[#1] Engine nowej gry w podstawowym stadium
Nie wiem jak idzie praca moim kolegom ;), ale ja skończyłem już część engine'u nowej gry. Wreszcie płynna animacja stała się rzeczywistością i jeśli będę trzymał tempo prac uda mi się to w kilka tygodni może krócej.
(Póki co na kartkach czeka 25 (!) super map do Benefactora, które ukończyłem projektować i które jeszcze nie wprowadziłem do komputera) ale nową grę postawiłem jako priorytet.

Engine wygląda tak, że strzałka (póki co nie komandos...) obraca się w 16 kierunkach (!) i porusza za pomocą joysticka. Ruch w lewo i prawo to obrót, góra to ruch do przodu, a dół to ruch do tyłu. Mapa składa się z kafelków, póki co mapa jest tylko obramowana, ale blokuje ruch strzałki.

Mam nadzieję, że usłyszę ciepłe słowa... :D (ale nie oceniajcie engine'u za szybko bo to dopiero podstawa!!) Trzymajcie za mnie kciuki. Tym razem dokończę grę bo rozwiązałem kilka bardzo nurtujących problemów.

P.S Ja prowadzę sprawozdanie z moich prac na mojej stronie, (nazwa: Komandosi) a tu podstawa engine'u' do ściągnięcia (nazwa: Szybkie BOBy) http://minniatian.republika.pl/Komandosi/FastBobs.lha Uwaga: finalna wersja będzie w hiresie: 640x400x5.

Czy któryś z projektantów nowych gier mógłby prowadzić chociażby stronę na ich temat. Byłbym wdzięczny. (Przecież AMOS jest językiem wysokiego poziomu, znaczy taki engine można napisać szybciej) Chyba, że chcecie opublikować program dopiero na ukończeniu.

[#2] Re: Engine nowej gry w podstawowym stadium

@Minniat, post #1

a w czym ty to piszesz ?.
[#3] Re: Engine nowej gry w podstawowym stadium

@SzaryWilk, post #2

W ANSI C. Używam procedur systemowych wliczając w to operacje na Blitterze. Używam ulubionego kompilatora Dice C, który niestety nie obsługuje języka C++.

[#4] Re: Engine nowej gry w podstawowym stadium

@Minniat, post #3

Operacje na Blitterze? Czyli o działaniu programu na obecnych Amigach można tylko pomarzyć? W takim razie niestety będziesz musiał się chyba pogodzić ze średnim zainteresowaniem projektem. :(

[#5] Re: Engine nowej gry w podstawowym stadium

@MDW, post #4

ach gdzie te czasy kiedy sie programowalo blitter copera te 3 piekne komendy move wait skip cuda mozna bylo robic,i w tym bylo to cos ta magia amigi jej uklady ja mam caly czas ta nadzieje ze to pojawi sie blitter 2009 coper itd
[#6] Re: Engine nowej gry w podstawowym stadium

@SzaryWilk, post #5

blitter jest w kazdej karcie gfx.
copper byl fajny ale 15 lat temu.Teraz nie ma po co go wprowadzac.

[#7] Re: Engine nowej gry w podstawowym stadium

@SzaryWilk, post #5

Ja również kocham Coppera, Blittera. Po za tym wiele innych rzeczy związanych z Amigą, jak np. Workbench, prawdziwy multi-tasking, fajny asembler, klasyczny program Protracker dla profesjonalistów, do tego Deluxe Paint itp.

Moja gra będzie jednak korzystała z asemblera. Są pewne wymogi odnośnie tego. Nadal nie mogę wyjść z podziwu jak Dune 2 (pracując z Workbenchem) rysuje te czołgi z taką szybkością - najprawdopodobniej dzięki wstawkom asemblerowym. Mimo wszystko moja gra będzie korzystać głównie z systemu. A jak znajdę konsumentów to będę zadowolony.

P.S. zmieniam charakter mojej gry, bo obecną zarzuciłem z powodu małej grywalności...

[#8] Re: Engine nowej gry w podstawowym stadium

@Minniat, post #7

klasyczny program Protracker dla profesjonalistów


Proponuje sie opanowac i zejsc nieco na ziemie. ;)
[#9] Re: Engine nowej gry w podstawowym stadium

@Minniat, post #7

prawdziwy multi-tasking

A który i gdzie nie jest prawdziwy, i dlaczego?

Nadal nie mogę wyjść z podziwu jak Dune 2 (pracując z Workbenchem)

A co tu ma WB do rzeczy? Proces WB to nie jest jakiś render, który w tle pożera proca.

najprawdopodobniej dzięki wstawkom asemblerowym.

A ja bym się bardziej skłaniał ku lepszemu algorytmowi i umiejętnemu rozplanowaniu tego co i kiedy ma się dziać.

zmieniam charakter mojej gry, bo obecną zarzuciłem z powodu małej grywalności...

Nie ma to jak dobry, i przemyślany projekt.

[#10] Re: Engine nowej gry w podstawowym stadium

@Minniat, post #7

ja bym chcial na amige cos w stylu commandos behind enemy lines na pc;)

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem