[#2]
Re: Pisanie przenośnego softu
@strim,
post #1
Pisz pod CGX ze wspomaganiem się graphics.library. Picasso96 wrappuje CGX, dzięki temu kod dla CGX uruchamia się na nim.
Co do AHI... Dźwięk na amiplatformach to dość śliska sprawa. Teoretycznie jest tak jak piszesz, i ten sam kod pod AHI skompiluje się pod wszystkimi amiplatformami, i powinien działać. Ale w praktyce różnie to bywa.
Kompatybilność na poziomie źrodeł jeśli chodzi o amisystemy, i CGX/AHI jest bardzo duża. Jeśli przyjmiesz podstawę w postaci API OS3.x - to ten sam kod będziesz w stanie skompilować bez większych przeróbek na wszystkich amiplatformach. Jeśli sięgniesz po jakieś "nowe" funkcje, to musisz się liczyć z tym, że nie każda amiplatforma ma swój odpowiednik danej funkcji. Nie jest tego aż tak dużo, i w przypadku czegoś takiego jak demo nie sądzę żeby miało to jakiekolwiek znaczenie.
Kompatybilność na poziomie binarek również w jakimś stopniu jest - binarki skompilowane pod OS3.x działają na OS4 i MorphOS. Binarki skompilowane na MorphOS działają tylko na MorphOS. Podobnie binarki OS4 - tylko OS4 (chyba że skompilujesz starym kompilatorem, wtedy powinno ruszyć też na MOSie pod OS4emu). Binarki AROSowe działają tylko na AROSie.
Jeśli pytasz o CGX, to zapewne Twoje demo nie wykorzystuje czegoś w rodzaju OpenGL/wspomagania 3d?
SDK możesz pobrać razem ze środowiskiem AmidevCPP. Masz tam ustawione wszystko, i możesz prawie od strzału kompilować programy na os3/4/mos/aros.