[#1] Edytor obiektów graficznych pomocny np. w grach
Mam przyjemność przedstawić program do edycji tzw. shape'ów pt ShapeEd. Ten format plików pojawił się w grze Dune 2 (pliki z rozszerzeniem .SHP). Przedstawia on małe obrazki np. czołg, piechota, które będą użyte w grze jako elementy graficzne.

Program działa w ten sposób, że pobiera małe pliki IFF ILBM i tworzy plik .SHP (oprócz obrazka tworzy też maskę pomocną w animowaniu obiektów).

Zatem ten program jest pomocny przy projektowaniu gry.

Wiem, że AMOS Professional ma wbudowany edytor BOBów, który jest podobny do mojego (z AMOSem zerwałem lata temu).

Załączam też kod źródłowy do edytora (język C). W archiwum znajduje się też przykładowy plik .SHP.

Jeśli chodzi o format pliku .SHP to odsyłam do kodu źródłowego (plik Shape.h)
Proszę o sygnał, czy program komuś się przyda. Program jest mailware.

Oto archiwum z programem
http://minniatian.republika.pl/ShapeEd.lha
Tu zaś zwięzła instrukcja obsługi
http://minniatian.republika.pl/ReadMe.txt (czcionka amigowa)

Pozdrawiam

[#2] Re: Edytor obiektów graficznych pomocny np. w grach

@Minniat, post #1

Heh, pewien czas temu napisałem sobie kreator obiektów, w którym to możemy rysować z dowolnej palety 64 kolorów bądź wczytać jakieś obiekty, np: ludziki i animować je. Polega to na tym, iż w trakcie rysowania jakiejś FRAME, w okienku wyświetlana jest cały czas animacja tych FRAME (układana w sekwencję, loop albo ping-pong). Może też zamieszczę to niebawem na sieci :). Program ten napisałem do gry Vandalis Fantasm, która niestety nie doczekała się rozwinięcia, ale zrobiłem animację małej elfiątki, która trzepocze skrzydełkami, bawiłem się też z animacją chłopca, który podrzuca na nodze piłkę :). Fajne narzędzie myślę :P. Można sobie oczywiście odwracać dowolnie owe obrazki. Jeśli ktoś byłby zainteresowany, np. Selur (:P) a propos projektu, który chcecie zrealizować, to podrzucę ten programik bo na razie nie mam jak wrzucić na serwer (ovh.org znówu odmawia połączeniu via FTP).

P.S. wrzuciłem na inny serwer snapshota:

http://www.from.okay.pl/bagozonde/vandalis.png

na pozór prosty program, ale górna belka zawiera trochę opcji :). Na razie nie wrzucam execute'a bo musiałbym to skompilować z pewnymi zmianami.



Ostatnia modyfikacja: 01.05.08 13:10
[#3] Re: Edytor obiektów graficznych pomocny np. w grach

@Minniat, post #1

wpierw deklaruj struktury a potem pisz prototypy funkcji z ktrych te struktury korzystają !!!!
to duży błąd

czyli np. wpierw

// Definicje struktur

struct shapenode
{
struct Node node;
struct shphead shphead;
UBYTE *shpdata;
};

a potem

VOID createMask(struct shapenode *sn);

poza tym program kompiluje się na mosie ale nie działa (tzn działa tak jak wersja 68k) - poakzuje się okran i gadzety ale brak reakcji na wciskanie

wogóle jesli możesz spróbuj kompilować przy użyciu GCC, będzie mniej problemów z przenośnością na inne amisystemy



Ostatnia modyfikacja: 01.05.08 16:21



Ostatnia modyfikacja: 01.05.08 16:23
[#4] Re: Edytor obiektów graficznych pomocny np. w grach

@rzookol, post #3

Dziękuję za sugestię, choć chyba zawsze umieszczam prototypy przed
definicjami. Spróbuję jednak robić tak jak zalecasz.
Pytanie: Ale czy wogóle mój program działa na AmigaOS z 68k?
Po drugie: ShapeEd używa palety Dune 2, bo shape'y z tej gry są
w tej palecie. By zmienić paletę trzeba zmodyfikować plik Pal.h i rekompilować.
Po trzecie: Preferuję DICE'a (bardzo szybki) ale mogę pracować częściej z GCC.

[#5] Re: Edytor obiektów graficznych pomocny np. w grach

@BagoZonde, post #2

Doceniam wysilek wlozony w ten program aczkolwiek to raczej oferta skierowana do grafikow i ich nalezalo by powiadomic o takiej mozliwosci...

Tak wiec, UWAGA !
wszelakiej masci graficy, wlasnie otrzymaliscie darmowe narzedzie z ktorego mozecie skorzystac ;)
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem