechciało, bo to jednak był tylko eksperyment czy się da :).

Tak poza tym mam wiele nieskończonych projektów gier na Amigę (około 3 z nich w całkiem zaawansowanym stanie), mam nadzieję, że Ondorr będzie tym wykończonym... a nad innymi pomyślę kiedy może. Jakby ktoś chciał pograć w pierwszą planszę gry Warrior Hearts co pod BB2 napisałem to może udostępnię na stronie albo zrobię jakąś stronkę - nie wiem jak ta gra zachowuje się na różnych konfigach więc wolałem przesiąść się na PHP także i z innych powodów.

[#10] Re: A może napisać grć :D ?

@BagoZonde, post #9

Ja jestem przemyslowym hehe (drukarnia) grafikiem komputerowym, ale bardzo chcialbym pomoc w czyms. Siedzialem tez sporo w klimatach RPG, moze podrzuce jakies pomysly :)
W najblizsza niedziele spotkam sie tu (UK) z jednym programista, PeCe, on chce zrobic gre kolejna (napisal Domination online), moze go namowie na multi-platform ;) a co!!
ps: Rodzyn - niech Ci nie przejdzie zapal!!



Ostatnia modyfikacja: 17.05.06 14:00
[#11] Re: A może napisać grć :D ?

@Eith, post #10

Wszelką pomocą co do ondorr, sugestiami, pomysłami, grafikami jestem bardzo zainteresowany!! Sama gra powstaje równolegle obok komiksu Ondorr Drakmo, który rysuję, więc osadzona będzie w tym świecie.
I mam nadzieję, że będzie odjechana na tyle, by odbiegać od tego, co ma nam do zaproponowania cRPG teraz. Jak się już coś pisze od podstaw to powielać nie trzeba wszystkiego :).

Mam wiele pomysłów, bo Ondorr jest moim nastrojowym projektem, także ciekawy system walki, osłanianie kogoś, własne zwierzaki, strategia pozdrowienia/przekupstwa przed walką umożliwiająca spasowanie przeciwnika, etc. Nie będę wymieniał więcej. Pewien czas temu opracowałem system robienia mikstur, gdzie nawet ja jako autor nie do końca wiem co dane kombinacje mogą przynieść (?!), gdyż zrobiłem specjalnie zakręcone mnożniki :). Wszystko na drodze eksperymentu, ale pewnie znaleźli by się z miejsca jacyś znawcy-zielarze :). Zamierzam napisać sobie programik do wyszukiwania z tych ziół najlepszych wyników.

Pochłaniającą częścią jest na pewno grafika, każda lokacja ma 8 kierunków. Wiedziałem, z czym to się będzie wiązało, ale taki pomysł musiałem zrealizować :).

[#12] Re: A może napisać grê :D ?

@Rodzyn, post #7

@ Rodzyn
Czyli standard Picasso przejął 'pałeczkę'... Wiesz w sumie to i lepiej, jeśli da się osiągnąć wyższe rozdzielczości, głębię koloru i do tego jeszcze wszystko będzie hulało. Tylko do tego wtedy albo sam będę musiał kartę GFX do Ami zakupić, albo będę się produkował artystycznie na Piecu

Grafiki, które zrobisz na swoim classicu z AGA da się obejrzeć na każym sprzęcie z AGA lub gfx, do tego ci karta gfx niepotrzebna, ale to nie zmienia faktu że warto taką kartę kupić. Większość owiec z classicami ma już jakąś A1200 czy A4000 z gfx.
[#13] Re: A może napisać grć :D ?

@BagoZonde, post #11

@ BagoZonde
Wszelką pomocą co do ondorr, sugestiami, pomysłami, grafikami jestem bardzo zainteresowany!!

Hej Bago, ty robisz kod, grafikę, pomysły. Możecie przecież z Rodzynem podziałać wspólnie. On robi grafikę, więc mógłby ci pomóc. Moglibyście dokończyć jeden z twoich niedokończonych projektów. Byłoby szybciej.
[#14] Re: A może napisać grê :D ?

@Rodzyn, post #1

hmm, obecnie takie małe projekty to się w SDL klepie ale do tego trzeba jednak mieć karte graficzną. Plusem jest to, ze mozna robic pod dowolnym OSem (amigaos, mos, linux, win) i bedzie chodzić wszedzie. Minusem jest prędkosc SDL na klasykach ale przerabiając grafe na tryby paletowe zamiast 24 bit i obniżając rozdziałke do 320x240 nie powinno byc źle (oczywiscie chodzi o grę dynamiczną, turówki można robić w 24 bitach

sam popełniłem jedną grę:
http://liza.umcs.lublin.pl/~mzukowski/sdl_football/

i pare projektów mam pozaczynanych tylko czasu brak :) ale jakby co to mogę pomóc

[#15] Re: A może napisać grê :D ?

@rzookol, post #14

@ rzookol
i pare projektów mam pozaczynanych tylko czasu brak ale jakby co to mogę pomóc

Zgłos sie do BagoZonde. :)

A btw. kojarzysz grę Battle City z NESa ?
Jakbyś coś takiego popełnił w przyszłości to nawet z chęcią był zainwestował trochę kasy w shareware :D
[#16] Re: A może napisać grê :D ?

@R-Tea, post #15

Grafiki w Ondorr są tylko 256-kolorowe, nie trzeba więcej a zresztą na Amidze chodzi to bardzo szybko. Nawet na mojej 030/50 nieźle wyciąga a na mocniejszych konfigach po prostu śmiga, wszystkie te grafy są zapisane w png.

Co do BattleCity to zacząłem z R-Tea pisać tą grę pod BlitzBasic2 ale wyszło kilka problemów z prędkością, bo gra pisana była w trybie Amiga a ja w takie rzeczy nie jestem mocny - to inna sprawa.

W samym Ondorr akcja rozgrywa się w czasie rzeczywistym poza walką (która będzie turowa bo to jest w/g mnie ciekawsza rozgrywka). Co 3 sekundy zostaje przeładowywana mała rameczka, w której prosta procedurka sprawdza, czy nastąpiły zmiany w obiektach na danej lokacji, na które składają się osoby wchodzące na planszę, obiekty, etc. W razie zmian - ramka odpowiedzialna za wyświetlanie obiektów/drzwi/etc. jest przeładowywana. Co do tych 3 sekund to chyba zmniejszę tą wartość. Jakby nie popatrzeć to realtime:)

Grafiką sam się też pragnę zajmować, bo czuję to jakoś po swojemu, ale jestem otwarty na wszelkie propozycje jak już pisałem..

[#17] Re: A może napisać grê :D ?

@R-Tea, post #15

Heh, nie spodziewałem się, że taki odzew będzie :D
Spoko, za miesiąc wakacje (tylko 2 miesiące, bo dochodzi praktyka :( ) ale zawsze. Do tego czasu muszę wykombinować jakiś sposób na nie stracenie oczu na Amigowych trybach graficznych. Statyczną grafę da się fajnie zrobić na Piecu, ale pośród PaintShop pro i innych jakoś nie mogę znaleźć takiego przyjemnego 'stołu świetlnego' jak w Deluxe Paint na Ami. A do robienia animacji to przecież podstawa!.

Na początek zrobię animację postaci, coś a'la fake-mistyfikacja gry :D
Czyli tło, postać, przeciwnicy, takie non-playable demo i ocenicie pomysł ;)

Taa, a jak jeszcze wam powiem że muzykiem jestem przy okazji w klimatach średniowieczno-epicko-progresywno-metalowych to się zacznie ciekawie robić :D

[#18] Re: A może napisać grê :D ?

@Fazior, post #4

No własnie, to musi być systemowe, a nie kolejny **** co to tylko w palu na ocs chodzi.

[#19] Re: A może napisać grê :D ?

@rzookol, post #14

Wszystko fajnie ale to powinno chodzić zarówno na CGX jak i na Adze - tak jak np. Megaball 4 AGA

[#20] Re: A może napisać grê :D ?

@Rodzyn, post #17

:) Ja używam Personal Paint 7.1, the best of the rest.

@Rodzyn
Tylko nic mangowego jak już zaczniesz ^_^. Powodzenia i niesłabnącej ochoty!!!
Co do ondorra: zrobiłem już jeden filmik, nie ma go na stronie, ale wprowadza w klimat gry. R-Tea, może widziałeś, wcześniej zacząłem go rysować do projektu Aqualique - motyw z klasztorem wędrownym. Cały filmik polega na przesuwaniu wielu obiektów - napisałem to pod Blitz2 i wystarczy teraz tylko klatka po klatce to zgrać do AnimGIF'a.

@R-Tea
A propos moich kilku niedokończonych projektów - fakt, jest ich kilkanaście w sumie, na c64 też mam sporo tego, ale to stare czasy. Doprowadziły mnie tutaj, gdzie teraz jestem: pracuję tylko nad Ondorr Drakmo. I to z powodu pochłaniającego mój czas niezależnego pisemka princessy - Ondorr wygląda jak wygląda, czyli wiele nic tam nie ma w środku.

[#21] Re: A może napisać grê :D ?

@BagoZonde, post #20

Tylko nic mangowego jak już zaczniesz ^_^.
A skąd te przypuszczenia?
Ja akurat lubię te klimaty, ale jeśli o grafikę idzie, to będzie mój własny styl, choć z racji techniki - rysunkowy. Z elementów mangopodobnych to jedynie dobór uzbrojenia będzie no i może jakieś drobne smaczki ;)

Ale nie dzielmy skóry na niedźwiedziu, najpierw się muszę zabrać za grafę a nie za pisanie postów na PPA koło północy ;)

[#22] Re: A może napisać grê :D ?

@Rodzyn, post #21

o i może jakieś drobne smaczki

Takie smaczki?
http://www.hanime.org/img/okusama/owjk_5.jpg


[#23] Re: A może napisać grê :D ?

@koodlaty, post #22

Takie smaczki?
http://www.hanime.org/img/okusama/owjk_5.jpg


eeee tam, myślałem raczej o płynności animacji i wymyślnych sposobach pozbawiania życia...

[#24] Re: A może napisać grê :D ?

@Rodzyn, post #23

:) smaczki...

Przewymiarowane oczy, przewymiarowane bronie większe od człowieka o dwa razy ;). A erotyka jest w sumie potrzebna w delikatnym tego słowa ujęciu. Oczywiście odbiorcami komiksów i gier są także dziewczyny więc dla nich też przydałoby się trochę erotyki ;).

[#25] Re: A może napisać grê :D ?

@Rodzyn, post #17

Taa, a jak jeszcze wam powiem że muzykiem jestem przy okazji w klimatach średniowieczno-epicko-progresywno-metalowych to się zacznie ciekawie robić

Coz za zbieg okolicznosci Ja tez sie zajmuje muzyka w tym klimacie. Wejdz na stronke mojej kapeli www.swiatogor.prv.pl zajrzyj do dzialu dyskografia i albumu "Tym co rodzimej tradycji wicaz wierni" i obadaj utwory "Lesne duchy" i "Ostatnia wedrowka...".

[#26] Re: A może napisać grê :D ?

@Lorak, post #25

Ja tez sie zajmuje muzyka w tym klimacie. Wejdz na stronke mojej kapeli www.swiatogor.prv.pl zajrzyj do dzialu dyskografia

No muzyka pierwsza klasa (BTW też jestem gitarzystąklawiszowcem - to drugie z wykształcenia bym powiedział, pierwsze z zamiłowania ;) )
Ja tylko nie lubię ideoologi i sfilmowania na starosłowiańskie pogaństwo. Jednak wolę zostać przy wczesnym chrześcijaństwie ;)
Ale to tak zupełnie offtopic :D Jak ruszy praca nad grą to widzę, że z soundtrackiem nie będzie problemu ;)

[#27] Re: A może napisać grê :D ?

@Lorak, post #25

Muza całkiem niezła, na pewno full profesional! Sam bym chętnie w tym przeglądarkowym ondorr wrzucił muzę, ale chyba odtwarzanie muzy tylko IE obsługuje, no może Mozilla jeszcze ale nie wiem.

[#28] Re: A może napisać grê :D ?

@Malin, post #19

Nie zrobić cos typu minimalnie GTA2 najlepiej 3 lub viceciti,Sanandreas


--
ami1200 040/50 16mb ramu worbench3.0
[#29] Re: A może napisać grê :D ?

@koodlaty, post #3

niestety brak OpenGL na amigę przekreślił moje plany

StormMESY rzeczywiscie nie polecam. Jednak MiniGL na Amidze Classic dziala calkiem sprawnie i jezeli nie chce sie wykorzystywac jakis cudow to w zupelnosci wystarcza do zrobienia gry na Amige. Z tego co pamietam nie ma wiekszych problemow z MiniGL.

[#30] Re: A może napisać grê :D ?

@MDW, post #29

UAE supportuje MiniGL?

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem